Eurobike 2015 #5 – fotogalerie, den 2 (part 2)
Přátelé, tohle je už vážně poslední galerie a poslední velké ohlédnutí za letošním veletrhem Eurobike 2015. Jeden extra materiál co mám z EB 2015 ještě v šuplíku je rozhovor s Davidem Turnerem, ten si ale, s vaším dovolením, nechám až k testu Turneru RXF 4.0 (snad ještě letos na podzim…) A teď hurá na fotky a popisky!
Značku Fabric jsme si blíže představili v samostatném článku, ale bylo by škoda si ji nepřipomenout, jelikož o Fabricu jistě ještě mnohé uslyšíme. Alespoň to vypadá, že mají hodně dobře našlápnuto. Fabric se totiž nebojí použít technologie z jiných oborů, jako na poslední fotce u sedla Cell, kde bylo využito vzduchového tlumení z běžeckých bot NIKE!
Také o Salse jsme si již něco řekli v rámci reportáže z prezentace společnosti Schindler, která se stala výhradním dovozcem značek Salsa a Surly pro ČR. Tedy o tyto značky rozšířila své portfolio. Já osobně se třeba moc těším, až se budu moct povozit na některém z fullů Salsa, protože to bude moje první příležitost osobně se seznámit se systémem Split Pivot. To je výtvor Dave Weagla, který Dave prodává licenčně stejně jako svůj o něco známější závěs DW-Link. Split Pivot přitom najdete také u kanadské značky DeVinci.
Salsa, jak znalci vědí, je poměrně neortodoxním výrobcem, který se specializuje spíše na okrajové a exkluzivní kategorie. Za mnohé hovoří expediční karbonový gravelbike Cutthroat (nahoře), nebo teamový závodní fatbike Beargrase na veletrhu prezentovaný s berany (dole)! *Někdo tomu ale mohl zaříznout krk vidlice!
Značku DVO nesleduji až tak pozorně, i když si pozornost jistě zaslouží. DVO Suspension (dováží www.bikestrike.com) si udělalo jméno na sjezdové vidlici Emerald DH, poté následoval pružinový tlumič Jade a enduro vidlice Diamond. Posledním hitem je „enduro“ tlumič DVO Topaz, představený letos na Taipei Show 2015. V zásadě (luxusní) obdoba dnes tolik populárních vzduchových tlumičů s expanzní nádobkou jako jsou RockShox Monarch Plus nebo Fox Float X. Tedy myšleno zařazením!
Co bude s Marzocchi? To nikdo snad dodnes stále neví. Tato italská klasika se „opět“ houpe nad propastí absolutního konce své existence. Byla by to ale věčná škoda! Dnes totiž nabízí vše důležité – sjezdové vidlice, XC vidlice, hodně populární enduro vidlice řady 350 (verzi s titanovou pružinou bych si moc rád někdy vyzkoušel), ale také vlastní teleskop nebo vidle pro kola 27,5+ až do zdvihu 170 mm!!!
Tento bike a tento plášť (Surly Dirt Wizard 26×2,75″) byl u Surly k vidění na Eurobiku již v době, kdy startoval boom parametru 27,5″. Byl to takový odboj! Z toho co já si myslím a na čem jsme se shodli s Davidem Turnerem, je dost možné, že 26+ bude skutečným trendem budoucnosti. 27,5+ je totiž „tlustá devětadvacítka“ 26+ je „tlustá sedmadvacítka“, což mi dává větší smysl. „Davide, mám si koupit 27,5+? Ptají se mě mnozí lidé. A já jim říkám. Baví vás 29″? Ne! tak si 27,5+ rozhodně nekupujte!“ vyprávěl David Turner.
