Eurobike 2016 – fotoreport #4
Po malé přestávce se opět vracíme k tématu Eurobike 2016, abychom se společně prokousali materiálem, který jsme si z této v Evropě nejvýznamnější cyklistické výstavy přivezli. Jelikož máme v zásobě i řadu dalších témat, budu se snažit být stručný a možná i stručnější…
AUTHOR
Novinky Authoru již povětšinou známe z jarní prezentace, proto jen víceméně obrazem pár dobře známých kol…Author King Kong 24, 20 a 16″
Author Ninja DH
A elektro novinka, kterou máme přislíbenu na test – Author Elevation+ s širokými plášti, motorem Shimano Steps 8000 a zbrusu novou up-side-down vidlicí RSR Rebel se 140 mm zdvihu!
ITALJET
Spíš jen pro zajímavost – co vše člověk nepotká na Eurobiku a co vše může být vnímáno jako kolo!
KHS
Značka KHS měla svého času u nás poměrně silné jméno. Kde ale ty čas jsou? Dnešní stroje KHS přitom nevypadají vůbec marně… Podaří se někomu zorganizovat jejich comeback i do našeho regionu?
SUPERIOR
Toto kolo jsem, tuším, viděl na jaře na For Bikes ještě jako maskovaný prototyp…
ROCK MACHINE
O důležitých novinkách značky Rock Machine se dozvíte brzy v samostatném článku z testování strojů řady Blizzard na Ještědu. Zde jen malá ochutnávka:
Blizzardy 27,5 a 27,5+ (160 / 140 mm) jsou zcela nové, Blizzard 29″ zůstává stejný, již se ale ladí i jeho nová podoba pro rok 2018…
„Baby“ trail-bike Rock Machine Blizz na kolech 27,5+ se 120mm vidlicí. I to je cesta, kterou dnes volí čím dál tím víc výrobců
PINION
Vše důležité o převodovkách Pinion jsme si řekli již v minulém příspěvku z Eurobiku 2016, dnes jen rychlá zastávka u tvorby šasi této převodovky a malý pohled do útrob odlehčené varianty s pouhými devíti rychlostmi P1.9 cr
HOPE
Jen malá ochutnávka ze stánku Hope s perličkou v podobě prototypu karbonového rámu…
reklama
Error, group does not exist! Check your syntax! (ID: 4)MAGURA
RockShox své „slavné“ inverzní vidlice RS-1 pomalu stahuje a nahrazuje je novým SIDem, alespoň na kolech jezdců SP v XC… Ale i obecně vidlic RS-1 na nových kolech výrazně ubylo, avšak RST a Magura tomuto konceptu věří!
Magura Boltron nabídne 20mm pevnou osu, zdvihy 120/150 mm, přizpůsobení pro kola 29″ nebo 27,5+ a hmotnost 2200 g. Jak moc, nebo jestli, se bude kroutit, ukáže až praxe…
NICOLAI
GERMAN:A
Up-side-down se najde i ve formě pro fatbiky!
Nebo by vás lákal paralelogram pro XC?
OVAL
Ovál pro všechny!
MANITOU
Výraznější novinky u Manitou nás prý čekají snad již za rok… Dnes můžeme obdivovat třeba model Machete určený pro kola 29″ a 27,5+ se zdvihem 120/140 mm a s hmotností lehce přes 2 kg.
Toto je snad klasický model Manitou Minute. V dobách SPV moje hodně oblíbená vidlice.
A naše současná oblíbená vidlice Manitou Mattoc dostala novou grafiku nebo také černé vnitřní nohy. Osobně bych radši zůstal u barvy kovu! Zlatá zlatá!
ANSWER
Stánkem se značkami Answer/Manitou/Hayes/Sun Ringlé jsem byl později proveden detailně produkt za produktem, nyní jen malá ochutnávka – řídítka Answer 810 v délce ??? Hádejte! Dostupná budou v hliníkovém i karbonovém provedení. Jedny si budu muset objednat na své nové kolo. Co by slušelo zelenému rámu? Asi prostá černo-bílá kombinace 😀
KELLYS
Jak jsem se zmiňoval, 27,5+, alespoň ve formě hardtailu, má dnes snad každý, třeba i Kelly’s!
INOVA
Mám takový pocit, že podobné nápady se už ve světě MTB párkrát objevily, každopádně takovéto spojení pláště a duše v jeden celek, tedy poloviční cesta k bezduši, vypadá rozhodně zajímavě.
