Novinky Mavic, Maxxis, Uvex, Fabric, SRAM, Truvativ…

O zásadních novinkách značky Cannondale jsme si něco pověděli již minulý týden, kdy jsem vám naservíroval své jízdní postřehy a dojmy ze sedel strojů Cannondale Habit Neo a Topstone Carbon. Nyní se obloukem vraťme k řadě dalších novinek, které lze najít u dovozce Aspire Sports v jeho cyklistické sekci.

Pokud bychom se hodně snažili, asi bychom našli určité spojovací prvky kolekcí výše zmíněných a níže popisovaných značek. V nemalé míře se zde hraje na strunu elektromobility, tedy eBiků, zatím hlavně v MTB kategorii. A to přitom nemluvím jen o nových kolech Cannondale, jako třeba o jistých novinkách u Mavicu apod.

Každopádně paleta značek zastupovaných společností Aspire je dosti široká, proto zkraťme obecný úvod a pojďme si společně rovnou projít, formou fotogalerie s popisky, novinky u jednotlivých značek.

PS: Pro větší přehlednost rozdělme tuto prezentaci na dva díly, první věnovaný komponentům a doplňkům, druhý samotným kolům…

Text a foto: Štěpán Hájíček

reklama

FABRIC

Začněme třeba u značky Fabric, která mezi sedly má pro rok 2020 vlastně jen jednu novinku. Model určený pro jezdce a letce, pro vyznavače technických disciplín.

Jeho název je Magic Elite Radius a jde o sedlo, které nemá být primárně pohodlné pro X hodin šlapání, naopak cílí na komfort při tvrdších dopadech skoků apod. Proto je hodně zaoblené a protažené.

Ač se tomu Fabric dlouho bránil, tak již zhruba rok nabízí sedla s kanálkem, jak si to zákazníci přáli – řada Fabric Line. Novinkou jsou, nejen zde, verze s výrazným celoplošným logem na horní části.

Fabric jistě nebude vynálezcem barevně odlišených prvků multinářadí, ale ať už je to jak chce, nápad je to super.

Nemusíte přitom kupovat jen barevný multiklíč, můžete si pořídit i barevnou sadu klasických imbusů a pak už jen automaticky sahat po růžové čtyřce, bleděmodrém torxu, nebo oranžové pětce!

Malé vylepšení, malá drobná novinka – LockOn gripy Fabric Funguy s odlišnou strukturou (texturou) na horní straně (dlaň) a vespodu (prsty). Na omak velice příjemné! Asi je vyzkouším na svém novém kole!

OSPREY

V enduro světě se nemalé popularitě těší sportovní, či spíše bikové ledvinky, což si nechce nechat ujít ani značka Osprey.

Proto si pro rok 2020 připravila kupříkladu ledvinku Seral, která se do „ledvinkového světa“ snaží propašovat maximum z „batůžkářského“ prostředí.

Třeba zádový systém, stejně tak i magnetickou přezku, která drží hadici na příslušném místě, vak s odpojitelnou hadicí atd.

MAVIC

Jedny tretry Mavic pro platformové pedály používám celý tento rok (Mavic Deemax Flat) k maximální spokojenosti, nutno dodat, další, nové jsem si vyhlídl na příští sezónu.

Jedná se o model XA Flex, což je bota určená pro trail-riding, jakož třeba i pro elektro nadšence.

Její největší přednost představuje použití materiálu Carbitex AXF, který je při namáhání z jedné strany pružný – komfort při chůzi.

Z druhé strany je strukturálně pevný, aby byl zaručen maximálně efektivní přenos síly z chodidla na pedál.

Malá připomínka již dříve představených treter Mavic XA s jiným unikátním uhlíkovým materiálem (MATRIX) coby jejich vnějšího pláště – odolný, vzdušný, rychleschnoucí.

Případně ještě jedny sportovní botky s jednoduchým střihem (Crossmax BOA) s kolečkem BOA a lankem v barvě samotné tretry.

Mezi díly Mavic mi to nedá, abych nepřipomněl jejich poměrně nový rohatkový systém ořechu, který postupně nahradil klasické praporky. Navíc se dočkal dalšího meziročního vylepšení = zjednodušení.

Jednou z perliček mezi koly Mavic jsou karbonové záplety s originálním designem, speciální edice s unikátní grafikou – 106 TDF. V nabídce budou tři sety – Comete Pro Carbon, Cosmic Pro Carbon a Ksyrium Pro Carbon.

Hezky ozdobená jsou také MTB kola v edici Sama Hilla – Deemax PRO. Kola Mavic Deemax PRO disponují vnitřní šířkou 28 mm, frézovaným hliníkovým ráfkem ISM4D či dráty Zicral.

Krom toho mají navýšenou nosnost na 150 kg.

Vaší pozornosti by rozhodně neměly uniknout kola Mavic Deemax DH. Zde se objevuje nový jednodušší tvar ráfku s trojúhelníkovým profilem…

A zejména pak klasické ocelové dráty se zahnutím (J-bend) pro jejich snazší výměnu. Hmotnost setu 1950 gramů.

Vcelku sympatický je nový ráfek Mavic XC 1030, vážící 575 g v průměru 27,5“, s vnitřní šířkou 30 mm a cenou 2 599 Kč pro MTB, eMTB.

Novinkou v segmentu zapletených kol pro gravel biky je model Mavic Allroad Pro Carbon SL – lehký karbonový ráfek v rozměru 700c s 23 mm vnitřní šířky. Hmotnost 1445 gramů. Nabízena bude i Road+ verze (650b) s ráfkem o šíři 26 mm pro pláště do šíře 52 mm.

