reklama

Rocky Mountain 2017 – prezentace Sexten (Itálie)

Rocky Mountain - news 2017Minulý týden jsem si udělal výlet do Sextenských Dolomit, tedy do oblasti na pomezí Rakouska a Itálie, kde se konala prezentace německé společnosti Bike Action, jejíž čeští zástupci mají u nás nově na starosti distribuci kol Rocky Mountain (více). Mise této akce byla poměrně jasná, osahat si naživo novinku Rocky Mountain Pipeline!

Pipeline byl jasným vrcholem a ústředním bodem celé akce, kdy byla jeho prezentace svěřena do rukou všestranného jezdce, freeridové legendy, zkušeného moderátora, neúnavného baviče a jednoho z mužů, kteří jsou již dlouhé roky tváří značky Rocky Mountain, Bretta Tippieho. Wade Simmons, jenž vystupoval jako hlavní postava ve snímku prezentujícím nový Pipeline, se bohužel do Itálie nedostavil, Brett Tippie jej ale svým proudem ostrovtipu a nekonečným úsměvem od ucha k uchu, od rána do večera, slušně zastoupil.

Už jen cesta do Caravan Parku Sexten, místa konání prezentace, byla docela výživná. Odjezd ve tři ráno, 700 kilometrů po dálnici, místy dost šílené počasí a před Innsbruckem snad 20 či 30 km dlouhá kolona kamionů! Když jsem se konečně přehoupnul na Brennerské sedlo, žasl jsem, že je zde nahoře teplota kolem 7°C, zatímco na Rozvadově byly -2°C a hustě sněžilo; když jsem pak sklouznul po dálnici dolů k Brixenu, bylo tam kolem deseti. Vzhledem k tomu, co hlásila předpověď, jsem se docela divil a říkal si, jestli jsem to s těmi zimními koly, která jsem na auto pro jistotu hodil dva dny před odjezdem, nepřehnal!

Nepřehnal!

S tím, jak jsem se blížil k Sextenu, začala teplota opět klesat a nakonec zůstala jen pár stupňů nad bodem mrazu. Po dosažení cíle mě místo rozkvetlých dolomitských luk čekala šedivá peřina a lehké vytrvalé sněžení. Pro prezentaci kola parametru 27,5+ ideální podmínky. Ubytoval jsem se tedy v parádní dřevěné chatce připomínající saunu, na oběd snědl tři porce lasagní a poté si šel poslechnout prezentaci.

První část byla vcelku obecná, celkové představení společnosti Bike Action, dovozce značek Rocky Mountain, Race Face, Easton a zástupce Evoc. Po půl hodince jsme vyfasovali tašky se jmény, kde byl ručník, triko a kraťasy Rocky Mountain. Poté partu novinářů s nechápajícími výrazy zahnali organizátoři do šatny zdejšího wellness centra, kde jsme ze sebe sundali zimní oděvy a obvykle naboso jen s foťákem v ruce napochodovali do rozlehlé, krásně vyhřáté prostory ve stylu umělé jeskyně s velkým bazénem uprostřed.

Zde se opět ujal slova Brett Tippie, který stylově v cyklistickém úboru a s chrániči spadlými ke kotníkům začal vyprávět příběh o stroji Rocky Mountain Pipeline. Tedy o stroji, na němž jako mladí se Simmonsem a spol. začínali. Hovořil také o tom, že právě Rocky Mountain Pipeline byl kolem, které odstartovalo jejich freeridovou kariéru v kanadském BC, zejména pak slávu oblasti North Shore.

Prezentace Rocky Mountain - Sexten 2016Brett Tippie vypráví o svém vztahu ke stroji Rocky Mountain Pipeline v teple wellness centra…

A pak skočil do bazénu…

Následně jsme se podívali na prezentační video, vyslechli pár technických údajů, poslechli si jak Brett nadšeně vypráví o tom, co vše toto kolo dokáže, co vše sjede a jak zábavné dokáže být a nakonec se jeden z aktérů prezentace rozjel a skočil s Pipelinem do bazénu!

