Eurobike 2016 – fotoreport #4

#Eurobike2016Po malé přestávce se opět vracíme k tématu Eurobike 2016, abychom se společně prokousali materiálem, který jsme si z této v Evropě nejvýznamnější cyklistické výstavy přivezli. Jelikož máme v zásobě i řadu dalších témat, budu se snažit být stručný a možná i stručnější…

AUTHOR

Novinky Authoru již povětšinou známe z jarní prezentace, proto jen víceméně obrazem pár dobře známých kol…#Eurobike2016Author King Kong 24, 20 a 16″

#Eurobike2016Author Ninja DH

A elektro novinka, kterou máme přislíbenu na test – Author Elevation+ s širokými plášti, motorem Shimano Steps 8000 a zbrusu novou up-side-down vidlicí RSR Rebel se 140 mm zdvihu!#Eurobike2016 #Eurobike2016

ITALJET

Spíš jen pro zajímavost – co vše člověk nepotká na Eurobiku a co vše může být vnímáno jako kolo!#Eurobike2016 #Eurobike2016

KHS

Značka KHS měla svého času u nás poměrně silné jméno. Kde ale ty čas jsou? Dnešní stroje KHS přitom nevypadají vůbec marně… Podaří se někomu zorganizovat jejich comeback i do našeho regionu?#Eurobike2016

SUPERIOR

Toto kolo jsem, tuším, viděl na jaře na For Bikes ještě jako maskovaný prototyp…#Eurobike2016

ROCK MACHINE

O důležitých novinkách značky Rock Machine se dozvíte brzy v samostatném článku z testování strojů řady Blizzard na Ještědu. Zde jen malá ochutnávka:#Eurobike2016 #Eurobike2016

Blizzardy 27,5 a 27,5+ (160 / 140 mm) jsou zcela nové, Blizzard 29″ zůstává stejný, již se ale ladí i jeho nová podoba pro rok 2018…#Eurobike2016

„Baby“ trail-bike Rock Machine Blizz na kolech 27,5+ se 120mm vidlicí. I to je cesta, kterou dnes volí čím dál tím víc výrobců#Eurobike2016 #Eurobike2016

PINION

Vše důležité o převodovkách Pinion jsme si řekli již v minulém příspěvku z Eurobiku 2016, dnes jen rychlá zastávka u tvorby šasi této převodovky a malý pohled do útrob odlehčené varianty s pouhými devíti rychlostmi P1.9 cr#Eurobike2016 #Eurobike2016

HOPE

Jen malá ochutnávka ze stánku Hope s perličkou v podobě prototypu karbonového rámu…#Eurobike2016 #Eurobike2016 #Eurobike2016

reklama

MAGURA

RockShox své „slavné“ inverzní vidlice RS-1 pomalu stahuje a nahrazuje je novým SIDem, alespoň na kolech jezdců SP v XC… Ale i obecně vidlic RS-1 na nových kolech výrazně ubylo, avšak RST a Magura tomuto konceptu věří!#Eurobike2016 #Eurobike2016

Magura Boltron nabídne 20mm pevnou osu, zdvihy 120/150 mm, přizpůsobení pro kola 29″ nebo 27,5+ a hmotnost 2200 g. Jak moc, nebo jestli, se bude kroutit, ukáže až praxe…#Eurobike2016

NICOLAI

#Eurobike2016 #Eurobike2016

GERMAN:A

Up-side-down se najde i ve formě pro fatbiky!#Eurobike2016

Nebo by vás lákal paralelogram pro XC? #Eurobike2016

OVAL

Ovál pro všechny!#Eurobike2016

MANITOU

Výraznější novinky u Manitou nás prý čekají snad již za rok… Dnes můžeme obdivovat třeba model Machete určený pro kola 29″ a 27,5+ se zdvihem 120/140 mm a s hmotností lehce přes 2 kg.#Eurobike2016

Toto je snad klasický model Manitou Minute. V dobách SPV moje hodně oblíbená vidlice.#Eurobike2016

A naše současná oblíbená vidlice Manitou Mattoc dostala novou grafiku nebo také černé vnitřní nohy. Osobně bych radši zůstal u barvy kovu! Zlatá zlatá!#Eurobike2016

ANSWER

Stánkem se značkami Answer/Manitou/Hayes/Sun Ringlé jsem byl později proveden detailně produkt za produktem, nyní jen malá ochutnávka – řídítka Answer 810 v délce ??? Hádejte! Dostupná budou v hliníkovém i karbonovém provedení. Jedny si budu muset objednat na své nové kolo. Co by slušelo zelenému rámu? Asi prostá černo-bílá kombinace 😀#Eurobike2016

KELLYS

Jak jsem se zmiňoval, 27,5+, alespoň ve formě hardtailu, má dnes snad každý, třeba i Kelly’s!#Eurobike2016

INOVA

Mám takový pocit, že podobné nápady se už ve světě MTB párkrát objevily, každopádně takovéto spojení pláště a duše v jeden celek, tedy poloviční cesta k bezduši, vypadá rozhodně zajímavě.#Eurobike2016 #Eurobike2016

