reklama

reklama

INTENSE Tracer 279 – Enduro mullet gun! (TEST)

V našich testech se obvykle objevují kola, která máme zapůjčena od oficiálního dovozce či prodejce, občas se ale najdou i pověstné výjimky. Kupříkladu dnešní prověrka Intense Tracer 279 byla možná díky několika nadšencům z Karlovarska, kteří se do tohoto kola zamilovali a hned dva kusy si pro sebe objednali.

Je to vlastně trochu zvláštní situace testovat kolo, které má svého soukromého majitele, který za něj vysolil nemalou částku. Navíc za situace, kdy mu kolo sotva dorazilo, on si jej poskládal, prohodil na něm brzdy (místo SRAM Code použil Shimano Saint) a pak mi jej půjčil k testu. Sám se na něm projel maximálně po parkovišti.

„Díky, je to čest, už jen mít možnost sedlat takového fešáka, navíc kolo zcela nové, nedotčené!!!“

reklama

Pjůr enduro, voe!

Intense Tracer platil téměř vždy za kolo určené do náročného terénu. Zatímco se u prvních generací snažil nabídnout i něco všestrannosti, jistý čas jej provázela možnost „přepíchnout tlumič“ a snížit tak zdvih řádově ze 160 na 140 mm, poslední varianty tohoto stroje se s tím již příliš nemazlí a zaměřují se primárně na enduro scénu.

Důkazem mohou být třeba jen základní parametry aktuální generace nabízející nesmlouvavých 170 mm zdvihu nad oběma koly, pružinový tlumič, vidlici Fox 38 (v základní specifikaci), hrubé obutí či náležitě agresivní geometrii, kterou lze ještě přitvrdit použitím Flip-chipu na spodním rameni.

Výrazným specifikem, o němž jsem si ještě nedávno myslel, že se z něj stane obecný trend, ale úplně to nedopadlo, je koncepce s rozdílně velkými koly – tzv. mullet. U Intense je preferován výraz „staggered wheels“ (něco jako „odstupňovaná kola“).

Intense Tracer 275C – test z roku 2017
Nedlouho poté představená nová generace Intense Tracer (2018)

V jednoho boha věřiti budeš a tím je mullet (straggered wheels)!

Je to vlastně dost zajímavé. Řada závodníků využívá s oblibou koncepci mulletu, v DH i na enduro scéně, vysloveně dominantní řešení to zase není (alespoň v enduru, v DH jsou mullety častější). Přesto není mnoho výrobců, kteří by rovnou do prodeje posílali mullety. Ještě méně je těch, u nichž by byl v enduro kategorii mullet jedinou volbou!

Nejnovější Intense Tracer, označený kódem 279, přitom nekoupíte v jiné konfiguraci než jako mullet! Takto bylo celé kolo navrženo, takto se rozhodli jeho tvůrci, že to bude nejlepší a nejlépe fungující, a tak to prostě je a bude! Někoho by možná mohlo napadnout narvat do zadní stavby větší kolo, je ale otázkou, zda by se sem vešlo? No, radši bych to nezkoušel! Poškodit ten krásný rám!

Poslední dobou mám pocit, že se označení modelu mnohdy odsouvá kamsi do ústranní!
Podobně je na tom označení Tracer, naopak dostatečně výrazné je klasické logo Intense!

Překvapivý návrat

Zanechme již teoretizování a pojďme si popovídat o tom, jak se na Intensu Tracer 279 jezdí? Nebo už jen o tom, jak se na něm sedí? Pravda je ta, že jsem si dříve koncept mulletu sám dost oblíbil, osobně jsem dokonce dvě svoje kola „muletizoval“. Jenže to už bude nějaký pátek, nyní již druhým rokem jezdím Norco Sight 29 a docela jsem si zvykl na rovnoměrné rozložení velkých kol.

A pak přišel Intense Tracer 279, a já byl slušně v šoku! Tento bike je sice od začátku navrhován pro různě velká kola, takže by mohl tento fakt umět i trochu maskovat, i tak je ale na první dojem znát, že je zde „něco jinak“!

Člověk si jednoduše uvědomí, že sedí více „v kole“ jelikož průměr toho zadního je menší a vy jste proto částečně schováni za velkou přední obručí. Respektive řídítka se zdají být docela vysoko, ač jsem se snažil snížit úchop, jak jen to bylo možné.

Jedním dechem bych dodal, že tento posed (pocit) není negativní, není na něm nic zásadně špatně, je pouze jiný. Po chvíli zvykání si, a třeba i v rámci prvního delšího výjezdu, mi dochází, že sedím sice pocitově více schovaný v rámu, úhel sedlovky je ale rozhodně v pořádku. Nepadám dozadu a kolo se rozhodně nepřeklápí!

Název modelu je vskutku v ústranní, zato připomínka názvu značky na vás vykoukne na každém rohu!
Nápisy jsou jen nápisy! Zajímavější jsou tvary rámu – třeba specifické zakončení sedlové trubky.
Jedním z výraznějších prvků je také originální blatník chránící tlumič a spodní rameno.

Jezdit do kopce se musíš naučit!

Nebudeme si nalhávat, že je Intense Tracer 279 nějaký mimořádný vrchař, pravdou ale zůstává, že když se za jeho řídítky uvelebíte, zjistíte, že lze v rozumném tempu vyjet vážně hodně. Hodně velké kopce, ale i hodně prudké kopce. Rozložení těžiště, ač se to z prvních dojmů nezdá, je dobře vyvážené. I pár náročných technických výjezdových sekcí jsme spolu pokořili, aniž by se Tracer 279 vysloveně stavěl na zadní!

Trochu jiná písnička zazní v případě, kdy se začnu zpovídat z pocitů nasbíraných v rámci přesunů a delších výjezdů. Těch si člověk, při honbě za těmi nejzábavnějšími traily, užije víc než dost. Situace a moje pocity v sedle Traceru 279 se přitom postupně vyvíjely. Zejména první den jsem ve výjezdech solidně trpěl a říkal si, že se tohle kolo táhne jako med. S dalšími kilometry se to ale začalo postupně měnit, zlepšovat!

Popravdě nevím, čím přesně to bylo. Netradiční posed, nezanedbatelná hmotnost, hrubé pláště, nezvyk (poslední dobou jsem jezdil samé XC štiky a gravely). Prostě se to nějak nasčítalo. Nebo se třeba také zcela nové kolo muselo trochu rozjezdit a já s ním. Když to zkrátím, tak musím konstatovat, že jak jsem se zprvu do kopců trápil, tak jsem si pak našel svůj rytmus, styl a polohu, a po pár dnech dával vše, co bylo zapotřebí a nejednou i docela v tempu!

Jednou ze specialit nového Traceru je horní karbonové raménko, které je usazeno v zajímavé kapličce na konci horní trubky.
Intense již řadu let spoléhá na vlastní systém zadního zavěšení (JS Tuned) nesoucí iniciály zakladatele firmy – Jeff Steber.
Výše vzpomínaný blatníček není jen drobným lízátkem, ale je protažen od středu až nad vzpěry zadní stavby.

Neplánovaná delší vyjížďka

Možná je toto povídání o přesunech a šlapání na kole této kategorie skoro až zbytečné, jenže při enduro závodech, i při volném enduro ježdění, vás mnohdy čeká únavná cesta na kopec, jelikož ne všude je lanovka, a ne vždy se najde někdo s dodávkou, kdo by vás nahoru dovezl. Proto mě potěšilo, že jsem onen prvotní pocit nerovného boje s gravitací překonal a zjistil, že to jde, že to jede!

Třeba poslední den, který jsme spolu strávili, jsem si myslel, že se budu motat na jednom svahu, nahoru to asi z větší části vytlačím a dolů pustím brzdy. Nakonec jsme ale poněkud změnili plány, už jen kvůli přespříliš bujné vegetaci, a objeli více trailů na větší ploše s delšími přejezdy. Najednou jsem zjistil, že dokážu najít ten správný rytmus a sílu v nohou, že to vlastně velice slušně jede!

Pro doplnění tohoto tématu. Když jsem se ponořil do studia materiálů souvisejících s tímto Intensem a jeho vývojem, vícekrát padla zmínka o snaze učinit zadní stavbu maximálně akční a vnímavou, ale také dostatečně efektivní. Poslední bod bych nyní rád potvrdil, jelikož zde aplikovaný systém – JS Tuned Enduro Link – funguje vážně dobře. A to i s pružinou, která na moji postavu byla spíše měkčí, přesto jsem ji ve výjezdech nemusel zamykat.