Novinkou v oblasti helem Mavic, žhavý kandidát pro novou ochranu mé vlastní hlavy, je model Deemax Pro MIPS. Ano, také Mavic „podlehl“ vábení systému pro „rotaci“ vnitřní vložky MIPS.

Tato nová helma, určená pro agresivní jízdu v terénu, je doplněná o pěnu Livefit kombinovanou právě s typicky žlutou „čepičkou“ systému MIPS (340 gramů).

Levnější variantou bude Deemax MIPS, tedy all-mountain helma kombinující vlastnosti pěny EPS-4D a systém MIPS.

Ručička váhy se v tomto případě zastavila na hodnotě 310 gramů.

Obě novinky využívají upravený systém vedení pásků okolo uší a pod bradu, z mojí zkušenosti se staršími modely vítané vylepšení.

Ještě tak trochu na okraj – připomínka skutečnosti, že Mavic vyrábí také řadu sportovního oblečení od jednoduchých cyklo hadříků po vysoce sofistikované svršky nabité moderními technologiemi a materiály.

Zde kupříkladu ukázka jednoho volného dresu, respektive celého setu.

reklama

UVEX

Německý Uvex pro rok 2020 příliš novinek nenabízí. Meziroční změny lze pozorovat především v poupravených, veselejších designech a barvičkách.

Snad jedinou zásadní novinkou je helma UVEX Unbound MIPS, která, jak název napovídá, rovněž přináší ochranu MIPS.

Lidé z Uvexu sice dlouho tvrdili, že jejich helmy MIPS nepotřebují, ale tlak trhu je zjevně příliš silný, proto nemohli odolávat donekonečna.

Malá připomínka toho, že Uvex již určitý čas nabízí, u vybraných modelů, i designově dotažené verze využívající bílý polystyren!

MAXXIS

U Maxxisu se pro rok 2020 vcelku slušně soustředili na novinky v gravel segmentu. Kdo hledá agresivnější vzorek, ten by měl zaostřit na Maxxis Ravager, zde šíře 700x40c.

Oblíbený Maxxis Rambler samozřejmě zůstává, novinkou je verze se světlými boky.

Do třetice nejhladší a nejrychlejší je vzorek nazvaný Re-Fuse pro všechny, kteří preferují rychlost a vyhledávají spíše pevný povrch.

Vedle značky Maxxis existuje i levnější bratr CST, který by rád zabodoval kupříkladu na XC scéně novinkou Jack Rabbit.

TRUVATIV

Speciální edici řídítek Truvativ v designech TLD (Troy Lee Designs) jistě znáte…

A víte o tom, že v TLD designu si lze pořídit také kliky Truvativ?

Když už jsme u designových hrátek, čím jiným si dozdobit vidlici RockShox Boxxer, než představcem Truvativ…

Abyste si vzpomněli, jak vypadá korunka Boxxera. A že to fakt ladí!

SRAM / ROCKSHOX

Jednou z lehce opomíjených novinek v nabídce značky RockShox je univerzální dostupná vidlice s prostým označením 35, kde toto číslo označuje průměr vnitřních nohou. Pár údajů – rozměr 27,5“/29“, zdvih od 100 do 160 mm, vzduchová pružina DebonAir, tlumení Motion Control.

Poněkud jinou zbraní je vylepšená verze vidlice RockShox Lyrik Ultimate disponující krokem 150 až 180 mm, tlumením Charger Damper 2.1 RC2 atd.

Do nově definované vrcholné edice „Signature Series“ patří třeba i vidlice RockShox Pike, či SID.

Popisovat všechna specifika a přednosti kol Zipp 3ZeroMoto by vydalo na celý článek, který na webu BikeAndRide.cz snadno naleznete.

Připomeňme kupříkladu doplněk – digitální, „realtime“, Bluetooth měřák tlaku Quarq TyreWiz, ale třeba i fakt, že tato kola máme slíbena na test!

Při obhlídce expozice SRAMu se nedokážu nezastavit u kazety náležící sadě XX1 Eagle AXS, která je díky duhovému provedení tak krásná, že bych si jí snad ani nemohl dát na kolo!

Z jiného soudku – krásně nápadně červené kliky SRAM X0 DH.

V působivém červeném designu (ladí např. s top modelem RS Boxxer) jsou vyvedeny i ostatní díly této specificky sjezdové sady.

Pro rok 2020 se, nevím už po kolikáté, vylepšovala sedlovka RockShox Reverb Stealth, nově kupříkladu doplněná o ventilek usnadňující její odvzdušnění. Zdvihy 100 až 200 mm, hmotnost od 600 g.

Reverba ale můžete mít i bez hadice, zato s dálkovým bezdrátovým ovládáním náležícím k sadě SRAM Eagle AXS

Když už jsme u bezdrátového elektronického řazení, zde je přehazovačka SRAM Eagle AXS!

Ještě na skok k brzdám. SRAM letos zjara představil novou rodinu trailových a enduro kotev G2, kdy mám model G2 RSC na svém kole a nedám na ně dopustit. Nyní se nově do nabídky dostává vylepšená varianta G2 Ultimate!

Podobný posun najdeme i v XC třídě, kde se zase zjevuje novinka SRAM Level Ultimate jako nový vlajková loď této rodiny. 

U vrcholného modelu řady Level, ale i u nižších verzí se objevuje nový třmen, který je nyní ze dvou kusů pro snazší servisovatelnost.