Nico Vouilloz & Lapierre Spicy Team 27.5

Lapierre Spicy Team 27.5Legendární francouzský závodník Nicolas Vouilloz, desetinásobný majitel duhového dresu mistra světa ve sjezdu a vášnivý milovník rallye, se v tichosti připravuje na první závod Světové enduro série, který hostí toskánské městečko Punta Ala. Několik málo dní před startovním výstřelem sezval Nico novináře, aby představil svůj soutěžní speciál – utajovaný prototyp kola Lapierre Spicy Team 27.5

Zdlouhavé čekání na sezonu využil Nico, který v servisní zóně platí za mimořádného puntičkáře, k pilnému testování svého závodního stroje. Mihl se také v krásném prostředí Francouzské riviéry, kde si v drsném sjezdovém nasazení vyzkoušel zapletená kola SRAM Roam a Rail a při té příležitosti zapózoval aparátům fotografů. Několik povedených snímků přikládáme pod článek, abyste i vy mohli nasát trochu toho piniemi prosáklého přímořského vzdoušku.

O pár dní později už se Nico slunil v italském Toskánsku, kde finišují přípravy na úvodní klání světové série v disciplíně enduro, a hrstce zvědavých pisálků ochotně představoval svůj závodní prototyp, který se již v sobotu ukáže v první ostré erzetě. Základem téhle rakety je hliníkový rám Lapierre Spicy Team s patentovaným čtyřčepovým systémem odpružení OST (Optimized Suspension Technology), jež je připraven pro použití zapletených kol o průměru 27,5“.

Lapierre Spicy Team 27.5

Otázku odpružení si vzal na starost americký RockShox – vahadlo zadní stavby svírá na míru naladěný tlumič Monarch Relay, rázy z pod předního kola aktivně sbírá vzduchová vidlice Pike se zdvihem 160 milimetrů. Tlumič je, jak bývá u Lapierru dobrým zvykem, ovládán elektronicky pomocí technologie E:I Shock (na fotkách je zatím klasická, tedy neelektrická verze). Sedmadvaceti palcová zapletená kola SRAM Roam jsou obuta do předprodukční verze plášťů Schwalbe. Nekompromisní setup uzavírá jedenácti rychlostní sada SRAM XX1, teleskopická sedlovka RockShox Reverb Stealth a kokpit skládající se z představce Truvativ, řídítek Easton a gripů ODI.

Jak si Nico se svým Lapierrem povede, to se dozvíme na konci náročného závodním víkendu. Pro ukrácení čekání nabízíme test elektronicky řízeného odpružení E:I Shock, které Štěpán vyzkoušel na redakčním výletu do Krušných hor. Na ucelené zhodnocení kola Lapierre Zesty 314 se můžete těšit v nejbližších dnech.

Technické okénko – Štěpán Hájíček

Nedá mi to, abych ještě na okraj neupozornil na pár technických detailů „vykoukaných“ z dostupných fotografií. V první řadě bych rád poukázal na pomocné raménko, které je na přímo napojeno na tlumič. Trochu to vypadá, jako by si jej Lapierre vypůjčil od Specializedu Enduro či Stumpjumer, ale proč ne? Myslím si, že to vypadá lépe a dává trochu lepší smysl než současný neurčitý asexuálně vyhlížející nástavec na Zesty a Spicy. A proč tam ta věc vůbec straší, když dříve byl uchycen tlumič přímo do horního ramene? Podle mého je to proto, aby mohl být tlumič uchycen výš a na spodní trubce zbylo dost místa pro košík a bidon. Ale kdo by ho tam dával???

A ještě dvě krátké poznámky – podívejte se na černo-černou vidlici RockShox PIKE. Opravdu věřím, že bude fungovat skvěle a hodně se těším, až jí dostanu do ruky, ale černé kluzáky + černé nohy? Mě se tahle kombinace nikdy nelíbila!!! A poslední bod – všimli jste si té objímky na sedlovce? Je to jen blikačka, nebo taková malá vychytávka, aby nešlo sedlo zasunout víc než si jezdec přeje???

Lapierre Spicy Team 27.5

A na závěr několik fotek z výše zmiňovaného testování zapletených kol SRAM v malebném prostředí Francouzské riviéry (foto – SRAM/Lapierre).

Lapierre Spicy Team 27.5

Lapierre Spicy Team 27.5

Lapierre Spicy Team 27.5

Lapierre Spicy Team 27.5

Lapierre Spicy Team 27.5

 

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky