Author Patriot Evo 2015 – TEST

Author Patriot Evo - TESTModel Patriot se začal původně objevovat v nabídce pod značkou AGang a už prototyp budil hodně pozornosti a zvědavosti. V loňské sezoně se objevily první sériové kusy a ohlasy na ně byly obvykle výrazně pozitivní. Záležitosti ohledně přejmenování značky nechme stranou a pojďme se zaměřit na aktuální počin, či přesněji test nového Authoru Patriot Evo, v nižší ze dvou nabízených specifikací.

Druhý pohled – Štěpán Hájíček
Samostatným testem Authoru Patriot Evo jsme si představili naši novou redakční posilu, Jirku Zvolského, alias Zvolouše! Na tomto kole jsme se ale povozili oba dva, a tak bych rád přispěl i se svou troškou do mlýna praktických jízdních poznatků.

Patriota Evo jsme si v průběhu testu několikrát předali z ruky do ruky, a tak jsem si s ním své užil i já sám. A nutno říct, že jsem se bavil více než dobře, až mi bylo líto, když jsem nakonec „Evíčko“ vracel do Authoru. Sice bych asi našel pár drobných výtek či spekulací vztahujících se právě k tomuto provedení a této komponentové sestavě, ale jako celek mě Patriot Evo neskutečně bavil. Vážně už budu muset vymyslet nějakou formu „Bikové garáže snů“, abychom tam takto povedené kousky mohli vystavit.

více >>

Oproti klasickému Patriotu (140 mm), který jste mohli pořídit loni, šel nahoru v první řadě zdvih, který je aktuálně vepředu i vzadu 160 mm. Ale není to jen tak, že by se použila vyšší vidlice a delší tlumič. Řadou změn prošel i samotný rám, který kupříkladu dostal spodní trubku z FR bestie Author Ninja už jen proto, aby něco vydržel. Naopak přední úchyt tlumiče doznal viditelného odlehčení a nohy zadní vidlice zase elegantního a na obou stranách pravidelného zahnutí. Naprosto zásadní u tohoto typu kola je určitě v dnešní době i „střední rozměr kol“ 27,5“ či chcete-li 650B. Ale to už je dnes vlastně samozřejmost.

(Ne)nápadně černé řazení

Když se detailně koukneme na výběr komponentů, jedná se o hodně zajímavý mix, který evidentně upřednostnil plnou výbavu biku s parádně fungujícím řazením SRAM X1 (1×11), teleskopickou sedlovkou a k danému rámu precizně odladěným tlumičem. Zároveň ale celkem rychle odhalíte, že se místy i trochu šetřilo, alespoň psychologicky. Proto tu máme dostatečně silnou vidlici RST Rogue Air vybavenou patnáctimilimetrovou osou a kónickým sloupkem řízení, přesně tak, jak si to doba i jezdci žádají.

Author Patriot Evo - TEST

reklama

Naříkat bychom také třeba mohli nad rádoby obyčejnými náboji AG Lab Disc nebo brzdami Tektro Orion, na obou koncích se 7“ (180 mm) kotouči. Za povšimnutí určitě stojí standardně montované plastové pedály HT-PA12, které se mi jako vyznavači platforem i přes nevýměnné piny celkem zamlouvaly. I když extra dlouhou životnost bych jim rozhodně nevěštil.

Vrchní vodítko E13, které spolu s tvarovaným převodníkem (Narrow-Wide) ze sady SRAM X1 ani jednou nezaváhalo, biku vysloveně sluší. Rychlé pláště Maxxis Ardent byly sice vzhledem k blátivým podmínkám letošního ledna okamžitě prohozeny za zubatější model stejné značky (redakční High Roller II), jinak se ale jedná o příjemnou a kvalitní volbu a určitý pozitivní posun proti loni nasazovaným nezničitelným, ale těžkým Geaxům (dnes Vittoria).