Prezentace Rocky Mountain - Sexten 2016

Let’s ride, sorry Love the ride!

Po velkém cákanci nás Brett vyhecoval k tomu, že „teď se jde na kolo“, přičemž různě vtipně parafrázoval slogan Rocky Mountain „Love the ride.“ Nezbývalo tedy nic jiného, než znovu vyměnit kraťasy za teplé kalhoty, přeběhnout do chatek, nasázet na sebe dost bikového oblečení, helmu, batoh a pro jistotu i chrániče, načeš se šlo jezdit.

Testovacích kol bohužel nebylo tolik jako natěšených testerů, proto se na mě při prvním kole nedostalo, jelikož jsem se cestou k test centru zakecal. Stane se! Počkal jsem si, až se vrátí první skupina, popíjel mezitím horký džus a řešil různé pracovní věci na telefonu. Ještě že existuje Data Roaming! Nakonec kola dorazila a já ulovil jednoho Rockyho Pipeline v krásné svítivé barvě s odpružením RockShox. Komu vadí, že šlo o levnější variantu 750 MSL s vidlicí RockShox Yari (150 mm) a brzdami Shimano M506!? Mně ne, Fox nechci!

V první chvíli jsem byl trochu smutný, že na mě nevyšel rám velikosti M, ale nechtěl jsem na něj čekat další půl hodiny. Nakonec jsem zjistil, že je Pipeline dost krátký a nijak extra vysoký, proto mi luxusně sedlo Lko. Trochu jsem se zasekl při ladění systému Ride-9, když jsem se snažil nastavit maximálně stabilní projev. Zmrzlé prsty a ztuhlá vazelína ale byly proti mně! Nakonec se podařilo, teď ještě rychle nafoukat a…

Prezentace Rocky Mountain - Sexten 2016Systém Ride-9 znám již velice dobře, proto jsem si hned na začátku nastavil maximálně položenou geometrii, abych vytěžil možnosti tohoto stroje na náročných stezkách v neznámém terénu naplno a rozhodně jsem nelitoval.

Oni už jeli!?

Jako blázen jsem se vydal stíhat skupinku, v níž byl i Brett Tippie, až mi z toho málem bouchla pumpa. Po hodině přešlapování venku za lehkého posněhávání najednou nasazení na 150 %! Za chvíli jsem skupinu naštěstí dojel, rychle si srovnal chrániče, doladil tlaky v pneumatikách a už se zase jelo!

Vzhledem k povětrnostním podmínkám jsme toho moc nenajezdili. Vlastně jsme se jen motali poblíž kempu a brázdili jeden extra kořenitý trail na druhém břehu potoka, který (ne)překvapivě začínal několika sněžnými poli a pár úseky luxusní ledovky, kde kus sněhu odtál a zase zmrznul! Tady jsem na chvíli zaváhal a když jsem opět sjížděl skupinu, poslal mě led k zemi! Ještě klika, že jsem měl chrániče Leatt 3DF Hybrid. Na ledu zafungovala jejich inteligentní pěna parádně!

Prezentace Rocky Mountain - Sexten 2016Zadní zavěšení SMOOTHLINK™ je klasickým řešením značky Rocky Mountain, které si našlo své místo i na novince Pipeline

Na kole jsem ten den strávil kolem dvou hodin, část se skupinou, která to po chvíli otočila a vracela se do kempu, část potom sám, když jsem vzal Pipeline a šel si dát ještě jedno kolečko, abych si ty kořeny znovu pořádně užil a abych si v klidu udělal pár fotek samotného kola.

Po návratu jsem byl vděčný za cokoliv teplého do žaludku a hlavně za teplou sprchu a suché oblečení a také chvilku odpočinku v chatičce. Když jsem se dal dohromady, byl pomalu čas vyrazit na večeři spojenou s prezentacemi dalších dovážených produktů a značek, stejně tak i několik partnerů jako je ESET, Magura, Evoc nebo seriál maratonů Stoneman. Vzhledem k tomu, že jsem ten den vstával před třetí ráno a měl za sebou 700 km v autě, jsem dlouho nevydržel a šel spát.

