reklama

reklama

Prezentace Giant/Liv – MY2024 (fotoreport)

Za jiných, „normálních okolností“, bych reportáž z prezentace pouštěl do světa tak týden až dva, nanejvýš měsíc po jejím konání. Jenže loni koncem sezóny „normální okolnosti“ zrovna nenastaly. Naopak bylo tolik práce, tolik testů a tolik různých jiných priorit, že mi holt nějaký materiál zůstal ležet v šuplíku.

Zároveň by mi ale přišlo líto nechat tento potenciální obsah zcela bez doteku zavát prachem času, proto si pojďme připomenout loňský mimořádně teplý říjen a zároveň nejen tehdy „žhavé“ novinky značek Giant a Liv.

Dohromady asi není nutné nořit se extrémně hluboko do technických specifikací jednotlivých nafocených modelů, proto snad bude dostačující základní popis a připomenutí doplněné o sadu fotek z říjnové akce. Snad to i tak pro vás bude zajímavé čtení a pokoukání!

Přímý link na zmíněné modely

Text a foto: Štěpán Hájíček

reklama

Liv Devote Advanced Pro

Novinka přelomu roku, přelomu sezon 2023/2024, model Liv Devote, jsme si blíže popsali již v představení publikovaném v druhé půlce října 2023. Pro připomenutí, Liv Devote je dámský, sesterský model oblíbené pánské gravelové řady Giant Revolt, přičemž v tomto spojení či rodinném propojení se nyní nachází jedno nezvyklé specifikum.

Zmíněný a svým způsobem trendy nejednou stanovující, nebo alespoň trendy pohotově následující Giant Revolt totiž dostal poslední „update“ v únoru roku 2023. Tehdy šlo vlastně jen o „kosmetická vylepšení“, jelikož se jednalo o specifickou modelovou variantu Giant Revolt X (Revolt X Advanced Pro). Ta se od základu odlišuje především přítomností odpružené vidlice (Fox 32 TC, nebo RockShox Rudy XPLR | obě 40 mm), stejně tak i vcelku specifickou výbavou.

Naopak Liv Devote poslední generace je kolem zcela novým, kolem, které z vývojového hlediska de facto předběhlo svého dosavadního „dárce orgánů“, jímž byl vždy právě Giant Revolt. Jeho update v podobné formě lze proto již dopředu očekávat.

Hodně stručně řečeno, nová generace Liv Devote nabídne jak špičkové karbonové varianty (označení Advanced), tak i vzhledově, cenově či po užitné stránce lákavé hliníkové verze. Zásadním posunem u všech modelů je nově zrevidovaná geometrie, nové zpracování rámu (hmotnost, tuhost atd.) a u karbonových verzí také úložný prostor ve spodní rámové trubce. Více v původním představení Liv Devote (10/2023).

GIANT REIGN Advanced Pro 1

Dalším strojem, který našel zalíbení v čočce mého fotoaparátu, byl ostřílený matador enduro tratí a závodů, žijící legenda Giant Reign. Jeho obecné představení si lze připomenout v článku z prosince 2022, jízdní dojmy a praktické postřehy ze sedla hliníkové verze pak najdete v našem testu z června 2023.

V kostce lze říct, že nová generace Giant Reign plně přešla na 29“ kola* s tím, že je celá tato platforma perfektně uzpůsobena tomu, aby ji bylo možné využívat i jako mullet (zadní kolo 27,5“). A to bez jakýchkoliv funkčních omezení! (Nejen) tomuto účelu slouží 3polohový Flip-chip, jehož pomocí lze snadno měnit geometrii. Modelově dostupné úhly hlavy se pohybují v hodnotách: 63,5° / 63,9° / 64,2°.

Pominout bychom neměli informaci, že nejnovější Reign nabídne více než poctivé enduro zdvihy 170/160 mm a tomu i plně odpovídající výbavu. Nad to vše, Giant Reign 1 (Alu) je mým osobním kolem pro sezónu 2024, proto se s ním na stránkách a sítích BikeAndRide.cz setkáte tento rok ještě mnohokrát!

Giant Reign E+ 2

Nebo by vás více lákala elektrická verze Giantu Reign E+? Zdvihy shodně 170/160 mm, kola 29“/27,5“, motor Giant SyncDrive Pro2 85 Nm, baterie Giant EnergyPak 800 Wh.