Z vlastní zahrádky

To, na co je Author po právu hodně pyšný, jsou odpružené rámy vlastní konstrukce a ani u Patriotu Evo tomu není jinak. Vcelku originální a už velmi osvědčené zadní zavěšení DLP (Drive Link Pivot) se na 160 mm zdvihu v režimu „enduro využití“ ukazuje jako hodně příjemné. Když jsem se s tímhle kolem setkal poprvé, působilo na mě poněkud těžkopádným dojmem, ale bylo to jednoznačně způsobeno extrémně kopcovitým terénem, kde mě při zpětném pohledu evidentně víc limitovala moje fyzička, než schopnosti stroje samotného.

Author Patriot Evo - TEST
Spodní trubka byla takřka 1:1 převzata z FR/DH mašiny Author Ninja, aby nový svalnatější Patriot něco vydržel

Teď, když jsem se dostal k řádnému testu a svezl se na pro mě známých trailech, kde mám alespoň přibližnou představu pro srovnávání, už to vidím naprosto jinak. Jasně, nejedná se o žádný vrchařský speciál a to jak díky poměrně velkým zdvihům, tak i vcelku výrazně pro jízdu z kopce uzpůsobené geometrii, ale:

Na kopec:

Endurománie jede naplno, a tak se většina bikerů poslední dobou spořádaně vyhne lanovce nebo asfaltu a sápe se do kopce ideálně terénem a po vlastní ose. Author Patriot Evo je přesně ta varianta, kdy vás cesta na kopec nezdrtí a psychicky nezdeptá, pokud máte alespoň trochu natočeno a jste zvyklí něco ušlapat. Ideální je samozřejmě režim, kdy na kopec nemusíte pospíchat, protože bike nejlíp funguje tehdy, když si poladíte posez, třeba i zavřete tlumič a plynule točíte nohama.

Konstrukce zadní stavby i celková tuhost biku si nechá líbit i značně silovou jízdu, ale žádnou raketu, obzvlášť u levnějšího, přeci jenom těžšího modelu, nečekejte. Rozsah převodů s jedinou plackou vepředu sice stoprocentně nenahradí 2×10, ale osobně raději kousek vytlačím, než aby mi visel na kole přesmyk, což je samozřejmě věc názoru.

Author Patriot Evo - TEST
Pro bezmeznou aktivitu zadní stavby byl použit extra dlouhý (216/63 mm) tlumič RockShox Monarch RT3 HV DB s velkým objemem hlavní komory (HV – High Volume) v úpravě Debon Air

Z kopce (ideálně z pořádného kopce):

Dojde-li konečně na svezení z pořádných kopců dolů, pak je všechno podstatně jednoznačnější. Bike je prostě uzpůsobený závodnímu stylu „hurá dolů“, ale i svižným trailům. Moje původní obavy z jakési neohrabanosti se nakonec ukázaly zcela bezpředmětné. Naopak se aktuálně jedná, alespoň z mého pohledu, o jeden z nejživějších biků s tímto zdvihem na středním rozměru kol, co jsem zatím jezdil a to i přes vyšší hmotnost testovaného provedení, či nemalé závodní ambice na měřených RZtách.

Všechny tyhle dojmy se samozřejmě dle doslechu, ale i prostého selského rozumu znásobí zakoupením dražší verze Patriot Evo Team, která nabídne o řád hodnotnější vybavení takřka na všech frontách (odpružení, sedlovka, brzdy atd.), ale také něco lehčích komponentů a v důsledku tak o téměř celý kilogram nižší celkovou hmotnost.

Na trailech a přejezdech:

Pro mě jediné místo, kde mě tenhle bike úplně neuchvátil, jsou ploché traily, kde je potřeba šlapat a držet tempo, aby se konala nějaká zábava. Jasně, že Patriot Evo na nic takového není primárně určen a aktuálně je v nabídce model Trail, který je naopak naprosto dokonalou alternativou. Mě ale prostě pořád Evo více evokuje loňského Patriota, který byl na dovádění po trailech naprosto dokonalou záležitostí a tady Evo svým upgradem k výraznějšímu „endurobiku“ možná cosi ztratilo. To se ale týká hlavně levnějšího modelu, jelikož věřím, že drahá Teamová verze bude skutečně o kilo lehčí, tedy i rychlejší a na rovinkách tím pádem zábavnější.