Jedním z konstrukčních záměrů bylo maximální snížení těžiště, proto je tlumič usazen naplocho přímo nad středem. K ovládacím prvkům se naštěstí dostanete zcela bez problému, sklánět se ale za jízdy k páčce „climb switch“ není zrovna snadné.
Nenápadná pevná osa využívá oblíbené konstrukce se skrytou páčkou.
Není to první exemplář svého druhu, je to ale dobře zpracovaný kus s hodně dlouhou pákou!

Specifika a omezení

Než se dostaneme k odpružení jako takovému, pojďme se vrátit o kousek zpět a říct si něco více o ovládání. Zkraje ale ještě připomenu pár faktů. Kupříkladu dle doporučení výrobce bych neměl příliš spekulovat a vzít si rovnou velikost L (výška postavy 180 cm). Testovaný stroj byl ale menší Mko, což mě vlastně tolik nevadilo. Zprvu mi sice přišel posed dost krátký, i proto se mi možná hůř šlapalo do kopce, postupně jsme si ale na sebe zvykli a já si na Mku nepřipadal rozhodně nepatřičně.

Druhým faktem je již jednou letmo zmíněná tvrdost pružiny, kdy si majitel tohoto kola, o pár kilo lehčí než já, vybral tvrdost 450 lbs. Zcela upřímně, na mě to bylo málo, ale ve výsledku to i tak fungovalo rozumně, abych si jízdu s tímto kolem mohl dostatečně užít.

Třetí bod, který bych v této souvislosti rád zmínil, je skutečnost, že Intense Tracer 279 nabízí možnost využití Flip-chipu umístěného na spodním rameni, které se otáčí okolo středu. Už jen z jeho umístění je jasné, že prohodit jej nebude úplně snadné. Doporučený postup říká: „Odpojit zadní stavbu od horního ramene, vyklopit kyvnou vidlici dozadu, prohodit Flip-chip a vše zase složit.“ A přesně do toho se mi moc nechtělo!

Flip-chip, sloužící k úpravě geometrie a projevu zadní stavby, je očím i nářadí slušně skrytý. K jeho prohození je potřeba odpojit horní rameno a vyklopit zadní stavbu.
Extra široký střed samotného rámu je místem, které se přímo nabízí jako úložný prostor.
Jedním pohybem lze otevřít pevně usazená dvířka a vyndat organizátor – Intense Chad

Na Low (výjimečně) zapomeň!

Respektive on by to nebyl až takový problém, zase tolik práce by s tím nebylo, spíš jsem jen neměl důvod se do celého procesu pouštět. Ostatně na stránkách Intense se píše, že je Tracer 279 dodáván záměrně v poloze HI (High), která kupříkladu značí úhel hlavy 64,5°. Pozice LO (Low) posouvá tuto hodnotu na úroveň 64°. V případě Traceru 279 se ale nemění jen geometrie, ale také projev zadní stavby.

V materiálech k danému kolu tak najdete informaci, že je pozice HI určená pro náročný rozbitý terén, typicky enduro. Pozice LO naopak cílí na vyšší rychlosti, hladší povrh a případně i větší skoky – modelově bikeparky. I proto jsem vlastně neměl důvod přepínat na LO, navíc za situace, kdy jsem řešil spíše měkčí pružinu. Přepíchnutím do LO bych se dostal až moc k zemi, hlava by se nesmyslně položila. Za této konstelace to zkrátka nedávalo smysl.

Nezlobte se na mě, ale originální gripy Intense mi vážně nesedly! Je to vlastně jen drobnost, ale byly by tím prvním, co by šlo z kola pryč!
Naopak parádní mi připadají komponenty e*thirteen.
Jak pevná a dobře tvarovaná řídítka, tak i originálně pojatý představec.

Zatížit předek, nechat odplout zadek

Celý test jsem tedy absolvoval s tlumičem v poloze HI a nestěžoval si. Už jen různě velká kola, pružina atd. Celkově jsem měl pocit, že je hlava položená víc než dost a také, že se to výrazně projevovalo v akci. Třeba na prvních trailech jsem měl pocit, že v přímém směru můžu sjet skoro cokoliv, tak moc jistý a stabilní umí Tracer 279 být. Naopak v ostrých zatáčkách to nebylo zrovna ideální!

V místech, kde jsem si mohl pohrát s menším a kompaktnějším zadkem, to šlo, když se ale člověk v rychlosti narval do utažené zatáčky… Najednou jsem nevěděl, jak tam přední kolo dostat, jak jej do oblouku zlomit a jak jej vytáhnout ven?! Až postupem času jsem dospěl k prozření v tom smyslu, že se toho nesmím bát a před prudkou utaženou zatáčkou musím vždy dostatečně zalehnout řídítka, zatížit přední kolo!

Ono to není nic převratného, ale zrovna u Traceru 279 je to zcela zásadní. S hrudníkem na představci totiž poměrně snadno prorvete přední kolo i dost zavřeným obloukem, velká a široká přední guma vás přitom obvykle slušně podrží. Naopak menší kompaktní zadek vás bude ochotně následovat, případně na něj můžete zatlačit (nohama do pedálů) a pořádně s ním vykroužit potřebný oblouk.

Ochrana rámu v okolí řetězu byla pojata vskutku zodpovědně.
Gumová krytka je protažena až k převodníku na vertikální vzpěru.
Co by si ale rovněž zasloužilo zabezpečit, jsou karbonová oka čepu na spodním rameni, která jsou značně na ráně. A také, že hned jednu koupila (bohužel). Volný šutr… Sorry!

Pestré soužití

Chvíli mi to trvalo, než jsem na to přišel a než jsem si to osahal, pak jsem si ale na tento styl ovládání zvykl a začal si jej naplno užívat. Ve výsledku tak lze používat dvě pozice. Nebo snad tři? Buď se za větší přední kolo schováte a sjedete prakticky cokoliv, následně se ale poněkud hůře zatáčí. Případně si na přední kolo lehnete a vykroužíte skoro jakýkoliv oblouk!

Třetí možností, aby se neřeklo, je situace, kdy to pálíte více otevřeným rychlejším trailem s přehlednými oblouky, kde lze zůstat přibližně ve středu kola a celý stroj posílat do zatáček jeho výrazným naklápěním. Sice to možná vypadá jako obecná příručka „jak ovládat MTB v terénu“, ale věřte mi, že zrovna v tomto případě lze s odlišným přístupem vytěžit z Traceru 279 také odlišný projev. 

Myslím to tak, že řada kol je postavena pro jeden určitý styl řízení, kdežto zde můžete (musíte) styly ovládání měnit a upravovat dle konkrétní situace. Je to možná trochu výzva, ale zároveň i radost z toho, nakolik pestré může být soužití s tímto kolem.

Předpokládám, že to bude dobře spočítané, přesto mě stále fascinuje uzoučký úchyt horního ramene utopený v domečku horní rámové trubky.
Fascinující je také kombinace extra široké středové partie a preference klasického závitového středu, který je tedy v okolním materiálu slušně utopený.

reklama

JS Tuned – konečně!

Postupně se dostáváme k tématu odpružení, jakožto k jisté perličce dnešního hodnocení. Použitý systém nese označení JS Tuned Enduro Link, když to vezmu hodně zeširoka. Písmena JS značí jméno Jeff Steber (zakladatel a CEO značky Intense). Inspirací a jistým technologickým předobrazem Traceru 279 byl sjezďák Intense M29! Jen ať víme, s kým máme tu čest.

Při vývoji byl důraz kladen na efektivitu, co nejvyšší míru aktivity, ale také na nejnižší možné těžiště. I proto je tlumič výrazně utopen v rámu. Zajímavostí je kupříkladu mohutné, ale v podstatě očím dokonale skryté, spodní trojúhelníkové rameno, které se otáčí okolo středu.

Jak to celé funguje dohromady? Musím říct, že moc hezky. Výše v textu jsem zmiňoval, že už jen slibovaná efektivita (klid a odezva při šlapání) na tom nejsou vůbec špatně. Luxusní je také schopnost pobírat i ty nejmenší nerovnosti, čehož si člověk všimne třeba již na přejezdech a ve výjezdech.

Jedním z klíčových prvků zadního odpružení je spodní trojúhelníkové rameno otáčející se okolo středu, které ale, za běžných okolností, prakticky není vidět.
Kompozitní horní raménko mě…
…stále čímsi facinuje!

Down Tuned!

Nanejvýš spokojený jsem byl také s projevem zadního odpružení cestou dolů. Jeho vnímavost a aktivita jsou na skutečně vysoké úrovni, ač jsem si třeba první dny říkal, že pokud by vzadu bylo velké kolo (29“), bude mít jezdec v rámci hodně rozbitých trailů nejspíš pocit ještě vyššího klidu, vyššího subjektivního komfortu.

Vzhledem k výše zmiňované měkčí pružině je vcelku zajímavým zjištěním, že se zadek nikde zbytečně nepropadal a zůstával rozumně stabilní a vyvážený, jak na rozbitých trailech, tak i při výrazných kompresích. Luxusní byly třeba dopady skoků, kdy to vzadu „zajelo jako do peřin“, přitom jsem ale rozhodně neměl pocit, že si každou chvíli klepnu převodníkem o zem. Jinak řečeno, dopady byly, i při měkčí pružině, hezky utlumené – s progresivitou zde problém jistě nebude!

Za mě tedy velká spokojenost. Ostatně ono už jen 170 mm pružinového zdvihu dovolí pilotovi slušně popustit uzdu jezdecké fantazie. Složité vlastně tentokrát nebylo ani nastavení, jelikož tlumič Fox DHX2 ve variantě Performance Elite disponuje nastavením odskoku a komprese jen ve dvou kanálech (LSC, LSR | vyšší verze mají 4 kanály). Navrch je zde ještě páčka „climb switch“, kterou jsem ale nechal prakticky bez povšimnutí.

Hluboko v rámu utopený tlumič Fox DHX2.
Ve variantě Performance Elite nabízí omezený počet prvků nastavení (LSC, LSR).
Tvrdost pružiny (450 lbs) byla volena záměrně, já bych ale potřeboval i chlup tužší.

Fox Float 38 Performance

Abychom neopomněli vidlici Fox řady 38 stejné úrovně, tedy Performance, tak ještě trocha hodnocení na její adresu. Když jsem zmínil různé přejezdy a výjezdy, zde bylo znát, že je zadní zavěšení s pružinovým tlumičem z pohledu vnímavosti trochu napřed. Když se ale cestou dolů dostatečně zatížil také předek, tak to fungovalo neméně hezky.

Někdo by si mohl stěžovat, že tato úroveň třicet-osmičky nemá vyspělé tlumení GRIP2, jenže mě i ten základní GRIP s jedním odskokem a jedním kompresním kolečkem (páčkou) na korunce bohatě stačil. Velkým plusem je rozhodně mimořádná tuhost této monstrózní vidlice, ale také velice příjemný chod.

Líbí se mi, že Fox 38 velice slušně zobe již menší nerovnosti, také krásně maká ve středním rozsahu. Přitom bych neřekl, že je střed až zbytečně aktivní, že by se vidlice nechtěně nořila při každém pošimrání brzdy. To zde vážně nehrozí. Když pak dostane pořádně napít, tak se ráda posune i hlouběji do zdvihu, kde ji ale hlídá dostatek progrese. Ač je právě tento kousek sice levnější a jednodušší (v rámci značky Fox), tak je stále dostatečně funkční a spolehlivý!

Masivní vidlice Fox 38 Performance se 170 mm zdvihu.
Kompresní tlumení se omezuje na tuto jedinou páčku, což mi nevadilo.
Trochu mě překvapily prosté záslepky odvzdušňovacích portů – zjevně levnější řada.

KOMPONENTY

INTENSE Tracer 279 – závěr

V první chvíli to vypadalo, že bude moje zkušenost s Tracerem 279 hodně rychlá a letmá, jelikož se na mě hrnula další testovací kola. Nakonec se ale podařilo vyšetřit si dostatek prostoru, strávit s tímto kolem vcelku dost času v terénu a vystřídat hned několik dosti rozličných lokalit. Na Intense Tracer 279 jsem se tak mohl podívat z řady různých úhlů a postupně zjišťoval, že je toto kolo všestrannější, než jsem si zprvu myslel.

Dle zkušenosti z prvního dne v sedle jsem totiž nabyl dojmu, že je Tracer 279 těžká nepoddajná potvora, která bude chtít rychlé, ostré a tvrdé traily, jinak se bude dost nudit. A ještě ideálně lanovku! Do jisté míry ano, náročný terén Traceru rozhodně sedí, není ale jediným prostředím, s kterým se umí porvat.

Za první den jsem mu poskytl prudší, rychlejší a dost rozbité traily a měl pocit, že čím více to bylo z kopce, tím pro nás oba lépe. Další den jsme zkoušeli pomalejší, hodně prudké a více technické sešupy, a i zde, nebo právě zde, se krásně projevily přednosti mulletu. Jak je člověk více schovaný za předním kolem, tak má najednou pocit, že sjede prakticky cokoliv!

