GIANT Anthem & Trance 2017 – první dojmy

GIANT Anthem & Trance 2017 - News and first rideV předchozím článku jsme si po teoretické stránce poměrně podrobně představili nové modely GIANT Anthem a Trance modelového roku 2017. Na obou těchto strojích jsme něco najezdili v rámci Eurobike Media Days, tak se pojďme nyní společně podívat, jak na nás tyto stroje zapůsobily v praxi. | úvodní foto: Jakub Douda | www.fotojd.cz

GIANT Anthem Advanced 2017 – v sedle

Snad jsem již někde prezentoval, že naše testování na Eurobike Media Days probíhalo primárně na Fleckalm trailu, který má délku 7 km a převýšení (negativní = „furt z kopce“) 1000 m. To nezní jako ideální podmínky pro test sportovně laděné rakety GIANT Anthem (i když i zde se našlo pár výjezdových a XC pasáží), proto jsem se při přebírání tohoto stroje k testu trochu bál, nakolik budu schopen se s ním „sešourat“ dolů! Brzy jsem ale zjistil, že nový Anthem toho umí víc, než bych do něj od pohledu řekl, a proto jsem se v jeho sedle rozhodně nemusel bát, naopak jsem si cestu dolů a místy i nahoru náramně užíval!

GIANT Anthem & Trance 2017 - News and first ride

V celkovém shrnutí na měl nový GIANT Anthem působil trochu tvrdším dojmem, což je ale celkem pochopitelné s ohledem na jeho zdvihy „pouhých“ 120/110 mm (P/Z). Po chvilce zvyku to ale nebylo vůbec tak hrozné a drncavé, jak jsem si zprvu představoval. Anthem je totiž, s ohledem na délku kroku svého odpružení, hodně aktivní a snaží se využít každý milimetr pohybu vidlice i tlumiče plně ve prospěch jezdce. A to vlastně oběma směry nahoru i dolů.

Z toho mála co jsem s ním nastoupal, jsem byl příjemně překvapený, jak je zadek dokonale efektivní, nehoupe se a kolo letí maximálně ochotně vzhůru. Zadní stavba přitom citlivě reaguje na všechny nerovnosti a ze všech sil se snaží udržet hnané kolo dokonale přilepené k povrchu, aby se jezdec mohl plně soustředit na šlapání a práci s těžištěm. Příhodná je i geometrie, kdy se o 10 mm delší rám ve strmých výjezdech rozhodně nezvedá, ani jinak nezmítá.

GIANT Anthem & Trance 2017 - News and first ride(foto: Jakub Douda | www.fotojd.cz)

Jde to s ním z kopce…

Také cestou dolů dělají zadní stavba i vidlice vše co mohou, aby jezdci poskytly přiměřenou porci komfortu a hlavně jisté spojení se zemí a tak i jisté ovládání. To je samo o sobě krásně přirozené a okamžitě padne do ruky. Nad ovládáním nemusíte nijak přemýšlet, prostě jen jedete a užíváte si trail a místy snad i jeho okolí. Náramně jsem si s novým Anthemem užil i řadu rakouských klopenek, jelikož se do nich tento sportovní stroj nechal ochotně sklápět a poskytl mi dokonalou zpětnou vazbu, když jsem se do výjezdu z klopky opřel zadním kolem.

Řízení samotné je v nižších rychlostech krásně poslušné a dostatečně živé a točivé, aby se člověk mohl i s kolem snadno poskládat do každé ostřejší vracečky, s rychlostí ale brzy nabývá na stabilitě a jistotě. Nervozitou netrpí ani ve vysloveně těžkých a strmých pasážích, které mnohdy proletíte dříve a rychleji, než vám dojde, že byste si měli dávat trochu víc pozor, už jen s ohledem na kategorii kola, které právě sedláte!

Na sjezdovém, místy krásně hravém, místy dost technickém trailu, jsem tak potenciální slabiny Anthemu pocítil jen v rychlých a výrazněji rozbitých pasážích, kde byl celkem očekávatelně znát „nedostatek zdvihu“. To ale rozhodně není chyba tohoto kola. Ke cti mu naopak slouží, že míst způsobujících pilotovi pocit nejistoty, bylo i na tomto trailu až překvapivě málo.

