reklama

reklama

PIVOT Shuttle LT – Pár fotek a postřehů z průběhu testování

PIVOT Shuttle LT

Přístup různých značek k segmentu eMTB se může často dost lišit. Kupříkladu americký Pivot postupně zkoušel různé systémy (Shimano, Fazua…), až se postupně propracoval k jedné z hvězd tohoto oboru – motorům BOSCH. Jejich přítomnost na e-kolech Pivot totiž s každou novou generací sílí. Nejinak je tomu i v případě vrcholné závodní střely PIVOT Shuttle LT.

Rozhodně se nemusíte bát, že bychom se chtěli vrhat do rekapitulace všech novinek spojených s aktualizovanou řadou Pivot Shuttle LT, která v první řadě dostala do vínku závodní motory BOSCH Performance Line CX RACE. Tedy přesněji celý ekosystém BOSCH, který zde nahrazuje dříve používané Shimano EP8 (EP801).

reklama

Základ, ten už známe…

Jistě zcela dostatečně obsáhlé a podrobné představení této inovované řady jsme vám přinesli v říjnu tohoto roku (PIVOT Shuttle LT – Na závody jedině s BOSCH Race). Nyní je každopádně možnost zmínit či připomenout, že právě toto kolo máme aktuálně v testu! S jeho hodnocením vás ale budu ještě chvíli napínat, jelikož teď před Vánoci není na hluboké technické rozbory tak úplně čas a snad ani vhodná příležitost.

Pojďme si spíš nadělit pár fotek pořízených v průběhu prvních jízd, popsat si zajímavé partie a specifika tohoto eBiku s tím, že komplexní hodnocení dorazí se začátkem roku 2025. Do té doby bude postupně zrát v mojí hlavě a pod mými prsty tančícími po klávesnici.

Pivot Shuttle LT – základní technika a praktické postřehy

Ať vás neochudím alespoň o základní sadu informací. Zkusme připomenout, že Pivot Shuttle LT je „plnotučným Éčkem“, které přebírá řadu prvků a celkové určení od „bio“ řady Firebird. Zdvihově proto operuje na úrovni 170/160 mm (P/Z) a vzadu pracuje osvědčený systém DW-link. Rám je, až na drobná ramena, kompletně karbonový a…

V základu se tento stroj dodává jako mullet (MX), tedy s menším zadním kolem (27,5“). Kdo by chtěl, může kola prohodit a také dozadu nasadit devětadvacítku, na což je pamatováno díky přítomnosti Flip-chipu. Pouze tímto krokem přijdete o možnost volby základní „Enduro geometrie“ (hlava 64°) a „Super-Enduro geometrie“ s lehce volnějšími úhly, jak je tomu v mullet (MX) kombinaci. *Pozice klasicky označené HIGH/LOW.

Pro jistotu ještě jednou připomeňme přítomnost pohonu BOSCH CX Race (4. generace), tedy vrcholné provedení s charakteristicky šedivou povrchovou úpravou, s částečně odlehčeným tělem a zvýšeným výkonem, či spíše s upravenou mapou výkonu. A také s unikátním režimem RACE!

BOSCH CX RACE – hodnocení 01/2023

Pro agenty s povolením… Jezdit na RACE!

Jaké jsou první praktické dojmy ze sedla? Pivot Shutte LT není rozhodně žádný drobeček (23,4 kg, vel. L, bez pedálů). Pominu, že jsem se musel porvat s velikostí L, i bez toho jde o pořádné „ruchadlo!“ Kolo je celkově krásně pevné, mimořádně jisté a ve své přední části relativně vysoké.

Když ale vyskočíte za jeho řídítka, nastavíte si vše, co potřebujete, sladíte vzájemně svoje „noty“, tak rychle zjistíte, že:

Tenhle bike je na jedné straně mimořádně výkonný a schopný (nahoru i dolů), zároveň dokáže nabídnout i určitou civilnost ve svém projevu a uspokojit i méně náročného a technicky méně zdatného jezdce. Stejně tak dokáže tento eBike s nadhledem drtit skutečně těžké lajny, přitom ale neodmítne ani klidnější zábavu v méně náročných podmínkách.

RACE mód klidně vyhoď ze seznamu…

Mnohé bude jistě zajímat, nakolik divoký je závodní motor BOSCH CX RACE a jestli ho vůbec zvládnou? Inu, pokud mu dáte naprostou svobodu, budete naplno využívat nejsilnější režimy TURBO a RACE, můžete mít někdy docela problém tuhle mašinu vůbec ukočírovat!

Skvělou věcí na tom všem ale je, že lze sáhnout do aplikace eBike Flow, přeskládat si po svém všechny jízdní režimy, vyšoupnout klidně extrémně agresivní RACE mód stranou a najednou máte kolo, které se chová jako stroj s klasickým pohonem BOSCH CX. Jen má v rukávu dobře skrytá a pěkně žhavá ESA pro opravdu divokou akci!

Víc až po Novém roce…

Víc už toho ale dnes vážně prozrazovat nechci. Počkejte si na finální hodnocení, na kterém se už začíná pomalu pracovat. Hezké sváty!

Text a foto (v článku): Štěpán Hájíček / Video a foto (závěr): Pivot Cycles