Prezentace Rocky Mountain - Sexten 2016Novinka RockShox Yari je jednodušší variantou, která ve střední a nižší třídě alternuje modely Lyrik a Pike. Komfortu jsem si díky ní i díky plášťům Maxxis Rekon 27,5×2,8″ užil více než dost…

Sněží, jde se do sauny!

Druhý den po snídani jsme se opět sešli, abychom si poslechli posledních pár prezentací a poté byl čas jít znovu na kolo. Jenže… Přes noc napadlo slušných pár centimetrů sněhu a dopoledne stále sněžilo a sněžilo, takže by to bylo spíš na fatbike. Před odjezdem jsem ze střechy auta odhrábnul dobře 30 cm čerstvého sněhu! Bylo by asi zajímavé zkusit plusko na sněhu, ale nějak se mi do toho marastu nechtělo, proto jsem radši využil voucher do místního wellness a pořádně se uvolnil před dalšími stovkami kilometrů domů.

Řada lidí pokračovala ze Sextenu na Gardu, na tamní festival. Mezi tyto šťastlivce jsem ale nepatřil, proto jsem po obědě opět usedl za volant a tentokrát přes Salzburg a Linz valil zpět domů. Po většinu cesty přes Rakousko jsem přitom stěrači po předním okně honil další a další sněhové vločky! To je zase jednou jaro…

Prezentace Rocky Mountain - Sexten 2016Zadní stavba je prostorově velkorysá, až se v ní plášť v šířce 2,8″ skoro ztrácí. Širší gumu bych už do Rockyho ale necpal…

reklama

Error, group does not exist! Check your syntax! (ID: 4)

Rocky Mountain Pipeline – v sedle

Moc jsem toho v Sextenu na novém tlustém Rockym nenajezdil, něco málo jsem si ale zkusil a rád bych se proto s vámi podělil o mé letmé dojmy z jeho sedla. První věc, co jsem již zmiňoval, byl poměrně krátký posed, i když jsem seděl na Lku, čemuž se obvykle vyhýbám. Pipeline je zřejmě celkově dost zkrácen, aby byl i při nasazení velkých a tlustých kol dostatečně obratný. Tomu odpovídá i délka horní trubky 572/595 (vel. M/L)*. Tedy hodnoty skoro jakoby o velikost posunuté dolů. Alespoň jsem se necítil jako na štaflích.

*Pro porovnání aktuálně (doma) testovaný Rocky Mountain Altitude 790 MSL Rally Edition nabízí tyto míry horní trubky: 586, 606 mm (M/L).

Když jsem zprvu stíhal uniknuvší skupinu a hnal se za nimi po štěrku a po rozmáčené hlíně, říkal jsem si, že to s ohledem na velkost a masivnost kol vlastně docela jede. Rocky Mountain Pipeline není ani v nižší sestavě (750 MSL) rozhodně žádný lenoch. Ona nižší sestava i tak zahrnuje karbonový rám a zadní hliníkovou stavbu. Co bylo ale podstatnější, byly zážitky při cestě z kopce dolů, ale vlastně i do kopce, hlavně však po cestě plné kořenů a jejich nekonečných spletenců.

Prvních pár metrů si člověk místní terén jen tak lehce oťukával, později jsem malinko dofoukl přední kolo, jelikož mi předtím uteklo víc než jsem chtěl. Brzy nato jsem si začal více a více užívat jistotu a suverenitu, s jakou Rocky Mountain Pipeline plul zejména po takto náročném a členitém trailu. S takovýmto kolem člověk rychle zjistí, že nemusí až tak moc řešit jednotlivé kořeny, že stačí kolo namířit a jet. Jak říká Wade Simmons v mnohokrát zmiňovaném videu: „Zavřete North Shore, ty traily jsou najednou nějaké moc snadné!“

Prezentace Rocky Mountain - Sexten 2016Na rozdíl od ohromných pluskových Foxek jsou širší Boostové vidlice RockShox vcelku rozumně tvarované a nabízejí tak akorát místa pro širší gumu, přitom je ale znát, že je jejich korunka trochu výš, aby nebyl problém nasadit do vidlice i 29″ obruč.