GIANT Anthem & Trance 2017 - News and first ride GIANT Anthem & Trance 2017 - News and first ride

reklama

GIANT Trance Advanced 2017 – V sedle

Bude to vypadat prvoplánově a zaujatě, ale ať. GIANT Trance je kolem, které mi na trailu Fleckalm sedlo ze všech zde zkoušených strojů jednoznačně nejvíc, až jsem se do něj prakticky zamiloval. Můj popis by tak mohl být hodně stručný: „Vyměňte mu řídítka za delší (740 mm je fakt málo, chtělo by to alespoň 760 mm, lépe 780 mm) a pak si jen užívejte jízdu nahoru, dolů, doprava, doleva… To je vlastně úplně jedno kam! Krom tratí na Ještědu a podobných ´DH nesmyslů´ zvládne GIANT Trance snad vše, co vás jen napadne!!!“

Ťukejte si na čelo, ukazujte si na mě prstem, v skrytu či veřejně se mi posmívejte, ale já tomu prostě věřím. Tak dokonalý mix jízdních vlastností pro cesty nahoru i dolů jsem už dlouho nezažil. Alespoň to tak na mě působilo ve zdejších alpských podmínkách v porovnání s řadou dalších zde testovaných kol.

GIANT Anthem & Trance 2017 - News and first ride

Obláček na nebi

Posed je přirozený a vyvážený, řídítka nejsou zbytečně nízko ani vysoko, řízení je dokonale poslušné, citlivě a pohotově reaguje při jemném manévrování v malých rychlostech, přitom je i ve strmých technických sekcích dokonale jisté. A že se tu pár vykutálených míst s nekonečnými klubky kořenů a kamenů našlo. Výtečný byl Trance i v rychlých otevřených sekcích, či v rychlých rozbitých úsecích, které se daly projet „pod plným plynem“ s heslem „co zdvihy nepoberou, to přeskočím!“

Obrovsky se mi líbilo nastavení a chod odpružení, kdy musím zvolat „halelujá – RockShox je zpět“ (poslední GIANT Trance co jsem testoval byl na Foxu). Vepředu přítomný „kapitán“ Pike a vzadu nový metrický RockShox Super Deluxe předváděly koncert dokonalosti. Samozřejmě, jejich projev nemusí sednout každému, ale já mám radši měkčí a aktivnější chod, kterého jsem si u Trancu užil měrou vrchovatou. Při pomalejším brázdění trailu se člověk jen tak příjemně pohupuje a jen žasne, co vše a jak jemně jednotky odpružení sežerou.

GIANT Anthem & Trance 2017 - News and first ride(foto: Jakub Douda | www.fotojd.cz)

Když tě nakopne gravitace…

Poté, co se trochu vydýcháte, opřete se znovu do pedálů a kolo vás hned vystřelí vpřed! Nebo se jen tak lenivě postavte, povolte brzdy a počkejte, až vás „zezadu kopne“ paní gravitace… Zkrátka jakmile začnete nabírat rychlost, budete mít pocit, že vaše odpružení musí disponovat o dost větším zdvihem, než kolik uvádí tabulky. Nebo je to tím, že v plné rychlosti kola jen lížou špičky kamení a hrany kořenů a vy se i se svým strojem vznášíte na obláčku bikové extáze? Nevím, každopádně mě to dostalo!

Když tak koukám do svých poznámek, je tu ještě jeden bod, co jsem zatím nezmínil. Zapsal jsem si: „trochu zalehnout řídítka a pak se krásně skládá i do klopenek.“ Jo, to sedí, těch bylo v Rakousku docela dost a Trance jimi proletěl s naprostou samozřejmostí a nadhledem. Člověk jen nesmí být líný a nebo unavený, aby v nájezdu do oblouku dostatečně pokrčil lokty a na výjezdu se opřel nohama do pedálů a náležitě si jeden, druhý i desátý oblouk dosyta vychutnal.

GIANT Anthem & Trance 2017 - News and first ride

Poslední dovětek…

Na několika místech se mi stalo, že jsem se svým požitkům a prožitkům za řídítky GIANTu Trance natolik poddal, až mě to skoro vytrestalo. Strach je přirozený pojistný mechanizmus a já sám jsem často možná opatrnější, než bych vysloveně musel. Velká varovná kontrolka se mi každopádně vždy rozsvítí v hlavě, když se začnu bát, že jsem se přestal bát! A přesně to se mi stávalo s Trancem stále dokola… Naštěstí se ale vždy nechal zkrotit a jen jednou jsem zažil moment, kdy jsem se boulí nechal vystřelit někam, kam jsem vlastně vůbec nechtěl a pak to horko těžko rovnal. Jinak to byla palba jako víno od vrchu dolů!

