Crankbrothers Highline – test teleskopické sedlovky

Tento příběh začal vlastně dost dávno, v dobách, kdy se teleskopická sedlovka měla teprve narodit. Jedním z jejích otců byl malosériový výrobce kol Maverick, jehož revoluční model Speedball byl později přejat a v rámci licence přejmenován na Crankbrothers Joplin. To je ale minulost, přítomnost má jméno Crankbrothers Highline.

Vzpomínáte na Joplin? A co vám říká Kronolog? Roníte slzy dojetí, nebo vám skřípou vám zuby? Pak si dojděte opláchnout obličej a vypláchnout ústa a připravte se na nové sousto, již zmíněný Crankbrothers Highline!

Je mi naprosto jasné, že nezačínám pro značku Crankbrothers úplně pozitivně, ale přijde mi, že není od věci pochopit, co vše předcházelo zrodu posledního modelu Highline. Vše začalo, jak jsem již zmínil, u Crankbrothers Joplin, což byl licenční pokračovatel jednoho z praotců teleskopických sedlovek – Maverick Speedball (nejdál jsem se dopátral někam do roku 2005/2006).

Pokud snad začnete namítat, že se dříve než Maverick Speedball objevil GravityDropper nebo ještě někdo třetí, rád vám to uvěřím, jelikož jsem po tom zase až tak důkladně nepátral. Na oplátku věřte zase vy mně, že Maverick a jeho Speedball byl produktem, který tuto myšlenku dokázal správně uchopit, prosadit a rozšířit, což mu rozhodně upřít nelze.

První a hlavní „obětí“ pro testování sedlovky Crankbrothers Highline byl můj osobní stroj Specialized Enduro Comp 650b

Osudové setkání…

Podobné to bylo s jeho přímým pokračovatelem Crankbrothers Joplin, což je teleskop, který jsem měl v ruce jako vůbec první. Pokud mě paměť nešálí, bylo to před řadou let na Garda Festivalu. Vzpomínám si, že jsem vytáhl kolegu Karla nahoru na Mt. Baldo a pak sedlovku málem nestihl vrátit, jelikož naše kolečko po kopcích okolo Gardy sebralo o dost víc času, než jsem si byl dopředu ochoten přiznat.

Stejně tak si vzpomínám, jak jsme se v počátcích doby teleskopické s kolegy a kamarády přeli, zda je lepší ovládat sedlovku páčkou v rozkroku, nebo dálkově z řídítek. Já přitom „zpátečnicky“ tvrdil, že bych nechtěl další páčku na řídítkách, a že mi „madlo mezi nohama“ připadá elegantní a dostatečně praktické. Dnes už chápu, jako moc jsem se tehdy mýlil.

Bohužel si také vzpomínám, že Maverick a později i Joplin měly své mušky a mnohdy i pořádné mouchy. První, co šokovalo teleskopem nedotčeného jezdce, byla poměrně velká provozní vůle ve vícero osách, včetně nezanedbatelné rotace sedla. V druhé řadě byl člověk zaskočen, když jste zamáčkli sedlo, pak jej někde při přenášení vzali do ruky a ono si létalo nahoru a dolů, jak se mu chtělo (fixováno bylo jen směrem dolů).

Posledním velkým neduhem byly tendence k zavzdušnění, kdy sedlovka přestala poslouchat a nedržela na určeném místě. Obvykle stačilo povolit velkou horní matici, sedlovku propumpovat a vše zase utáhnout. Ale trapte se s tím třeba i několikrát za vyjížďku. I tak to ale byla pohádková věc, velký posun vpřed a jak je dnes zřejmé, začátek velké „sedlovkové revoluce!“

Praotec Maverick Speedball

Sir Joplin a jeho následníci

Crankbrothers Joplin byl s námi poměrně dlouho, následkem čehož začal postupně zastarávat a jeho sláva bledla, jak se na trh drala další a ve zmíněných krizových bodech obvykle lépe řešená konkurence. Proto přišel Crankbrothers po čase s dalším, tentokrát vlastním, a bohužel až příliš inovativním přístupem – Crankbrothers Kronolog (první praktické dojmy – 8/2012).

