reklama

reklama

Pivot Shuttle LT – Všeho víc je tak akorát! (tech news)

Bude to právě měsíc, kdy Pivot představil svůj zcela nový a nanejvýš zajímavý e-bike Pivot Shuttle SL (Super Light). Vedle něj v nabídce nadále zůstává původní Pivot Shuttle, nad nějž se nově zařadí třetí člen této rodiny – elektrické enduro Pivot Shuttle LT (Long Travel).

Zajímavé, jak byl původní Shuttle řadu let v nabídce značky Pivot osamocen (pomineme-li elektrický gravel Pivot E-Vault – představen 02/2021), nyní dostal, v rozmezí jednoho měsíce, hned dva zcela nové souputníky! Pojďme si v rychlosti připomenout, který Shuttle kam patří a co v základu nabízí.

Dle zdvihu, hmotnosti a zaměření lze začít stále krásně čerstvým strojem Pivot Shuttle SL, který nabídne zdvihy 150/132 mm, nový motor Fazua Ride 60 (60 Nm) a baterii s kapacitou 430 Wh. Druhým v pořadí může být současný a nadále pokračující Pivot Shuttle (test 7/2019, upravená verze představená 12/2020). Tento stroj se snaží pokrýt co nejširší škálu možných způsobů použití, jelikož nabízí zdvihy 160/140 mm, klasický moderní pohon Shimano EP8 a akumulátor o kapacitě 726 Wh.

Nejnovější Pivot Shuttle LT pak celou trojici krásně korunuje. V jeho případě se totiž na ničem příliš nešetřilo, jelikož tento bike bude disponovat zdvihy 170/165 mm, v jeho středu najdeme (opět) výkonný motor Shimano EP8 a v dolní trubce pak usazený zcela nový akumulátor s kapacitou 756 Wh.

*29“ kola u všech modelů Pivot Shuttle snad ani nemusím zdůrazňovat?

reklama

Pivot Shuttle LT – velké srdce pro velké výkony

Ze základní charakteristiky výše je zřejmé, že bude nejnovější Shuttle LT kolem pro skutečné elektro a enduro nadšence. Ostatně jedním z cílů při jeho tvorbě bylo dát jezdcům do ruky kolo s potenciálem a schopnostmi Pivotu Firebird s tím, že tento „pták Fénix“ může ještě více rozevřít svá křídla díky výkonnému motoru a velkokapacitní baterii.

Ano, hledáte-li přirovnání pro Shuttle LT v oblasti klasických fullů Pivot, pak si jako jeho „elektrikou nenapumpované dvojče“ představte pověstný a obecně chválený Pivot Firebird 29 (náš test 10/2021). Dnes se totiž poměrně slušně rozmáhá obliba enduro závodů na e-kolech, což krásně demonstruje samostatná kategorie EWS-E.

Nový Pivot Shuttle LT je přitom kolem, které by právě takové výzvy, jaké na závodníky čekají při závodech EWS-E, mělo hravě zvládnout. Nahoru i dolů, nutno podotknout! EWS-E vážně nejsou soutěže pro lenochy!!! Zároveň ale jeho tvůrci s oblibou zdůrazňují, že to nemá být jednoúčelový závodní speciál, ale maximálně zábavné kolo, jehož společnost si budete s chutí dopřávat klidně každý den, nejen při závodních kláních a drsných trénincích.

Ostatně již vzpomínaný Pivot Firebird poslední generace mě překvapil, vedle jiného, také civilností svého projevu a pocitem, že bych na takovém kole jezdil klidně celý den nahoru a dolů a nemuselo by to ani být na nejtěžších trailech v okolí.

Cesta dopředu krok za krokem

Je rozhodně zajímavé sledovat, jak se projekt elektrického Shuttlu postupně mění a vyvíjí. Původní Pivot Shuttle byl, přiznejme si na rovinu, vzhledově trochu „oplácaný“, jelikož řešil integraci baterie do rámu po svém. Nebyl rozhodně těžký, spíš se snažil o opak, ale… O to větším šokem byl příchod odlehčené varianty Pivot Shuttle SL, která prošla redukční dietou nejen faktickou, ale také optickou.

Nejnovější Pivot Shuttle LT jde přitom, v tomto směru, cestou zhruba střední. Vzhledem k potřebě usadit do rámu plnotučný motor Shimano EP8, který je na poměry své třídy i tak krásně kompaktní, a také dostatečně velkou baterii, nebylo možné zeštíhlovat donekonečna. Přesto jsou křivky nového Shuttlu LT krásně přímé a vlastně dost nenásilné a elegantní.

