reklama

reklama

Novinky Giant & Liv 2018 – prezentace Progress Cycle #1

Prezentační maraton na BikeAndRide.cz pozvolna pokračuje. Druhou naší zastávkou byla akce pořádaná společností Progress Cycle, která je v první řadě dovozcem (dnes již nejen) kol Giant a čistě dámské značky Liv. V portfoliu tohoto dovozce najdeme i řadu dalších značek (např. CamelBak, Giro, Bell, Blackburn, Crankbrothers a další) o nichž bude řeč v dalším článku.

Dnes se pojďme podívat na to, co nového si pro rok 2018 nachystali výrobci Giant a Liv, i když několik klíčových novinek již vlastně známe. Nejprve se v květnu světu představila znovu oživená platforma Giant Anthem 29, zhruba o měsíc později následoval legendární enduro stroj Giant Reign, který se pro rok 2018 dočkal delší čas očekávaného přepracování a vylepšení.

Tím ale výčet novinek u Giantu a Liv rozhodně nekončí. Nechme opět promluvit především fotografie s popisky.

*Dopředu se omlouvám za lehce slabší kvalitu určitých snímků. V místě prezentace nebyly příliš vhodné světelné podmínky a běhat s každým kolem a komponentem ven na žhnoucí slunce se mi rozhodně nechtělo…

Giant již delší čas rozšiřuje řady svých vlastních komponentů a doplňků. Aktuálně si budete moci v designu Giant objednat i takovouto integrální helmu, která pochází od značky 100%, což je na pár místech jednoduše přiznáno.
Původní konstrukci i design Giant naopak najdete třeba u trailové helmy…
Nebo také u tohoto silničního „aero“ modelu.
Překvapením snad již není ani skutečnost, že sedla Giant nenajdete jen na kolech téže značky – lze je pořídit i samostatně. Vzhledem k tomu, že s nimi mám obvykle dobré zkušenosti, mohu je jedině doporučit.
Nabídka komponentů a doplňků Giant je s každým rokem širší a širší, jak je vidět i zde. Co mě třeba dost zaujalo, byl GPS computer Giant s připojením WiFi, ANT+ a snad i Bluetooth, který se zdá být hodně propracovaný včetně vlastní aplikace a on-line správce na webu. Cenově by se přitom mohl tento digitální trenér pohybovat pomalu na půlce toho, za kolik se prodává srovnatelné zařízení Garmin!
V úvodu zmiňovaná novinka Giant Anthem 29 byl na prezentaci vidět jak v hliníkové variantě…
Tak i s karbonovým rámem v podobě modelu Giant Anthem Advanced 29 1.
Jedním z poznávacích rysů Anthemu 29 je kompozitní horní rameno s výraznějším odlehčením. Zdvih 100 mm vepředu a 90 mm vzadu.
Zde je pro porovnání lehce omlazená řada Giant Anthem (27,5“), která se díky bratru na velkých kolech posunula více do trailového spektra. Anthem 27,5 nabídne 110 mm vzadu a 130 mm vepředu, širší řídítka, ostřejší pláště apod.
Nic zásadního se nemění u řady Giant Trance (zde rám Advanced), snad jen nové barvičky jak z obchodu s cukrovinkami.
Lehce překvapen jsem byl několika modely, které byly vybaveny novou generací tlumičů Fox Float DPX2 s expanzní nádobkou a přepracovanou komorou EVOL.
Tlumič Fox Float DPX2 EVOL najdete i na vybraných hliníkových modelech Giant Trance.
Tato jednotka je hodně zajímavá díky válci, kde na jedné straně ovládáte kompresi (lockout), na druhé pak odskok. Konec utopeným kolečkům! Celkem šikovně se zdá být umístěný i ventilek.
Na produkčních kolech, ale i samostatně v prodeji, bude další generace úspěšných sedlovek Giant ContactSwitch. Nejvyšší model, ContactSwitch SL, poznáte podle stříbrného lemu.
Podstatný je také posun na postu páčky, kdy bude nově k dispozici i tato usazená na pozici přesmykače.
Levnější modely sedlovek Giant se budou muset spolehnout na jinou páčku, která sice vypadá jako surový prototyp, ale při letmé zkoušce na vystavených kolech se ovládala docela dobře.
Všichni příznivci Giantu a technických disciplín jsou jistě nejvíce zvědaví na nové modely Reign!
Musím říct, že mě se opět hodně líbí už jen výrazné designy a nápadné barvy.
Giant Reign SX se 170 mm vpředu, pružinou a dalšími vymoženostmi!
Milovníci vinutých per budou jistě nadšeni z dálkově ovládaného metrického tlumiče RockShox Super Deluxe Coil.
Technicky zaměřené jedince jistě potěší precizně zpracované kompozitní horní rameno, které je kupříkladu oproti řade Giant Trance více odlehčené a vzhledově méně „karbonové“.
Ještě se pojďme naživo podívat na více „lidový“ model Giant Reign 1.5 GE (specifikace pro Evropu).
Tento kousek je postaven na hliníkovém rámu, osazen Foxem a řazením SRAM GX Eagle. Cenu před sebou nemám, jen informaci, že ještě levnější bude verze Giant 2 GE s RockShoxem Yari, tlumičem RS Deluxe a s řazením Shimano SLX 1×11.
Takto vypadá v detailu přepracovaná zadní stavba Giantu Reign 2018.
Jednodílné kompozitní raménko opět najdete u všech modelů.
Neustále mě fascinuje, jak je vyveden horní spojovací můstek na zadní stavbě.
Pokud byste se někdy praštili hlavou o strom a zapomněli, na čem to zrovna sedíte, pohled dolů vám napoví zcela jasně.

