Maxxis Ardent Race – první dojem

Maxxis Ardent RaceMaxxisy Ardent Race jsou jedním z hromady dílů a komponentů, které se válí v redakci mezi součástmi určenými na test, a které snad již brzy zamíří na naše testovací RB IQ 575. Prozatím jsme však tyto pláště alespoň letmo vyzkoušeli na stroji GT Force Carbon Expert.

Zrovna použití na GT bylo docela zajímavé, jelikož tyto sportovní Maxxisy vystřídaly superobjemné Continentaly Trail King 2,4“ s úpravou Protection (1 plášť zhruba 1 kg). S Ardenty Race 27,5×2,2“ (udávaná hmotnost 710 g/kus, zváženo 680 g/kus) tak GT Force zhublo dobře o půl kila! A to navíc na kolech. Rozdíl v akceleraci tak byl nepřehlédnutelný. Navíc bylo znát, že se kola nejen snáze roztáčejí, jelikož jsou lehčí, ale jejich vzorek se odvaluje s mnohem a mnohem větší chutí.
Maxxis Ardent Race

reklama

Ano, je to jako srovnávat jablka a hrušky, ale taková byla situace. Na druhou stranu bylo patrné, že Maxxisy s menším objemem netlumí až tak dobře jako rozměrné měchy Continental. Stále se ale nejedná o tvrdé slupky, ale o rázy solidně tlumící pryže. Co nás ale již při prvních jízdách bavilo ze všeho nejvíc, byla jejich přilnavost a jistota v zatáčkách i při záběru. Pozoruhodné jsou tyto vlastnosti především v porovnání s hmotností, rychlostí a snadným odvalováním.

Když jsme Maxxisy Ardent Race drtili na testovacím kole GT, bylo v lesích značně sucho, což jejich charakteru dokonale sedlo. V hlubokém prachu, v suti či v blátě by asi naše nadšení rychle pominulo, ale na udusané hlíně si nebylo na co stěžovat. Tyto Maxxisy drží, i přes nízký sportovní vzorek, vskutku báječně. Zatím je brzy na celkové hodnocení, každopádně dle prvního dojmu se zdá, že Maxxis Ardent Race bude vskutku schopnou, přiměřeně pohodlnou, vysoce rychlou a na suchu „maxxisálně“ jistou gumou.

Více o tomto plášti na webu www.maxxis-tires.cz

Maxxis-Ardent-Race-02

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky
  • bolekkrutor

    Ardent = radost do první šikminy, ten plášť bohužel nemá zbla tušení, o bočním vedení…

    • Pravda, trochu mi to uklouzlo na jedné skalce, ale to bylo tím, že jsem se mi zadní kolo svezlo po šikmé ploše hladce uštípnuté břidlice… Jinak jsem neměl pocit, že by v zatáčkách nedržely. Ale příště se na to zaměřím. Díky za postřeh.

      • Kamil

        Myslím, Štěpáne, že bolek šikminou myslel něco jiného, než zatáčku. My tomu říkáme odkloněný svah… A to je fakt, že tam, když nemáš správnou techniku jízdy, navíc Tě nepodrží guma, tak je to v háji.

        • Já jsem to pochopil, ale dle mého názoru tyto dvě vlastnosti úzce souvisí, jelikož jde o to, jak silné (kvalitní) jsou boční výstupky. Na odkloněném svahu i v náklonu v zatáčce přeci zabírá víceméně stejná část pláště. Každopádně najdu si odkloněný svah a zkusím se na to zaměřit a potvrdit či vyvrátit ono tvrzení, že Ardent Race zrovna nevyniká v bočním vedení…

          • Honza

            Ale bolekkrutor pomlouvá obyč ardent, né ten nový race. Race by měl být v pohodě

  • Scota

    A jaká je výška figur uprostřed a na bocích? Dá se porovnat např. s Nobby nicem?

    • Nobby Nic! To je úplně jiná guma zcela jiného zaměření. Výška figur je možná podobná Rocket Ronu. Ale schválně vezmu posuvku a změřím je 😉

      • scota

        Tak kolik ti to vyšlo;-)

  • Mám na zadku a na sucho zatím spokojenost, k tomu jsem dal Ardenta 2,4 do předu, ať to trochu vede 🙂

  • Jaco_P

    Zajimalo by mne porovnani Maxxis vs Ardent co se tyka sirky.Uvazuju o nasazeni Maxxis Ardent v klasicke verzi na predni kolo v sirce 2.4″,vzadu pak 2.2″.Zajimal by mne rozdil vuci Hans Damph v sirce 2.35″.Ze zkusenosti vim ze maxxis byval uzsi,po prechodu na RB IQ 275 ale maxxis uz nejakou dobu nevozim a tak nevim co od toho cekat.Jestli koupim az moc objemny plast a nebo se to da srovnat se Schwalbe…Bohuzel znaceni a vyroba v danych sirkach je v realu dost jina,navic to neni malo penez rak abych ho pak dal prodal pod cenou…

    Mam v planu nasazeni na teren typu Rychleby dopredu maxxis ardent 2.4 a dozadu neco ve 2.25,nejspis noby nic.Popripade dopredu Damph v 2.35″.

    Diky za radu.

    Tomas

    Diky za radu.

    • Osobně jsem to neměřil, ale Maxxis Ardent 2,4″ rozhodně nebude takový mega balón jako třeba Cotinental MK II 2,4″. A Hans Damf 2,4 už je docela potvora, ale tipuju, že Ardent ve stejném rozměru bude krapet užší. Asi bych se toho nebál.

  • Jaco_P

    *oprava na zacatku dotazu,samo Maxxis vs Schwalbe…

  • Tomas Laubert

    Momentálne jazdím kombo Mking v predu a Xking v zadu a premyslam nad Ardent a Ardent Race, v čom by som si polepšil alebo pohoršil?

    • To se dost těžko hodnotí, zejména když nemáme příliš osobních zkušeností s Continentaly. Každopádně tvoje kombinace M-King a X-King bude asi o něco ostřejší a jistější na méně pevném povrchu, Ardenty by zase mohly být o fous rychlejší. Hodně ale záleží jaké provedení a jako směs zvolíš.

      • Tomas Laubert

        Conti Protection zmes, Ardent Exo zmes…už som nahodil ardent + ardent race a zatial sa mi zdá že je to lenivejšie a v zjazde tiež nič moc,treba ich hooodne podhustiť,asi sa vrátim ku Contikom…

        • Není nad osobní zkušenost. Ardenty rozhodně nejsou špatné, možná by vydržely i víc než Continental, ale důležité je na čem se ti lépe jezdí. Já třeba kdysi miloval Hutchinson Phyton, pak ale udělali nový vzorek a mohl jsem hledat jinou gumu…