Další dny nám naservírovaly méně prudké sklony a více flow, přičemž ani to nebylo špatně. Tady jsem začal naplno chápat, jak se na kolo postavit, kdy a kde na něj zatlačit, aby dělalo to, co chci. Každopádně se stále bavíme o ostrém enduru, které není stavěno na nevýrazné plácání se za barákem. Našla se totiž místa, kde se značně agresivní geometrie jen těžko lámala do oblouků. Pokud to ale mělo tempo, sklon a patřičnou dynamiku, hnedle to bylo jiné kafe!

reklama

Mullet ano, či ne?!

Bonusové hodnocení, které bych rád dnes doplnil, se týká samotného konceptu rozdílně velkých kol (29“/27,5“). Jeden čas jsem byl na toto rozložení dost vysazený a užíval si jej na vlastních kolech! Poslední dobou ale převládly v mých zkušenostech čisté devětadvacítky a s nimi i určité přizpůsobení se tomuto trendu. I proto jsem byl zprvu z Traceru 279 docela zaskočený, postupně jsem si ale začal zvykat a začal si ho užívat.

S jednotným průměrem kol je to zkrátka jiné, snad i jednodušší. S mulletem se člověk musí naučit žít, těžit z toho, co vše zvládne a překoná velké přední kolo, umět využít jeho nájezdové úhly a větší styčnou plochu. Zároveň je vhodné naučit se vytěžit maximum z menšího zadního kola, které místy sice více poskakuje po nerovnostech, zároveň je ale lehčí, tužší a skladnější, proto se s ním lépe pracuje.

S čistou devětadvacítkou se člověk může mnohdy jen vozit a nic moc neřešit, mullet vyžaduje o něco aktivnější zapojení pilota, za což se mu odmění v různých směrech posunutými možnostmi ovládání. Už jen více místa za sedlem a menší riziko, že si v extrému škrtnete svým pozadím o roztočené zadní kolo. To se mi hodně líbí a třeba i psychologicky mi to dost pomáhá! Ostatně o přínosech a specifikách mulletu by se dalo povídat docela dlouho, ale určitě si ho zkuste, bude-li možnost!

Text a foto: Štěpán Hájíček / S díky zapůjčeno od „Legend Karlovarského freerajdu“

INTENSE Tracer 279 – základní údaje

Cena: 4 999 EUR
Hmotnost: 16,58 kg (vel. M, bez pedálů)
Kola: 29“/27,5“
Zdvihy: 170/170 mm
Kokpit (řídítka/představec): 800/40 mm

Více informací: intensecycles.com

PLUS

  • Intense má sám o sobě značný punc výjimečnosti. Přidejme si k tomu fakt, že se jedná o jedno z mála kol, která byla od základu navržena jako mullet (29“/27,5“) určený pro enduro nadšence i enduro závody a máte stroj vskutku unikátní!
  • Celkově netradiční koncept, který vyžaduje určitý čas na soužití, poté nabídne poměrně širokou škálu využití (rychlé traily, pomalé technické stezky, flow sekce…)
  • Příjemně překvapený jsem byl z dobrého vyvážení ve vzduchu (u mulletů není vždy pravidlem)
  • Špičkový karbonový rám je plusem sám o sobě!
  • Extra nízké těžiště díky systému JS Tuned – snad i díky němu je kolo ve vzduchu hezky klidné a stabilní!
  • Možnost změny geometrie – Flip-chip (změna poloh je, pravda, trochu složitější)
  • Úložný prostor ve spodní trubce pod tlumičem – Intense Chad storage system
  • Masivnost a odolnost rámu
  • Krásně vyladěné odpružení, které je příkladně jisté a stabilní, přitom poskytuje vysokou míru vnímavosti, aktivity, ale také solidní progresi
  • Mimořádně pevná a tuhá vidlice Fox 38 s velice slušným chodem i za přítomnosti levnějšího tlumení FIT GRIP

MÍNUS

  • Zprvu jsem měl pocit, že toto kolo vůbec nejede (na rovině či do kopce). Po pár jízdách jsme si ale ne sebe zvykli a ke konci jsem s ním zvládl i delší a šlapavější trasy jako nic!
  • Mullet asi nebude recept úplně pro každého. Stroje se stejně velkými koly jsou pocitově více vyvážené, klidnější, již od počátku lépe čitelné. Mullet vyžaduje dost aktivní zapojení jezdce, až poté z něj lze vytěžit maximum.
INTENSE Tracer 279 – Geometrie HI
INTENSE Tracer 279 – Geometrie LO