Author Patriot Evo - TEST
Původně nasazené Maxxisy Ardent jsou za sucha rychlé a jisté, avšak v podmínkách letošního ledna Patriotu Evo mnohem lépe sedly Maxxisy High Roller II

Author Patriot Evo – závěr

Pro letošek zbrusu nový Patriot Evo bych celkově popsal jako hodně univerzální kolo v tom nejlepším možném smyslu slova, zároveň jako kolo bez výrazných slabin. Jasně, že vidlice není bezúdržbová, ale rozhodně spíš příjemně překvapila a když jí přiměřeně často dopřejete lehčí servis v podobě vyčištění a promáznutí, může vám ke spokojenosti sloužit minimálně do té doby, než se vám povede našetřit na váš vysněný TOP model takzvané „prémiové“ značky.

Podobně je to se sedlovkou, která pracuje na čistě mechanickém principu a tak se funkcí trochu odlišuje od dnešní zavedené klasiky. To nic nemění na tom, že pokud si zvyknete na trochu odlišný pocit z aretace a nepatrně hrubší chod, bude vám sloužit pravděpodobně velmi spolehlivě a dlouhou dobu, protože se toho na ní prostě nemá moc co rozbít.

Více informací o tomto kole najdete na webu
www.author.eu
logo_author

Líbí se… Dalo by se zlepšit… Pro koho?
Všestrannost – zvládne výjezdy, sjezdy, roviny, prostě vše!
Komfort – zadní stavba je hodně aktivní a ani vidlice RST se rozhodně neztratí
Řízení
– ovladatelnost a čitelnost
– stabilita ve strmých sjezdech
– dostatečná živost a hravost na běžných trailech
Posed pro bezproblémové šlapání do kopce a dokonalou kontrolu z kopce
Brzdy Tektro – mají delší chod, ale jinak jsou jasně čitelné a výkonné
Sedlovka Promax – stačí si zvyknout, starat se o ni a pak funguje parádně
Vidlice RST Rogue – dostatečně pevná, citlivá, ale také stabilní a jistá na konci kroku
Možná by neškodilo mít ještě jednu alternativu s levnějším řazením a dražším odpružením, ale to je otázka názoru
Brzdy Tektro měly poměrně dlouhý mrtvý krok, nejspíš by ale stačilo je pořádně odvzdušnit
Sedlovka Promax bez ochrany v blátě začne brzo drhnout, ale vyřešit se to dá tunningem za pár korun (DoDo – Dodělat Doma)
Pláště Maxxis Ardent jsou skvělé do sucha, rychlé a stabilní, do zimní sloty jsme ale radši nasadili Maxxis High Roller II a byl to sakra rozdíl!
Author tímhle počinem letos uvedl na trh i v podobě levnějšího Eva kompletní bike, který je schopný posloužit jak k super pojezdům po kopcích s kámošema, tak i k závodnímu nasazení na enduro-akcích a přitom vás finančně nezruinuje. Zároveň vám ale samozřejmě nechává spoustu prostoru pro další smysluplný tunning a doladění dle vašeho osobního vkusu. Potenciální majitel tak může být jak začínající enduro racer, tak i jen panáček, který má rád těžší terén, za nímž si rád dojede po vlastní ose.

AUTHOR Patriot Evo – Jarovská skála from BikeAndRide.cz on Vimeo.