Kronolog vypadal jako dobrý nápad. Čistě mechanická záležitost na místo složité olejové konstrukce, řešení s vnějším zámkem na bázi kleští, tedy se systém jako se používá ve „vytlačovací pistoli“, kterou vymačkáváte tuby silikonu a podobných stavebních hmot. Nápad super, vůle po zajištění prakticky minimální, blokace oběma směry zajištěna, jen to moc nedrželo. Nebo mě to udrželo, ale znám lidi, kteří tuto sedlovku prosedli již při první vyjížďce a tím bylo vymalováno.

Jedno podobné řešení s velkými zuby se objevilo ještě chvíli poté (tuším, že Promax na Authoru Patriot Evo – test 02/2015), ale tím tyto rohatkové systémy skončily zřejmě jednou pro vždy a Crankbrothers Kronolog zmizel tak rychle, jak rychle se objevil! No jo, jenže čím tento produkt nahradit, jak si napravit reputaci, jak navázat na Joplin? To musel být pro konstruktéry z Crankbrothers pořádný oříšek. Zdá se ale, že jej rozlouskli a my tak můžeme společně otevřít novou kapitolu pohádky o teleskopických sedlovkách Crankbrothers.

Původní Crankbrothers Joplin s ovládací páčkou

A varianta ovládaná z řídítek.

 

reklama

Crankbrothers Highline – jak to s ním bylo a je

Model Highline jsem poprvé naživo viděl, jestli se nepletu, na Eurobiku 2015. Jeho jednoduchá konstrukce, která ani v nejmenším nepřipomínala nešťastný Kronolog, se mi líbila již na první pohled. Působivá přitom byla i osobní prezentace zodpovědného pracovníka, což musel být určitě člověk z vývoje, a nikoliv jen německý dealer.

Zaujal mě jednoduchý systém, jakým se sedlovka připojuje k lanku, líbila se mi ovládací páčka a oslovilo mě tvrzení o uzavřené olejové patroně, údajně „nejspolehlivější teleskopické sedlovce na trhu“ a záruce 3 roky! To už něco znamená, nemyslíte? Nebo je to jen marketing? Pokud ano, tak zatraceně sebevědomý a dosti rizikový! Naštěstí, moje dosavadní zkušenosti hovoří jinak.

Crankbrothers Highline poprvé naživo viděn na Eurobike 2015

Páčka mě svou konstrukcí zaujala již na první pohled

Dokážu to i bez návodu!

Nesnažme se ale věci uspěchat, pojďme si projít celý příběh sedlovky Crankbrothers Highline od začátku do konce. Chleba se u teleskopů často láme už při jejich instalaci. Vzpomínám, jak mě nejednou potrápil starší KindShock LEV, super snadná nebyla ani první instalace Specialized CommandPost, jednodušší už to bylo s 9point8 Fall Line, k té jsem ale dostal dopředu pár cenných rad. Naštěstí jsem nikdy nemusel do rámu strkat hadici a odvzdušňovat RockShox Reverb!

Crankbrothers Highline ale v tomto směru zpívá zcela jinou písničku. Něco jsem si matně vybavoval z výstavy (to bylo ale více jak rok zpátky), do návodu jsem se schválně na první pokus nedíval a ono to vlastně ani nebylo potřeba, jelikož instalace lanka a spojení s páčkou bylo tak snadné!

Stačilo povolit velkou matici na dolním konci sedlovky, opatrně vytáhnout plastový šnek s čepičkou, kterou jsem tímto úkonem sejmul, protáhnout lanko (váleček zůstává u sedlovky), šnek usadit zpět (pozor, je zde malý plastový zobáček, který definuje, v jakém úhlu je potřeba tento prvek vložit zpět, s orientací pomáhá šipka), utáhnout matici, lanko vsunout do bovdenu, vytáhnout na druhém konci, protáhnout páčkou, zajistit malým červíkem a hotovo!

Vynechal jsem samozřejmě protahování bovdenu rámem, což ale v mém případě nebylo potřeba, jelikož jsem měnil jednu mechanickou sedlovku za jinou, a také instalaci páčky na řídítka a její seřízení, k čemuž se ještě dostanu.

Při instalaci je důležité, aby se tento výstupek na plastovém šneku trefil…

…do této drážky. Naštěstí je to o dost snazší, než jak to vypadá.

Se správným zarovnáním vám přitom pomůže šipka na těle sedlovky a proužek na protikusu.

Chytáš? Nechytil!

