Rocky Mountain Sherpa – první 27,5+ full na světě

Rocky Mountain SherpaO rychle se rozvíjejícím fenoménu nového rozměru 27,5+ jsme si již nejednou něco napsali a zmínili jsme i projekt nazvaný Rocky Mountain Sherpa. Ještě před pár týdny se o něm mluvilo jako o „konceptu“, dnes před námi stojí nový model připravený do prodeje!

Co je to 27,5+

Zalistujte na našem webu mezi staršími články a najdete obsáhlé vysvětlení a popis tohoto „středně tlustého“ rozměru (např. 27,5+, jak to vidí WTB). Ve zkratce jde o koncept, který je na půl cesty mezi klasickým bikem v rozměru 27,5“, či spíše 29“ a fatbikem. Zkrátka vezměte široký ráfek průměru 27,5“, který ale bude náležitě široký – klidně i 50 mm – obujte na něj pořádné balóny (2,8“ případně i širší) a najednou dostanete kola, která se vnějším průměrem blíží zažitému standardu 29“. To je skvělé, protože pak stačí vzít klasický 29“ rám a udělat z něj 27,5+!

U Rocky Mountain na to šli ale trochu jinak. Použili sice jako základ osvědčenou devětadvacítku, konkrétně model Element RSL, tedy sportovní devětadvacítku se zdvihem zadní stavby 95 mm, ale nevybavili ji pouze širšími plášti a mohutnějšími ráfky, nýbrž šli více do hloubky. Přední rámový trojúhelník je stejný jako u základního Elementu, avšak zadní stavba je jiná. Oproti Elementu je u modelu Sherpa hliníková a je upravená tak, aby snáze pobrala širší zadní gumu a přitom v rámu zůstalo stále dost místa, aby se vám kola nezasekla při každém průjezdu blátíčkem!

Rocky Mountain Sherpa

reklama

Manitou Magnum – nová Fat Tire vidlice

Inovovalo se i na dalších místech. Dopředu přišla namísto sportovní 100mm vidlice novinka od Manitou, model Magnum 27.5+ se zdvihem 120 mm, což je nový mladší a trochu odlehčený a zároveň rozšířený bratříček stále oblíbenějšího Mattoca, jenž se hřeje i na našem redakčním RB. Vidlice Manitou Magnum nové generace (toto jméno bylo již ve světe Manitou párkrát použito) je vybavena osvědčeným tlumením TPC Absolute+ (možnost nastavení tlumení komprese, odskoku + nechybí lockout), vzduchovou pružinou, ale také rychloupínací pevnou osou HexLock v novém standardu 15×110 mm (Boost 110 – představení).

Rocky Mountain Sherpa
Rocky Mountain Sherpa

Manitou McLeod – nový tlumič

Rocky Mountain má zjevně velice blízko ke značce Manitou, jelikož na pozici tlumiče se u RM Sherpa objevuje další kousek z této rodinky, relativně nový a neokoukaný tlumič Manitou McLeod. Ten prostřednictvím zadní stavby Smoothlink™ pečuje o 95 mm zdvihu, přičemž byl naladěn konkrétně pro použití s koly parametru 27,5+ a jejich specifickým projevem (lehké odskakování). Zde hledejte vedle vzduchového ventilku jedno kolečko odskoku a druhé větší s označením IPA, které se stará o čtyřstupňové přepínání „stabilizace“, alias kompresního tlumení.

Rocky Mountain Sherpa

Rocky Mountain Sherpa

Boost ano, Boost ne?!

Zajímavé je, že zatímco vepředu se objevuje nový širší náboj 15×110 mm alias Boost 110, vzadu byl ponechán klasický rozměr 12×142 mm namísto Boost 148. Vysvětlení ze strany Rocky Mountain přitom poukazuje na fakt, že nábojů standardu Boost 148 zatím není mnoho, proto bylo snazší spolehnout se na zavedený standard, zatímco u nové vidlice se s novým standardem počítá již rovnou!

Jedna exkluzivní hračka

Při stavbě tohoto kola, které bude zatím v nabídce jen v jednom provedení, bylo myšleno hodně na praktickou stránku věci. Ostatně Rocky Mountain Sherpa vznikal s jasným účelem – je to kolo pro expedice, pro dlouhé vyjížďky do přírody bez zásadního omezení v jeho prostupnosti. Je to kolo pro zábavu a téměř pro jakýkoliv terén, které ale není jen nudným cestovatelem, ale umí své jezdce také náležitě pobavit!

Rocky Mountain Sherpa

Jak to hezky vystihli zástupci z Rocky Mountain: „Sherpa je se svými širokými koly 27,5+ po všech směrech těžší a pomalejší než konvenční 29“ stroje. Proto pokud aspirujete na vítězství ve světovém poháru XC, nebude koncept 27,5+ pravděpodobně tím, co by vás mělo zajímat. Pro mnoho jiných aplikací, pro pohodové vyjížďky s přáteli a výpravy do neznáma je ale tento rozměr mnohem vhodnější než uzoučké sportovní 29“ pláště. Je to podobné jako s auty. Nemůžete očekávat, že by Toyota Landcruiser zářila na závodním okruhu, pokud ale skončí asfalt, začne dokonale plnit svou roli.“

Co dodat?

