Eurobike 2016 – fotoreport #6
Už se nám to blíží! Anóbrž toto je předposlední fotogalerie z letošního Eurobiku… Poslední dodělám nejdéle na začátku příštího týdne a pak už s tímto tématem dám zase na rok pokoj a půjdu se věnovat radši testování elektrokol! Nebo radši něčeho víc #PureEnduro či #TrailSpecific bez drátů a baterek? 😀
ROCKY MOUNTAIN
U Rockyho jsme se již párkrát zastavili, každopádně tuto značku mám prostě rád, tak ještě jednou v rychlosti…
Slyšel jsem hodně názorů, že Fatbiky jsou mrtvé! Že to byl trend jedné sezóny… Že to jsou kola vhodná tak akorát do půjčovny atd. Jasně, fatbiková mánie opadla, tlustých kol už ani na Eurobiku nebylo letos tolik co poslední roky, přesto si myslím, že si tato kategorie jistě našla svůj pevný okruh zákazníků. Třeba na Islandu! Ale dost možná i jinde, jen kdyby byly v Evropě tužší zimy. Každopádně toto je novinka Rocky Mountain Suzi Q s lehčím a sportovnějším rámem na karbonu i hliníku (oproti Rocky Mountain Blizzard), se zajímavým označením modelů od Q -90° (top model) po Q -30°.
Rocky Mountain Pipeline již známe (reportáž z prezentace), dokonce tento konkrétní model aktuálně sedláme a připravujeme plnohodnotný test!
Rocky Mountain Slayer je kolem, které se mi prostě líbí, proto ještě pár detailů! A možná jednu praktickou poznámku – testovací vzorek by mohl do naší redakce dorazit již koncem tohoto roku!!! Juchůůůů!
U Slayeru mě jen trochu rzí, že není vzhledově tak „šílený“ jako Rocky Mountain Maiden! Z mého pohledu by mohl mít brutálnější horní rameno, větrák za tlumičem a podobné výstřelky co Rocky Mountain vždy uměl. Vzpomínáte třeba na Rocky Mountain Flatline?
Další novinka – Rocky Mountain Element – by měla být pro nás připravená k testu zkraje roku 2017! (praktické představení)
POLYGON
Okolo stánku Polygonu chodím na Eurobiku již léta a a již léta žasnu nad tím, jak mohl toto někdo vymyslet?! Pak si ale vzpomenu jak to v Malajsii vypadá, jaké tam jezdí autobusy a jak tam jsou zdobené hinduistické chrámy a už se tolik nedivím! 😀
THOMSON
Teleskopická sedlovka Thomson není ničím novým, zajímavý je ale pohled na polotovar, ze kterého je vyrobena!
Luxusní jsou titanová řídítka Thomson.
YETI
Nějak mě neustále překvapuje, jak moc výrobci věří konceptu 27,5+! Toto je třeba novinka od Yeti, model SB5+, „tlustý“ bratr námi testovaného Yeti SB5 (zdvih zadní stavby 127 mm).
Zajímavým mezičlánkem v nabídce Yeti je model SB4.5 (zdvih zadní stavby 114 mm, 29″), který má i většího bratra SB5.5 (140 mm, 29″). Trailová a enduro kola na 29″ budou ostatně, nejen dle mého názoru, skutečným hitem sezóny 2017 a možná ještě výraznějším v roce 2018!
Klasika Yeti SB6 – lehce omlazeno a uhlazeno! Nutno říct, že systém zadního zavěšení Switch Infinity funguje vážně skvěle! (praktické představení Yeti SB6c)
NORCO – Optic
reklama
Error, group does not exist! Check your syntax! (ID: 4)EVOC
Kolik je dnes standardů os a jejich koncovek? Tuny! Dokonale si to člověk uvědomí na takovémto „boardu“, kde EVOC prezentuje příslušenství ke svému přepravnímu kufru pro horská kola!
Jedním z možných trendů jsou, či budou sportovní ledvinky. EVOC kupříkladu přivádí na trh model Hip Pack race 3l
CAMELBAK
Není vak jako vak! Ještě klika, že nejsou naplněné lidskou krví! (Sorry, sjíždím zrovna seriál The 100)
Relativně běžný batoh s vodním vakem, který ale vsází na níže situované těžiště, více posazené k bokům jezdce! Skutečně to není špatně pověšené! Ostatně CamelBak Skyline máme slíbený do testu 😉
BLUEGRASS / MET
Začíná být skutečně fascinující, jak se poslední dobou řeší téma ochrany hlavy. MIPS přinesl určitou revoluci, na kterou se teď mnozí snaží reagovat po svém a vkládat do helem různé „pryžové pohlcovače“. Vážně by mě zajímalo, jak by dopadla nezávislá studie zkoumající přínos těchto řešení, zda by se prokázalo, že MIPS není tak účinný, jak někteří konkurenti tvrdí, nebo zda je kámen úrazu v tom, že se jim nechce platit za licenci?
Každopádně tenhle kousek od značky MET vypadá moc vyvoněně! Hodit na kolo černo-zlaté XX1 Eagle 😀
EUROBIKE TEST AREA
Jak jsem psal už někde v úvodu, letošní Eurobike byl hodně o uživatelském testování, v podstatě všeho co vás jen napadne!