Takovou hračku do redakční výbavičky, to bych si nechal líbit 😀
O značce Formula u nás poslední dobou moc slyšet není, což je škoda. Montážní verze Formula RX byla sice trochu problémová, ale jinak jsem měl tyto italské brzdy vždy rád. Model CR3 (nahoře) je svým titěrným tělem trochu připomínka starých časů (R1), R0 Racing bude asi silná kotva, že by ale byla pěkná…
Já vím, je to trend a lité to chtějí! Opravdu? Pružinu na závodní enduro kolo? Proč ne! Cane Creek DB nebo DB Inline na běžné enduro? Za mě NIKDY! Nový pružinový Double Barrel, který má šest okruhů pro ladění plus páčku pro výjezdový mód (ta jediná mi na tom dává smysl), je ale, nejen dle mého, peklo na zemi! Tedy pokud se nejmenujete Fabien Barel, ten prostě musí vozit Double Barrel 😀
Knog… No comment 😀
U Foxu se konečně někdo zamyslel a dal na novou Thirty Six (36) rychloupínací osu QR15! Ale pozor, jen u 27,5″ verze! Ostatní budou šroubovat, až se z nich bude kouřit. *Když jsem teď skládal do auta Demo s RockShoxem Boxxer WC, kde povolíte rozpěrku na jedné straně a osu vyšroubujete imbusem z druhé strany (proces na 10 sekund), říkal jsem si, proč je na Foxu 36 tolik šroubů? Až jsem jeden na Canyonu Strive CF urval! (nechtěně)
Byl to jen model nebo prototyp, ale vypadala prostě dobře! Jak někdo napsal v komentáři – jako maska Ironmana! To je UVEX Jakkyl 2016. Enduro helma se sundavací bradou, která by mi měla v roce 2016 dělat společnost na závodech, juchůůů!!!
Michal Prokop je „kluk z plakátu!“
UVEX ale neinovuje jen v nejvyšších patrech, ale též „dole“. UVEX Finale (nahoře) je novou enduro helmou této značky, která by měla doplnit aktuální model Quatro a Quatro Pro, zajímavě vypadá také městská helma City e (dole).
Nejen Variotronic (elektronicky ‚samo’zatmavovací skla), ale i širší úhel pohledu by nás měl čekat u brýlí UVEX 2016. Zaoblenější zorníky, které jsou ale zpracovány tak, že nezkreslují realitu! Ty si rád zkusím!
SQ Lab gripy jsme měli v testu a byli jsme s nimi poměrně spokojeni. Dnes se přitom dají pořídit i v zajímavých barvičkách a stejně stylové můžete mít i sedlo SQ Lab.
„Řekni mi jaký jsi cyklista a já ti řeknu, jaká bys měl mít řídítka.“ SQ Lab
Asi bude ergonomicky dokonalé, ale trochu bych se ho bál 😉 SQ Lab
Novinka pro enduristy – GIRO Montaro. Vše důležité zaznělo v prezentaci novinek Giant, Giro 2016 atd.
Lakýrky do tanečních? GIRO EMPIRE™ VR90
Něco stylového na traily a enduro! GIRO 2016 JACKET™
Ať to hezky ladí! GIRO Montaro a Giro Terraduro.
Bell Super 2R je vděčná klasika. Pro rok 2016 dostane i zajímavé veselé barvičky!
MIPS je magické zaklínadlo skoro všech helem GIRO a Bell 2016. MIPS vám může zachránit mozek a zdraví!
Menší bratr v redakci oblíbené helmy Bell Stoker s názvem BELL Sidetrack Youth. Mám velkou cukačku tuhle helmu, ještě nevím jakou barvu, pořídit svému synkovi na příští rok. Více v prezentaci novinek Giro, Giant a Bell 2016.
Síň slávy „Made by Bell“. Některé historické kousky vypadají vážně krutě, jako dole vyfocená helma Johna Tomaca. A to se tehdy sjezdovalo s minimem zdvihu, obrovský převodníkem a na pevném rámu!!!
Hele, autogramiáda 😉 Zleva: Cedric Gracia, Hans „No Way“ Ray, Ritchey Schley a nakonec dorazil i xxx??? Poradíte mi, kdo je ten čtvrtý? Teď mi ty vypadlo z hlavy a nemůžu si na to jméno za boha vzpomenout…
Nová helma IXS XULT v „Signature“ provedení CG. Není vůbec ošklivá!
Tak které Spanky na rok 2015 pro RB Bandit? Já říkám Spank Oozy Trail 345!
„Podle nosa poznáš kosa.“ Podle nožky si zas vyber pedál – Spank Spoon.
Pořádný karbonový ráfek Ibis!
Zatáčky střihejte v režimu HD, Ibis Mojo HD!
Knolly Warden konečně na karbonu!
Ten hliníkový ale vypadá tak nějak líp. Takhle je to správné TECHNO!
