Testovací kolo BikeAndRide.cz 2014

Testovací kolo BikeAndRide.cz 2014 - RB IQ 575Řada z vás již nejspíš na našem Facebooku zaznamenala, že pro letošek stavíme vlastní kolo, které bude sloužit především pro dlouhodobé testy komponentů a vybavení. Jeho základem bude rám RB IQ 575, přičemž již nyní se nám postupně rýsuje i další osazení.

Je sice pravda, že v průběhu roku se u nás v redakci protočí mnoho testovacích kol, ty ale obvykle bereme a hodnotíme jako celek, takže na podrobnější pohled na vybrané komponenty nezbývá příliš času a prostoru. Natožpak na dlouhodobé užívání a hodnocení. Zároveň se někdy stane, že chceme vyrazit o víkendu za poznáváním či na závody a „ono zrovna není na čem jet!“ To a řada dalších věcí bylo motivem pro stavbu redakčního testovacího kola RB.

Tenhle bike by měl objet většinu letošních enduro závodů u nás, takže o důkladnou prověrku materiálu nebude rozhodně nouze. Plánujeme jej vytáhnout na menší i větší expedice, jezdit s ním večer po práci, zkrátka ho pořádně trápit, ať se ukáže, co rám i jednotlivé díly umí a co vydrží.

Obsáhlejší povídání si můžeme nechat na jindy, dnes se podívejme, jak bude vypadat a čím bude naše eRBéčko pro začátek sezony 2014 osazeno.

Rám – RB IQ 575

Základ, jak jsme si již řekli, bude tvořit rám RB IQ 575 – trail-bike či lehčí enduro na kolech průměru 27,5“ se zdvihem 150 mm vzadu. Barva čistého hliníku, tzv. Brutal Finish. Příprava pro vedení ovládání teleskopické sedlovky vnitřkem sedlové trubky (RS Stealth, KS Integra), zadní pevná osa 142×12 mm. Přímo ze zásob RB bychom měli mít k dispozici také teleskopickou sedlovku RockShox Reverb Stealth s ovládáním uvnitř sedlové trubky: „Aby to trochu vypadalo!“

RB IQ 575 – rb-bike.cz
RB-IQ-575-RACE

Odpružení

Vzadu se na nás bude smát tlumič RockShox Monarch Plus s expanzní nádobkou – poslední výkřik vývoje enduro komponentů z rodiny RockShox. Vepředu mu bude, pro začátek roku, sekundovat neméně bílá vidlice SR Suntour Auron RC2. Zdvih 150 mm, vzduchová pružina, nastavení odskoku a komprese (low a high speed) + pevná osa Q-LOC2 průměru 15 mm.

SR Suntour Auron – bplumen.cz
SR-Suntour-Auron-RC2

Pohon

Přímo ze SRAMu jsme dostali kompletní sadu SRAM X01 v konfiguraci 1×11 převodů. Vepředu bude jediný převodník s 32 zuby, vzadu pak jedenáctirychlostní kazeta s rozsahem 10-42 zubů.

SRAM X01 – sram.com
SRAM-X01-group

Brzdy

Aktuálně jsou přislíbeny brzdy Magura, model bude upřesněn, v jednání je též Formula pro případné prostřídání v průběhu roku.

Magura brzdy (model bude upřesněn) – pells.cz
MAGURA-MT8

Kola – pláště

Již v tuto chvíli jsou objednaná kola Spank Oozy Evo 27,5“ s ořechem XD, tedy pro kazety SRAM XX1 a X01. Vzhledem k modularitě nábojů nebude problém s kompatibilitou na místě os. Zkrátka se dopředu použije adaptér pro osu 15 mm a vzadu 12 mm. Pláště v průběhu roku prostřídáme. Zatím máme políčeno na pryže od Maxxisu, WTB a další…

Spank Oozy Evo 27,5“ – bikestrike.cz
Maxxis pláště (model bude upřesněn) – maxxis-tires.cz

Spank-Oozy-Evo-275

MAXXIS-high-roller-II

Kokpit a doplňky

V řídícím centru se nejspíš v průběhu roku vystřídá pár komponentů, v tuto chvíli jsme domluveni, že by se na našem stříbrném RB mohly dobře vyjímat krásné a funkční komponenty Chromag (řidítka Acute, představec Ranger, sedlo Trailmaster). A aby se bylo na co postavit, tak logo Chromag ponesou i pedály Contact. A když už platformy, tak i pořádné boty. Co zvolit jiného než 5:10!!!

Chromag -protocycles.cz
5:10 (FiveTen) – 3riders.cz

Chromag-Acute
Chromag-contact

Five-Ten-Impact-VXi-Minnaar-2014

Tím je prozatím základní výčet hotov. Kolo by mělo být hotové na konci března, do té doby snad dorazí všechny díly. Určitě se s vámi podělíme jak o zážitky a zkušenosti ze skládání celého stroje, tak i o dojmy z první jízdy na něm.

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky
  • Snad budu mit pro srovnani brasku tohodle setupu; az po vidlici jedeme stejne; dal uz ale platim z vejplaty 🙂
    sam sem zvedavej ci design bude vic rvat; ja pro to delam max…. bilej tlumic skutecne? ta volba tam nebyla:)
    A pristi rok to prehazime na ram se 160 se stejnym logem 😉

    • Štěpán Hájíček

      Bílý tlumič se "náhodou" válel ve skladu…
      A rám RB na 160 mm… možná ještě letos?!

      • Mily Stepane, jiste mas neco najezdeno. Mohl by si tedy byt tim, kdo dokaze odpovedet na otazku: bude v tomhle setupu smysluplny zamykat tlumic a vidlici? Jak si volil ty? Dekuji za odpoved. Jeste lepe "co je to zac ten monarch"? Snad bude vedet i Petr Hejnik. Neresili jste to už?

        • Štěpán Hájíček

          Pro mě to smysl prakticky nemá. Na páčku tlumiče nesahám skoro nikdy, lockout na vidlici se občas hodí – delší výjezdy po asfaltu, kdy chce člověk ulevit na chvíli pozadí jízdou ve stoje – typicky v horách. Když jsem ale objednával vidlici SR SUntour na test, tak jsem záměrně vzal verzi RC2, nikoliv RL RC, protože dálkově ovládané zamykání by mi přišlo u takového kola mírně řečeno nehezké.

          A tlumič – RockShox Monarch Plus – tipuji RC3 http://www.sram.com/rockshox/family/monarch-plus