GIANT Anthem & Trance 2017 - News and first ride GIANT Anthem & Trance 2017 - News and first rideJednou ze specialit testovaného GIANTu Trance Advanced byla nová sada SRAM Eagle X01. Při prvním pohledu člověka šokuje velká kazeta s největším pastorkem 50 zubů, po chvíli si ale na její vzhled celkem zvyknete. Hodně zajímavé jsou detaily zubů a co se funkce týká… Svým způsobem nepoznáte rozdíl proti SRAMu 1×11. Jen ten, že máte najednou vzadu o „kolečko víc“ a že vám díky tomu nechybí převody nahoru ani dolů… Za mě palec nahoru!

Brzy na viděnou!!!

Už se těším, až si Trance i Anthem nové generace vyzkouším v klidu na domácích trailech a až si, jak doufám, potvrdím své veskrze pozitivní, místy až slepě nadšené první dojmy! Snad se první testovací kola dostanou do ČR brzy, ideálně hned po prázdninách! Babí léto s Trancem někde na českých horách, to by byl luxus! Jen si s sebou tradičně vezmu vlastní řídítka… 😀

Foto: Štěpán Hájíček (statické) / Jakub Douda (jízdní z Alp) / Giant

 

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky
  • John Martínek

    Bude u anthemu 2017 přepracovanej rám i u hliníku ???

  • Robin Dvořáček

    Stejna otazka jako John na Trance. Jinak otazkou je, jaky bude pocit i z nejake nizsi verze.

    • Stejná odpověď – ANO. I hliníkové modely Trance a Anthem dostanou nový rám, Trunnion tlumiče a karbonové horní rameno. A jaký bude pocit z levější verze? No, nemám křišťálovou kouli, ale dle mých zkušeností s koly Giant věřím, že základní esence jízdního projevu bude stejná u hliníku jako u karbonu. Rozdíl bude v zásadě jen v hmotnosti. Pár deky navíc se ale radost s jakou tohle kolo jede z kopce jistě nevytratí 😀

  • Stano

    Zaujimali by mne jestli taky Reign 2017 dostane ty nove sirsi rafky.

    • Koukám na to do dealer booku… Guiant Reign Advanced 1 bude mít stejná kola jako Trance – tedy Giant TRX s Boost náboji. Klasický hliníková Reign dostane ráfky Giant P-AM2 (stejné jako model 2016), bude také na Boost osách (110/148 – P/Z)

      A na ukázku podobenka Giantu Reign Advanced 1 (2017). Hliníkové modely jsou v booku zatím jen jako grafka…

      Jinak, i pánové se mohou těšit na hodiny ladění tlumiče Fox Float X2 – Juchůů. nebo spíš Uáááá :-O

      • Boost Rider

        Oficiálny Web Giantu pre US trh uvádza pri modeli REIGN štandard BOOST len na prednom kolese, zadný náboj je klasický 142×12 mm (Giant Performance Tracker Disc, 28h, [F] Boost 110x15mm, [R] 142x12mm). Majú tam preklep alebo je chyba v prospekte pre EU trh – píšete, že REIGN 2017 je už postavený na BOOST osiach (110/148 P/Z), čo by ma veľmi, veľmi potešilo. Napr. https://www.giant-bicycles.com/en-us/bikes/model/reign.sx/26028/92818/#specifications

        • Koukám na to, sorry za matení vašich myslí. Díval jsem se na to prvně jen v rychlosti, viděl heslo Boost a dále nepátral. Máš naprostou pravdu a je to vlastně i logické. Boost osy jsou u řady Reign 2017 jen vepředu na vidlici, vzadu je všude 142×12 mm. Takže si musíme počkat na model 2018 a nový rám. Hádám 😀

  • PabloDiablo

    Tady jsou všechny Trance 2017 v Alu provedení, fotky bez popisu – https://www.giant-bicycles.com/global/showcase/trance

