reklama

reklama

BikeYoke REVIVE 3.0 – Další stupeň evoluce | TECH NEWS

Snad nikoho příliš nepřekvapím tvrzením, že mám mezi teleskopickými sedlovkami několik osobních favoritů, každopádně mojí dlouhodobou stálicí jsou sedlovky BikeYoke REVIVE. Baví mě, jak jsou tyto sedlovky uživatelsky přívětivé, kvalitně vyrobené a hlavně dokonale funkční. To vše by se mělo ještě o stupeň posunout s novou generací REVIVE 3.0!

Od doby uvedení první generace BikeYoke REVIVE uplynulo již poměrně dost času. Představena byla roku 2017 a moje první praktická prověrka se datuje do roku 2018 (tehdy ještě BikeYoke neměl oficiální české zastoupení).

Tři roky po uvedení řady REVIVE přišel (v roce 2020) první větší upgrade, jednoduše označený REVIVE 2.0 (představení). Ten přinesl řadu dílčích vylepšení, vše přitom bylo koncipované tak, aby bylo možné původní generaci vylepšit prvky z té nové a tím ji „posunout do nové doby“.

Pro doplnění, loni byla představena alternativní gravel a XC varianta BikeYoke REVIVE 272, specificky navržená pro rámy s užším průměrem sedlové trubky (27,2 mm) a logicky i pro kola, kterým postačí menší zdvih sedlovky samotné (80 mm). Vedle toho lze připomenout ještě sedlovky BikeYoke REVIVE Max nebo DIVINE SL (představení a test) nebo další zajímavé komponenty a doplňky – představce, gripy, podsedlové objímky atd.

reklama

BikeYoke REVIVE 3.0

Nyní tedy konečně k aktuální novince BikeYoke REVIVE 3.0, která přichází, opět, s řadou dílčích praktických a funkčních změn. Základní princip, konstrukce i celkový přístup zůstávají nedotčené. Stále se jedná o kvalitní a spolehlivou sedlovku s mechovým chodem, funkcí „RESET“ (odvzdušení páčkou) a 100% servisovatelností. Vše je ale opět o trochu více odladěné, vymazlené.

V rámci vylepšování se konstruktéři z BikeYoke tentokrát zaměřili na vícero oblastí. Jednou z nich byla snaha ještě více snížit celkovou konstrukci sedlovky, aby bylo možné i v malém rámu využít co největší zdvihovou kapacitu. Celkově se přitom sedlovky REVIVE 3.0, oproti předchozí generaci 2.0, zkrátily o nikoliv zanedbatelných 15 mm.

K tomuto „zkrácení“ pomohlo „osekání rozměrů“ na obou koncích. O 5 mm se snížila konstrukce zámku sedlovky, kdy se hodnota „stack“ (vzdálenost od hrany rámu k ližinám sedla) snížila na 37 mm. To sice není oborový rekord, ale stále je to krásná hodnota. O dalších 10 mm se pak zkrátil mechanizmus uchycení lanka na spodním konci sedlovky.

BikeYoke REVIVE 3.0

Lehčeji a praktičtěji

Také dalších pár technických vylepšení se týká drobného pákového mechanizmu na spodním konci sedlovky, který slouží k jejímu ovládání – aktivaci. Jednak jsou nyní jeho rozměry kompaktnější, jednak se nově bude využívat váleček, kterým protáhnete lanko, usadíte zde jeho konec a vyřešeno!

Lákavě zní prohlášení, že i při snížení konstrukční výšky tohoto mechanizmu by mělo být ovládání sedlovky opět o něco hladší a jemnější. Navíc i při kratším zdvihu, tedy menším pohybu lanka. Rozhodně praktické je řešení, kdy se celý tento mechanizmus může otáčet okolo vlastní osy, a to v rozsahu plných 360°, což výrazně usnadní instalaci.

Drobným bonusem k tomu všemu může být nově využívané vedení s bovdeny o šířce pouhých 3 mm a lanek průměru 0,9 mm. Vše ve jménu jednoduššího protahování rámem i v případech, kdy jsou uvnitř vašeho stroje různé poměrně ostré úhly, nebo kdy bojujete s vedením taženým skrz představec!!! Tento nápad nepochází čistě od BikeYoke, ale rozhodně můžeme zatleskat tomu, že právě BikeYoke tento nápad hodlá aplikovat u nové generace svých sedlovek.