Kross RVS – na těchto strojích se (často) jezdí enduro v Polsku, viz naše reporty EMTB.pl Enduro
Brad Waldron z Kali je velký vizionář a zkušený inženýr. I on řeší stále vyšší míru bezpečí svých helem Kali. Toto byl prototyp helmy, která umí v principu to samé co technologie MIPS, jen jde poněkud jinou cestou.
Kde je dnes HARO?
Věci od POCu se vám buď líbí, nebo ne. Integrála vypadá dobře, ten zelený škopek dole… Nooo… Má to zase svůj styl!
Tahle paráda je vidět na Eurobiku už několik let. Snad to i funguje a pruží nějakých 6 nebo kolik centimetrů.
Pamatujete na Hutchinson? Ta značka stále existuje, jen u nás o ní není vůbec slyšet. Jo, Python, ten jsem měl na XC kole moc rád!
Mavic také řeší extra komfort a bezpečí svých helem…
A že už jich má v nabídce…
BMC – velká kola a velké zdvihy. Ale nevypadá to zle… Tu modro-žlutou bych bral!
Ať to trochu pruží!
BMC mělo vždy svůj styl.
Ten asi přijel z daleka?
Gravel bike, to je jasný trend v silničním segmentu. Mně jako bikerovi a majiteli jednoho CX kola se tato hybridní kategorie líbí. Jen koukám, že místa okolo pláště v přední vidlici zde moc není…
Giant a Liv mají jeden stánek, holčičí Liv si ale jede svou. Vlastní styl, vlastní kola, vše „lady specific“.
Giant se pustil ve velkém do vlastních doplňků. Toto je třeba poměrně zajímavá helma pro enduro a trailriding. Vtipná je ta gumička pro velké MX brýle a přehlédnout nelze ani velkou ďouru v horní části!
Giant se rovněž pustil do stylového obutí a hodně se soustředí i na vývoj vlastních sedel.
Krásný Giant Reign 2016 v pastelových barvách! Jen nesmíte zastavit, nebo na vás půjdou vosy!
Giant komplet!
Tenoučké zadní vzpěry Canyonu Exceed AL.
Superlehká silnička Canyon, na níž byly použity jen ty nejlehčí díly, jaké lze sehnat…
Trocha historie. Canyon již před lety experimentoval s nasazením kotoučových brzd na silnici…
A takto vypadá současnost, či přesněji blízká budoucnost. Hodně se začíná rozmáhat nový standard spojení třmene s rámem, tzv. Flat Mount (možná to má jiné jméno), který najdete třeba i u Authoru 2016, stejně jako specificky silničářské kotoučovky Shimano.
Canyon Strive EX – na jeho test se už těším docela dlouho…
„Vem si boty do roboty!“
Po letech zase jeden přírůstek do rodiny Liteville (proč měnit věci, které fungují jako 301 a 601). Liteville 101 by měl být trailovou raketou schopnou zajet XC závod, i se do sytosti vyřádit na technických trailech.
Česká stopa… Mezinárodně působící domácní značka Festka měla stánek venku mezi halami, což není žádná ostuda. Zaujalo nás, že „své kolo“ zde měl i bývalý kolega a jeden ze zakládajících členů BikeAndRide.cz, Ondra Kinkor, který dnes ve Festce „motá“ karbonové rámy!
Boty Five Ten Freerider Contact dostaly pro rok 2016 řadu nových barevných variant…
Loni představená novinka Five Ten Kestrel zase dostala pro 2016 novou „jednodušší“ variantu, kde jsou místo kolečka BOA použity klasické tkaničky a pojistný pásek se suchým zipem. Kestrely budou nově i v dámské variantě (nahoře). Praktické představení Five Ten Kestrel (BOA) a první dojmy z praxe si na vás pomalu chystá kolega Zvolouš.
Barvičky, to je zákon.
Hned vedle stánku Cannondale byl k vidění tento titanový skvost VanNicholas s pevnou titanovou „Lefty“. Že by v tom byl nějaký záměr?
Přátelé, takto se kempuje v Norsku? Žádný Transporter nebo Viano se stanem na střeše, ale Magirus Deutz! A vojenské skládací MTB kolo!
A pokud vás to zajímá, takto kempujeme na Eurobiku my! KIA power!!! A to už je okolo stanu uklizeno 😀