PIVOT Shuttle LT – Na závody jedině s BOSCH Race! | TECH NEWS

Nebude tomu zase tak dlouho, co se PIVOT vrhnul do světa eMTB. Z úvodního modelu Shuttle jsou dnes 3 samostatné řady (Shuttle SL, AM a LT), přičemž zdvihově nejvyšší „eLTéčko“ mělo nejvíce společného s „praotcem“. To se ale dnes mění, protože nový Pivot Shuttle LT nabíjí svá fotonová torpéda, nasazuje warpový pohon BOSCH CX Race a vrhá se do bitvy proti všem nepřátelům federace planet!
Na úvod by možná neuškodilo malé shrnutí dosavadní historie vesmírných elektrických korábů PIVOT, kdy první Shuttle přistál na planetě Zemi v (modelovém) roce 2020 a od té doby ušel poctivý kus cesty. Do dnešních dní se jeho kmen rozdělil na v úvodu zmíněné 3 samostatné větve, z nichž doposud každá věřila odlišnému druhu (a značce) pohonu.
Lehký Pivot Shuttle SL totiž využíval a stále využívá jednotku lehkou a kompaktní – Fazua Ride 60. Jeho statnější bratr Pivot Shuttle AM vsází na klasiku BOSCH CX (i s možností dopřát si závodní pohon Bosch CX Race). Poslední, aktuálně od základu překopaný, Pivot Shuttle LT doteď vsázel na motor Shimano EP8 (EP801). A přesně to se teď mění, s čímž se mění i celý rám, ladí se geometrie, mění se možnosti napájení, preferované velikosti kol a mnoho dalšího!



reklama
Pivot Shuttle LT a BOSCH CX Race
Jednoznačně největší změnou a největším posunem je právě „střídání stráží“ na postu pohonné jednotky, kdy výše zmíněné Shimano EP8 nahrazuje aktuálně nejvýkonnější Bosch CX Race (celým označením „Bosch Performance Line CX Race Limited Edition“).
Že to myslí Pivot se závodním potenciálem tohoto kola skutečně vážně, dokazuje prostý fakt, že tento unikátní a limitovaný závodní motor bude přítomný u všech nabízených kousků, ve všech sestavách v tradičních úrovních Pivotu – Ride, Pro a Team!
Je sice nepopiratelnou pravdou, že Bosch nedávno představil zcela novou podobu pohonného systému Bosch Performance Line CX (5. generace), každopádně současná varianta RACE, stojící na základech Bosch CX 4. generace, je stále nejlehčím a zároveň nejsilnějším motorem Bosch v jeho aktuální nabídce.
Testování a představení Bosch CX 5. generace








Až 1000 Wh kapacity!
Základní čísla výkonu u motoru Bosch CX Race nejsou, na první pohled, vysloveně dramatická – 85 Nm, 600 W, až 400 % dopomoci. Z vlastní zkušenosti ale můžu potvrdit, že tahle jednotka má síly a dynamiky na rozdávání! Zejména pokud naplno využijete jedinečný režim RACE, který stojí nad jinak vrcholným módem TURBO, pak se mnohdy nestačíte divit.
Zde by se slušelo doplnit, že na zvládání modelu RACE to už chce dost zkušeností a poctivého pilotního umu! I vhodné nastavení v aplikaci eBike Flow.
Každopádně titulek slibuje údaj až 1000 Wh kapacity, což není smyšlené číslo, ale maximum vzešlé z kombinace základního akumulátoru Bosch PowerTube 750 Wh a volitelné (samostatně nabízené) přídavné baterie Bosch PowerMore 250 Wh, montované na rám.
V kombinaci s dvojicí baterek bude Pivot Shutle LT už docela slušný cvalda… V základu by ale měl být poměrně lehký! Pivot slibuje, že půjde o jedno z nejlehčích kol kategorie eEnduro s takto silným motorem!





Důsledně vyšlechtěná kobylka
Kam nejlépe zařadit modernizovaný Pivot Shuttle LT? „Nový Shuttle LT představuje ultimátní evoluční stupeň naší enduro větve, kterou mezi klasickými koly reprezentuje model Firebird, zde ale v eMTB podobě,“ říká Tyler Reitz, manažer globálního marketingu v Pivot Cycles.
„Počínaje kinematikou jeho odpružení po dokonalou integraci špičkového pohonu Bosch, jsme celé kolo navrhovali tak, aby fungovalo čistě a spolehlivě bez ohledu na to, jak těžké jezdecké výzvy před něj postavíte.“
Ať si to celé zasadíme do rámce konkrétních čísel. Nejnovější Shuttle LT je postaven na tradičně Pivotem využívaném systému odpružení DW-link, který nabízí krok zadní stavby 160 mm (starší generace chodila 165 mm, ale to je jen drobná „statistická korekce“), který je spárován s vidlicemi Fox 38 se zdvihem 170 mm.
Vše je tedy zaměřeno na maximální výkon, jistotu a stabilitu ať už se řítíte po otevřených pláních, hledáte si cestu skrz klubka vzájemně propletených kořenů, drkotáte zuby v členité rock garden, nebo pokoušíte větší skoky a tvrdé dopady.
MX z krabice, 29“ domo-robo
Dalším krokem směřujícím k podpoře jistoty a sebevědomí při pohybu v náročném terénu je preference moderního a stále oblíbenějšího konceptu mulletu (MX, mixed-wheels) s tím, že nová kola budou primárně dodávána právě s menším zadním kolem (27,5“). Každopádně Pivot dopředu počítal s možností postavit nový Shuttle LT jako čistou devětadvacítku, proto v zadní stavbě ponechal dostatek místa pro plnohodnotné velké kolo.
V souvislosti s možným střídáním průměru zadního kola plní trochu jinou roli tradičně usazený Flip-chip na horních vzpěrách. U modelu Pivot Shutlte LT není ani tak určen k hrátkám s geometrií, jako spíše ke korekci základních úhlů v případě použití jednoho či druhého průměru zadního kola.