AUTHOR Patriot Evo (2015)
Rám Double butted Alu 6061, 27.5″
Vidlice RST Rogue Air, 15 mm pevná osa, 1.5″ taper sloupek (zdvih 160 mm)
Tlumič ROCK SHOX Monarch RT3 HV DB (216/63 mm)
Zdvihy P/Z 160/160 mm
Řazení SRAM X1 Trigger(1×11)
Přehazovačka/Přesmykač SRAM X1/vodítko E13
Kliky SRAM X1-1000, 32 zubů, 170/175 mm
Pláště MAXXIS Ardent kevlar 27,5×2,25″
Náboje/Ráfky AG Lab Disc 15 mm přední a 142×12 mm zadní osa / AG Lab Krypton Pro 27.5
Řídítka AG Lab Alu, (750 mm)
Představec AG Lab Alu
Brzdy TEKTRO Orion (disky 7″/180 mm)
Hmotnost 14,6 Kg (vel. M/17″, bez pedálů) / 14,9 Kg (Maxxis High Roller II)
Délka posedu (orientační – špička sedla/osa řídítek) 50 cm
Cena 69 99 Kč – www.author.eu

Author Patriot Evo - TEST

Foto: Štěpán Hájíček

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky
  • Vlaďa

    Za takovou cenu ho beru :-).

    • Tomáš

      Je fajn, že v ČR vznikají takové kola.
      Ten kdo vybírá se ale chtě nechtě musí rozhodnout, zda si vezme kolo z ČR, a nebo z mého pohledu lépe vybavenou konkurenci z Německa.
      Pro někoho zde může být výhodou systém 1×11, ale zase pořízení kvalitnější vidlice je cenově náročnější.

      • Ale zase máš už rovnou plně funkční kolo se všemi vymoženostmi, jen je třeba se konkrétně o sedlovku víc starat. A o vidlici by se měl člověk starat ať je to RST nebo Fox. Jak tu jednou někdo psal – případný servis RST je o dost levnější než u Foxu a RS.

  • Milan

    RST a sedlovka dodělej si doma nejsou zrovna věci které bych chtěl na kole za 70000….https://www.canyon.com/cs/mountainbikes/bike.html?b=3560

    • Podívej se na jiné značky co nabízí za 70 000 Kč. Canyon je prostě jiná písnička, cenou, ale i službami. Jen se přiznejte majitelé Canyonů kolikrát jste narazili při potřebě servisu atd. Je to prostě něco za něco. Člověk si kolo „z Německa“ musí sám sestavit, víceméně sám servisovat a když se něco pokazí, musí jej poslat do Německa…

      Jinak bych Patriot Evo srovnával spíš s Canyonem Strive CF – https://www.canyon.com/cs/mountainbikes/bike.html?b=3610

      • Scrent

        Teď to moc nedává smysl a připadá mi, že si protiřečíš – v jednom z minulých testů Canyona jsi se rozplýval, jak kolo přijde krásně zabalené a stačí nějakých 15 minut jenom na nasazení předního kola a řídítek, jinak je všechno cajk a jde se jezdit. Servisovat se dá taky jako každá jiná značka kdekoliv, pokud teda zrovna nenarazíš na cykloservis, který je zamindrákovaný a odmítne si vydělat nějaký ten peníz. Reklamace se řeší tady v ČR a je to možná jednodušší než jinde – přidám vlastní zkušenost – přijel kurýr, odvezl vadnou brzdu a za 14 dní mi přivezl novou.

        • Přiznám se, že jsem chtěl trochu podpořit českého výrobce už z principu (u nás na webu inzerují obě značky – CANYON i Author), protože když budeš vše srovnávat s cenou a výbavou Canyonu, nemá cenu řešit nic jiného. Canyon dělá dobrá kola za super peníze, ale stále mi přijde, že jejich obchodní model není pro každého. Pravdou ale je, že smontovat jejich kolo je otázka chvilky, alespoň pro trochu zkušeného bikera, v servisu asi záleží na koho narazíš a pokud reklamace funguje takhle dobře, klobouk dolů. To budou mít ostatní producenti zase co dohánět. Jediný další argument co mě napadá je „kdo bude živit české cyklo prodejny s českými mechaniky když budou všichni kupovat jen Canyon.“ Zkrátka je dobře, že si člověk může vybrat 😉

          • Scrent

            Já myslím, že dobrý (a poctivý) český mechanik se uživí vždycky a právě dík jeho kvalitám si udrží zákazníky, kteří si potom přes něj třeba koupí další kolo, byť bude třeba o něco dražší než napřímo z fabriky.
            Chápu, že chceš podpořit českou značku – taky jsem patriot (i když ne Evo:-)), ale v testu (i v diskuzi) je důležité soustředit se hlavně na produkt, ať už je od nás nebo z Mongolska.