Tohle je snad podvod!

Ano, s pluskovými koly, konkrétně obutými novinkovými plášti Maxxis Rekon 27,5×2,8“ na 35 mm širokých ráfcích, se 150 mm zdvihu vepředu a 130 mm vzadu, si člověk říká, že je tohle naprostý podvod! Na místech, kde by bylo potřeba pečlivě vybírat stopu, aby vás nekonečná klubka hadů nadobro nepohltila, jen tak letmo kontrolujete směr, snažíte se držet přiměřenou rychlost a necháváte kolo, aby vše ostatní udělalo za vás.

Na takto členitém trailu, kde to člověk navíc vůbec nezná, to je skutečná paráda. Luxusní jistotu jsem si užil i na pár místech, kde se pěšina zlomila více dolů a přede mnou se otevřely ještě divočejší kořenité sekce. Místa, kde bych jindy buď musel mít pořádnou rychlost a „nějak to proletěl“, nebo naopak extra pečlivě vybíral konkrétní stopu. V sedle Rocky Mountain Pipeline nic z toho nebylo zapotřebí. Stačilo danou sekci rychle omrknout, vyhlédnout si tak nějak rozumnou přímku a té se držet!

Parádní zážitky nás čekaly i při cestě zpět, když jsme po víceméně stejném trailu zase stoupali směrem ke kempu. Místa, kde by se člověk normálně ani nesnažil nasednout na kolo šla projet jako nic a Pipeline stoupal a stoupal. Jasně, někdy to nevyšlo a někdy člověka zastavil pořádný kořen nebo ne zrovna dobře zvládnutý terénní schod. Případně moje lenost! Jinak jsem ale žasl, co vše lze na takovém kole vyjet. Teď už by mu chyběl snad jen motor!!!

Prezentace Rocky Mountain - Sexten 2016Nové generace fullů Rocky Mountain spoléhají takřka výlučně na kluzná pouzdra BC2™ (Bushing Concept 2), která poznáte podle výrazných maznic.

Druhé kolo = střízlivění

Při druhém kole na tom samém trailu jsem si záměrně vybíral složitější stopy a občas i lehce narazil, když jsem zjistil, že tlusté gumy neudrží úplně vše a že šikmý podélný kořen může člověka rozhodit bez ohledu na velikost plášťů. Jinak jsem se i napodruhé královsky bavil nebo spíš… Vlastně jsem si říkal, že při druhém pokusu už to není až takové vzrůšo. Teď už vím, co to kolo umí a dokáže a chci víc, víc, víc! Jenže drsnější stezky se mi ale v daném místě a čase již nenabízely… Tak snad až do ČR dorazí testovací kousek, pak jej vytáhnu na ta nejzáludnější místa co znám a pořádně potrápím Pipeline i sebe!

Ohledně zmíněného střízlivění je to tak, že když člověk poprvé sedne na pluskové kolo takovéhoto formátu, je první půl hodinu jakoby v jiném světě. Žasne, jak jistá jsou tlustá kola, jak jsou stabilní, jak je celek komfortní a co vše za jezdce vyřeší objemné pláště a co vše mu dovolí. Je to rozhodně zajímavý pocit a zajímavá zkušenost, brzy si ale říkáte, že byste museli jezdit extra technické traily nonstop, abyste kolo takovéhoto kalibru náležitě využili.

