CANNONDALE Habit 2016 – Tech News

Cannondale Habit 2016 - Tech NewsPřed časem jsme se blíže podívali na novinky značky Cannondale týkající se modelového roku 2016. V daném článku jsme rovněž zmínili, že se jedna novinka teprve chystá. Tímto žhavým a před pár dny odhaleným želízkem je Cannondale Habit, zcela nový trailbike na středních kolech 27,5“.

Jasně, dnes každý mluví hlavně o enduru, ale ruku na srdce, kolik je okolo vás „core riderů“, kteří skutečně využijí potenciál 160mm bestie? Pár nejspíš ano, ale hlavní prodejní síla vždy ležela v kategorii všestranných kol, kam nový Habit dokonale zapadá. 120 mm zdvihu nad oběma koly, hravá geometrie, široké cenové rozpětí, hliníkové i karbonové rámy, klasické vidlice i jednonohá Lefty a navíc i Bad Habit! To samé kolo jen na tlustých kolech 27,5+! Něco takového v nabídce slovutného Cannondalu docela dlouho chybělo!

Skutečně, podíváme-li se na současnou nabídku fullů Cannondale, pak začneme u sportovně závodního Scalpelu 29, za nímž ale zeje poměrně velká propast, jelikož dalším stupněm byl až doposud drsnější trailový model Trigger (test – Cannondale Trigger 4) a enduro potvora Jekyll (test – Cannondale Jekyll 27,5 4). Cannondale Habit je tak vítaným přírůstkem, který otestujeme jak nejdřív to bude možné.

Cannondale Habit 2016 - Tech News

V detailu je pokrok

Cannondale Habit není po technologické stránce ve své podstatě ničím novým, jelikož využívá osvědčené konstrukce a materiály známé z jiných modelů, i když je pravda, že určité prvky kombinuje poměrně novým způsobem, proto se jedná o stroj, který je technologicky na výši a plně respektuje současné trendy. Začněme kupříkladu popisem zadní stavby, která se zdá být poměrně klasickou adaptací víceprvkového zavěšení, jež lze obecně označit jako „swing link“ díky raménku zavěšenému na horní trubce, stejně jako je tomu u Scalpelu.

Stejně jako u Scalpelu i zde přitom najdete řešení zvané „Zero Pivot“, které se sice nezbavilo čepů zcela – pár ložisek se zde stále najde – odstraněn byl ale čep na zadních vzpěrách v blízkosti patky. Co je zajímavé, toto vylepšení není přítomné jen u karbonových strojů, ale také u hliníkové varianty. Cannondale totiž právě modelem Habit, stejně jako silničním strojem CAAD 12, dokazuje, že byl a je mistrem v práci s hliníkem.

Cannondale Habit 2016 - Tech News

Díky tomu bylo možné vyrobit i hliníkovou zadní stavbu tak, aby horní vzpěry byly dostatečně pružné a umožnily bezproblémový pohyb celé zadní stavby v plném rozsahu 120 mm. A když už jsme u zadní stavby, pevnou osu snad nemusíme ani zmiňovat, zajímavější je aplikace čepů LOCK’R Expanding Pivot System, což je řešení sdílené se značkou GT (GT Helion a Sensor), které je o 6% tužší, o 10% lehčí a používá o 33% méně dílů než klasické čepy stahované objímkou.

A poslední zmínka k zadní partii může patřit pro změnu kompozitní verzi, která je karbonová skutečně od hlavy až k patě, čímž je myšleno, že je z černého hadího materiálu upředena jak celá zadní stavba, tak i horní raménko, které je o 100 g lehčí než identické hliníkové.

Cannondale Habit 2016 - Tech News

Tím to nekončí!

Málem jsem vás mystifikoval, jelikož v zadní partii ještě chviličku zůstaneme. Další místo, na které stojí za to zaměřit svůj zrak, je zadní brzda, která je moderně ukryta uvnitř rámu, usazená na zadní vidlici. Cannondale zde používá patentovaný plochý úchyt, k němuž se samotný třmen připojuje pomocí originálního adaptéru. Stejné řešení přitom najdete na modelech Cannondale F-Si Alloy a silnicích CAAD 12.

Cannondale Habit 2016 - Tech News

Za pade nebo za tři sta?

Jak již bylo řečeno výše, nový Cannondale Habit pokryje skutečně široké cenové spektrum. Začneme-li na samotném vrcholu, pak nám nejspíš spadne čelist při pohledu na cenovku vrcholného provedení Cannondale Habit HiMod Carbon Black v ceně 309 999 Kč! Špičkový materiál rámu BallisTec Carbon, špičkové osazení, karbonová kola atd. Za to se zkrátka platí. Černý Habit, na to že se jedná o primárně nezávodní model, tak může být ideálním strojem pro maratonce světové úrovně či jiné movité nadšence a milovníky rychlosti, terénu a pohodlí.