            „Jediná důležitá vlastnost u novináře je jeho nezávislost a objektivnost“ Winston Churchill

            Hezký fíkend přeju

          • roman

            Dobrý a poctivý mechanik kol se sám uživí jedině tehdy, když bude dělat „bez papíru“ a nebo bude mít druhou práci :-). Když bude dobrý a bude chtít za práci co by měl, bude se v diskuzích psát „jak okrádá“ … Myslím si, že v cyklistice na servisu zatím nejedou jako „v autech“.

          • Míraa

            Tak holt začnou mechanici jízdních kol fungovat jako autoservisy. Minimální marže při prodeji nových aut/kol a žít budou z kvalitního servisu a ND, přičemž neodmítnou peníze od vlastníků Canyonu.

          • petr

            tvuj posledni argument je zase trosku z cesty…. na mechaniky to nema vubec vliv ti ti oservicuji jakoukoliv znacku, a na vliv ceskych kramu to bude mit jen kladny vliv! zkrachuji ti co nejsou schopni se o zakaznika nalezite postarat a to nezalezi na znacce kola! ale na dostupnosti zbozi na krame, schopnosti dodrzet dane slovo o dodacim terminu, vyjiti zakaznikovi vstric se shanenim trosku specifictejsich komponentu… zustanou jen ti schopni a to je dobre!

            petr

      • Míraa

        Přiznávám se, servis si dělám sám, reklamoval jsem vidlici pro kterou si přijel kurýr a vrátila se mi s novýma vnitřníma nohama. Prodal jsem jí a koupil za super cenu Aurona.
        A to skládání, asi každý z nás by měl být schopen přidělat řidítka, pedály a kola 🙂 To bylo veškeré sestavení, které mě při koupit Spectral AL čekalo.
        K tomu všemu 5 let záruka na rám a německý přístup k reklamacím. Nemám s tím vůbec problém.

  • Luky Kuky

    Trochu nechápu volbu brzd, kdy obyčejné Sh Deore okupující maloobchody za dva tisíce jsou dostatečnou volbou pro všechny. Jinak pěkný test, díky.

  • Franta

    Cena je uz spatna. Ve vyprodeji za 50k to bude zajimavejsi. Jinak radeji treba capru za 2,6k E se zcela jinou urovni osazeni … Meli z aganga udelat direct sale, snizit ceny o 20%, pak by se to prodavalo jako housky na krame …

  • Petr

    sorry ale tahle „recenze“ snad neni myslena vazne kolo za 70 koliku co je uplne nesmyslene osazene ale uplne! vidle a sedlovka ( udelej si sam) vs. razeni 1×11??? proc?? a to radsi nemyslim ani na brzdy…

    ohledne objektivity „recenze“ by se podle mne dalo hodne polemizovat… osobne mne to prijde jako hodne nepovedena reklama na nepovedene poskladne kolo s nesmyslnou cenou 70 000kc…

    jeste jedna vec, tohle jsem jako nepochopil co tim bylo mysleno:

    stepan hajicek:
    Podívej se na jiné značky co nabízí za 70 000 Kč. Canyon je prostě jiná písnička, cenou, ale i službami. Jen se přiznejte majitelé Canyonů kolikrát jste narazili při potřebě servisu atd. Je to prostě něco za něco. Člověk si kolo „z Německa“ musí sám sestavit, víceméně sám servisovat a když se něco pokazí, musí jej poslat do Německa…

    -servis ti v CR udela kazdej at jde o jakekoliv kolo a znacku.
    -sestavis si kolo z krabice s jednim imbus klicem do 10minut – pokud nejses idiot a umis si spon vymenit dusi v kole(kola dojdou nafoukla 😀 )
    -o reklamaci u canyonu prez ceskeho komunikatora a pristavenim kuryra pred barak. o tom se ti muze u authoru zdat jen mokrej sen!!! reklamoval jsem naprasklou zadnii stavbu – za deset dni se mel kolo jako nove bez jedineho dotazu co jsem s kolem delal….

