EWS /EWS-E Tweed Valley, Skotsko 2022 | Report Milan Myšík
Nová sezóna EWS i EWS-E odstartovala ve skotském Tweed Valley, tedy na místě, kde loni končila. Letos se v EWS zaměřuji především na e-biky a důvody jsou prosté. Vývoj a průmysl elektrokol jde mílovými kroky dopředu, rovněž konkurence top jezdců i specialistů roste i v tomto oboru s každým dalším rokem. Navíc se mi líbí formát tohoto druhu závodění, ale o tom dále v textu…
(Milan Myšík)
Do Skotska jsem vyrazil s Čížou autem. Jeli jsme přitom z ČR do Amsterdamu, dále přes noc lodí do Skotska, a pak už to byly cca 2 hoďky do Innerleithenu. Takže docela pohoda a fajn cesta. Všechen vercajk jsme měli s sebou, hlavně jsem si mohl vzít potřené baterie do elektrokola, které by mi do letadla běžně nevzali.
„Čekal mě dost nabitý týden, takový pětidenní etapák, tak jdeme na to!!!“
Tweed Valley, Skotsko | EWS-E
Středa patřila tréninkům pro e-bike. Jako tradičně se i tady jely 3 loopy, neboli okruhy, přičemž na každý si mohl vzít jezdec novou baterku. Po každém loopu následuje 30 minut pauza využitelná pro servis kola, výměnu baterie, doplnění tekutin atd.
Ve Tweed Valley jsme v tréninku jeli pouze 2 loopy, jelikož v závodní den byly první a třetí totožné. I tak to vydalo na více než 2 000 výškových metrů a ujetých 45 km. Tratě byly většinou úzké, proto nebylo moc co řešit. Jen na „power stage“ se všichni zdrželi, jelikož tam se našlo hned několik záludných míst, která bylo potřeba dobře prohlédnout a natrénovat.
Ve čtvrtek byl na programu závod, a to hned od rána. Já startoval vcelku brzy, již po 9. hodině. Celkem nás ten den čekalo 13 měřených úseků, z toho 2x power stage. Závod jsem jel na 2 baterie s kapacitou 750 Wh. Po prvním loopu jsem první akublok měnil, aby se stihl nabít pro třetí loop. Chce to trochu přemýšlet a počítat.
Ani vlastně nevím, který z loopů se mi líbil nejvíc? Tratě na nich byly velmi podobné, všechno hodně mezi stromy, hodně na úzko a samá zatáčka.
Transfery na jednotlivé stage byly docela natěsno – v průměru 15–20 minut –, proto bylo potřeba „boostovat“ i nahoru. Rozhodně to ale nebylo snadné! Několik transferů vedlo po trailech, případně po turistických cestách, které byly slušně uklouzané. Každý jednotlivý loop se dal tedy počítat jako jeden dvouhodinový interval.
Hned po startu do prvního loopu jsem zjistil, že mi zajíždí sedlovka, abych to náhodou neměl příliš jednoduché, že! První loop se skládal ze 4 RZ, tři sjezdové a jedna power stage. Odjel jsem ho bez vážnější chyby, ale z kopce jsem se nemohl dostat do tempa. Na závěr tohoto loopu se jela první power stage, kde mi nevyšlo hned první stěžejní místo. Zbytek ale vyšel skvěle a já byl po prvním loopu na 12. místě. Spokojenost!
Druhý loop se jel na jiném kopci než první, i traily byly trošku jiné, respektive nebyly tolik vyježděné. Celkový styl tratí se ale příliš nezměnil. Poté, co jsem vyměnil baterku a načerpal v depu trochu sil, jsme se s Milanem Čižinským snažili opravit nefunkční sedlovku. Po chvíli snažení to dopadlo tak, že přestala fungovat úplně, zůstala tedy plně vysunutá. Jelikož je u e-biku vše trochu složitější, trvalo nám dost dlouho, než jsme ji dostali z rámu.
Naštěstí jsem ale mohl pokračovat. Sedlovka sice nefungovala, měl jsem ale po ruce nářadí Bontrager Bits, schované v hlavové trubce, proto jsem ji vždy nahoře zasouval a dole zase vytahoval zpět. Jako za starých časů bez teleskopu!!! Bylo to celkem stresující, protože limity na přejezdy byly vážně dost těsné a každá zbytečná ztráta stála hodně sil. A teď si spočítejte, že jsem tohle opakoval na 9 RZtách!!!