Mě třeba zaujala tato kombinace: Luxusní stroje Intense s luxusním osazením DVO jakožto test biky pro super ergonomické doplňky SQ Lab. Mimochodem jejich gripy jsou skvělé! Dost divoce ale vypadají speciální rohy a příliš důvěry ve mně nevzbuzují extra hubená řídítka, která na klasický průměr 31,8 mm potřebují redukci! Ale možná o to více tlumí…
UŘÍZNOUT A ZAŘÍZNOUT
Poznáte k čemu je toto udělátko od Park Tool?
Je určeno k zaříznutí řídítek, aby bylo možné použít gripy WTB PadLoc, respektive i od jiných značek s tímto řešením. Výhody jsou jasné. Stačí jedna objímka a minimální síla stažení a grip se přesto nikdy neprotočí. Navíc místo, kde „chybí“ kus řídítek vyplňuje grip měkčeným materiálem, což znamená super komfort pro vnější hrany vašich dlaní. Mně to smysl dává, a vám?
INDUSTRY NINE
Kola Industry Nine známe velice důvěrně, jelikož jsme jeden set testovali (test), druhý je nyní na redakčním RB Bandit 675 díky spolupráci s www.03probike.cz Zde je pár nových luxusních kousků…
Lákavá, ale poměrně nedostupná kola Enduro 310 Carbon!
Back Country 450 – slušný macík pro plus bike!
Něco pro XC chrty – Industry Nine Ultralite!
A toto je přesně kousek našeho ražení – nový ráfek Enduro 305 AL! (vnitřní šířka 30,5 mm)
9point8
Sranda, loni jsem na tyto sedlovky koukal jako zjara, dnes máme jednu na RB Bandit 675! A nutno říct, že chodí skvěle, jemně a spolehlivě. Jen občas „usne“, pak ale stačí sedlovku zasunout, resetovat delším stiskem ovládací páčky a pak už zase frčí a hlavně drží! Jen ještě doladíme uchycení páčky na řídítka originálním adaptérem a bude to dokonalé!
CHROMAG
U tohoto stánku se člověk především zasní a představí si, jak by tyto díly svítily na jeho kole 😀
DeVinci
Kanadské DeVinci mělo na Eurobiku několik zajímavých novinek. Například model Django Carbon (29″ 130/120 mm).
Nebo plusko De Vinci Marshall Carbon (120/110 mm). Jen tedy sorry pánové, ale pláště Maxxis Chronicle, jak mám Maxxis rád, jsou na plusku ve skutečném terénu vážně zoufalé. Zkuse tam příště hodit Rekon+ nebo High Roller+!
MAVIC
U Mavicu mě, krom dříve zmiňovaného doprovodného vozu z Tour (starý Peugeot), zaujaly hlavně velkoplošné obrázky. Škoda jen, že si ty letecké záběry nemůžete vychutnat zblízka jako já…
GIANT
Giant se poslední dobou dost silně obul do řady vlastních doplňků. Vysloveně luxusně na pohled vypadají nová sedla Giant!
Hodně se také pracuje na vývoji vlastních kol s řadou unikátních technologií, hlavně tedy se speciálním systémem zaplétání (novinky Giant 2017).
Jiným oborem, kterým se Giant více a více zabývá, jsou tretry.
U nichž je dost zajímavě řešena extra vysoká podrážka.
K dispozici přitom bude řada různých provedení a modelů.
Tady by mě jen trochu děsila ta vysoko vystupující utahovací kolečka!
Od doplňků pojďme ke kolům… Kdo se ptal na novou generaci modelu Reign, toho asi zklamu. Nový Reign bude nejspíš až za rok! Nové je osazení sadou SRAM Eagle, nové a o poznání decentnější jsou barvy a jiné detaily.
Zcela nová je ale řada Anthem 27,5
A hlavně Giant Trance 27,5. Dnes si jedu jeden vyzvednout na test 😀
CONTINENTAL
V Continentalu hodně lpí na tradici, proto třeba propagují závod historických a retro kol Eroica, k čemuž mají extra edici plášťů, oblečení, čepiček atd.
Čistě moderní jsou naopak „opěvované“ enduro a DH pláště Der Kaiser a Der Baron! Barona máme přitom objednaného k testu!
PROSTĚ HELMA…
SUNN
Bývaly časy, kdy byl Sunn světově uznávanou značkou. I když se děly i takové věci, že se, myslím na CX, vozily české vidlice a snad i rámy Morati se samolepkami Sunn. Ale to je historie. Takto vypadají kola Sunn dnes a já se musím přiznat, že jsem kolem nich kroužil docela dlouho a studoval všechny jejich zajímavé detaily! Má to nápad a má to šmrnc!
!!!POZOR MIKULÁŠI – VYSOKÉ NAPĚTÍ, NEBEZPEČÍ ÚRAZU!!!
K tématu elektrokol toho mám dnes jen maličko…
BMC
Takto luxusně až futuristicky vypadá studie plně odpruženého eBiku od BMC
Toto je zatím reálný funkční prototyp…
GIANT
Naopak nic nereálného není na strojích Giant Full-E+, které využívají vlastní systém pohonu (základem je motor Yamaha), nově konstruované horní vahadlo, tlumiče s úchytem Trunion a velice chytře zakomponované zavěšení Maestro, kterému elektromotor vlastně nijak zásadně nepřekáží! Chytré, asi se na něm budeme muset svézt!
Foto: Štěpán Hájíček