reklama

EMTB Enduro Mieroszów 2016 – čtenářská reportáž

EMTB Enduro Mieroszów 2016 – reportPo loňském enduru v Rychlebech jsem si dal závazek, že letos pojedu alespoň jeden další závod. Když jsem viděl fotky z polské série emtb.pl, byla to jasná volba. Terén technický, RZty obtížné a díky menšímu množství dostupných reportů a informací i trochu dobrodružství. První v pořadí byl ze série emtb.pl 4. června Mieroszów.

Oproti minulému roku se letos jedou pouze 2 závody, Mieroszow a Szklarska Poręba – viz naše pozvánka či kalendář enduro závodů 2016

(Text: Antonín Koukolík | Foto: EMTB.pl / Franta Žilák)
Přihlásil jsem se na internetu, zaplatil přes Paypal (lze i na místě) a tři dny před závodem začal studovat právě zveřejněnou mapu. Na trénink nebyl kvůli práci čas (jelo se v sobotu) a na studium mapy také moc ne, takže o jízdě na oči bylo rozhodnuto.

Mapa závodu – plné rozlišeníEMTB Enduro Mieroszów 2016 – report

Do dějiště závodu jsem jel večer předem. Dojel jsem okolo desáté večerní a ve sportovní hale v Mieroszówě, kde bylo možné před závodem přenocovat, vládla uvolněná atmosféra. Asi třicet bajkerů připravovalo kola, popíjelo, nebo už spalo. Prostě pohoda. V klidu jsem se „ubytoval“, zkontroloval kolo a po půl hodince povídání s ostatními šel spát.

Ranní registrace byla přímo v budově, start závodu pak na náměstí. Ráno se objevili nečekaně další dva zástupci z řad českých bajkerů, Franta Zilak a Ondřej Korel. To bylo příjemné překvapení, takže jsme následně s Frantou a Ondrou odjeli celý závod spolu. Řazení na RZty bylo jasné, Franta, Ondra a já.

EMTB Enduro Mieroszów 2016 – report EMTB Enduro Mieroszów 2016 – report

RZ1

První RZta začínala nad městem v mini bikeparku a končila dole ve městě. V půlce RZty se projíždělo domem, z něhož vedly schody na náměstí s fandícími diváky a závodníky. Pár závodníku to ze schodu přepálilo a z dropu na placku šli rovnou na dlažbu. Dal jsem to radši pomaleji na jistotu, cílem je pro mě přežít 🙂

Transfer 2 a RZ2

První přejezd se skládal z krátkého výjezdu po poli a tlačky lesem volným terénem do prudkého kopce na start (v okolí Mieroszowa jsou všechny kopce prudké). RZ2 byla obtížnější než jednička. Po úvodním prudkém sjezdu se vlnila v odkloněném svahu a byla šlapavá, místy do kopce. Zapomněl jsem zmínit likvidační padesátimetrový výšlap v RZ1, který mi v kombinaci s RZ2 pěkně rozpálil plíce. Byl jsem rád, že jsem dojel a říkal jsem si, že zatím je to spíš XC!

RZ3

RZ3 mě přesvědčila, že jsem opravdu na enduru. Začala desetimetrovým sjezdem, v jehož půlce jsem si dobrovolně sedl, sesedl a zbylých pár metrů doběhl. Následně pokračovala v mokrém a sypkém odkloněném svahu. Vše nesmírně prudké, podklad mix hlíny a sypkých úlomků kamenů, který neskutečně ujížděl, občas proložené půlmetrovým dropem z padlého stromu přes cestu. Brzdím, ale stále jedu!

V úplném závěru mě předjel borec na Canyonu. Po několika vysednutích jsem byl rád, že jsem dole. Moc obdobně obtížných věcí jsem zatím nejel a zpětně RZ3 hodnotím jako vrchol závodu co se týče obtížnosti (oblíbené Sokolowsko z MTB Trilogy je o poznání snazší).

RZ4

RZ4 je opět spíše šlapavá, v půlce je bunny hop přes 30cm kládu a na konci občerstvovačka. Hurá, půlka za námi (aspoň si to myslím). Poláci nám načítají časy z čipu a tisknou lístek s časy odjetých RZ. Franta je průběžně na šestém místě a dává rozhovor klukovi, co točí report ze závodu. Poláci ho mají trochu jako celebritu.

RZ5

RZ5 je sjezd okolo nějakého hrádku. Hodně prudká, ale ne tolik sypavá. Relativně krátká RZ, uprostřed dvacetimetrový výběh, vše zvládám bez chyby, takže spokojenost. Obtížnost vyšší, ale jde to. Na RZ5 byl pocitově nejdelší výjezd, přestože nijak prudký.

RZ6

Zato na RZ6 je výjezd hodně prudký, takže tlačíme. RZ je sjezd do Sokolowska známý z MTB Trilogy. Začíná na kopci s krásnými výhledy a padá napřed nízkým lesíkem z mírné do prudké sypavé sekce, aby po krátké rovině přešel ve známé sypavé točky a sjezd v suti. Vše dávám bez chyby, opět spokojenost. Cestou nám fandí Tomáš Čada a další diváci, takže super atmosféra. Dole potkáváme záchranku. Zdravotníci ošetřují Marcina Motyku, jednoho z favoritů. Vypadá dost mimo, ale nic vážného mu není. Jsme asi pátí na trati a jedeme na RZ7.

RZ7

RZ7 mě překvapila svou délkou, podle mapy jsem čekal kratší RZ na zakončení závodu. Poláci nás na závěr nešetří, taky je obtížná. Po krátké houpavé sekci uhýbá prudce dolů do sekce, kde se mi nepodaří vytočit v uzoučkém místě mezi skalkou a stromem a následný sjezd po tři metry dlouhém odkloněném kameni raději sbíhám.

RZ dál pokračuje sjezdem mlázím s maximálním sklonem a přechází do kamenité šotolinové cesty. Valím to dolů, závěr se blíží, jenže smůla pro mě, cesta mě stahuje ke kraji a na poslední chvíli vidím nízký pařez hned vedle cesty. Nemůžu nic dělat, trefuji ho v kompresi a letím. Vstávám, rovnám řídítka a dojíždím na osmičce posledních sto metrů závodu do cíle, kde na mě už čekají Franta a Ondra.

Konečně cíl

V cíli nám je odebrán čip, dostáváme vytištěný lístek s časy a s odkazem na výsledky online a vyjíždíme na posledních pár km do Mieroszówa. Je okolo čtvrté odpolední.

Navzdory pádu je z toho nakonec krásné 36. místo ze 101 startujících. Ondra dojel 24. a Franta si na oči vyjel 6. místo. Pro úplnost nutno podotknout, že rozdíly mezi jezdci jsou značné, první mi dal 8 minut (18 vs. 26 minut), na Frantu jsem ztrácel 6 a na Ondru 2 minuty. Organizátorům patří dík za perfektní organizaci a pohodovou atmosféru. Průjezdní branky a výsledky online jsou pěkná technická vymoženost.

Už se těším do Poreby! Antonín Koukolík

1. 2B ENDURO TEAM
2. Eskimoo Racing
3. F2K team

Pár fotek českých borců přímo z akce

EMTB Enduro Mieroszów 2016 – report EMTB Enduro Mieroszów 2016 – report EMTB Enduro Mieroszów 2016 – report