BikeYoke REVIVE 3.0

To dobré zůstává!

Nyní jsme si vyjmenovali snad všechna podstatná dílčí vylepšení, k nimž lze doplnit další údaje a parametry, které de facto odpovídají tomu, co již známe. Kupříkladu nabízené zdvihy 125, 160, 180 a 213 mm s možností zkracovat rozsah pohybu v krocích po 5 mm pomocí vnitřních spacerů. Tradiční jsou také nabízené průměry 30,9 mm a 31,6 mm, navrch existuje i verze dříve označovaná jako MAX s průměrem 34,9 mm.

Tato jediná se liší průměrem „vnitřní nohy“, který je 28 mm, oproti 25 mm u dvou základních šířek. Za připomenutí stojí fakt, že základní verze REVIVE lze, s příslušným kitem, přestavět vcelku snadno z průměru 30,9 mm na 31,6 mm, či obráceně, aniž byste museli kupovat celou novou sedlovku.

Je skutečně nutné připomínat ještě jednou funkci RESET, která pomocí páčky, nebo jen inbusu, během chviličky odvzdušní vnitřní olejový píst a vaše sedlovka, která se, ať už z jakéhokoliv důvodu zavzdušnila, může zase pracovat přesně a jistě?!

BikeYoke REVIVE 3.0 – rozměry a hmotnosti

Nemusíš kupovat novou, stačí nechat udělat servis + upgrade

Zdůraznit bychom mohli ještě jednou plnou servisovatelnost, která nevyžaduje žádné speciální nářadí, plnou dostupnost náhradních dílů, i možnost upgradovat REVIVE 2.0 na REVIVE 3.0, pokud o to budete mít zájem. Ostatně upgrade na novou generaci lze vyřešit v rámci velkého sezónního servisu:

reklama

TRIGGY Alpha a „limited“ Silver Edition

K nové generaci sedlovek BikeYoke REVIVE 3.0 se nejlépe hodí luxusní verze ovládací páčky Triggy Alpha, která nabídne celohliníkové tělo, usazení páčky na kuličkovém ložisku pro ještě jemnější chod, možnost úhlového natočení samotné páčky, tradiční dva montážní body, vysokou celkovou kvalitu, jakož třeba i „kapsu“ pro odložení konce lanka pro čistý vzhled nebo dvě různé délky „pádla“. Ale použít lze samozřejmě i klasické řešení BikeYoke Triggy.

Skutečnou specialitu představuje limitovaná edice sedlovkek BikeYoke REVIVE 3.0 se stříbrným tělem – Silver Edition –, která by vašemu kolu mohla propůjčit dost neobvyklý a svěží vzhled. Ale pozor, plán výroby počítá pouze s 250 kusy!

Text: Štěpán Hájíček / Foto: BikeYoke

BikeYoke Triggy Alpha

BikeYoke REVIVE 3.0

  • Zdvihy: 125, 160, 180, 213 mm
  • Průměry: 30,9 mm, 31,6 mm (vnitřní průměr 25 mm), 34,9 mm (vnitřní průměr 28 mm)
  • Možnost snižování zdvihu v krocích o 5 mm (vnitřní spacery)
  • Nově zkrácená výška zámku sedlovky (- 5 mm | stack nově 37 mm)
  • Nově zkrácená výška spodního mechanizmu (- 10 mm)
  • Nové použití jednoduchého provlékacího válečku na konci lanka (na straně sedlovky)
  • Nově lze mechanizmus ovládání otáčet o 360°
  • Přepracované ovládání – kratší chod
  • Extra štíhlé bovdeny a lanka (3 mm / 0,9 mm) pro snazší protažení rámem
  • Patentované řešení jednoduchého odvzdušnění
  • Funkce zaručena do teplot -20°C
  • Plná servisovatelnost
  • Záruka dostupnosti náhradních dílů