FSA
O značce FSA se říkalo již roky, že pracuje na vlastní sadě řazení. Nyní jsme se dočkali. FSA K-Force WE je zde. Někde jsem zahlédl zmínku o bezdrátovém provedení, ale vzhledem k poctivému „zadrátování“ to bude asi jen komunikační šum na velmi krátkých vlnách…
Jen si tak říkám – silniční sady by měly klást velký důraz na design, ale v tomto případě jsou hezké, či alespoň koukatelné, snad jen páky…
MERIDA
27,5+ HT na každém kroku. Merida je dalším důkazem!
Novou kazetu Shimano XT s 11 rychlostmi a největším pastorkem se 46 zuby jen tak někdo na kolo nedává. Vypadá to dost šíleně, něco mi říkejte o tom, že stále tlačím SRAM a obdivuji Eagle, ale fungovat to jistě bude a mně osobně by se taková pila nejednou hodila 😉
Kluci (kruci), tohle už jsem někde viděl!
Docela hezký Trek, až na to, že to je Merida…
Ale zase mají vlastní teleskopickou sedlovku! Nových kousků bylo všude mnoho, vlastní řešení má třeba i Lapierre a to o hmotnosti 490 g!
SRAM
Elektrická bezdrátová sada SRAM Red eTAP byla k vidění na každém kroku. Technologicky je to skutečná pecka. Hodně se mi líbí její ovládání, kdy je na každé páce jedno tlačítko (pádlo), jedno řadí dolů, druhé nahoru. Přesmykač chodí automaticky, případně zmáčknete krátce obě páčky najednou a on se pohne nahoru nebo dolů. V jednoduchosti je síla!
Vtipné, že z většiny kol byly pro jistotu sundané baterie 😉
SRAM Red eTAP nově dostal i vlastní hydraulické brzdy! Teď už jen aby UCI toto řešení konečně schválilo na závodech!
A kdyby bylo potřeba, můžete k pákám připojit extra tlačítka pro řazení kam vás jen napadne 😉 Podstatná otázka, kdy bude eTAP na MTB sadách?
Nová generace sedlovky RockShox Reverb se zdvihem až 170 mm! Tu bude potřeba prověřit v praxi!
Tlumiče RockShox Monarch a Monarch Plus zůstanou nadále v nabídce, prapor inovace ale do budoucna ponesou tlumiče RS Deluxe a Super Deluxe, které přináší řadu inovací nejen vevnitř… (třeba možnost snadno ladit krok pomocí vložek Bottomless Token)
Ale také venku díky celé řadě nových úchytů. O metrických rozměrech ani nemluvě…
RockShox Deluxe a Super Deluxe můžete mít s přímým úchytem Trunion…
S klasickým okem nebo s velkým ložiskem pro hladší chod zadní stavby. Vše lze přitom vzájemně kombinovat dle chuti a potřeb stavitele konkrétního kola.
A chybět nemohou ani barevná kroutítka, zde už jsme ale u RockShoxu Vivid Air
Na stánku SRAM byl samozřejmě k vidění i nový SID, zde ve speciální olympijské edici, jak jej vezl třeba Jarda Kulhavý!
Nový SID je lehčí, tužší atd. Má také nové ovládací prvky a měl by být snáze servisovatelný
Velkým tématem u SRAMu byly samozřejmě sady SRAM Eagle (první praktické zkušenosti)
O tomto novém řazení jsme si řekli již dost – SRAM Eagle (první praktické zkušenosti) – co se mi ale podařilo vyzvědět, tak SRAM neplánuje rozšiřování 11rychlostní kazety (zvětšení pastorků), jak je tomu u Shimana (např. 11-46 z.). Prý máme spíše čekat postup technologie Eagle do nižších řad. Takže za rok SRAM X1 Eagle 1×12 a za dva roky GX Eagle? To beru!
Jednou z dostupnějších inovací představuje sada SRAM GX DH představená letos v červnu.
Jinou, dosti svéráznou sadou je EX1. Osmirychlostní řazení určené čistě pro elektrokola! Její součástí jsou i X-Sync (Narrow-Wide) převodníky pro motory Bosch. Jen možná škoda, že jsem toto řazení zatím viděl jen na hrstce eBiků.
Jen mě tak napadá, osm převodů a rozsah 11-48 zubů, co by to udělalo na normálním kole bez motoru?
A dnes poslední zastávka – nové brzdy SRAM Level Ultimate
SRAM Level střední třídy
A do třetice pro eBiky určené brzdiče SRAM Guide RE. Tuto kombinaci, páka SRAM Guide a třmen Code, prý používá řada DH jezdců? Díky novému setu Guide RE by už nemuseli shánět tyto díly samostatně 😉