GIANT Stance 29 2

Postupným a nezanedbatelným vývojem prochází také základní dostupná řada všestranných trail-biků Giant Stance, která s výhledem na sezónu 2023/2024 doznala nemalého posunu a řady vylepšení. Stále platí, že tato kola nevsází na osvědčený „virtuál“ Giant Maestro, ale jdou svou vlastní cestou nesoucí označení Giant FlexPoint.

Tedy systému, který se na první pohled „tváří jako Mestro“, v principu ale vychází z jednočepového řešení s pomocným přepákováním. Pouze s tím, že je zde práce jednoho z čepů nahrazena pružností horních vzpěr – odsud také označení FlexPoint.

Nejnovější podoba modelu Giant Stance nabízí 29“ kola, moderní trailovou geometrii, zdvihy 140/125 mm, ale třeba i vlastní vidlice Giant Crest 34 SL RCL (140 mm).

GIANT Stance E+ 1

Plynule navázat můžeme stejně tak inovovanou elektrickou variantou Giant Stance E+, která sdílí řadu technických specifik, ale i konstrukčních prvků s klasickou „Bio“ variantou Giant Stance. Kupříkladu 29“ kola, zdvihy 140/125 mm a tedy logicky i dost podobné zaměření. Mezigeneračně se zde hodně zapracovalo na pevnosti a odolnosti rámu, který by měl snadno vydržet poctivé trailové nasazení. Modernizací prošla i geometrie a další praktické prvky.

Doplňme ještě informace týkající se pohonu, kde hlavní roli hraje motor Giant SyncDrive Sport s více než dostatečným točivým momentem 75 Nm. Ovládání má na starosti nové rozhraní s dobře čitelným barevným displejem – RideControl Dash. Co jistě potěší je přítomnost baterie EnergyPak Smart 625 Wh, k níž lze připojit extender EnergyPak Plus 250 Wh.

Giant Trance X E+ 2

Lehká připomínka tradičního matadora Giant Trance X E+. Kola 29“, zdvihy 150/140 mm, motor Giant SyncDrive Pro2 85Nm, baterie Giant EnergyPak 800 Wh. Vzpomínka na test z ledna 2022.

Giant Trance X Advanced E+ Elite 3

Jinou, stále poměrně novou a žhavou novinkou jsou odlehčené varianty téže řady s pekelně dlouhým označením Giant Trance X Advanced E+ Elite. V něm je ukryta informace, že se jedná o modely postavené na luxusním karbonovém rámu s unikátní kombinací plnohodnotného motoru Giant SyncDrive Pro 2 (85 Nm) a novou odlehčenou baterií EnergyPak Smart 400. Tu lze i zde podpořit přídavným zdrojem energie (EnergyPak Plus 200).

Tuto nanejvýš lákavou modelovou řadu jsme si představili v březnu roku 2023, v listopadu 2023 jsme pak zveřejnili komplexní test tohoto stroje. Pravdou je, že na toto kolo stále vzpomínám, jelikož mi až neskutečně dobře padlo do ruky i do noty.

Líbí se mi na něm právě kombinace velice rozumné hmotnosti (snadno i pod 20 kg), více než dostatečně silného motoru (85 Nm), luxusního rámu a celkového zaměření. Nový Trance X Advanced E+ Elite je navržen čistě jako mullet (29“/27,5“), nabízí příjemné zdvihy 150/140 mm a snad až neskutečně široké pole využitelnosti. Ostatně koukněte na již zmíněný test z konce minulého roku.

Liv Intrigue X Advanced E+ Elite 1

Jako třešničku na závěr jsme si schválně nechali dámskou variantu (o patro) výše popisovaného „lehkého eBiku“, jejíž modelové označení je podobně komplexní a dlouhé! Nicméně toto kolo sdílí prakticky všechny základní parametry a charakteristiky, proto se asi nemá smysl opakovat.

Jen chceme ukázat variantu stejného konceptu navrženého pro ženy a dívky. A také kolo ve vrcholném provedení s relativně unikátním „all-in-one“ řešením kokpitu, kombem řídítek a představce Giant Contact SLR Trail Carbon. Stejně tak i kolo, osazené špičkovým, elektronicky řízeným odpružením Fox Live Valve.