reklama

reklama

Rocky Mountain – zcela nový Altitude se představuje!

Je to docela ostuda! Na to, jak blízko mám poslední dobou ke značce Rocky Mountain, mi skoro uteklo představení nové generace oblíbeného all-mountain/enduro/back-country modelu Altitude. O jeho plánovaném příchodu jsem něco málo zaslechl, reálné odhalení mě ale celkem zaskočilo!

Tedy jak se to vezme… Zaskočilo mě představení samo o sobě a trochu mě i překvapila podoba tohoto kola. Tak trošičku jsem doufal, že nový Altitude půjde více ve stopách modelu Slayer, který se s velkou slávou vrátil na scénu a který s sebou přinesl, po vzoru stále poměrně mladé sjezdové zbraně Rocky Mountain Maiden, návrat horizontálně orientované zadní stavby (obecně Rock Link). Nestalo se, Altitude zůstává věren řešení s vertikálním horním ramenem (obecně Swing Link).

Na druhé straně jsem čekal, že nové generace vícero modelů Rocky Mountain, o nichž se v MTB kuloárech nenápadně šeptá, budou konstrukčně navazovat na loňskou novinku Rocky Mountain Element (teoreticky i prakticky). Přesněji jeho novou generaci.

Shrnuto do pár vět. Rocky Mountain u modelu Altitude nepřináší žádnou zásadní revoluci v koncepci kola jako takového, jde spíše o zdařilou a razantní evoluci. Na první pohled vás možná rozdíl posledních dvou generací vysloveně nepraští do očí, při bližším pohledu ale objevíte řadu změn.

Základní silueta rámu se radikálně nemění, jen je vše čistší a více uhlazené.
Za pozornost jistě stojí zvenku téměř neviditelné čepy u patek či jednodílné vzpěry zadní stavby.
Horní úchyt tlumiče je výrazně jednodušší, posílen byl střed a více místa je zde i díky určení čistě pro pohon 1x.

Otočit, přestavět…

Zhruba před týdnem a něco jsem testoval Rocky Mountain Thunderbolt BC Edition a narazil u něj na jeden problém. Vzhledem k umístění ventilku na tlumiči RockShox Monarch nebylo možné jeho přední oko instalovat do všech myslitelných poloh systému Ride-9. Jednoduše docházelo ke kolizi s rámem. Rovněž při jeho umístění do polohy s maximálně položenou hlavou jsem se k ventilku dost těžko dostával.

Přemýšlel jsem, jestli by bylo možné tlumič otočit a pak mi došlo, že stejně asi dojde brzy k otočení systému Ride-9, tedy k jeho přesunu z rámu (horní trubky) na horní vahadlo. Stejně, jak je tomu u inovovaného modelu Rocky Mountain Element. A tak se i stalo a nový Altitude jednoznačně potvrzuje tento trend a budoucí cestu modelů Rocky Mountain.

Otočení, či přesun kamenů systému Ride-9 určených pro úpravu geometrie a projevu zadní stavby v devíti stupních dozadu na horní rameno zjednoduší konstrukci rámu, umožní vyřešit výše uvedené problémy a celý systém odlehčí. Výhody tohoto řešení ale zůstávají nedotčeny.

The New Altitude from Rocky Mountain Bicycles on Vimeo.

Míra inovací? Totální!

Možná to na první pohled nevypadá, ale změny rámu modelu Rocky Mountain Altitude jsou skutečně komplexní, zachován byl jen základní koncept. Hodně se pracovalo na podobě rámu v hliníkové i karbonové podobě. Odstraněna byla takřka všechna kluzná pouzdra a na jejich místo přišla kuličková. Otočil se systém Ride-9, hodně se pracovalo se stabilitou při šlapání i průběhem zdvihu, ladila se geometrie, integrovány byly Boost a metrické rozměry atd. Nového je skutečně mnoho.

Stejný je zdvih zadní stavby 150 mm, vepředu se počítá se 160 mm kroku. Geometrie zahrnuje ještě více položenou hlavu (až 65°), delší horní trubku (603 mm u vel. M), prodloužený dosah, či zkrácenou zadní stavbu (426 mm) a snížený střed (BB Drop 13 mm). Přepracovalo se vnitřní vedení kabeláže a co je zajímavé, snížena byla délka sedlové trubky. Účel je zcela jednoduchý – vytvořit více místa pro teleskopické sedlovky se zdvihem 150 mm a více, a to u většiny velikostí! Chytré!

Co mi ještě přijde jako jednoznačně smysluplné a po čem i sám volám posledních pár let, je konstrukce rámu čistě pro pohon s jediným převodníkem! To znamená více místa pro hlavní čep, vyšší tuhost, čistší vzhled a jednodušší konstrukci! Halelůujááá! Šikovná je i integrace vodítka „Spirit Guide“ usazeného přes dva šrouby na úchytu ISCG05. Pojďme si to nyní ještě shrnout v bodech a pojďme se společně těšit, až se první vzorky dostanou do ČR!

reklama

Takto vypadá samostatně prodávaný rám Rocky Mountain Altitude 2018
…druhou barevnou variantu si můžete prohlédnout výše.

Technické detaily:

  • Zdvih: 160/150 mm (P/Z)
  • Určení: Agresivní trailové ježdění
  • Průměr kol: 27,5“ (Wide Trail) / 26+
  • Posílen anti-squad efekt = vyšší efektivita zadní stavby při šlapání
  • Vyšší míra progresivity
  • Lepší vnímavost na malé nerovnosti
  • Kuličková ložiska na všech čepech (včetně spodního oka tlumiče – kompatibilní s běžnými metrickými tlumiči)
  • Jednostranné uchycení čepů v blízkosti patek (více místa pro paty jezdce)
  • Lehčí zadní pevná osa (vyžaduje nářadí)
  • Vylepšené vnitřní vedení kabelů s většími vstupními i výstupnímu porty
  • Příprava pro řazení Shimano Di2
  • Zkrácená fyzická délka sedlové trubky pro možnost umístění teleskopické sedlovky s delším krokem
  • Integrovaný chránič zadní stavby a spodní trubky
  • Integrované vodítko řetězu „Spirit Guide“
  • Pouze pro pohon 1x
  • Snížena výška rámu (standover)
  • Výrazně vyšší tuhost rámu díky jednodílné konstrukci horních vzpěr zadní stavby a přepracovanému vrstvení karbonu
  • Moderní standardy: Boost, metrické tlumiče, úchyt pro kotouče Post Mount 180 mm
  • Všechny velikosti rámu pojmou bidon i při použití tlumiče s expanzní nádobkou
  • Velikosti: XS-XL
  • Hmotnost:
    • Rám s tlumičem – 2470 g (vel. M)
    • Altitude Carbon 90 – 12,88 kg (vel. M)
  • Dostupnost: Vybrané modely budou ve vybraných zemí dostupné již od poloviny května 2017

Oficiální představení na stránkách Rocky Mountain

Stránka s jednotlivými modely a specifikacemi: www.bikes.com

Foto: Rocky Mountain

Rocky Mountain Altitude Alloy 30
Rocky Mountain Altitude Alloy 50
Rocky Mountain Altitude Alloy 70
Rocky Mountain Altitude Carbon 70
Rocky Mountain Altitude Carbon 90