    • Díky za doplnění. Tady je zase celá řada Trance Advanced – https://www.giant-bicycles.com/global/showcase/trance-advanced

      Osobně bych bral podle barvy Trance Advanced 1 (modrý), nebo Trance 2 ve žluté. Podle výbavy Trance Advanced 2. RockShox a SRAM GX zní jako dobrá volba. Fox mi moc nevoní 😕

      • PabloDiablo

        Jo přesně jak říkáš, vidím to stejně – TA2 + RockShox + SRAM GX, ale vzhledem k finanční náročnosti karbonu musím zůstat stát nohama na zemi a koukat po Alu zbrani (tak aby rodina měla co jíst). Takže pro mě ALUxxx rodina je zklamání (nemám rád Fox a Shimano nemusím). Ještě uvidím, co budou chtít za rámovou sadu, ale vidím to asi na jinej stroj. Neplánujete třeba testnout YT Industries – JEFFSY? To je v mém hledáčku.

        • Na YT nemám žádné kontakty, takže není jak se k těmto kolům zatím dostat…

      • Adrian

        U Mňa vyhráva Trance 1 🙂 bohvie aká bude cena a aké sú tie nove fox elite 🙂

        • Ceny zatím neznám, a Fox. Z jiných kol co jsem zkusil na Eurobike Media days je to tak nějak stále stejné. Fungují až když dostanou pořádně zabrat!

  • Michal Vaněk

    Anthem v tomto novém podání vypadá opravdu slibně pro lehčí traily i takovéto ježdění za humny bez velkých hor (v mém případě brněnské okolí) a nutné delší přesuny po rovinách i mimo lesy. Takže mě to snad konečně vyřeší dilema mezi Anthemem a Trancem.

    Na Giant US stránkách jsou nové modely uvedené již i s ceníky (schází hliníkové jedničkové verze, které na US trhu nebudou nejspíš dostupné. U nás snad dostupné budou.) – https://www.giant-bicycles.com/en-us/

    Teď dilema, který z nich 🙂 Zvláště vidlice jsou zatím velká neznámá – RS Revelation RL (32mm), Fox 34 Perf Elite nebo „budget“ Fox 34 Rhythm, ten RS Pike je cenově už dost daleko. Uvidíme.

    • Libor D

      Jsem převelice smutný, že nový Anthem není i v 29. Doufám, že to v roce 2018 napraví (nemáte náhodou nějaké interní info? ;-). Vlastním Anthem 2014 v hliníku a je to super XC zbraň a i z kopce ho hned tak něco nepřekvapí. Přemýšlel jsem nad koupí nové zbraně z rodiny Giant v karbonu, ale v roce 2017 jsem evidentně ostrouhal 🙁 Ale uvidím, zkusím nějakou testovačku, jestli mě nepřesvědčí 27,5. Ale velké obruče jsou velké obruče. Tak uvidíme.

      • Anthem 29er bude v nabídce i v roce 2017. Jen tedy na dosluhující platformě a ve verzi SX. Jeden hliník, jeden karbon. Výhled na 2018? Těžko říct,jelikož Giant jde hodně cestou 27,5″,zároveň ale představil nové XTC 29er, takže Anthem 29er by se za rok objevit mohl. Ale to je čistá spekulace!

        Jinak zkus Anthem 27,5 a uvidíš sám. Jestli nevěříš dva metry a víc, pak by se ti to mohlo líbit. Chápu ale, že jak si jedno člověk zvykne na 29“… 😀

        • Libor D

          Díky moc za odpověď. Myslím si že by 29 v karbonu s touhle trailovější geometrií své kupce určitě našla uvidíme. Každopádně nového 27,5 Anthema rozhodně někde na testovačce zkusím, pak rád doplním srovnání.

          • Svým způsobem jsem rád, že Giant nedělá třeba Trance a Reign 29“, ale zrovna třeba Anthem by mohl být na obou průměrch. Tedy pokud nepostaví něco jako nové XTC 29“/27,5+ I to by byla cesta „zákazníku vyber si“ 😀

  • Tom

    Kluci mám si počkat a koupit si Trance až v roce 2017 chci i Reigna. ..Dík za odpověď.

    • Záleží na tom co chceš. Na Reign asi není třeba čekat, nová generace bude spíš až v roce 2018, naopak Trance se dost posunul a osobně bych si počkal na model 2017.