Výše popsaný postup je, i když to možná dle počtu jednotlivých úkonu až tak nevypadá, skutečně jednoduchý. Žádné složitosti vás nečekají ani když potřebujete odpojit sedlovku a vyndat ji z rámu. K tomu stačí povolit onu spodní matici, vytáhnout mechanizmus se šnekem a sedlovka vám zůstane v ruce. Tady se ale nachází malý chyták (od slova „chytat“). Samotná matice na koncovce se šnekem a lankem nedrží, proto se mi asi dvakrát stalo, že mi při chvilce nepozornosti zapadla do rámu. Prostě jsem ji „nechytil“!

Dvakrát stačilo kolo otočit vzhůru koly a matice zase vyklouzla, jednou se mi ale v sedlové trubce vzpříčila a já ji pak chvíli páčil ven pomocí plechového metru s háčkem na konci. Je to hloupost, ale stačí o tom vědět a při rozebírání či instalaci sedlovky jednoduše vycpat sedlovou trubku hadrem, aby vám matice elegantním obloukem nesklouzla po bovdenu jako po nenápadném černém výtahu hezky do útrob rámu.

Případně se podívejte na instruktážní videa (seznam videí YouTube) a zde je jeden chytrý trik. Nalepte pásku na bovden, vytvořte jakoby vlaječku a matice vám pak nezmizí v rámu!

*Samozřejmě, že jsem na to při poslední příležitosti, kdy šel Crankbrothers Highline dolů z mého kola zapomněl, a pak nastala ta vtipná situace s metrem v jedné ruce a světýlkem v druhé!

Když si nedáte pozor, matička vám snadno sklouzne a zmizí v rámu. Alespoň se nemůže někam zakutálet. 

Páčkalis-univerzális!

Přestože mi moc nevoní, když lanko končí svým otevřeným koncem u páčky (starší Kind Shocky v tomto směru uměly potrápit, podobně řešený je třeba Giant Contact SL Switch), tady jsem se zprvu divil, pak si vzpomněl na úžasně prosté usazení lanka na druhém konci a nakonec to prostě neřešil, protože není co! Lanko protáhnete páčkou, vyleze vám z její zadní strany, zde se celkem snadno zastřihne a pak už na něj ani nemusíte myslet. Ani koncovku jsem na něj nedával, jak je elegantně skryto před vaším zrakem a hlavně před vašimi prsty.

Jinou kapitolu představuje usazení samotné páčky na řídítkách, což může být horor i pohádka. Horor to je, pokud jste neukojitelným perfekcionistou, pohádka ve všech ostatních případech. Objímka je poměrně prostá s čepem pro snadné rozevření a možností vložení na řídítka, aniž byste museli rozebrat půl kokpitu. Na objímce visí kulové oko a v něm je kulový protikus, na kterém si trůní samotná páčka.

Je to trochu podobné jako s kulovými podložkami u brzd Avid (SRAM). Jednoduše povolíte, nastavíte si úhel, sklon a natočení, utáhnete, vyzkoušíte, jedete. Tak je tomu v případě, že nejste neukojitelný perfekcionista. Ten totiž zešediví, než si z nekonečného množství možností vybere tu pravou. Ostatně na seřízení páčky jsou (minimálně ze začátku) potřeba dvě až tři ruce a nefunguje to až tak, že lehce povolíte jediný šroub, napolohujete páčku a utáhnete. Chce to spíš jednou rukou ovládat šroub objímky a druhou polohovat samotnou páčku, třetí pootáčet objímku atd.

Na první pokus to může být a pro mě i bylo docela pracné a chtělo to více pokusů, než jsem se dobral požadované polohy. U druhého kola jsem byl ale s instalací hotov za minutu. Zřejmě praxe!

Jestli bylo u teleskopických sedlovek Crankbrothers něco za všech okolností efektní, elegantní a funkční, pak to byly vždy ovládací páčky. Model Highline nevyjímaje!

Kulové uložení umožňuje natočit páčku pod libovolným úhlem, dát ji nahoru, dolů, doleva, doprava…

Ovládací lanko je jednoduše schované na zadní straně. Pokud se nezačne třepit, není potřeba s ním cokoliv dělat.

Jen si sáhni!