Dobře vybrat a usadit baterku

Svou roli v modelování celku hraje jak precizní usazení motoru Shimano EP8, který je v rámu hezky zamaskovaný a pro vyšší bezpečnost krásně obalený, především ze spodní strany, tak zejména nová baterie. Jméno jejího výrobce není sice nikde přímo uvedeno, vícekrát je ale zmíněno, že se jedná o jednoho z předních spolupracovníků značky Shimano v tomto oboru.

Další zajímavostí může být i fakt, že se na vývoji použité baterie podílel i konstruktérský team Pivotu! Díky tomu je akumulátor, při dané kapacitě, poměrně malý a kompaktní. Nemalé úsilí bylo věnováno rovněž usazení samotného akumulátoru, jehož domovem je, očekávatelně, spodní rámová trubka. Tato se přitom může pochlubit plným profilem bez přerušení (oslabení) velkým vstupním otvorem. Baterie by se měla vysouvat spodem, podobně, jak to známe již od vícero výrobců.

Klíčovým aspektem při vývoji bylo tedy nejen usazení baterie do plné trubky pro maximální tuhost rámu, ale též její spuštění co nejníže ku středu. Tím se zase optimalizuje těžiště celého kola. Za zmínku jistě stojí i fakt, že vzhledem ke konstrukci, výbavě, použitému motoru a kapacitě akumulátoru, hovoří Pivot o výdrži baterie až na 6 hodin jízdy. Alespoň pokud nebudete nonstop bláznit na Boost! To zní dost slibně!

Poctivá práce ve stylu Pivotu

V dalších směrech najdeme při průzkumu nového e-biku Pivot Shuttle LT řadu prvků, postupů a přístupů, které fanoušky značky Pivot již nejspíše nijak nepřekvapí, spíše je utvrdí v jejich oddanosti značce. Kupříkladu tradiční zadní zavěšení DW-link vyladěné opět v maximálně efektivním, ale zároveň i akčním stylu. 165 mm kroku zadní stavby je přitom víc než dost!

Vaší pozornosti jistě neunikne fakt, že Pivot i u Shuttlu LT přistoupil k otočení tlumiče z roviny převážně horizontální (pod horní trubkou) do roviny vertikální (podél sedlové trubky). Zde je sice tlumič vykloněn spodním koncem trochu dopředu, to je ale zjevně dáno prostorovými možnostmi rámu a uchycením motoru. Tak jako tak je zde stále prostor pro plnohodnotný bidon na spodní trubce a oblíbené nářadí na horní trubce (Topeak Mini 16+ a 20).

Připomenout můžeme též rovnou sedlovou trubku s prostorem pro nejdelší teleskopy současné doby, extra širokou osu zadního kola (Super Boost Plus 157), geometrii a klíčové rozměry laděné vždy pro specifickou velikost jezdce atd. Tradičním prvkem jsou také otočné kameny (Flip-chip) určené pro snadnou úpravu geometrie, kdy se mění úhel hlavy mezi hodnotami 64° a 64,5°.

reklama

Dvě sestavy na výběr

Nejnovější Pivot Shuttle LT bude na výběr ve dvou základních setech, dostupnější RIDE a luxusní TEAM. V nižší specifikaci najdeme na míru laděné odpružení Fox E-Tuned z řady Performance. Tlumič pochází z řady Float X, vidlice přísluší rodině 38 (170 mm kroku, offsest 44 mm). Podobně je na tom i dražší verze TEAM, k níž Fox dodal díly z vrcholné řady Factory.  

Další osazení je tradičně v režii Shimana, konkrétně kombinace SLX/XT u RIDE, respektive XTR u specifikace TEAM. Krotit tuto lačnou elektrickou enduro potvoru budou samozřejmě čtyřpístkové brzdy (SLX či XTR), doplněné o mocné kotouče Galfer průměru 223 mm / 203 mm. Kola od DT-Swiss budou obuta do plášťů Maxxis Assegai 2,5“.

Text: Štěpán Hájíček / Foto: Pivot Cycles

Pivot Shuttle LT – ceny

  • Pivot Shuttle LT Ride SLX/XT – 249 900 Kč
  • Pivot Shuttle LT Team XTR – 299 900 Kč

Pivot Shuttle LT – základní parametry a přednosti

  • Zdvihy 170/165 mm
  • Kola 29“
  • Motor: Shimano EP8 / Baterie: 756 Wh
  • Zaměření: enduro, all-mountain
  • Špičkový karbonový rám Pivot Hollow Core
  • Promyšlené vnitřní vedení kabeláže
  • Nabíjecí port USB u startovacího tlačítka
  • Nastavitelná geometrie (úhel hlavy 64°/64,5°)
  • Každá velikost rámu uzpůsobená konkrétní postavě jezdce
  • Prostor pro bidon u každé velikosti
  • Montážní bod pro nářadí (pod horní trubkou)

Více informací: www.pivotcycles.com

Dovozce pro CZ, SK a PL: protocycles.cz