FSA

O značce FSA se říkalo již roky, že pracuje na vlastní sadě řazení. Nyní jsme se dočkali. FSA K-Force WE je zde. Někde jsem zahlédl zmínku o bezdrátovém provedení, ale vzhledem k poctivému „zadrátování“ to bude asi jen komunikační šum na velmi krátkých vlnách…#Eurobike2016 #Eurobike2016

Jen si tak říkám – silniční sady by měly klást velký důraz na design, ale v tomto případě jsou hezké, či alespoň koukatelné, snad jen páky…#Eurobike2016 #Eurobike2016 #Eurobike2016

MERIDA

27,5+ HT na každém kroku. Merida je dalším důkazem!#Eurobike2016

Novou kazetu Shimano XT s 11 rychlostmi a největším pastorkem se 46 zuby jen tak někdo na kolo nedává. Vypadá to dost šíleně, něco mi říkejte o tom, že stále tlačím SRAM a obdivuji Eagle, ale fungovat to jistě bude a mně osobně by se taková pila nejednou hodila 😉#Eurobike2016 #Eurobike2016

Kluci (kruci), tohle už jsem někde viděl!#Eurobike2016

Docela hezký Trek, až na to, že to je Merida…#Eurobike2016

Ale zase mají vlastní teleskopickou sedlovku! Nových kousků bylo všude mnoho, vlastní řešení má třeba i Lapierre a to o hmotnosti 490 g!#Eurobike2016 #Eurobike2016

SRAM

Elektrická bezdrátová sada SRAM Red eTAP byla k vidění na každém kroku. Technologicky je to skutečná pecka. Hodně se mi líbí její ovládání, kdy je na každé páce jedno tlačítko (pádlo), jedno řadí dolů, druhé nahoru. Přesmykač chodí automaticky, případně zmáčknete krátce obě páčky najednou a on se pohne nahoru nebo dolů. V jednoduchosti je síla!#Eurobike2016

Vtipné, že z většiny kol byly pro jistotu sundané baterie 😉#Eurobike2016

SRAM Red eTAP nově dostal i vlastní hydraulické brzdy! Teď už jen aby UCI toto řešení konečně schválilo na závodech!#Eurobike2016 #Eurobike2016

A kdyby bylo potřeba, můžete k pákám připojit extra tlačítka pro řazení kam vás jen napadne 😉 Podstatná otázka, kdy bude eTAP na MTB sadách?#Eurobike2016

Nová generace sedlovky RockShox Reverb se zdvihem až 170 mm! Tu bude potřeba prověřit v praxi!#Eurobike2016

Tlumiče RockShox Monarch a Monarch Plus zůstanou nadále v nabídce, prapor inovace ale do budoucna ponesou tlumiče RS Deluxe a Super Deluxe, které přináší řadu inovací nejen vevnitř… (třeba možnost snadno ladit krok pomocí vložek Bottomless Token)#Eurobike2016

Ale také venku díky celé řadě nových úchytů. O metrických rozměrech ani nemluvě…#Eurobike2016

RockShox Deluxe a Super Deluxe můžete mít s přímým úchytem Trunion…#Eurobike2016

S klasickým okem nebo s velkým ložiskem pro hladší chod zadní stavby. Vše lze přitom vzájemně kombinovat dle chuti a potřeb stavitele konkrétního kola.#Eurobike2016

A chybět nemohou ani barevná kroutítka, zde už jsme ale u RockShoxu Vivid Air#Eurobike2016

Na stánku SRAM byl samozřejmě k vidění i nový SID, zde ve speciální olympijské edici, jak jej vezl třeba Jarda Kulhavý!#Eurobike2016

Nový SID je lehčí, tužší atd. Má také nové ovládací prvky a měl by být snáze servisovatelný #Eurobike2016

Velkým tématem u SRAMu byly samozřejmě sady SRAM Eagle (první praktické zkušenosti)#Eurobike2016

O tomto novém řazení jsme si řekli již dost – SRAM Eagle (první praktické zkušenosti) – co se mi ale podařilo vyzvědět, tak SRAM neplánuje rozšiřování 11rychlostní kazety (zvětšení pastorků), jak je tomu u Shimana (např. 11-46 z.). Prý máme spíše čekat postup technologie Eagle do nižších řad. Takže za rok SRAM X1 Eagle 1×12 a za dva roky GX Eagle? To beru!#Eurobike2016 #Eurobike2016 #Eurobike2016

Jednou z dostupnějších inovací představuje sada SRAM GX DH představená letos v červnu.#Eurobike2016

Jinou, dosti svéráznou sadou je EX1. Osmirychlostní řazení určené čistě pro elektrokola! Její součástí jsou i X-Sync (Narrow-Wide) převodníky pro motory Bosch. Jen možná škoda, že jsem toto řazení zatím viděl jen na hrstce eBiků.#Eurobike2016

Jen mě tak napadá, osm převodů a rozsah 11-48 zubů, co by to udělalo na normálním kole bez motoru? #Eurobike2016 #Eurobike2016

A dnes poslední zastávka – nové brzdy SRAM Level Ultimate#Eurobike2016 #Eurobike2016