V Kanadě v oblasti North Shore to musí být skvělá volba pro všechny jezdce, kteří neumí jezdit tak jako Wade Simmons a spol., pro jezdce, kteří by se jinak na tamních trailech pozabíjeli, nejspíš včetně mě samotného. Jinak ale bude docela těžké pro takovýto stroj hledat v našich středoevropských podmínkách náležité využití. Rád bych vzal nějaké plusko na drsné traily do Krušek, nebo mě napadá, jak by se asi Rocky Mountain Pipeline choval mezi oblými balvany na Gardě? S mlékem místo duší by mohl být dokonalým receptem na nekonečné defektění a také nástrojem, který by mě v mnoha místech zbavil strachu! Prezentace Rocky Mountain - Sexten 2016Zbrusu nový plášť Maxxis Rekon+ si zaslouží velkou pochvalu. Jeho objem není nikterak šizený, přesto se guma zbytečně nedeformuje a nebudí tak dojem fatbiku. Zároveň je ale obrovsky komfortní a jistá. Pochválit musím i jejich boční vedení, zejména v porovnání s dříve zkoušenými Maxxisy Chronicle 3,0″, které byly v tomto směru dost nevýrazné.

Kam s ním?

No počkejme si, zda a kam se obor plně odpružených strojů na kolech 27,5+ ještě posune a zda si najde širší klientelu nebo zůstane jen u strojů pro značně specifické možnosti využití s tím, že si jej pro běžné nasazení člověk přestaví na všehoschopných 29“ s hrubším obutím. To by mohla být cesta…

Další novinky ze Sextenu

Jak již zaznělo výše v textu, v rámci novinářského dostaveníčka v Sextenu jsme se měli možnost seznámit i s dalšími novinkami dovážených či zastupovaných značek. Více formou popisků u pár fotek níže.

Prezentace Rocky Mountain - Sexten 2016Vedle úvodu ve zdejším wellness centru se zbytek prezentace odehrál ve stylových prostorách velkolepé roubenky s tradiční bavorskou výzdobou a všudypřítomnou bikerskou tématikou.

Prezentace Rocky Mountain - Sexten 2016 Novinkou číslo jedna byl samozřejmě Rocky Mountain Pipeline, který stál v prezentační „chýši“ takto hezky nasvícený a stylově zablácený!

Prezentace Rocky Mountain - Sexten 2016Race Face Next SL – King of the ring!

Prezentace Rocky Mountain - Sexten 2016Teleskopické sedlovky Race Face Turbine ve třech velikostech se zdvihem 100, 125 a 150 mm.

Prezentace Rocky Mountain - Sexten 2016 Stylové plastové platformy Race Face Chester

Prezentace Rocky Mountain - Sexten 2016 Speciální edice cestovního vybavení Evoc ve stylu Dannyho McAskilla

Prezentace Rocky Mountain - Sexten 2016 Rocky Mountain Maiden s elektrický pohonem? I takové věci jsou možné!!!

Prezentace Rocky Mountain - Sexten 2016 Největší novinka značky Evoc pro rok 2017 – sportovní ledvinky Hip Pack Race…

Prezentace Rocky Mountain - Sexten 2016

Vybaveny budou vodním vakem Hydrapak (3l), extra kapsou na nářadí atd. Dle všeho se zdá, že se móda ledvinek zase vrací, že je ráda jezdců vymění za objemný batoh…

Prezentace Rocky Mountain - Sexten 2016 Jednou ze specialit jsou tyto boční kompresní pásky. Jsou-li povolené, sedí ledvinka na vašich zádech volně a pěkně pod ní fouká. Když popruhy utáhnete, kontakt s tělem se zlepší o 100 % a najednou nikde nic neplandá a neskáče! Chytré a funkční, zkoušel jsem to sám na sobě…

Prezentace Rocky Mountain - Sexten 2016 Dalším prezentovaným produktem Evoc jsou batohy bez chrániče páteře řady Stage, které cílí na maximum komfortu, jistoty usazení na zádech a co nejlepší ventilaci…

Prezentace Rocky Mountain - Sexten 2016Proto u nich najdeme speciálně koncipovaný zádový díl, kovové přezky spojující batoh a ramenní popruhy umožňující lepší přizpůsobení tělu, nebo třeba pružné a vzdušné bederní popruhy Airo Flex, jejichž základní materiál má původ ve zdravotnictví.