Doplňme ještě pár faktů, jak je skutečnost, že na trh by se Rocky Mountain Sherpa měl dostat uprostřed května 2015 (cena 4 499 USD) a zahledět se můžete rovněž do níže vloženého soupisu vybavení. Z pohledu kol jsou zajímavými prvky náboje SUNringlé SRC Plus (Fat Fork Specific), 15×110 mm vepředu a DT Swiss 350, 12x142mm vzadu. Na drátech DT Swiss jsou zapleteny ráfky WTB Scraper i45 27.5+ TCS Tubeless Ready (vnitřní šířka 45 mm) a na nich obuté pláště WTB Trailblazer 27.5+ TCS 27.5×2.8″ Tubeless Ready.

Rám: Smoothwall™ Carbon front triangle. Form™ alloy rear triangle. ABC™ Pivots. PF BB
Výbava: Frame, bar, and saddle bags not included. We recommend Porcelain Rocket bags
Tlumič: Manitou McLeod Custom Valved. Smoothlink™ Design 95mm. Rebound / 4 Position IPA Platform Settings
Vidlice: Manitou Magnum 27.5+. 120mm. TPC Absolute+ Damper / Compression / Lockout / Rebound / 110x15mm HexLock Axle / Tapered Steerer
Hlavové složení: Cane Creek Fifteen Series: IS42mm Top / 52mm Bottom Tapered
Brzdové páky: Shimano M506 I-Spec Shifter Mount
Brzdy: Shimano M506 Hydraulic Disc 180mm
Kazeta: Shimano HG50 11-36T 10spd
Řetěz: KMC X10 10spd EcoProtect Anti Rust
Kliky: Race Face Turbine Cinch Custom 83mm 170-175mm 38/24T 2x10spd
Střed: Race Face Cinch 30mm BB92 Press Fit w. 83mm Adapters
Řazení: Shimano SLX Rapid Fire I-Spec 2x10spd
Přesmykač: Shimano Deore E Mount 2x10spd
Přehazovačka: Shimano XT Shadow Plus Direct Mount 10spd
Přední náboj: SUNringlé SRC Plus / Fat Fork Specific / 6 Bolt / 32H / 15x110mm Axle
Zadní náboj: DT Swiss 350 / 6 Bolt / 32H / 12 x 142mm Axle / Star Ratchet Freehub
Dráty: DT Swiss Competition
Ráfky: WTB Scraper i45 27.5+ TCS Tubeless Ready
Pláště: WTB Trailblazer 27.5+ TCS 27.5″ x 2.8″ Tubeless Ready
Řídítka: Race Face Evolve 3/4 Riser Ø31.8mm x 725mm x 9° Sweep
Představec: Race Face 6° x 70-100mm
Gripy: Rocky Mountain Lock On Mushroom
Sedlo: WTB Volt Race
Sedlovka: Rocky Mountain XC 30.9mm x 400mm

RockyMountain-Sherpa-Tech-News-14
RockyMountain-Sherpa-Tech-News-15


Introducing the Rocky Mountain Sherpa from Rocky Mountain Bicycles on Vimeo.

THE BLACK CANYON TRAIL – video

Lidé v Rocky Mountain zřejmě novému konceptu 27,5+ propadli naplno, proto v rámci prezentace nového modelu Rocky Mountain Sherpa uspořádali menší výpravu do Arizony, kam pozvali své přední teamové jezdce – Wade Simmons, Andreas Hestler, Geoff Gulevich, Alex Cogger a Brian Vernor. Společně se vypravili zdolat Black Canyon Trail přičemž na této výpravě vzniklo následující video.

The Black Canyon Trail from Rocky Mountain Bicycles on Vimeo.

Rocky Mountain Sherpa

Rocky Mountain Sherpa

Rocky Mountain Sherpa

Rocky Mountain Sherpa

Rocky Mountain Sherpa

Rocky Mountain Sherpa

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky
  • Michal Tihlařík

    Ideální kolo na 1000 miles?

  • Tata

    Lidi z marketingu musej mít zaprášenej nosánek, aby se dneska ještě uživili.

  • Alda

    Co ten McLeon? Nejakej testik by nebyl? Neco o nem dopatrat ufff….

    • On už měl vlastně premiéru někdy před rokem. Test by se snad časem udělat dal, uvidíme. Zde je video představení:

      A zde všechna důležitá data!

      http://www.manitoumtb.com/products/shocks/mcleod/

    • Michal Tihlařík

      Na B-F už ho někdo má a jezdí ho. Co si tak vybavuju, tak je prý super citlivej a vůbec chodí dobře. Zkus tam pohledat.