Yeti SB140 a další inovace pro rok 2020 (TECH NEWS)
Značka Yeti, která si oprávněně zaslouží výraz „kultovní“, protože snad jen tímto pojmem lze ospravedlnit mimořádně konstrukce, ale i mimořádně ceny jejích kol, opakuje i tento letos podobnou strategii jako loni, minimálně co se prezentace novinek týká.
Před nedávnem totiž samostatně odhalila model Yeti SB165, aktuálně nejdrsnější full v nabídce, který zdvihem, výbavou i zaměřením přeskočil i letošní enduro novinku Yeti SB150 (test BnR). Pár týdnů na to pak vypustila kompletní informace o modelové řadě 2020, k níž, jen tak mimochodem, přihodila jeden nový model – Yeti SB140 (přímý nástupce zanikajícího SB5).
Yeti přitom své fully řady SB dělí do dvou kategorií „Rip“ a „Race“, kdy „Rip“ představuje stroje určené pro zábavu, skákání, hledání nových výzev a podobně, „Race“ je zase především o závodním zaměření, boji se soupeři či vteřinami. Vždy ale samozřejmě záleží, jak se k tomu člověk postaví. Jak hovoří zástupci Yeti v prezentačních materiálech:
„Yes, you can Race a Rip bike and Rip a Race bike, but you get the idea…“
„Ano, můžete závodit na Rip kolech, a užívat si na Race strojích, ale chápete ten rozdíl…“
Yeti SB140 | MY2020
K této novince máme v tuto chvíli jen relativně málo informací, což ale ve výsledku nemusí vadit, jelikož si vše důležité můžeme dovodit na základě zkušeností s již existujícími sesterskými modely. Yeti SB140 totiž plynule navazuje na novou vlnu, kterou představují všechny modely SBXXX, zejména modely SB130, SB150 nebo poslední SB165.
Kruh se tedy uzavírá, přitom jediné, co mi dělá vrásky je fakt, že jsem byl zjevně zcela „vedle jak ta jedle“ když jsem si myslel, že se podle čísla v názvu pozná, zda jde o model na 29“ či na kolech rozměru 27,5“. Nepozná!
Jinak je ale situace u tohoto modelu vcelku jasná. 140 mm vzadu, 160 mm vepředu, kola rozměru 27,5“ a náležitě agresivní geometrie reprezentovaná úhlem hlavy 65°. To nás dnes ani u této kategorie (all-mountain) rozhodně nepřekvapí, ale zároveň ani nezklame. Pro kompletnost doplňte úhel sedlový, vcelku agresivních 77°, či délku zadní stavby rozumných 433 mm.
Změny převážně kosmetické
U dalších modelů se žádných zásadních inovací letos nedočkáme, tomu bychom se ale neměli divit, jelikož byla celá nabídka fullů Yeti SB před nedávnem zásadně obměněna.
Vezmeme-li to lehce telegraficky, pak si můžeme ukázat model Yeti SB130, který dostane pro rok 2020 krapet jiné barvy. Poukázat můžeme i na modely SB130 Lunch Ride, tedy drsnější verze TLR a CLR se 160 mm vepředu (běžně 150 mm) a 136 mm vzadu (běžně 130 mm). Obě verze budou přitom nově dostupné i na českém trhu.
Jinou dílčí úpravu najdeme třeba u modelů Yeti SB150, kde se mění výbava, především nastupují obecně opěvované tlumiče Fox X2, střídající dříve nasazované modely DPX2 a to u modelů řady TURQ i C Series.
Jedna perlička, kterou najde jen ten, kdo ji skutečně hledá, představují kliky jednotné délky 170 mm používané snad u všech modelů rodiny Yeti SB s výjimkou závodní řady SB100.
Tak na čem se svezeme?
Nových hraček od Yeti jsem za poslední rok vyzkoušel již několik, připomeňme Yeti SB100, nebo SB150. Malý osobní test-rest mám u modelu SB130, který mám ale slíbený na konec letošních prázdnin. Snad se zadaří! S výhledem na sezónu 2020 se pak budu snažit zajistit si na test aktuální noviny SB140 a pokud posbírám dostatek odvahy, tak i SB165! Ale nebojte, pro to vše ještě uzraje čas!
Více informací o všech modelech Yeti najdete na webu: yeticycles.com, české ceny a možnosti objednání hledejte na yetibikes.cz
Text: Štěpán Hájíček / Foto: Yeti Cycles