    jen pro priklad co se da za cca 70 tisic koupit a vypada to i pekne…

    Norco range (o 11t levnejsi) – 57.958 Kč http://www.dookie.cz/horske-enduro-all-mountain-kolo-norco-range-alloy-71-2015/d-112592-c-1172/

    YT capra – 69000cz – http://www.yt-industries.com/en/products/bikes/enduro/10/capra-al-2?c=92

    canyon strive al – 69.219 CZK* https://www.canyon.com/mountainbikes/bike.html?b=3610

    mondraker DUNE 69990Kč – http://www.katmar.cz/2015-mondraker-dune-275-p-2533.html

    Giant reign 66 999 Kč – http://www.giant-bicycles.com/cs-cz/bikes/model/reign.27.5.2.ltd/19491/77956/#specifications

    trek remedy cena cca 74000kc http://www.trek-bikes.cz/remedy-7-27-5/p-548

    specialized enduro 27,5 – 77000 – http://www.specialized.com/cz/cs/bikes/mountain/enduro/enduro-comp-650b#specs

    • Napíšu jen tolik:
      Mám ve zvyku kola hodnotit primárně podle toho jak fungují a ne kolik stojí. Porovnání aktuální nabídky nechť si udělá každý sám podle toho jakou slevu mu kdo kde nabídne. Osobně bych to asi také poskládal jinak, pravdou ale je, že rám je skvělý, geometrie perfektní, zadní odpružení funguje parádně, vidlice není vůbec špatná, její servis je za pár kaček a dohromady to prostě funguje! Jasně, za stejné peníze se dá koupit řada jiných kol, ale někdo chce prostě být Patriot 😉

      • petr

        nechci ti do toho moc kecat, ale jak se nad timhle kolem rozplivas jako kdyby v tomhle osazeni bylo nejvic top za tyhle prachy…. v pristi recenzy by to chtelo vic obektivity!

        jen jak furt resis cenu servisu vidle a uz te netrapi ze nova kazeta te stoji kolem 6tisic a to se tu vubec nebavime o urvane hazce(4500kc)….
        taky uz tady v odpovedi pises, ze by jsi to poskladal jinak, ale v recenzi je vse super a nejlepsi… nejak mne to nesedi…. trosku protireceni… je smutny kdyz pod nazvem recenze je schovana jen reklama na prumerny kolo co je nelogicky osazene… bez nejake kritiky tech nesmyslu co jsou na kole… ale pokud je vse super ze to je cesky(ale u nas se ty kola nevarej mam takovej pocit 😉 )

        • Už se opakuju, ale… Znovu říkám, že jsme se snažili hodnotit hlavně celek jako takový, který funguje rozhodně dobře. Jestli si někdo vybere tuto verzi, nabroušený Team nebo si koupí jen rám a složí si to podle svého je už věcí každého jednotlivce. Každopádně rám, systém a geometrie se povedly takřka dokonale! A kritiky se zde myslím také dost najde. Pravda, jsem spíše diplomat a nerad věci z patra odsuzuju, proto to možná nezní až tak drsně jako „ty brzdy jsou na hov…“ Protože nejsou! Měly jen delší krok. Sedlovka měla vůli, ale to jsem také zmínil. Vidlice není vyložený zázrak, ale funguje!

          V mém „druhém pohledu“ je toho víc: http://www.bikeandride.cz/2015/02/author-patriot-evo-druhy-pohled/

    • Kamil Holub

      Z Tvého výběru jsem jezdil loňskýho Patriota, Norco, 26″ Reigna X, Remedyho mám teď už poněkolikátý doma a Enduro 26 i 27,5″…

      Upřímně??? K čemu je mi stejně drahý a lépe osazený kolo, když na.hovno funguje systém odpružení a celek jako takovej?

