YETI SB130 (2019) – Pokud ti stačí jedno kolo | Tech News

Je to jen pár týdnů, kdy jsme vám souhrnně představili inovované i zcela nové stroje kluků z Colorada, značky Yeti. Jednou z absolutních novinek přitom byl model Yeti SB150, který potvrzuje světové trendy dominance velkých kol. Pokud vám ale přišlo SB150 až příliš hrubé a sjezdově zaměřené, máme pro vás dobrou zprávu – přichází Yeti SB130, jediné kolo, které budete potřebovat!

Ano, přiznám se, že poslední slogan je poněkud přitažený za vlasy, ale vlastně ne až tak docela. Zástupci Yeti v souvislosti s touto novinkou používají zajímavý slogan:

„Jedno kolo nemůže vládnout všem, Yeti SB130 je ale tím jedním, na kterém záleží“

V principu bychom mohli představení této novinky odbýt s tím, že se jedná o stejný koncept, jaký předvedlo před dvěma týdny představené Yeti SB150, pouze s lehčími změnami.

Tedy stroj postavený na poupraveném systému Switch Infinity (tradičně podélně orientovaný), s masivnější zadní stavbou, výrazně méně maskovaným horním ramenem, s o něco menším zdvihem či s vidličkou spojující zadní stavbu a tlumič, který je ale tentokrát opřený o horní trubku (u Yeti SB150 se tlumič opírá o spodní trubku). Yeti SB130 přitom dostalo do vínku 130 mm zadního kroku, vepředu pak v základní sestavě najdeme rozsahem 150 mm disponující vidlice Fox řady 36.

YETI SB130 (2019)

YETI SB130 (2019)

reklama

Pryč se zavádějícím zjednodušením!

Tento základní popis by možná někomu stačil, ale tím bychom celou záležitost až příliš zjednodušili a tuto důležitou novinku podcenili. Yeti totiž modelu SB130 hodně věří, jelikož jej považuje za ideální volbu pro většinu smrtelníků, kteří mají rádi dlouhé výjezdy, technicky náročné sjezdy, stejně jako vše mezi tím.

Yeti SB130 má být kolo, které vám může dělat společníka při každodenním útěku z kanceláře do přírody, stejně tak jako vám může být parťákem při expedicích do velkých hor, a hroutit se nebude ani tehdy, když se s ním postavíte na start lokálního enduro závodu.

Stopadesát na třicetšestce vepředu a sice jen stotřicet vzadu, avšak podle tvrzení výrobce ještě progresivnější než kdy dřív u řady Yeti SB, společně velkými koly a hrubými plášti Maxxis Minion DHF 2,5“ vepředu a Aggressor 2,3“ vzadu, by již mělo být schopno porvat se srdnatě prakticky s jakýmkoliv českým kopcem. Tedy pokud se vyhneme DH tratím!

Abych nezapomněl, Yeti SB130 pochopitelně nabídne i moderní trailovou geometrii s úhlem hlavy 65,5°, sedlovým úhlem 77,1° s vidlicí s offsetem 44 mm, či se zadní stavbou sraženou na 433 mm. To nezní marně, co říkáte?

Ke všem těmto informacím můžeme doplnit, krom následného technického souhrnu, snad jen nahlas vyslovené přání co nejdřív se na tomto kole svést a potvrdit si všechny superlativy, které se okolo něj, prozatím jen v teoretické rovině, točí!

YETI SB130 – základní parametry

  • Vnitřní vedení kabeláže interními tunely
  • Zadní zdvih 130 mm (Switch Infinity)
  • Vidlice Fox 36 se zdvihem 150 mm s offsetem 44 mm
  • Kola průměru 29“
  • Prostor pro láhev v rámu u všech velikostí (S-XL)
  • Moderní geometrie – hlava 65,5°, sedlová trubka 77°, délka zadní stavby 433 mm
  • Integrované hlavové složení
  • Rám určen pro řazení 1X
  • Prostor pro pláště šíře 2,5“
  • Boost osy i střed
  • Montážní body ISCG05
  • Metrický tlumič
  • Dvě kvalitativní úrovně rámu Carbon a TURQ

Více o tomto kole najdete jak na mezinárodním webu www.yeticycles.com tak i na domácích stránkách www.yetibikes.cz kde budou brzdy k nalezení i české ceny.

Foto: Yeti Cycles

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky