reklama

reklama

GHOST Path Riot & Riot CF 2023 | Side by Side (tech news)

Zatím si to nechte spíše „pro sebe“ – aktuálně se jedná o vyhlídky na jaro 2023! Každopádně GHOST nedávno zveřejnil první informace o dvou připravovaných novinkách nesoucích nápadně povědomé jméno – GHOST Path Riot a Riot CF. Jaký je mezi nimi hlavní rozdíl? Path Riot ukrývá ve svém rámu motor, u Riotu CF jste motorem vy!

Pokud vám označení Path Riot přijde jen zlehka povědomé, pak byste měli zapátrat více do hloubky své paměti. Já sám kupříkladu našel zmínku o tomto kole v článku z roku 2016, kdy jsme tehdejšího Path-Riota okoštovali v Alpách v rámci Eurobike Media Days. Každopádně dnes je zcela jiný svět… GHOST Riot té doby byl hodně zajímavý model, který ale později na čas zmizel, aby s rokem 2021 oznámil svůj návrat na scénu.

Sám jsem přitom musel čekat až na konec sezóny 2021, abych si jeden z nových Riotů mohl osobně vyzkoušet. Testoval jsem tehdy variantu Ghost Riot Trail Essential, kolo s trailovým, až all-mountain zaměřením a zdvihy 140 mm nad oběma koly.

reklama

Konstruováno „Side by Side“

Tolik úvodní připomenutí o existenci a podobě řady GHOST Riot, která nyní čítá hnedle tři řady – Trail, AM a Enduro –, rozdělené podle zdvihu, výbavy, geometrie a samozřejmě i zaměření. Zatím byly všechny modely postavené na hliníkovém rámu. K nim se nyní nově zařazují zajímavá dvojčata – Ghost Path Riot Full Party a Riot AM Full Party (CF).

Kola vyvíjená společně, jako zmíněná dvojčata, která při letmém pohledu snad ani nemáte možnost rozeznat. Rozdíl mezi nimi je ale, po faktické stránce, docela výrazný. Nebo není? Oba stroje nabízí agresivní zdvihy 160/140 mm za využití vidlic Fox 38 a tlumičů Fox Float X. Oba mají značně agresivní geometrii s úhlem hlavy 63,5° a s poměrně dlouhým rámem (reach 465/492 mm – M/L).

Obě kola mají plně karbonový rám, včetně zadní stavby, hliníková jsou pouze raménka zadního odpružení TractionLink, které se osvědčilo u současných modelů Ghost Riot. Kde je tedy onen slibovaný rozdíl? Tady: Ghost Path Riot Full Party bude využívat služeb zbrusu nového kompaktního pohonu FAZUA Ride 60, zatímco Riot AM Full Party bude kolem „analogovým“, tedy bez přídavné pohonné jednotky.

FAZUA Ride 60 – každý to chce, i Porsche!

Celá tato záležitost, týkající se novinek Ghost Path Riot a Riot CF, jak se nová kola obecně označkují, je poměrně čerstvá. Fakticky by se na trh měla dostat na jaře roku 2023. Takže vlastně za chvíli. Informací k těmto kolům dnes není úplně přehršel, to podstatné se ale zjistit dá.

Kupříkladu pohon FAZUA Ride 60 je velice zajímavou novinkou, o níž jsem psal více v rámci představení jiného kola – Pivot Shuttle SL. Podle zatím dostupných informací a různých náznaků to vypadá, že se tento motor v příštím roce bude objevovat na celé řadě kol u celé řady značek! Každopádně ať se neopakuju, mrkněte na představení Pivotu, kde je informací o novince od značky FAZUA, do níž nedávno majetkově vstoupilo Porsche, poměrně dost.

V kostce, nový motor FAZUA Ride 60 nabídne točivý moment 60 Nm, špičkový výkon 450 W, přičemž motor sám o sobě váží krásných 1,96 kg. Baterie, usazená v rámu, dodá kapacitu 430 W (hmotnost 2,2 kg). Kdo by chtěl, může si ke kolu přidat externí „range extender“ s kapacitou dalších 210 Wh.

Dalšími drobnými přednostmi systému FAZUA je elegantní dálkové ovládání RING CONTROL, ale i šikovné kontrolní rozhraní s řadou barevných diod na horní rámové trubce – LED HUB. Zde, po jeho vyklopení, najdete USB port pro nabíjení telefonu či jiného příslušenství. Možnost připojení aplikace FAZUA (vzduchem, ANT+, BT), lze brát skoro za samozřejmost.

S motorem, nebo bez?

Když to zatím shrneme, nabídne GHOST dvě velmi zajímavá kola, která vypadají skoro stejně a chovají se, nejspíš, skoro stejně. Jedno bude klasické, čistě na „lidský pohon“ (Ghost Riot CF), druhé pomůže jezdci dostat se snáze na kopec díky velice slibné, čistě do rámu zapasované a místy skoro až neviditelné pohonné jednotce FAZUA Ride 60 (Ghost Path Riot).

Pokud by vás zajímal rozdíl v hmotnosti (to snad asi každého), pak vězte, že němečtí kolegové, novináři z enduro-mtb.com, již měli možnost osahat si funkční prototypy, přičemž jejich zjištěním byly údaje 19,82 kg (Path Riot), respektive 15,12 kg (Riot CF). Obě kola velikosti M s prakticky totožným vybavením*.

*Tato výbava se ale nemusí na 100 % shodovat s finální specifikací, na první pohled se liší třeba tlumiče, proto berte tyto hodnoty spíše jako orientační.

Vládnete-li v dostatečné míře němčinou, nebo Google překladačem, můžete se podívat na kompletní hodnocení nových kol Ghost Path Riot a Riot CF – enduro-mtb.com. V opačném případě si počkejme do jara, kdy by se mohly i k nám dostat nějaké vzorky, které moc rád prověřím v terénu!

Text: Štěpán Hájíček / Foto: GHOST

GHOST Path Riot / Riot CF (2023)

  • Kola: 29“
  • Zdvihy: 160/140 mm (P/Z)
  • Odpružení: Fox 38/Fox Float X
  • Systém odpružení: GHOST TractionLink
  • Sedlovka: EightPins (175 mm, integrovaná do rámu)
  • Rám: karbon (včetně zadní stavby)
  • Pohon: FAZUA Ride 60 (1,96 kg, *pouze Path Riot)
  • Baterie: FAZUA – 430 Wh (2,2 kg, *pouze Path Riot)
  • Volitelný Range Extender: 210 Wh (uchycení do rámu, *pouze Path Riot)
  • Dostupnost: Jaro 2023
  • Více informací: www.ghost-bikes.com / www.ghost-bikes.cz
Geometrie v němčině? To dáme!