reklama

reklama

Cannondale Trigger 4 (2015) – první dojem

Cannondale Trigger 4 (2015) - první dojemJe to ani ne měsíc, co jsme psali o novinkách Cannondale chystaných pro modelový rok 2015 – stroje kategorie OverMountain. A nyní již máme za sebou něco testovacích kilometrů na jedné z těchto žhavých novinek – Cannondale Trigger se zdvihem 140 mm a koly průměru 27,5“.

Cannondale evidentně dohání své zaváhání s příchodem vlny sedmadvacítek velice srdnatě. Zatímco mnoho ostatních značek bojuje o to, aby kola představená koncem loňského léta konečně dodala k obchodníkům, Cannondale zřejmě hned po představení novinek vyslal do všech stran světa kamióny s novými biky. Minimálně s testovacími exempláři. Produkční stroje budou jistě brzy následovat, jelikož již nyní jsou jejich specifikace vypsány na českém webu www.cannondalebikes.cz

*Ostatně zrovna Cannondale nikdy moc neřešil jednotlivé kolekce a nové modely představoval a uváděl do prodeje různě v průběhu roku.

Vývojová transformace

Zpět ale k Triggeru, který se v podobě modelové řady 2015 výrazně transformoval. Původně tato řada vystartovala obdařena lehkým trail-bikem na 26“ kolech a mohutným trail-endurem na 29“ obručích (test Cannondale Trigger 29). Zbrusu nová sedmadvacítka přitom do jisté míry navazuje na 29“ tank. Původní lehká varianta s malými koly a zdvihem 120 mm tak upadla do zapomnění.
Cannondale Trigger 4 (2015) - první dojem

Entry level

Cannondale Trigger 4 (27,5) je z nové řady nejdostupnější variantou s cenou 74 999 Kč. Přitom ale není nijak „nuzně“ osazen. Vepředu i vzadu pruží Fox (vzadu dvoukomorový tlumič Fox DYAD – možnost přepnout zdvih 140/85 mm), řazení a brzdy obstarává sada Shimano SLX. Takže jediné podstatné, co mu chybí je teleskopická sedlovka.

Pryč s tou tyčí!

Sedlovka mě ostatně trochu rozčilovala. Velikost M a 400 mm dlouhá tyč se sedlem je moc. Proto jsem si vypůjčil 300mm sedlovku z jiného kola a byl hned spokojenější, jelikož jsem mohl sedlo zasunout takřka naplno do rámu. Trochu mě také překvapily pláště WTB Wolverine 27,5×2,2“. Na kolo tohoto ražení skoro až moc úzké a neagresivní. Zato však v ráfcích byla již z výroby těsnící páska a v balení samostatné ventilky, takže by stačilo jen nalít mléko a měli byste rázem bezdušáky.

Cannondale Trigger 4 (2015) - první dojem

reklama

Error, group does not exist! Check your syntax! (ID: 4)

Hrubší gumu, delší klacek

Abych to zkrátil a nevytěžil si všechny poznatky pro plnohodnotný test. Hubené pláště působily na tomto kole nějak nepatřičně. Není to ale jen případ tohoto modelu, Trigger 3 má ty samé, Trigger Carbon Team dokonce Schwalbe Racing Ralph 2,25“. Neodolal jsem proto a nasadil Maxxis High Roller II. A také 780 mm široká řidítka Chromag OSX. Z poněkud neurčitého trail-biku se rázem stal slušný zabiják.
Cannondale Trigger 4 (2015) - první dojem

Cannondale Trigger 4 (2015) - první dojem

Parádní disciplína

Široká řidítka ještě více stabilizovala řízení, proto se jízda kolmo dolů ze svahů a stejně tak po skalkách stala Triggerovou parádní disciplínou. Hrubý vzorek High Roller II sice sebral nemálo z chuti rozjet se po asfaltu nebo po lesní pěšině, zato dodal obrovskou porci jistoty záběru na rovině, v kopcích i v zatáčkách a s náležitě nízkým tlakem pomohl i komfortu.

Má to rád natvrdo

Celkově na mě Cannondale Trigger působil jako stroj milující těžký terén. Stabilní řízení s těžištěm posunutým lehce vzad, které vyžaduje určité přemlouvání ke zlomu do ostrých zatáček. Odpružení spíše tužší (příště si ještě musím pohrát s tlakem v tlumiči Fox DYAD), které naplno ožívalo až při pořádné nadílce kamení a kořenů. Tak proč na tohle kolo dávají ty hubené pláště?

Nevím! Ještě jim dám šanci, stejně jako celému kolu, které jsme museli na čas odevzdat, aby se k nám záhy ještě jednou vrátilo a my mohli dokončit plnohodnotný test.
Cannondale Trigger 4 (2015) - první dojem

Cannondale Trigger 4 (2015) - první dojem

Cannondale Trigger 4 (2015) - první dojem