reklama

reklama

IBIS Hakkalügi Disc – Tech News

IBIS Hakkalugi Disc - Tech NewsHorské kolo bez kotoučových brzd? To už si snad dnes ani nechceme představovat. Ale co cyklokros nebo silnice? Tam se teď situace pomalu obrací a celý obor postupně míří k Discu. Dalším důkazem místo slibů je zbrusu nový CX stroj IBIS Hakkalügi Disc.

Stačí zapátrat v paměti nebo posurfovat na našem webu a zjistíte, že předchůdce nového modelu, klasický Ibis Hakkalügi, jsem letos testoval, u čehož jsem se královsky bavil, jelikož jsem zase po dlouhé době osedlal úzké pláště do terénu. Cyklokros u nás ostatně, zejména ve své rekreační formě (cokoliv mimo závodů), prožívá slušnou renesanci. Pokud tedy sníte o krásné, lehké a moderní krosce, IBIS Hakkalügi Disc by mohl být volbou.

Co je nové?

Nový je celý rám, nejde jen o přidání úchytů na diskové brzdy a „upilování“ návarků na klasické CX cantilevry. Základ původního modelu Hakkalügi byl pozměněn na několika klíčových místech. Novinka Hakkalügi Disc dostala kónickou hlavovou trubku (1,5“ spodní ložisko) a také BB86 Press Fit středové složení. Oboje pro posílení tuhosti v klíčových partiích a zároveň dílčí snížení hmotnosti celku.
IBIS Hakkalugi Disc - Tech News

To je ale ďoura!

Vpředu najdeme špičkovou karbonovou vidlici ENVE, která je určena čistě pro diskové brzdy. Obdobě je tomu i v zadní partii rámu, kde se s ráfkovými brzdami již v žádném případě nepočítá. V obou případech (u přední i zadní vidlice a samozřejmě i zadních vzpěr) tak vznikla spousta místa pro plášť. S tímhle strojem se nemusíte bát zanesení blátem, případně můžete používat i extrémně široké hladké či zubaté pláště až 35 mm.
IBIS Hakkalugi Disc - Tech News

Díky Arnolde

Jak je totiž zmíněno v představení na stránkách ibiscycles.com – lze předpokládat, že se IBIS Hakkalügi Disc nebude prohánět jen po CX okruzích, v lesích a v blátě, ale také na rozbitých silnicích. Těch je plná nejen naše domovina, ale podle popisu a stavu ekonomiky i domovina pánů z Ibisu – Kalifornie. „Země kde žijeme, tedy Kalifornie, je dlouhodobě bez peněz. Jedna z věcí, která je dlouhodobě zanedbána, jsou opravy silnic…“ Jako by mi to něco připomínalo. A to mají v Kalifornii mnohem stabilnější počasí, ale zřejmě ani to nestačí. Díky pane guvernére.
IBIS Hakkalugi Disc - Tech News

Japonské mechanické disco

A konečně se dostáváme k jádru pudlíka jménem IBIS Hakkalügi Disc, kterým jsou použité diskové brzdy. U Ibisu prozatím vsadili na mechanickou variantu, konkrétně zcela nové brzdy Shimano BR-CX75, jejichž určení je ze strohého názvu jasně patrné. Údajně by se mělo jednat o jedny z nejlepších současných mechanických diskových brzd na trhu! Silné tvrzení, ale proč ne.
IBIS Hakkalugi Disc - Tech News

Kdy bude hydraulika?

Hydraulickou variantu byste si na IBIS Hakkalügi Disc mohli teoreticky nasadit už dnes. Buď Formule spojené s elektronickým řazením Shimano Di2 (kolik by toho ale vydržela elektronika v CX marastu?) nebo by bylo možné použít jeden z mechanicko-hydraulických převodníků – například TRP Parabox 2012. Ostatně SRAM a snad i Shimano intenzivně pracují na realizaci brzdových pák s hydraulikou a specifických silničních a CX brzdových třmenech. Na Eurobiku jsem viděl na stánku SRAM kolo s hydraulikou, v katalogu ale zatím nic není. Nebo se jen špatně dívám? Každopádně počkejme si na jarní novinky, ono se možná v tomto směru hodně změní!

A jak sladká tečka nakonec – představení nového modelu IBIS Hakkalügi Disc majitelem a duchovním otcem značky IBIS, kterým je Scot Nicol.