Novinky Cannondale & GT 2020 (reportáž z prezentace)

Bez dlouhých řečí okolo, zde jsou přehledně ty nejzajímavější novinky, inovace a proměny, které jsme našli na prezentaci společnosti Aspire Sports mezi koly GT a Cannondale. 

PS: Přehled novinek dílů a doplňků značek Mavic, Maxxis, SRAM, Fabric, Osprey či Uvex najdete v samostatném článku

Text a Foto: Štěpán Hájíček

GT

GT poměrně výrazně inovovalo celou kolekci svých pevných biků. Začít můžeme u dostupné řady Aggresor.

Zde, jako i výše v nabídce, najdeme kompletně nové rámy (primárně 29“, dostupná i verze 27,5“) se systémem Floating Stays zaručujícím více pohodlí.

Kompletně nový základ, výrazněji se přibližující modelům Zaskar, nabídne i řada GT Avalanche.

Těšit se můžete na zásadně přepracovaný rám, konstrukci Floating Stays, zadní Boost osu, vnitřní vedení kabeláže, 29“ a 27,5“ kola atd.

Blízkým, ještě o něco luxusnějším bratrem, je model GT Zaskar AL s podobnými přednostmi jako v případě modelu Avalanche, avšak dostupný jen na průměru 29“.

Trochu mimo zájem širší veřejnosti proběhla premiéra vytrvalostní silniční řady GTR.

Svým způsobem silniční odvozenina řady GT Grade ve dvou dostupných variantách na řazení Shimano Sora či Claris.

Malá připomínka letos testovaného stroje GT Sensor 29!

A jeden nový design, či alespoň nová barevná kombinace u jednoho z modelů GT Sensor 29.

Zásadní novinkou je každopádně o stupeň výše posazený model GT Force 29, tedy „Forsáž“ na velkých kolech.

Nejlevnější stroj řady GT Force 29 (model Elite) – zdvihy 170/150 mm, vidlice Marzocchi Z1, tlumič Fox Float DPX2 a sada SRAM SX Eagle 1×12.

Nedávno jsem slíbil, že vám prozradím, na čem budu jezdit v sezóně 2020. Nebo nejspíš už na podzim 2019!

Onou „tajnou zbraní“ bude GT Force 29 v tomto krásném tyrkysovém laku.

Pro mě to bude hned dvojitá premiéra – jednak budu poprvé majitelem 29“ biku, jednak budu mít poprvé kolo na Foxu!

Jediné, co mě příliš netěší, je přítomnost brzd TRP Trail S, které ale rovnou vyměním za SRAM G2 RSC, takže „Nema problema“, jak se říkávalo za dob jednotné Jugosláve… 

Další připomínka dříve představeného stroje GT Grade!

Krom jiného se mi u tohoto modelu líbí nenápadný design s bronzovými linkami!

Co v prezentaci GT Grade v principu nebylo, byla hliníková verze nové rodiny GT Grade.

I hliníková „Grejdyna“ má plovoucí sedlové vzpěry, oproti karbonu jsou ale horní vzpěry zesíleny pevně navařeným můstkem. U karbonu je nasazovací, abyste si mohli na své kolo připevnit blatník.

GT, vedle řady trendy novinek, nabídne i stylové retro BMX stroje.

V kolekci 2020 přitom najdeme unikátní modely Street Performer Heritage s koly průměru 24“, 26“ a 29“!!

BMX rám v retro designu na 29“ kolech, to je fakt slušný úlet, ale krásný!!!

reklama

CANNONDALE

V letošním roce byla, vedle jiného, představena omezená kolekce strojů Cannondale F-Si v retro designu…

Který připomíná staré časy, kdy stroje Cannondale používaly vidlice HeadShok. Nyní toto logo nese novinka Lefty Ocho.

O nové řadě elektrických fullů Cannondale Habit Neo (a Moterra Neo) již víte dost, jednak z prezentace, jednak z popisu mých prvních dojmů v sedle.

Jednou ze zajímavostí je, že vybrané, levnější modely (všude motory Bosch), budou vybaveny starší ovládací jednotkou Bosch Purion (Habit Neo 3 a 4).

Vyšší verze naopak dostanou nové elegantnější rozhraní Bosch Kiox (Cannondale Habit Neo 1 a 2).

Pro doplnění, u Moterry (sesterský model s vyššími zdvihy) bude Kiox jen u verze 1.

Mrkneme-li na tradiční, oblíbené a obecně dosti chválené modely Cannondale F-Si, pak zde najdeme především nové designy.

Krom veselejších barviček si všimněte i návratu staršího, typograficky jednoduššího loga. Perličkou je verze World Cup se sadou SRAM AXS!

Prakticky beze změny je také řada Cannondale Habit, kde se meziročně poupravila výbava, byly doplněny, či pozměněny laky, jinak je vše při (rok) starém.

Vlastně jen „drobný posun“. Stroje Cannondale Jekyll opouští střední kola a…

Sází nově jen na průměr 29“, a to i u základní hliníkové verze!

Cannondale Topstone Carbon jsme si již dostatečně zevrubně představili teoreticky, a v prvotní rovině seznamování i prakticky díky zkušebnímu okruhu okolo Seče.

Zároveň by ale byla škoda zapomínat, že před uvedením Carbonu existoval a stále existuje i Cannondale Topstone ALU.

Hliníkový Topstone je kolem sice jednodušším, ale stále hezkým a navíc, díky cenám od cca 30 000 do 60 000 Kč lákavě dostupným.

Z maličko jiné kategorie, klasický CX závodní speciál Cannondale SuperX v krásném designu – kolo, které jsem před časem také testoval (2017).

V silničním světě Cannondale je hlavní novinkou model SuperSix EVO, který dostal zcela nový rám a vylepšenou aerodynamiku – údajně „nejaerodynamičtější lehké kolo na světě“.

Dostupné budou verze na kotoučích i s ráfkovými brzdami, všude pevné osy Speed Release a zdůraznit můžeme i koncept Proportional Response.

Každá velikost kola má specificky skládaný rám, aby vše fungovalo vždy na 100 % i u jezdců rozličných postav.

Stranou by neměl zůstat ani hliníkový bratr Cannondale CAAD 13 – který řadu SuperSix EVO v mnoha směrech kopíruje. Kotouče, geometrie, zaměření na aerodynamiku, vnitřní vedení, integrovaná objímka sedlovky, sedlovka KNOT 27 atd.

Pomalu ale jistě se blížíme k cíli, kde bych vás rád upozornil na působivé dětské modely Cannondale Cujo.

Obecný zájem sice pomalu ale jistě ustupuje od širokých plášťů, mně ale u kol pro mladé jezdce dávají stále docela smysl.

Cannondale přitom drží poměrně ucelenou rodinu dětských strojů s širším obutím, abyste se mohli dlouhodobě držet stejného konceptu a stejné značky.