Druhý loop byl ryze sjezdový, tedy žádná power stage. Zde jsem se pomalu začínal dostávat do tempa, díky čemuž jsem se po dalších 4 RZtách vyhoupl na 10. místo! Výsledky jezdců za mnou byly dost namačkané, s minimálními odstupy, což byla vlastně skvělá motivace do závěrečného loopu!
Třetí loop kopíroval ten první, jako bonus jsme si ale na závěr střihli jednu DH stage navíc. Všechny časy v RZtách jsem oproti prvnímu loopu výrazně zlepšil, i power stage mi vyšla dokonale! V závěrečné DH stagi jsem chtěl už jen udržet řídítka v ruce a dát to bez pádu! Nestalo se… Klasicky jsem nevydržel, přitlačil trochu na pilu, načež mě k zemi poslal strom. V cíli z toho i tak bylo celkové 10. místo. Každopádně poslední 2 RZ jsem dojel na třetím místě – mám tedy motivaci pro příště.
Parádní výsledek na začátek sezóny, který jsem příliš nečekal. Power stage byly tentokrát mou silnou stránkou a hodně mi pomohly k tomuto výsledku. Díky Milanovi za support během závodu.
Po tomto výsledku jsem se rozhodl, že letos objedu všechny závody EWS-E, snad se bude dařit. Příští závod mě čeká hned následující čtvrtek v Petzenu v Rakousku, tak držte palce.
Zajímavá čísla ze závodu EWS-E Tweed Valley 2022
- Ujetá vzdálenost: 64,7 km
- Převýšení: 3 436 m
- TOP speed: 70,7 km/h
- MAX TF: 202 tepů
Tweed Valley, Skotsko | EWS
Nebudu tvrdit, že jsem po dvou dnech trénování a závodění na e-biku byl fit… To ano náhodou! Ale na odpočinek nebyl čas!!! Hned v pátek, den po e-bike závodě, jsme měli trénink normálního EWS. Tedy 4 RZty, což jsme odjeli s českou bandou celkem v pohodě. Bral jsem to jako dobré vyjetí se.
V sobotu byl volnější den. Jela se Pro Stage + trénink, takže pár metrů sem opět nastoupal, ale pohodovým tempem. Bohužel v závodní jízdě, na kterou jsem si věřil, jsem hned po 200 metrech slyšel ránu a najednou jsem jel po ráfku a závod byl pro mě v tu chvíli odpálenej. Ztráta 15 minut, navrch jsem si musel vyměnit zadní kolo, takže penalizace a bylo vymalováno!!!
V neděli jsem si jel závod jen tak na pohodu, žádný velký hroty, spíš jsem si to chtěl užít a potrénovat zatáčky, které jsou mou největší slabinou. Nedělní první dvě RZ byly jen o zatáčkách a uhýbaní stromům, ty mě moc nebavily.
Naopak 4. RZ mě bavila, hlavně ve své druhé polovině. Tady už šlo konečně o něco rychlejšího, příjemným bonusem byl jeden double z kamenů, a také to zde mělo solidní flow. Pátá RZ byla na styl druhé a třetí RZ. Snažil jsem se jet rychle, ale 3x jsem vyletěl mimo trať, takže taktika moc nevyšla.
Poslední, šestá stage, byla totožná jako sobotní Pro Stage, proto jsem si chtěl spravit chuť. Celkem se to i vydařilo, jelikož jsem zajel čas, s kterým jsem byl spokojený. V sobotu by stačil na 15. místo, v neděli už na 36. Chtěl jsem odjíždět s dobrým pocitem, to se podařilo, takže se už těším na další EWS, které pojedu v Canazei za dva týdny.
Ufff, byl to hodně hustý týden. Za 5 dní nastoupáno 12 000 výškových metrů, dohromady 30 hodin na kole! Dobrá práce. Teď zregenerovat a příští týden další závody!
Milan Myšík (Foto: Boris Beyer)
Původní report na webu: milanmysik.com