Eurobike 2015 #1 – Demo Day – GHOST 2016

SAMSUNG CSCNení to až tak dávno, co se odehrál první Eurobike Demo Day, tedy testovací den pro novináře a odbornou veřejnost v rámci stejnojmenného veletrhu. Začínalo se v malé vesničce v horách, aby se celá akce přesunula o rok později do přístupnějšího místa, až to nakonec skončilo na parkovišti před výstavištěm…

Na původní a doposud nejdéle fungující místo vybrané pro Demo Day jsme sice nadávali, ale ještě to pořád šlo a mělo to svou atmosféru. Loni, když se Demo Day přesunul na parkoviště vedle výstaviště, jezdilo se po malé dráze vybudované podél nové přístupové silnice a v okolních lesích na totální rovině, jsme na tuto akci lehce rezignovali. Letos jsme si to ale chtěli vyzkoušet na vlastní kůži, proto jsme vyráželi už ve tři ráno, abychom na místě zjistili, že to za to vlastně nestojí!

Možná tak svézt se trochu na silničce, dojet si na nedalekou vyhlídku nebo blbnout v lese na elektrokole. Na alespoň trochu solidní testování horských kol to zde rozhodně není. Proto jsme udělali jen jedno kolo, půjčili si novinky Ghost a pak se spokojili s brouzdáním po veletržním parkovišti a cestou do města na večeři.

reklama

GHOST SLAMR 6 LC

O novinkách GHOST 2016 jsme vás poměrně podrobně informovali chvíli před Eurobikem, proto jen ve zkratce. Model SLAMR (složenina SL a AMR) je čistokrevným trailbikem, který se v mnohém inspiroval svým starším bratrem Ghostem Riot a jeho původní verzí na 130 mm. Je tedy jakousi levnější a konstrukčně jednodušší variantou Riotu.

Stejně jako on nabízí i SLAMR 130 mm zdvihu nad oběma koly průměru 27,5“. Hodně podobné, neřku-li identické, je tvarování přední části rámu, vzadu ale pracuje klasický čtyřčep, který se Riot-Linkem pouze inspiroval. Zajímavostí nejen tohoto modelu, ale celé řady, jak ji někdo v komentářích vtipně označil xxAMR, je možnost záměny jednotlivých dílů. Zadní stavba je de facto stejná ať již hovoříme o modelu SLAMR, SLAMR X nebo FRAMR. Mění se vlastně jen délka tlumiče a drobná montovaná vzpěra, která je oporou pro jeho spodní oko.

GHOST 2016 - Eurobike

Po zkušenosti z testovacího okruhu na Demo dni 2015 ode mě opravdu nečekejte žádné zásadní soudy. Už jen přefoukané gumy, které jsem byl líný upouštět, dost zkreslují, odpružení ale bylo odladěno na mou váhu. Jaký je tedy můj dojem?

Ghost SLAMR 6 s karbonovým rámem působil nejen v ruce příjemně lehkým dojmem a co mě skoro až šokovalo, byla jeho hbitost a odpich. Řízení se zdálo být na můj vkus docela živé, ale nechci nic hanit dokud si toto kolo nevyzkouším někde v klidu. Odpružení zdá se chodilo hezky, ale těžko, těžko přesněji analyzovat. Celkově jsem měl z tohoto kola dojem, že se bude jednat o pěkně vykutálený, lehký, tuhý a nanejvýš hravý trailbike.

Snad si ho více osahám příští týden na prezentacích v Novém Městě!

GHOST 2016 - Eurobike

GHOST 2016 - Eurobike

Oproti „eSeLku“ je „eFeRko“ již na první dojem výrazně jiné kolo. 160 mm zdvihu, tlumič s expanzní nádobkou, RockShox Pike a náležitě krátký posed… Na eFeRku jsem strávil jen malou chvíli, když jsme si kola prohodili na parkovišti a pak zmizeli v lese, hned na mě ale dýchla pohoda strojů s pořádným zdvihem a chuť vydat se do poctivé divočiny a do tvrdého terénu!