Jestli jsem doposud byl na adresu Crankbrothers Highline podezřele pozitivní, teď se začnu pomalu ale jistě rozplývat. Líbí se mi podoba páčky, která chytře, ergonomicky a smysluplně využívá firemní logo. Při prvním svezení jsem měl sice pocit, že nějak nemůžu najít „bod G“, tedy místo, kde sedlovka začíná reagovat, s postupem času si ale říkám: „Co jsem to sakra řešil?“

Faktem je, že páčka a navazující mechanizmus se sice nehýbe super snadno a super lehce, má z logiky konstrukce svůj jasně patrný odpor, ale pokud udržíte ovládací vedení čisté a namazané (stejně jako šnekový mechanizmus uvnitř), neměl by to být problém. Co vás naopak potěší je příjemný, kultivovaný, a tak nějak luxusně působící pohyb páčky s konstantním odporem. Nevím, jak to popsat, ale prostě se to hezky mačká! O to víc, máte-li řazení 1xcokoliv a páčku ovládáte palcem nalevo pod řídítky.

Luxusně působící, jemný a dokonale plynulý je i chod samotné sedlovky, která má jen decentní provozní vůli (nebo mi to dnes už ani nepřijde) a drží spolehlivě v obou směrech. Její pohyb není nejrychlejší. KindShock a 9point8 by ji v rychlostech pohybu jistě předběhly, RockShox Reverb naopak bývá i pomalejší.

V případě kombinace s jinou brzdou (např. Shimano BR-M425) už může dojít k lehčí kolizi, ale i s tím se lze poprat.

S úzkoprofilovou objímkou brzdy (např. SRAM Guide) si můžete páčku nastavit skutečně libovolně.

I když padají trakaře!

Pocit z jemnosti a plynulosti kroku je z mého pohledu skutečně hodně vysoko. KindShock LEV Integra mám na svém kole a jsem s ním spokojen, i když má svoje vrtochy. 9point8 Fall Line je za mě vrchol, i když nemá tak elegantní a v ruce příjemnou páčku, Crankbrothers Highline se pak nachází při zhodnocení celkového pocitu ovládání a funkce hned za ním.

Hodně se mi líbí, jak jemně a přesně lze dávkovat výšku, pokud si chcete sedlo shodit jen o kousek dolů, nebo jen nechat malinko přizvednout. Při „cestách dolů“ na něm může člověk v klidu sedět, zmáčknout páčku, jeho pozadí sjede tak hluboko jak potřebuje a zase si pevně hoví na svém místě. Parádička!!!

Bez větších připomínek fungoval Highline i v hlubších mrazech! Že jsem jich tuto zimu na kole zažil! Chod sedlovky se s padající teplotou o něco zpomalil, nikdy se ale nezastavila úplně. Highline nezamrzl, jak to umí Reverb (sorry, že do něj tak řežu!). I při -5° a možná i v trochu hlubších mrazech chodil Highline jako by se nechumelilo, přestože se třeba i chumelilo! Pomalu, rozvážně, ale stále hladce a jemně.

Vyčítat mu nelze ani příliš tvrdé dorazy, ty jsou spíše decentní i když jasně patrné. Naopak etalonem „kovadliny“ je Fox Transfer – „někdy si zkuste, co to dělá za rány!“

Zámek sedlovky klasické a lety ověřené konstrukce s možností mikronastavení polohy, navíc doplněný o kontrolní stupnici.

U zadního šroubku je přitom otevřený vstup.

Díky čemuž se usnadňuje proces výměny sedla.

Cesty páně Slabiny

Jak se pomalu ale jistě blížíme závěru, nezbývá mi než zeptat se sama sebe: „Má Crankbrothers Highline nějaké výrazné slabiny?“ Odpovědí je, spíše ne! Nebo jak se to vezme. Hmotnost 580 g (katalogová – reálná na konci testu) při zástavné délce 400 mm a průměru 30,9 mm mi přijde celkem rozumná (v nabídce i varianta v průměru 31,6 mm). Jestli mi něco vadilo, tak omezení zdvihu na jedinou a dnes již pomalu „smutně nízkou“ hodnotu 125 mm.

