reklama

reklama

Cannondale F-Si Carbon 2 – první dojem

Cannondale F-Si - prvni dojemNení to vlastně poprvé, co na tomto kole jedu, a proto toto není můj „absolutně první dojem“. Je to ale poprvé, co jsem si měl možnost osahat novinku Cannondale F-Si v domácím prostředí na dobře známých trailech a musím říct, že jsem z ní stejně nadšený jako při řádění v Novém Městě.

Bližší popis rámu a jeho předností můžu snad pro dnes přeskočit, pokud ale o tomto „kanónu“ nic nevíte, koukněte na starší článek „Cannondlae F-Si – představení“ nebo i na následné „první jízdní dojmy,“ které na mě toto kolo udělalo v rámci prezentace novinek loni v létě v Novém Městě na Moravě.

Ať to úplně nepřeskočím…

Zmíním, že Cannondale šel cestou zkrácení zadní stavby a položení základních úhlů pro dosažení stabilní a přitom hravé geometrie. K tomu mu, vedle jiného, pomohlo posunutí zadního náboje o 6 mm doprava, čímž se posunula o stejnou vzdálenost celá řetězová linka. Skutečnost, že jde o nápad hodný následování, dokazují další novinky z různých oblastí – Trek Boost 148, SingleBe na stroji The Plus a čerstvě i SRAM a jeho Boost 148 a Boost 110.

Cannondale F-Si - prvni dojem

reklama

Error, group does not exist! Check your syntax! (ID: 4)

Sakra, kdo na tom jezdil?!

Když jsem kolo složil z krabice a lehce pošteloval, nemohl jsem se dočkat chvíle, kdy skočím do jeho sedla. Sportovní devětadvacítky sice nejsou mojí dominantou, ale ze své první zkušenosti s F-Si vím, že toto není jen tak obyčejný XC švihák na velkých kolech. V první chvíli mě sice překvapilo, že jsem se musel k řídítkům nějak moc natahovat, což by mohl být šok daný přesednutím z těžkých enduro zbraní, avšak rychlá kontrola ukázala, že rider, co sedlal tento bike přede mnou, šoupnul sedlo nadoraz dozadu!

Vzal jsem tedy do ruky imbus a za chvilku bylo vše ok. Trochu mě překvapila „old-school“ konstrukce zámku sedlovky SAVE Carbon (á la Shaman), ale vlastně proč ne, když to funguje, drží pevně a navíc se pomocí dvou šroubů snadno odladí přesný sklon sedla.

Cannondale F-Si - prvni dojem

Po této základní úpravě jsem se za řídítky nového pevného Cannondalu cítil mnohem lépe. Ano, je poněkud kratší než klasické XC sporťáky, což mě maximálně vyhovuje, tester přede mnou si o tom ale nejspíš myslel něco jiného. Každopádně nemám pocit, že by se komfortnější posed negativně odrazil na výkonnosti. Jelikož F-Si jede jako drak. Jak by také ne, když se jedná o lehoučký, pevný, karbonový XC sporťák. A to je, světe div se, s cenou 129 999 Kč model Carbon 2 nejlevnější verzí této nové řady!

V tempu nahoru, v tempu dolů

Přiznám se, že jsem už dlouho nezažil pocit, že bych dokázal s kolem jet stejně rychle do kopce jakož i z kopce, navíc aniž bych mezi tím sahal na jakoukoliv páčku, tedy kromě řazení, pochopitelně. Nahoru to s Cannondalem F-Si krásně stoupá, velká kola jsou poměrně komfortní a jistá, geometrie vyvážená, jezdec nikam nepřepadává a stoupat může skoro kolmo vzhůru.

Cannondale F-Si - prvni dojem

Cestou po hravém trailu nebo kolmo dolů mě přitom ani moc netrápilo, že nemůžu zasunout sedlo dolů, pokud bych tak nechtěl činit s imbusem v ruce. Přešel jsem zkrátka plynule a nenásilně na XC styl. Zadek za sedlo, které není od řídítek zbytečně daleko, a jede se. V pomalých technických sekcích si je třeba zvyknout na živější projev předku v nízkých rychlostech, jakmile ale trochu povolíte brzdy, F-Si se krásně rozjede a jeho velká kola spolu se stabilnější geometrií se postarají o vše ostatní.

Tedy samozřejmě za nemalého přispění vidlice „New Lefty PBR 2.0 100 29,“ kterážto jakoby konečně dokázala naplno využít a v praxi demonstrovat přednosti této konstrukce. Starší Leftyny nechodily vždy tak, jak by člověk očekával. Tato ale na svých 100 mm předvádí slušné divadlo.

Už toho nech, ty žvanile!

Pravda, musím zastavit sám sebe, ať hned na úvod nevykecám vše a nechám si pár es v rukávu pro plnohodnotný test! Tak příště hezky do detailu.

Více o tomto kole na webu
www.cannondalebikes.cz
logo_cannondale

Foto: Štěpán Hájíček
Cannondale F-Si - prvni dojem

Cannondale F-Si - prvni dojem

Cannondale F-Si - prvni dojem

Cannondale F-Si - prvni dojem

Cannondale F-Si - prvni dojem

Cannondale F-Si - prvni dojem