GIANT Reign 2018 – tak jsme se dočkali!

Když se loni začátkem léta s velkou pompou představily světu inovované modely Giant Trance, Anthem a zbrusu nový dámský Liv Hail, všichni se ptali: „A co Reign, kdy bude nový Reign?“ Odpověď nepřicházela a my museli čekat další rok… Nyní je však čekání u konce a společně můžeme zvolat: „Vítej mezi námi!“

Kdybych nebyl grafomanem, jak jsem sám o sobě už párkrát slyšel, pak by stačilo říct, že nová generace Giantu Reign přebírá mnohá řešení známá již z modelů Trance či Anthem, vše balí do očekávatelného enduro hávu, přidává upravenou geometrii a mění specifikace. Navíc se do hry vrací ostřejší Giant Reign SX se 170 mm vepředu a pružinovým tlumičem pro nejostřejší letce. S takto stručnou informací se ale samozřejmě smířit nemůžeme.

Ještě lepší Maestro

Klasický nezávislý systém s virtuálním bodem otáčení, Giant Maestro, snad není třeba nikomu dlouze představovat. Koncept tohoto systému zůstává u nového Reignu zachován stejně jako zdvih 160 mm, přitom se zde ale odehrála celá řada změn. Nově se po vzoru menších bratrů (Trance a Anthem) do hry zapojují tlumiče s přímým napojením do horního ramene – Trunnion – které s sebou nesou řadu výhod.

V první řadě je díky tomuto řešení možné použít, při kompaktní konstrukci zadní stavby, tlumiče s delším faktickým krokem, tedy s nižším převodovým poměrem, což přispívá k vnímavosti odpružení a jeho efektivitě. Úchyt Trunnion rovněž umožňuje maximálně snížit polohu čepu, na kterém se otáčí horní vahadlo, díky čemuž lze zvětšit místo pro zasunutí sedlovky. Respektive pro zasunutí těla dnes stále populárnějších teleskopů s krokem 150 mm a více.

S tímto vším souvisí i nasazení kompozitního horního ramene (u všech modelů včetně hliníkových), které nese označení Advanced Forged Composite, jež dobře známe z modelů Trance, Anthem či Liv Hail. Oproti všem zmíněným se ale horní vahadlo vykované z kompozitu* není plné, ale je doplněno o odlehčující otvor na boční straně, podobně jako je tomu u nedávno představeného Anthemu 29.

*rozuměj zapečené a vytvarované za vysoké teploty a extra vysokého tlaku

**Nevím, jak je to u vás, ale mně třeba na modelu Trance plné vahadlo tak nějak zvláštně „tahá za oči“ a proto jsem za odlehčenou verzi u nového Reignu hodně rád.

reklama

Ještě nižší, ještě delší…

Již současný Giant Reign byl v mnoha směrech skoro až etalonem moderní enduro geometrie, či minimálně jedním z okrajů spektra, o němž se v odborných kruzích často mluvilo a stále mluví. Nová generace Giantu Reign v tomto nikterak neubírá na svých ambicích, naopak původní hodnoty posouvá ještě o kousek dál. Za vše hovoří již základní úhly 65/73° (hlava/sedlovka), které zůstaly zachovány i u nové generace.

Co se změnilo je například délka horní trubky, která u střední velikosti M narostla z hodnoty 620 mm na 635 mm. Délka samotné hlavy je de facto stejná (94/95 mm). Zachováno bylo třeba odsazení vidlice 46 mm, délka stopy ale vzrostla u všech velikostí ze 114 na 117 mm. Délka zadní stavby se nenápadně natáhla (434/435 mm), znatelněji narostl rozvor 1191/1209 mm (vel. M). Rostl také dosah (reach) 444/459 mm (vel. M), stejná je ale třeba délka představců (S – 40, M a L – 50, XL – 60 mm) a rozumné je nasazení 800 mm dlouhých řídítek všude!