Akcelerace možná vlažnější, příjemně vlažná ale byla také geometrie a hezky jemně pracoval zadek i vidlice. Jak moc jsem měl rád Ghost Cagua, který rokem 2016 končí, tak moc se těším na pořádný test Ghostu FRAMR. Hmmm…

GHOST 2016 - Eurobike

GHOST 2016 - Eurobike

GHOST 2016 - Eurobike

Zbrusu nový Asketa je bratrem další novinky Ghost Lector. Oproti čistě závodně vyhraněnému Lectoru na 29“ kolech přináší Ghost Asket mnohem více pohody. Jeho karbonový rám je podobně agresivně tvarovaný, také patřičně lehký a tuhý, je ale domovem středních kol průměru 27,5“ a hlavně je postaven s předpokladem nasazení 130 mm vysoké vidlice, teleskopické sedlovky a dalšího trailového vybavení.

Na Asketu jsem neseděl, ale Kuba z něj byl docela nadšený. Tedy líbilo se mu jak kolo jede a jak se ovládá, trochu ale brblal nad tím, že je jeho karbonový rám zbytečně tvrdý. To on asi vážně bude a možná bude i problém vysvětlit někomu proč by si měl koupit drahý karbonový hardtail na prosté blbnutí v lese. Na hliníku by takové kolo dávalo asi větší smysl a na oceli asi největší. Nebo tak to alespoň tvrdil Kuba, který si právě staví pevné ocelové enduro 27,5“. Z jeho pohledu, chápu, působí karbonový Ghost Asket asi vážně dost tvrdým dojmem!

Tolik zatím prvotní představení a první praktické dojmy. Co nejdřív se vrhneme na další novinky z veletrhu Eurobike 2015

GHOST 2016 - Eurobike

GHOST 2016 - Eurobike

GHOST 2016 - Eurobike

Foto: Štěpán Hájíček

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky
  • File12

    To jsem netušil že xxAMR tolik zaujme 🙂 Jsem rád za první dojmy. O FRAMR7 jsem začal docela uvažovat, protože na stávajícím bajku živit X01 mě po zdražení a už tak strašných cenách začíná děsit. Zadní stavba nepřipadala tedy měkká? Přijde mi že rám je udělaný na trailbike a na enduro 160mm už jsou nohy dost podviživené. Ale do profilu trubky nevidím 🙂

    Asket vypadá moc zajímavě a možná by mě i takový kolo jednou potěšilo. Můžu se zeptat, pokud není tajemstvím, jaké ocelové enduro si kolega staví?

    • Já bych se pevnosti zadní stavby neobával, na živo vypadá dostatečně bytelně i pro FRAMR, ale víc samozřejmě budu vědět po pořádném testu. Jeden z nových Ghostů půjde do testu hned po prezentacích, tzn někdy po 17.9.

      Jméno toho „ocelota“ si nepamatuju, ale zeptám se Kuby 😉 Nebo třeba sám odpoví…

    • Kuba

      Tajemství to rozhodně není, stavím na Werku s TT Auronem vpředu. Ostatně podle tvé přezdívky hádám, žes ho na b-fóru možná i zahlédl.

      Asket je zajímavé kolo, o tom žádná. Osobně karbon nepovažuji za nejvhodnější materiál na stavbu pevného trailbiku, ale na druhou stranu pro někoho jiného to může být přesně to pravé. A teď si vyber. (:

  • Petr

    Dotaz na pány testery. Budu muset vyřešit velikost rámu FR AMR na slepo, můžete poradit?
    Mám 186 cm a tím, že Ghost má strašně dlouhé sedlové trubky, tak mám starost aby šlo zasunout teleskopa úplně.

    Můžu se zeptat kolik měříte vy a jaké velikosti jste zkoušeli?

    • Odpovídal jsem už někde jinde. Já měřím 180 cm a jezdil jsem Mko a bylo to akorát. Možná i trošku větší než běžná M velikosti 17″ FRAMR je přitom sám o sobě příjemně krátký 😉

  • Honza Smetana

    Kubo nejake blizsi info k tomu HT enduru co stavis by nebylo? 🙂 Konkretni nazvy komponentu atd… diky 🙂

    • Nevím, jestli to sem úplně patří, ale dobře. (: Základem je rám od Werku, vidlice SR Auron TT, kola Hope/WTB Freq i25/Maxxis, pohon 1*10 v režii Shimana, kokpit Spank Spike řídítka a Max1 Race představec, sedlovka RS Reverb, sedlo Ergon. Zbytek kdyžtak na mejlu nebo fejsbůčku, ať to tu nepleníme. (:

  • Pingback: TEST - GHOST SLAMR 5 | Svět Cyklistiky | Cycling World()