Kdyby Highline nabídl vše, co popisuji výše, s přírůstkem pár gramů a rozšířením zdvihu na 150 mm, nebo klidně i 170 mm, pak bych se mu začal už skutečně klanět. Bohužel, tak tomu není (zatím, ťuk, ťuk, ťuk). „Haló, slyšíte tam v Kalifornii přes neustálé šplouchání oceánu? Chce to už jen vyšší zdvihy!“

Šílená není na dnešní dobu ani cena, kdy mi 8 990 Kč za špičkově zpracovaný produkt a sedlovku se zárukou 3 roky přijde více než férové.

Elegantní černé provedení cíleně rozbíjí jen stříbrná matice. 

Praktická i elegantní je stupnice zasunutí sedlovky do rámu.

Matici s těsněním lze snadno povolit a v jednom z video návodů je řečeno, že by se pod ní jednou za čas měla aplikovat trocha maziva.

Crankbrothers Highline – závěr

Mám-li své dojmy shrnout do několika slov, pak mám chuť použít přídavná jména jako: „luxusní, elegantní, chytrý, příjemný, komfortní, ergonomický, funkční, parádní, propracovaný…“ A tak by se dalo pokračovat ještě dlouho. Dojem na mě Highline od Crankbrothers udělal obrovský. Kanadská mechanická alternativa (9point8) je stále mým osobní favoritem (už jen díky nabídce různých délek a zdvihů), Fall Line je ale také „favoritem cenovým!“

Crankbrothers Highline naopak nabízí skutečně špičkový dojem už jen z celkového zpracování, luxusně snadný postup při instalaci nebo demontáži, deklarovanou a za dobu několika měsíců mnou zatím potvrzenou spolehlivost a bezproblémovost, elegantní, chytrou a do ruky krásně padnoucí páčku, a to vše za cenu, která všem těmto superlativům dokonale odpovídá.

Nezbývá mi tedy než se naposled opakovat: „Přidejte jednu či dvě zdvihové varianty a rázem bude Highline sedlovkou, kterou budu doporučovat všem tazatelům, jimž půjde o nejlepší poměr ceny a kvality a budou chtít něco ze střední a vyšší třídy s pocitem luxusu a záruky…“

Text: Štěpán Hájíček | Foto: Štěpán Hájíček (mix internet) | Kompletní fotogalerie samostatně


Crankbrothers Highline

Cena: 8 999 Kč (progresscycle.cz / www.crankbrothers.com)
Hmotnost (reálná): 550 g (sedlovka 520 g + páčka 30 g | vedení modelově 60 g)
Zdvih: 125 mm
Průměry: 30,9/31,6 mm

PLUS

  • Jednoduchost instalace
  • Uchycení a možnosti nastavení ovládací páčky
  • Tvar, vzhled a dojem z ovládací páčky
  • Jemný, plynulý a dokonale přesný chod
  • Těžko popsatelný dojem luxusu (s ohledem na funkci sedlovky)
  • Pevný zámek sedlovky s dvěma šrouby (mikrostavitelný s kontrolní stupnicí)
  • Otevřený úchyt zadního šroubu (zámek sedlovky) a tedy poměrně snadná instalace sedla
  • Celkově špičkové zpracování
  • Praktická se ukázala délka 400 mm (test Rock Machine Blizz 70-27+)
  • Poměr vysoké kvality a přiměřené ceny
  • Záruka 3 roky!
  • Praktické a elegantní číslování (výška vysunutí) na těle sedlovky (zepředu)
  • Highline za celou dobu testu ani jednou nezaváhal, fungoval i v mrazu, sice pomaleji, ale fungoval

MÍNUS

  • Pouze jediný zdvih, dnes takřka nedostačujících 125 mm
  • Pozor, aby vám jistící matice při montáži/demontáži sedlovky nesklouzla do rámu – v textu jsou popsané dva triky
  • Jedinou další výtkou by mohla být spíše nižší rychlost pohybu, ale to rozhodně nemusí vadit každému

Pokud vás to zajímá, tak díky jednomu aktivnímu čtenáři a spokojenému uživateli sedlovky Crankbrothers Highline jsme se dostali i k tomuto podrobnému nákresu se všemi rozměry.

Při zdvihu 125 mm je rozměr sedlovky spíše delších 400 mm. Ale někdy se to může hodit…

Matička pod šipkou slouží k odpojení sedlovky, pokud byste povolili horní matici, můžete vyjmout olejovou patronu (pokud víte, co děláte).