      Patriot pode mnou funguje výborně.
      Norco je L.U.X.U.S.N.Í (to bych si z tohohle výběru hned koupil).
      Reign je hodně dobrej, ale nevím proč, přestože jsem ladil jako blázen a vážím cca 68kg, tak se to pode mnou pořád houpalo. A to samý mi dělal Anthem už někdy v roce 2009.
      Remedy je zvláštní písnička, měl jsem 17,5″; 18,5″ i 19,5″ rám a ani na jednom jsem se geometricky necítil. Jinak je to kolo super.
      26″ enduro v pohodě a 27,5″ Spešl paskvil je opravdovej průser…

      Takže já s Patriotem nemám problém… Rád zaplatím za něco co mi funguje a doladím, než za něco, co komponentově vypadá jako lepší nabídka.

      BTW, Lapierre Zesty AM 427 je taky drahá jako cYp, ale klidně bych to za ni zaplatit. Jednou jsem o ní řekl, že to je nejlepší kolo na kterém jsem jel, ale nechci ho… 😉 😀

  • Lukáš

    Absolutně nechápu, kterej „produktovej manažer“ rozhodoval o osazení tohoto biku. Až mi je toho Authora líto, tohle je neprodejný kolo, leda tak do výprodeje s 50% dolů. Je fajn, že tam je vodítko e13, který v týhle variantě (pouze horní díl, bez bash guardu) stojí asi 1600, případně 1290 v BB variantě, ISCG z neznámýho, ale dost tradičního důvodu není v ČR téměř dostupná, ale brzdy jsou supr model Tektro (v OEM variantě), který stojej okolo 150 euro (tedy přes 4 litry i s kotoučema). Pro srovnání jedny z nejlepších brzd na trhu vůbec Shimano XT stojej na kupkolu 3300 + 700 kil za oba kotouče SLX a jsme na stejný nebo nižší ceně než tyhle deluxe Tektra, s kterejma se ti akorát každej vysměje. A to se bavíme o cenách pro koncový zákazníky, Author by je sehnal jistě levnějc. Ten fajn e13 by šel obměnit třeba tim samym od českýho Manobike, kterej stojí 790, tedy skoro o polovinu míň než e13, kterej má sice jméno, ale v kontrastu s tou vidlí působí celkem až zvrhle. Další věc skvělá #endurospecific vidle, kterou nikdy nikdo neviděl v retail prodeji, jen nějakej biker na cyklobazaru jí prodává za 5900, novou. Dodělala mě sedlovka Promax, o který jsem nikde nenašel ani jedno slovo, natož nějakej test. Pravděpodobně si jí Author vyrábí sám, ale stydí se na ní dát svý logo, když začne tak brzo drhnout a je na ten DoDo tuning. Suma sumárum kolo je to fajn tak za 35-40 litrů, za tuhle cenu je to neprodejná maketa standardního enduro biku.

  • Zdeněk

    Tohle kolo je zazděné sadou. Být zde SLX, X9 2/10 tak to může být kolo za 55-60 tis. Ale takto? Za stejné peníze je řada jiných Kol…. Osobně kdybych měl jít do Authora, tak jedině kvůli ceně, ale toto kolo je i z mého pohledu mimo. (Canyon strive al, Giant Reign, Commencal Meta AM4…rozumnější osazení, kvalitnější klíčové prvky…). Takto to vypadá, jako by se Author pasoval k značkám jako Rocky Mountain, Trek, Scott atd. které přeci jen cena/výbava mají někde jinde kvůli jménu, ale proč Author?

  • Kubajs

    teda musím podotknout, že víc než na to kolo jsem čuměl co máš na sobě :D, vypadáš jako když prolítneš roštím 😀 😀 za tu bundu palec nahoru, akorát to stále odvádí pozornost od toho testu

    • Zvolouš

      Normální nepromokavá asi sto let stará bunda od Sombria….z legendárního výprodeje za pár šlupek 😀 ..nebylo zrovna nejluxusnější počasí, když jsme fotili 😀 Jinak můj standartní vohoz… (pokud sis mě zaměnil za Štěpána, tak jasný, ten si frčí jiný štýlo 😉 )