SRAM GX DH – Tech News

SRAM GX DH - Tech NewsDnešní doba je dobou specializace. Už nám nestačí používat jednu věc na tisíc způsobů, ale chceme prostředky zaměřené na konkrétní využití. Takto byla koncipovaná letos představená sada SRAM EX1, určená pro elektrokola, nebo SRAM X01 DH, určená čistě pro downhill. Nyní se světu představuje další speciální sada SRAM GX DH, která přináší účelně konstruované řazení pro širší skupinu DH nadšenců.

V principu dnes není moc co zdlouhavě popisovat, jelikož sada SRAM GX DH ve velké míře kopíruje systém a řešení použitá u sady SRAM X01 DH, jež byla představena před dvěma lety. Proto lze aktuální novinky shrnout v několika bodech. Sjezdař, který byl doposud zvyklý používat běžné MTB nebo silniční řazení jednoduše nepotřebuje až tolik převodů, jako jezdec jiné disciplíny, jelikož se pohybuje primárně z kopce a principiálně ve výrazně vyšších rychlostech. Co je důležitější je rozumný rozsah a jak tvrdí SRAM, a jak se to zdá být logické, i patřičné odstupňování.

SRAM GX DH - Tech News

Sedm a dost!

Proto má sada SRAM GX DH, podobně jako starší X01 DH, pouze sedm převodů, v rozsahu 11-25 zubů, čímž se nejvíce liší od dražší sady X01 DH (10-24 zubů). On se ale tento rozdíl dá snadno srovnat velikostí převodníku, který je rozhodujícím prvkem k tomu, jak daný systém nastavit – těžší pro rychlé tratě, lehčí pro pomalejší technické tratě. Pokud vás to zajímá, pak je odstupňování převodů u sady SRAM GX DH 11-13-15-17-19-22-25 zubů, kontra 10-12-14-16-18-21-24 zubů u sady SRAM X01 DH.

Co je pro běžného jezdce snad ještě důležitější je cena kazety SRAM GX DH (PG-720), která byla stanovena na 36 EUR což je radikální rozdíl proti 296 EUR za kazetu XG-795 (X01 DH). Podstatný je rovněž i fakt, že oproti řešení z rodiny X01 DH je “géixková“ DH kazeta určena pro klasické ořechy s drážkami, nikoliv pro specifický XD ořech umožňující použít nejmenší pastorek velikosti 10 zubů.

SRAM GX DH - Tech News

Kazeta a ti druzí…

Sedmirychlostní kazeta je opět středobodem nového řazení SRAM, bez dalších dvou souputníků by toho ale mnoho nezmohla. Proto je součástí nové sady rovněž upravené sedmirychlostní řazení GX DH (48 EUR), ale také příslušná přehazovačka (119 EUR). Její nejdůležitější součástí je řešení X-HORIZON™ s horizontálním paralelogramem, který zajišťuje stabilní funkci i při jízdě v náročném terénu. Z logiky věci u tohoto řešení téměř neexistuje možnost svévolného řazení při tvrdých nárazech (tzv. Ghost Shifting), jako když se použije paralelogram pohybující se diagonálně podél kazety.

SRAM GX DH - Tech News SRAM GX DH - Tech News

reklama

Něco tu chybí?

Ani ne! Sada SRAM GX DH si skutečně vystačí pouze s kazetou, řazením a přehazovačkou. Co se řetězu týká, pak lze použít model PC-1130 náležící klasické jedenáctirychlostní sadě SRAM GX, nebo jiný kompatibilní. Za ideální kliky byl vybrán model sesterské značky Truvativ, konkrétně letos představený model Descendant, logicky ve variantě DH.

Chcete vědět víc? Nalistujte stránky SRAM.com

Foto: sram.com

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky
  • asdasd

    „Dnešní doba je dobou specializace. Už nám nestačí používat jednu věc na tisíc způsobů, ale chceme prostředky zaměřené na konkrétní využití. “

    Ste dobre zmasirovany marketingom 🙂

    • Asi jo 😉 Možná jsem tam měl připsat: „Alespoň tak nám to tvrdí (vnucují) výrobci a vývojáři…“ Na druhou stranu je s podivem, že se na DH dodnes používají silniční kazety a přehazovačky :-O

      • O

        LOL, pokud si stavím hybrida tak sem v koncích. Ne. Můžu použít cokoli (nejlevnější) a stejně to pojede. De o cenu. A možnost má každej