Vyzkoušené zůstává!
Kdyby člověk nahlížel na nový Pivot Shuttle LT optikou spíše skeptickou, mohl by namítnout, že kromě výměny motoru (nebo spíš celého ekosystému pohonu) se zde zase tolik nemění… Ona je to svým způsobem pravda, ač právě onen nový motor znamená velký posun a také nutnost přepracovat od základu celý rám.
Tak jako tak ale vlastně nebyl důvod měnit celkovou koncepci tohoto kola, systém odpružení a další zažité prvky. Proto zde najdeme dnes již dobře známé, luxusně odladěné a skvěle fungující zavěšení DW-link v tradiční podobě (ne jako DW6 na Pivotu Phoenix).
Oproti předchůdci s motorem Shimano je zde patrný trochu jiný, řekněme přirozenější, úhel usazení tlumiče, který více kopíruje sedlovou trubku.
Další osvědčenou klasikou je špičkový karbonový rám využívající výrobní technologii „Hollow core“, již zmíněný Flip-chip na zadní stavbě nebo třeba osvědčený Pivot Dock Tool System nabízející místo pro snadné upevnění specificky navrženého nářadí (Topeak Dock Ninja CO2, Dock Ninja Tool Box T16+ nebo Dock Ninja Tool Box Mini 20 Pro a Ninja Trifecta).





reklama
Odpružení Fox a příplatkové bonusy
Pestrá je také nabídka možných sestav v tradičních řadách Ride, Pro a Team s možností volby řazení SRAM nebo Shimano. Stabilní je naopak volba odpružení Fox, kdy verze Team a Pro dostanou jednotky z řady Fox Factory, základní Ride naopak variantu Performance. Na výběr bude také z tlumičů Fox Float X, Float X2 nebo DHX.
Jako bonus, za příplatek, se bude nabízet možnost povýšení odpružení na nedávno představený elektronický systém Fox Live Valve NEO (pro varianty Pro a Team – příplatek zhruba 1500 USD), nebo možnost dokoupení přídavné baterie Bosch PowerMore 250 (cca 500 USD). Nový Pivot Shuttle LT si tak bude možné hodně slušně vyšperkovat.





Podruhé si sáhnout na Bosch RACE!
Pokud půjde vše podle plánu, měla by se ještě letos před Vánoci otevřít šance osahat si a v praxi důkladně vyzkoušet nový Pivot Shuttle LT v domácích podmínkách, z čehož jsem už předem dost odvařený. Už jen fakt, že by to bylo moje teprve druhé osobní setkání s motorem Bosch CX Race, zároveň vlastně první v rámci standardizovaného produkčního kola.
Takže sem s tou motorkou! Ať jí dám dostatečně napít, prověřím, co umí a zkusím si zase nějaké výjezdy, které s jiným motorem pokořit skoro ani nejdou! A omezovat se rozhodně nebudeme ani cestou dolů!
Text: Štěpán Hájíček / Foto: Pivot Cycles





PIVOT Shuttle LT – vlastnosti a přednosti
- Kola: MX (29“/27,5“) *lze postavit jako plné 29“
- Zdvihy: 170/160 mm (P/Z)
- Systém odpružení: DW-link
- Materiál: karbon (Hollow core)
- Pohon: Bosch Performance CX Race Limited Edition
- Baterie: Bosch PowerTube 750 Wh (volitelně PowerMore 250 Wh)
- Specifické vrstvení materiálu pro každou velikost
- Úchyt na nářadí Pivot Dock Tool
- UDH patka (kompatibilita se SRAM Transmission)
- Vzduchové i pružinové tlumiče
- Možnost rozšíření o Fox Live Valve Neo
- Varianty: Ride, Pro, Team
- Velikosti: S, M, L, XL
- Základní čísla geometrie: hlava 64°, délka zadní stavy 439 mm
Více informací: www.pivotcycles.com
Dováží: protocycles.cz