2017 Enduro World Series, Madeira, Portugal

GIANT Reign / Reign Advanced

Dle očekávání zůstává zachována logika firemní hierarchie členění jednotlivých modelů, kdy na vrcholu nabídky bude stát několik karbonových variant Giant Reign Advanced (pro ČR Reign Advanced 0 Carbon a Reign Advanced 1 Carbon) s kompozitním předním trojúhelníkem a hliníkovou zadní stavbou. Za nimi v těsném závěsu budou stát dva čistě hliníkoví bratři Giant Reign 1.5 GE a Giant Reign 2 GE na rámu z originální slitiny ALUXX SL.

*České ceny zatím nebyly s konečnou platností stanoveny, doplníme je jakmile budou „odtajněny“

Třešničkou na dortu bude model Giant Reign SX, který bude osazen vidlicí RockShox Lyrik se 170 mm kroku (jinak je všude 160 mm nad oběma koly) a pružinovým tlumičem RockShox SuperDeluxe Coil s dálkovým ovládáním z řídítek.

Co je všem variantám Giantu Reign modelového roku 2018 společné jsou pevné osy standardu Boost (15×110 / 12×148 mm – P/Z), primárně bezdušová kola a pláště Maxxis. Kombinace Shorty vepředu a High Roller II vzadu! Řadit se bude jen a pouze napravo, tedy se systémem 1×11 (Shimano SLX) nebo 1×12 (SRAM X01 Eagle a GX Eagle).

GIANT Reign Advanced 0

GIANT Reign Advanced 0

GIANT Reign Advanced 1

Už mě (zase) svrbí prsty!

Končím toto teoretické představení a pomalu se začínám těšit, až se na nové generaci Giantu Reign osobně svezu. Věřím, že k prvnímu letmému seznámení by mohlo dojít již poměrně brzy. Prezentace zástupce značky Giant na českém trhu se odehraje již za necelý měsíc a jistě se budou snažit dostat co nejdříve praktické informace o této novince mezi lidi.

Svým způsobem mám z tohoto kola dopředu skoro strach, jelikož už současný Reign je docela ostrou bestií, novinka pro rok 2018 se zdá být ještě ostřejší a ještě více vyhraněná než doposud. Ale ponechme bohapusté spekulace stranou a počkejme si, co napoví osobní zkušenost.

Více informací najdete na webu: www.giant-bicycles.com

*průměr kol je samozřejmě jedině 27,5″

Foto: Giant

GIANT Reign SX

GIANT Reign 1.5 GE

GIANT Reign 2 GE

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky
  • rybicka

    No nevím. Čekal jsem konečně full karbon, a ono nic. Líbí se mi dálkový ovládání tlumiče, ale tam to asi končí. Z kol zmizel chránič spodní trubky a taky karbonový ráfky. Vypadá to, že teleskop bude pořád 125 mm, což je prostě málo. Kdybych si měl vybrat, sáhnul bych radši po letošní Advanced 1, která je asi nejhezčí Reing, co se dělal.

    • Lubo

      Teleskop 125mm je jen na Mku, Lko a XLko by mělo mít 150mm tuším.
      Spojený karbonový vahadlo bude rozhodně tužší než letošní kousky, za mě velkej palec nahoru! (ač samozřejmě věci jako boost osy jsou zbytečný…)

      • Koukám do tabulky specifikací a tam se uvádí jen „Sedlovka Giant…“ Nic o zdvihu. Snad tedy bude od Lka výš vyšší. Osobně bych si dal i na Mko 150 mm! A Boost, na svém kole mám vepředu RS Yari a krásně široký náboj, který využívá Boost standard do puntíku. Jestli to přidá pár procent tuhosti výpletu navíc si netuším, můžu si to přát, každopádně se na to přes řídítka hezky kouká. A dnes je holt Boost nutnost…

  • Véna

    Parádní fotky – odkud a kdo fotil??

    • To je přímo od Giantu. Lokalita nejspíš Whistler, Sqaumish. Prostě Kanada BC!