GHOST AMR 7 LC – první dojem

GHOST AMR 7 LC – první dojemJe to už delší čas, co jsem naposled seděl na „normálním biku“ a už si skoro nepamatuju, kdy to naposled byla devětadvacítka? Výpis testů na BnR říká, že poslední byla letmá letní zkušenost s Cannondalem F-Si, a poměrně brzy z jara Rocky Mountain Instinct 970 MSL. GHOST AMR 7 LC byl proto vítanou změnou po elektrice, fatbiku a silnici.

Ano, poslední zmíněné „testovací kategorické výkyvy“ mohou do jisté míry ovlivnit můj prvotní úsudek, na druhou stranu kola testuju už sakra dlouho, proto dokážu poměrně rychle překalibrovat svá testerská čidla. A v sedle tohoto lehoučkého a hravého GHOSTu byla kalibrace otázkou jen nekolika desítek minut.

M-ko a 19 palců!?

Prvně bych rád poznamenal, že GHOST AMR 7 LC (ta poslední dvě písmena značí Light Carbon – viz představení) dorazil k testu ve standardní testovací velikosti 48 cm, což je u tohoto modelu překvapivě označeno konfekční značkou M (Medium). Přepočteno na palce činí délka sedlové trubky 18,9,“ proto lze mluvit v podstatě o devatenáctce, kterou bych za jiných okolností osobně označkoval jako „L“.

GHOST AMR 7 LC – první dojem

reklama

Ruce nahoru, nebo dolů?

Přestože jsem spíše „M-kový“ jezdec (můj ideál 17-18“), nemusel jsem se na nového GHOSTa škrábat za pomoci štaflí jako v případě kohoutovky. Naopak mě překvapilo, že je jeho posed poměrně krátký. Subjektivně krátký, jelikož orientační hodnota 55 cm (špička sedla – osa řídítek) je spíše na delším konci běžného spektra testovaných kol.

Posed je zkrátka tak akorát dělaný pro moji tělesnou schránku, což mimo jiné znamená, že je na devatenáctku spíše kratší. I když, jak je to zde s tou velikostí? 48 cm sedlové trubky není málo, když se ale na kolo podívám, není sedlovka nijak extra zaražená do rámu, jak se mi u L-kových kol občas stává…

Pro doplnění představec jsem měl standardně až dole a otočený vzhůru. Kdo by proto rád přetvořil spíše hravý a komfortní posed na více závodnický, může jej otočit dolů, nebo si prostě koupit delší.

GHOST AMR 7 LC – první dojem

Hoď si tam delší klacek

Buď delší představec, nebo širší řídítka*! Ta by tomuto GHOSTíku rozhodně prospěla. GHOST samotný má v nabídce (bude mít pro rok 2015) velice pěkné aftermarketové (samostatně prodávané) kusy a to dokonce v několika líbivých eloxovaných barvách (červená, modrá, zelená a samozřejmě i černá). Širší klacek by pomohl kolu trochu zklidnit projev řízení se strmých výjezdech a zároveň by svou delší pákou přispěl k jistějšímu krocení této dravé šelmy v technicky náročnějších pasážích.
*v základu je tam 690 mm

Jinak nemám k řízení v podstatě žádné výhrady. Je tak akorát stabilní, pohotové a dobře čitelné. Jen občas jsem měl za specifických situací pocit, že je kolo do boku trochu nestabilní (padá do zatáček), ale to je jev, který se objevuje u většiny devětadvacítek.

SAMSUNG CSC
Nová barevná řídítka GHOST – na obrázku varianta s šířkou 720 mm (max 740 mm), zvednutí 10 mm, zahnutí 9°

GHOST AMR 7 LC – první dojem

Nakopla tě kobyla?

Dále bych rád při tomto svém prvotním popisu zmínil, že je GHOST AMR 7 LC příkladně živý, co se reakcí na podněty směřující do pedálů týká. Na velkou pilu (větší ze dvou táců) jede krásně vpřed, hezky drží rychlost a přes les se valí jako rozjetá mašina. Spadne-li řetěz na malou placku, pak zadní stavba při šlapání znatelně ztuhne, až je téměř třeba dávat si pozor na to, jak moc zabíráte ve strmých technických výjezdech. Každé ostřejší „dupnutí na pedál“ v konečném součtu vyzní, jako by vás nakopla kobyla!!!

Zase ta Foxka…

To ale neznamená, že by zadek ve výjezdech nepracoval. Opak je pravdou – žehlí fakt krásně, proto se vám snad ani nemůže stát, že by vám na kořenu či kamenu podklouzla zadní guma. I za běžné jízdy pracuje zadek na 100%. Nebo spíš na 100 milimetrů. Chodí natolik dobře, jemně, plynule až skoro lineárně, že tlumič Fox Float CTD BV SV svým projevem zastiňuje práci vidlice Fox 32 CTD ze základní řady Evolution. Jak je už celkem známo, ona se snad Foxka po větší dávce najetých kilometrů ještě o něco víc rozhýbe.

Tečka!

Pro dnes s popisem jízdních vlastností GHOSTu AMR 7 LC (2015) končím, ať si neseberu všechen vítr z plachet pro „plnotučnou“ recenzi.

Více informací na webu
www.ghost-bikes.com
Dostupnost a cenu (77 999 Kč) si ověřte na e-shopu
www.mojekolo.cz
MojeKolo

Foto: Štěpán Hájíček (DRIFT GHOST S | LG G3 Mini)
GHOST AMR 7 LC – první dojem

GHOST AMR 7 LC – první dojem

GHOST AMR 7 LC – první dojem

GHOST AMR 7 LC – první dojem

GHOST AMR 7 LC – první dojem

GHOST AMR 7 LC – první dojem

GHOST AMR 7 LC – první dojem

GHOST AMR 7 LC – první dojem

GHOST AMR 7 LC – první dojem

GHOST AMR 7 LC – první dojem

GHOST AMR 7 LC – první dojem

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky
  • Honza

    Kolo pěkný, asi to bude na chrcení a takovéto celodenní loudání ideál.

    Můžu se zeptat, kde se nachází ta pěšinka z fotek?

  • Kamil

    Řekl bych, že AccellGroup tak nějak divně čísluje svoje geometrie. Mám rád menší kola, jezdím na svých 183cm 17,5 – 18″ rámy.

    Ale teď mám AM Ghosta ve 48, je mi přesně. Na obchodě bych si HTčko vybral taky 48cm a původní 26″ řadu SE snad i v 52cm a dal kratší představec.

    Stejně tak, když jsem testoval tehdejší novinku Lapierre XR 529, přišla největší velikost XL, což bylo 53cm. Musel jsem si vytáhnout sedlovku až 0,5cm nad povolenou rysku, abych na něm seděl tak, jak jsem si představoval…