SRAM Level střední třídy#Eurobike2016

A do třetice pro eBiky určené brzdiče SRAM Guide RE. Tuto kombinaci, páka SRAM Guide a třmen Code, prý používá řada DH jezdců? Díky novému setu Guide RE by už nemuseli shánět tyto díly samostatně 😉#Eurobike2016

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky
  • al

    zaverna matice na Hope kazete ma utahovak 70 n.M to je docela palba

  • Joza

    Jen mě tak napadá, osm převodů a rozsah 11-48 zubů, co by to udělalo na normálním kole bez motoru? Neudelalo by to naprosto nic, normalne by to fungovalo…

    • No právě! Co když někdo zjistí že takovéto 1×8 stačí a nikdo pak nebude chtít Eagle 1×12, Rohloff (14s) nebo Pinion (18s). Pak někoho napadne, že i to odpružení je zbytečné… 😷

      • Ondra

        Já to nechcu, odpružení taky ne!
        Porádnej rám, ale jo, no možná i to odpružení občas a vyměním si bovden ať to řadí 😉 za sedum korun to bych moh

      • Joza

        Ja bych to bral hned! Letos jsem presel na 1×11 Shimano z 1×9 Sram a jsem z toho kdyz ne nasranej, tak minimalne v rozpacich. Mackam packy jak blbej, nez ucitim zmenu, nejlepsi funkce je dvojty odrazeni najednou dolu, to je gut a vyuzivam to. Jsem z toho ale jelen, radim, mackam, vzadu to lita, pritom se skoro nic nedeje, proste hruza. Jediny k cemu (mne) to je je ten rozsah, to jemny odstupnovani nevyuziju a jen nadavam. Stejne radim porad o 2, 3 najednou, proc tam ty mezi tim tedy mam? Vyjedu kopec na kaspara a nahore pak smerem dolu, kdyz jedu z kopce to abych se ucvakal! O 9-10 prevodu niz, cvak cvak cvak cvak atd. tvl…1×8 na fotce s tim rozsahem to je parada a presne ono! Ultimatni rozsah, hned dostupnej, nakopu to tam a letim. Eagle omg proooc? Pro XC borce mozna…

  • Mikuláš

    Štěpáne, nechtěl bys u příštího Eurobiku oddělit všechny fotky elektrokol a příslušenství do zvláštní kategorie? Přijde mi to jako trošku jinej sport a jsem línej vybírat v tý záplavě elektra v galeriích to co mě skutečně zajímá:) Jen podnět, díky.

    • To máš pocit, že je toho tam tolik? Je to zkrátka trend, kterému se člověk, alespoň po odborné stránce nevyhne. Navíc otočit kolečkem myši o obrázek níž snad není tak složité 😁😷

      • Mikuláš

        Ale je to něco úplně jiného, než proč chodím na tyhle stránky, proč jezdím na kole, proč tu galerii otevírám. Kdyby se na Eurobiku objevily příští rok u všech výrobců na stáncích létající modřínové sruby, taky by byl tento trend zařazen do galerie? Klidně mě někdo vyveďte z omylu, ale já to tak cítím a rozdělení galerií je možná ta nejmenší věc co by se dala udělat a všichni, i fandové levitujících dřevostaveb, by byli spokojeni.

        • Milý Mikuláši, levitující srub bych rád viděl a vyzkoušel, zejména pokud by levitoval někde v Kanadě 😉 Jinak uznávám, že je tvoje argumentace v zásadě neprůstřelná, takže to v dalším díle rozdělenílll

          • Honza Vodička

            Milý Štěpáne,myslím že nemluvím jen za sebe,ale už mě docela štve jak sou cyklo média zaplevelená ebiky,tohle sou snad stránky o kolech pro bikery co jezdí rádi na fullu v terénu tak jako já.Nebo se mýlím?Jak má kolo jakýkoli motor tak je to prostě motorka a já nejsu motorák.Klidně si založ další stránky a pojmenuj je třeba e-ride,ale prosím respektuj nás,dřevní bikery které tyhle trendy opravdu nezajímaj.Dík,Honza

          • V pohodě, beru, žádný problém. Já sám se tomu z profesního hlediska vyhnout nemůžu, moji partneři prostě svá eKola vidět chtějí a já, přestože mám mnohem radši klasické biky, nezastírám jistou osobní fascinaci i tímto oborem. Takže jak jsem psal, příště oddělím alespoň sekci ebiků do samostatné galerie a sem tam nějaký ten test eBiku holt kluci a holky přerolujte a přečtěte si co vás zajímá. Třetí web už zakládat vážně nechci… Leda bych ten elektroobsah postoupil pokaždé kolegům z ElectricBikeAction… Jinak jeden Generální PARDÓN, elektrice se v budoucnu v obsahu BnR nevyhneme. Už i proto, že to jistě určitou část našich čtenářů zajímá a ať chceme nebo ne, i tento obor dnes patří do MTB… Sám si ale na něj stále formuji osobní názor, hlavně ne eBiky s vyšším zdvihem?!

  • Pingback: Eurobike 2016 – fotoreport #4 | Horská kola - dopravní prostředek do města i do hor()