Pivot Vault – Nová generace gravelu s tlumičem v sedlovce!

Kategorie „přechodových strojů“ kdesi na pomezí silnice a MTB, odvozenin od cyklokrosu se sklony k cestování a expedicím, stejně jako ke sportu a zábavě – gravel bike – zažívá snad až nečekaný rozmach. Další novinkou v tomto směru je Pivot Vault, tedy jeho nová generace, která nabízí vlastní řešení, jak navýšit pohodlí jezdce ale i řadu dalších lákavých vychytávek.

Dosavadní generace gravel biků Pivot Vault patří jistě mezi ty povedené, přesto nyní nastává chvíle, kdy je třeba vyměnit stráže a nechat před veřejnost nastoupit nové kadety sloužící v boji se štěrkem, blátem, či pískem, bojujícím na asfaltu, hlíně, nebo třeba v jehličí a na kořenech.

Nová podoba Pivotu Vault přitom do značné míry odráží konstrukční a designový jazyk poslední generace strojů Pivot, kdy tato značka pomalu, ale jistě opouští cestu divoce zprohýbaných trubek, aby nastolila diktát rovných linií.

To se do značné míry daří i u nového Vaultu, který od svých MTB bratří (zmiňme třeba naposledy testovaný Pivot Trail 429, nebo nedávno představený Pivot Mach 4 SL) přebírá především podobu masivní spodní trubky či převážně rovnou linku trubky horní.

reklama

V zadní části rámu se pak tradice „zarovnávání“ trochu vytrácí, jelikož zde najdeme specificky tvarovanou sedlovou trubku, lehce do oblouku prohnuté vzpěry, a hlavně nohy vidlice, které od patek směrem ke středu padají pod dosti nezvyklým úhlem, aby se k přední části rámu napojily díky nepříliš obvyklému zahnutí.

Důvodem tohoto řešení je navýšení prostoru pro plášť, kliky či převodníky. Pivot Vault totiž počítá s tím, že bude provozován jak s moderním setem řazení 1×11, tak i s dvoupřevodníkem, klidně i v podobě elektronické sady Shimano Di2, jejíž akumulátor bude možné umístit do prostoru uvnitř rámu před středovou spojkou.

Proběhneme-li v rychlosti základní specifika zahrnující kupříkladu velkorysý prostor pro pláště až do rozměru 700x45c, případně 650x47c (27,5×2,0“), elegantní proporce, skryté montážní body pro můstek nesoucí blatník atd., zůstává tím nejzajímavějším patentovaný systém vkládaného „tlumiče“ otřesů ISO FLEX.

Pokud celému tomuto konceptu správně rozumím, jedná se o speciální pryžovou vložku umísťovanou do sedlové trubky, do níž se teprve zasouvá sedlovka jako taková. Na výběr přitom budou dvě varianty. Jedna určená pro sedlovky průměru 27,2 mm a druhá pro rozměr 30,9 mm.

První varianta (pro užší sedlovky) zajistí maximum pohodlí, tedy maximum tlumení vibrací – izolaci sedlovky od otřesů samotného rámu. Druhá pak nabídne dostatek prostoru pro instalaci takřka libovolné teleskopické sedlovky, právě díky tomuto široce rozšířenému průměru (30,9 mm). Volba tedy bude na jezdci, zda si vystačí s pevnou tyčí při vyšší míře tlumení, či zda zvolí pevnější spojení a možnost využít předností teleskopu v jeho nejrozšířenějším rozměru.

Tolik snad k prvotnímu představení, nyní si ještě shrňme všechny klíčové vlastnosti a přednosti Pivotu Vault:

  • Nová generace cross/gravel/silniční geometrie – funguje na všech druzích povrchu
  • Kompatibilní se všemi běžnými systémy řazení 1x a 2x (demontovatelný hák přesmykače s krytkou)
  • Velký prostor pro pláště až do rozměru 700x45c / 650bx47c (27,5×2,0“)
  • Patentované řešení ISO FLEX pro vyšší míru tlumení vibrací s možností vybrat si průměr sedlovky 27,2 mm (vyšší komfort), či 30,9 mm (větší škála teleskopů na výběr)
  • Moderní středové složení BB386EVO zvyšuje tuhost středové partie, pomáhá lepšímu přenosu síly a umožňuje zajistit více prostoru pro zadní pneumatiku
  • Plně karbonový rám zahrnující vnitřní tvarování „Hollow core“ pro co nejlepší poměr hmotnosti a tuhosti
  • Hmotnost rámu 998 g
  • Úchyt pro brašnu na horní trubce, skrytý úchyt pro přídavný můstek zadních vzpěr určený pro upevnění blatníku
  • Velikosti XS, S, M, L a XL
  • České ceny budou doplněny

Více o novince Pivot Vault najdete na webu pivotcycles.com, české ceny a dostupnost lze ověřit na stránkách protocycles.cz

reklama