Přepracovaný Giant Glory 2013 – TECH NEWS
Při představování novinek pro nadcházející sezónu nezapomněli zástupci Giantu ani na zastánce bezedných zdvihů a pořádného kalupu dolů z kopce. Zlehka přepracovaný sjezdový stroj Giant Glory, na jehož vývoji se podílel mistr světa Danny Hart, je připraven na startu.
Dannyho parťáci
Mistrovskou jízdu Dannyho Harta na sjezdové trati v Champéry viděl snad každý. Maminky si hrůzou zakrývaly oči, přítelkyně si ještě dlouho pamatovaly, zač je toho pořádný whip, a my jsme otevřenou pusou zírali, jak si tenhle mladý britský floutek pohrává s kolem v terénu, který ze všeho nejvíce připomínal blátivou kaši. Středobodem zájmu se rázem stal i Dannyho závodní stroj, bahnem obalená létající Gloryna.
Závodní geometrie
Neutuchajícího zájmu se rozhodli využít manažeři Giantu, když v rámci modelového ročníku 2013 pustili do prodeje inovovaný sjezďák Glory vycházející z Dannyho mistrovského speciálu. Výrazné změny se oproti stávajícímu modelu udály v oblasti geometrie, rám dostal níže umístěný střed, více položenou hlavovou část (63,5°), což ve výsledku snížilo těžiště a markantně prodloužilo rozvor. Hrátky s centimetry a stupni znamenají o poznání stabilnější projev ve vysokých rychlostech.
Maestro Hart
Zbytek už je přesně tak, jak jsme u Giantu zvyklí. Rám svařený z hliníkových trubek Aluxx SL, které jsou údajně o celých 30% tužší než trubky ze standardní hliníkové slitiny série 6061. Navýšená tuhost umožnila použití menšího množství materiálu, a proto je rám opět o něco lehčí. O odpružení se stará virtuální systém Maestro, jež nadále spoléhá na čtveřici čepů a dvojici vahadel. Výsledný zdvih se zastavil na hodnotě 203 milimetrů. Hlavová trubka je připravena pro klasické tapered vidlice (1-1/8“ nahoře a 1-1/2“ dole).
Mistrova výbava
Výbava vrcholné verze Glory 0 bude velmi podobná té, na které řádí aktuální světový šampion. Odpružení obstarává Rock Shox modely Boxxer a Vivid, pohon v režii Sram X.0 doplňují vodítka řetězu MRP, kola DT Swiss s plášti Schwalbe brzdí čtyřpístkové kotvy od Avidu. Osazení levnějších modelů zatím známé není, jasno bude na konci srpna, kdy se Glory objeví v prodeji.
Pro více informací navštivte oficiální stránky Giantu (www.giant-bicycles.com) nebo web českého dovozce (www.progresscycle.cz).