GHOST SLAMR 5 – první dojem
Základních informací o nových Ghostech pro rok 2016 jsme na vás vychrlili již tuny, nyní máme konečně možnost jedno z představených kol potrápit nejen na našich lokálních trailech a připravit tak plnohodnotný test. Začínáme modelem SLAMR.
Pro rychlé připomenutí… GHOST si pro rok 2016 poněkud pohrál s názvoslovím svých modelů, zejména se pustil do hrátek s klasickým modelovým označením AMR, k němuž připojuje různé přídomky podle charakteru toho kterého biku. Varianta SLAMR je přitom v podstatě základem nové rodinky AMR, kdy model s tímto původním jménem zůstal jen jeden, tedy sportovně-trailová devětadvacítka shodná s verzí 2015.
Oproti ní je SLAMR (zdvih 130 mm) zcela nový model, stejně jako zdvihově „vyspělejší“ a lehce svalnatější verze SLAMR X (150 mm) a především otrlý a na enduro zaměřený FRAMR (160/160 mm). Vše to jsou de facto levnější a jednodušší verze vrcholné řady Riot, respektive #endurospecific modelu PathRiot.
Rodina XX AMR…
Ghost SL AMR – na oficiálním webu je jméno s mezerami, mně se to ale víc líbí pohromadě – jsem měl možnost si lehce osahat již na Eurobiku v rámci Demo Day, tehdy to ale bylo hodně letmé seznámení. Nicméně určité prvotní dojmy se mi vybavily i při našem aktuálním rendez-vous.
Předně tedy skutečnost, že je Ghost SLAMR slušně nabroušeným sportovním trail-bikem, který jde s velkou chutí „za pedálem“. Pravda, ke konci naší první vyjížďky jsem si začal trochu hrát s odpružením, zjistil jsem, že jsem ho jezdil celý den trochu víc nafouknutý a pak jsem ho zase nejspíš až moc ufouknul… Každopádně dojem z jasné odezvy na šlapání, stejně jako z velké ochoty zrychlovat a stoupat byl patrný za všech okolností.
Při jízdě do prudších svahů jsem si přitom vzpomněl na starší Ghost AMR 29, jehož zadní stavba se, podobně jako teď u SLAMRu, na nejlehčí převod v prudkých výjezdech pod šlapáním skoro zamykala. Ano, přijdete takto o trochu přilnavosti a schopnosti zadku kopírovat nerovný povrch, zas ale můžete těžit z velké dynamiky a takřka bezztrátového přenosu sil i při plně otevřeném tlumiči.
reklama
Error, group does not exist! Check your syntax! (ID: 4)Ne zrovna šťastná EVOLuce
Tlumič je ostatně téma, kterému se chci ještě podrobněji věnovat v rámci dalších testovacích jízd. Musím si ještě pohrát s jeho tlakem a zkusit najít zlatý střed, jelikož jsem se zatím pohyboval spíše mezi extrémy „sportovně tužšího projevu“ a až „podezřele měkké houby“. Taky ve mně pomalu ale jistě sílí domněnka, že nejnovější generace tlumičů Fox EVOL (Extra VOLume) je nějaká „divná“.
Jako by ta rozšířená komora trochu nabourávala jinak příjemně plynulý a vyrovnaný krok starších Foxů. SLAMR je již třetí kolo s tímto tlumičem co jsem za poslední dobu zkoušel (Giant Trance 27,5 2 LTD a Lapierre Zesty 327 AM) a u každého jsem měl dojem, že to někde drhne. U všech kol jako by nový tlumič paradoxně zabíjel základní citlivost. Že by kvůli vysokému počátečnímu tlaku? Aby se najednou ty nové EVOL tlumiče nemusely hromadně vložkovat!
Zpět ale k našemu kolu. Odezva na šlapání, jak jsme si již řekli, je více než dobrá. Řízení celkem vyvážené, poměrně živé, hravé, ale nijak zbrklé nebo nervózní. Komfort… ten budu ještě chvíli zkoumat, ale myslím, že po čase z Foxu a Foxu vykřešu ještě trochu víc. Zatím mě trápila opět řídítka GHOST, která jsou sice při svých 740 mm dostatečně široká, v ruce ale působí tak nějak zvláštně. Že by za to mohly gripy Ghost? Vyměním gripy, zkusím delší klacek a uvidí se.
V každém případě mě GHOST SLAMR 5 baví, už jsem si s ním užil docela slušnou legraci v Prokopském údolí v Praze, což je patrné na přiloženém videu a kouknout můžete i na mapku, či si rovnou stáhnout GPX data.
www.ghost-bikes.com
Cenu si můžete zkontrolovat na e-shopu
www.mojekolo.cz
Kde se testovalo
GPX data ke stažení na www.cykloserver.cz
Foto: Štěpán Hájíček | RICOH WG-M1