Se sedlovkou Crankbrothers Highline jsem nejvíce najezdil na Specialized Enduro Comp 650b

Ale chvíli se ohřála (spíš byla mražena) na Rock Machine Blizz 70-27+

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky
  • Vlající Střapec

    S tím etalonem kovadliny by to podle mne bylo na místě spíš u Command Post (tedy aspoň před pár lety určitě), u Foxu Transfer dejme tomu též, ale nepřijde mi to tak hororové, jako u toho Spešlu… 🙂

    Příjemnou fičurku proti sklouzávání oné závěrné matice do rámu má právě 9.8, O-kroužek schovaný přímo v té matičce ji drží hezky na místě.

    Jak to bylo Štěpáne s provozní vůlí po těch několika měsících užívání?
    Mě třeba překvapily vůle u fungl nového kousku Foxu Transfer, řekl bych, že skoro až jako u sedlovky Giant… U Giantu se nad tím ale dalo přimhouřit oko, protože cena… 🙂

    Jináč i na Pinkbike vyšla na CB Highline pochvalná recenze, a mám dojem, že tamtéž jsem četl, že varianta se 150mm zdvihu je na cestě.

    Ještě kdyby tak byla tovární možnost adaptéru pro uchycení přímo k brzdové páčce I-Spec2/Matchmaker a je to naprosto dokonalé! 🙂

    • K tvé (prostřední) otázce. Sedlovku jsem vozil od podzimu skoro do jara, před tím ji docela dlouho trápili ve Velu a teď, když ji vracím, tak má vůli jen minimální. Nebo jak to jednoduše popsat? Nic, co by tě překvapilo, nic jako u Giantu. Jestli přijde verze se 150 mm, což by bylo nasnadě, pak třikrát sláva, sláva, sláva!

      Ohledně Specialized CommandPost máš pravdu, zejména starší kousky byly jako vystřelovací čert z krabičky. Ale časem se to nějak obrousilo a už to nebylo tak hrozné. Měl jsem ji na kole rok. Zato Fox Transfer dělá rány, i při relativně normální rychlosti stlačení/vytažení jako zmíněné kladivo na kovadlině. Tak mi to alespoň přišlo, když jsem ji měl naposled v ruce a podobnou zkušenost měl i Petr H., který si ji kvůli tomu nakonec na kolo ani nedal!

      • Pavel

        Já mám teď na kole Transfer a absolutně v pohodě, žádná velká rychlost, natož nějaké vystřelení. Před tím jsem měl D.O.O.S., to byla větší střelba, ale šlo jen o zvyk.
        Co se týká délky, tak moje první 150mm byl Giant a vadilo mi, že docela trvá než to se mnou zajede až dolů, takže Transfera jsem kupoval zase v osvědčené délce 125mm, ale to je úplně jiné kafe, to zajíždí „samo“, takže ty 2,5cm navíc bych u něho zase zpátky klidně snes.

        • Pokud jsi spokojený, tak jedině dobře. Já neměl na mysli ani tak rychlost a střílení, v tom je jasným premiantem Specialized CommandPost, ale spíš ty extra tvrdé a hlasité dorazy na Fox Transfer. Ale třeba ti to ani nepřijde nebo já jsem moc velká citlivka. Jinak na redakčním RB Bandit 675 máme zmiňovaný 9point8 Fall Line 150 mm a rychlost je naprosto přiměřená a těch patnáct čísel mě rozhodně nezdržuje. Na svém Specialized Enduro 650b mám 150 mm KindShock Lev Integra a kratší bych určitě nechtěl. Až moc jsem si na těch 150 mm kroku zviknul, proto jsem si ji na kolo také koupil, a klidně bych šel i na 170 mm! 😀 Prostor by tam na tom byl, alespoň u Endura.

          • Roman

            cokoliv pod 180mm je cesta do pravěku:)

  • Tom

    Nechystá CB nějakou slevu pro majitele Kronolog?? 🙂 Na něm je fajn tak ta páčka ovládání… Nicméně mi stále nějak slouží…

    • Hmmm, mohli by zavést „šrotovné“ na Kronolog. Zkusím se zeptat.

      • Tom

        Díky! Šrotovné by bodlo, jen co je pravda. Je to taková časovaná bomba…

  • Honza

    Pro všechny zájemce, na bikediscount.de je za 202 euro a poštovné víc než příjemné.

  • Vlající Střapec