 

reklama

Nemůžu si pomoct, mám prostě slabost pro CX štiky a Gravel biky. Ty od Giantu se mi také líbí, i když zde je stále patrné spíše sportovnější a více CX než Gravel zaměření. Stačilo by ale jen prohodit pláště…
Ke konci sekce běžných kol ještě něco pro dámy, které to myslí se silniční cyklistikou hodně vážně!
Pro ně se nově nabízí model Liv Langma Advanced, tedy výkonnostní silnice se specifickými aero prvky.

Optimálnímu proudění vzduchu jsou podřízeny i takové detaily jako je tvar podložek pod představcem!

 

Pozor! Elektrická sekce!!! Odpůrci Voltů a Watthodin přeskočte raději na jiný článek 😀
Giant meziročně dost zapracoval na svých elektrokolech, které se již dříve těšily velkému zájmu. Novinky v nabídce poznáte podle slůvka Pro, zde třeba Giant Dirt-E+ 1 Pro. Výraz Pro značí nový motor, který je lehčí, menší, zároveň však výkonnější a snad i úspornější.
Konstruktéři se rovněž soustředili na ještě vyšší míru integrace, alespoň optické, čehož základem je nová baterie, jež se nacvakává z boku, nikoliv z vrchu. Její vnitřní tělo je univerzální, vnější kryty pasující k určitým modelům lze libovolně měnit (*není kompatibilní se současnou generací!)
Upravené je rovněž uživatelské rozhraní, kdy je třeba dálkové ovládání integrované do objímky gripu, displej má hliníkový rámeček nebo třeba USB konektor pro dobíjení telefonu na cestách apod.
Ještě rozsvícený displej, kde je, vedle jiného vidět, že nová generace motorů Giant SyncDrive Pro dostala pět režimů výkonů oproti třem u straší generace (starší motor poznáte podle označení Sport).
Ve stejném duchu, ale čistě v designu a pod značkou Liv najdete elektrické stroje určené pro dámy a dívky s označením Vall-E+ Pro.
S novým motorem Giant SyncDrive Pro se budou pochopitelně nabízet i plně odpružené stroje Full-E+ Pro, minimálně ve verzi SX se zdvihem vidlice až 160 mm!

Foto: Štěpán Hájíček