Dohromady bude Habitů osm variant, kdy většina z nich vyrazí do světa s originální vidlicí Lefty 2.0, o níž jsme si něco řekli již v obecném představení novinek Cannondale 2016. Pouze dva základní modely Habit 5 (MOC 64 999 Kč) a Habit 6 (MOC 51 999 Kč) budou vybaveny konvenčními teleskopickými vidlicemi.

Cannondale Habit 2016 - Tech News

Cannondale Habit 2016 - Tech News

Bad Habit 27,5+

V již vícekrát zmíněné prezentaci novinek Cannondale 2016 padla zmínka o strojích nazvaných kreativně Beast of the East, tedy hardtailech na kolech parametru 27,5+. Ty ale nebudou jedinými „pluskovými“ stroji v kolekci Cannondale 2016, jelikož je doplní i plně odpružený Bad Habit 27,5+.

Bad Habit 27,5+ je kolem, které rozšiřuje možnosti základního Habitu. Stejně jako on nabízí 120 mm zdvihu, zadní stavbu typu Zero Pivot, to vše na velkých a „středně“ tlustých kolech 27,5×3,0“ a 45 mm širokých ráfcích. V nabídce budou dva modely Cannondale Bad Habit 1 (99 999 Kč) a Bad Habit 2 (79 999 Kč), lepší s vidlicí Lefty 2.0 základní na RockShoxu.

Uvidíme, kam bude tato kategorie v budoucnu směřovat. Zatím se spíše obecně věří pevným 27,5+ strojům, zda a jak moc se chytí fully 27,5+ je skutečně ve hvězdách… Nechme se překvapit, každopádně bude-li dostupný testovací stroj Bad Habit, moc rádi se na něm také svezeme, ať si můžeme udělat vlastní názor.

Tolik všechny klíčové novinky Cannondale pro rok 2016. Rychlý souhrn přidáme ještě po výstavě Eurobike 2016 a co nejdřív se vrhneme do testování novým modelů. Zůstaňte proto s námi naladěni na vlnu novinek.

Cannondale-Bad-Habit-1
Cannondale Bad Habit 1

Cannondale-Bad-Habit-2
Cannondale Bad Habit 2

Cannondale Habit v nabídce obchodu
www.koloshop.cz
koloshop-logo-PNG

Foto: Štěpán Hájíček / Cannondale

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky
  • Kuba

    Mimo téma, bude někdy v dohledné době test Spectralu EX? Díkes

    • No slíbený test Spectralu EX zatím nějak vyšuměl, ale máme slíbené nějaké novinky po představení na Eurobiku, tak uvidíme 😉

  • Marek

    120mm mi přijde málo, všestranný bike vidím na 140/140. Mam 165/160 a využívám to plně ke své spokojenosti. Je pravda, ze jsem využíval i 180/180, a vlastně kdysi dávno i 200/200 🙂 Pod pojmem všestranný vidím to, ze na kole mohu ujet 50km, ale také ho vzít do bikeparku. To by na 120mm bylo hodne omezený.

    • Každý to má hozené jinak, ale trailbike na 120 mm je kolo na kterém se sveze skoro každý a na „takové to normální ježdění“ je zcela ideální. Ale proti gustu 😀

    • Honza

      120 mm je univerzál. Jel jsem Trek Remedy 27,5, který na 140 mm doslova letěl. A naopak, na jiné 27,5 140 jsem málem po pár km vypustil duši. Takové hrátky s geometrií se u 120mm zdvihů nedějí a jezdí to dobře snad vždy.

    • Lance Flare

      sorry ale so 160/160 alebo dokonca 180/180 obludami sa neda normalne slapat do kopca vo vyssom tempe. ja chapem ze ty sa vies vozit len dole kopcom, ale urcite by som nenazyval take vysokozdvihove prisery za „vsestranne“.
      a 50 km? vsak to davam kazdy den po praci. looool ze 50 km.

      • Ondra

        80-100 km na 160/150 je možné pokud se to na to navrhovalo, míň zdvihu už nevemeš do hor, protože to bude brát sílu z rukou, není to o zdvihu, ale o tom co tě ukojí. Jinak platí vše co bylo řečeno. Je to o tom, kdo hledá hory a kdo jede na „uplácáno“ … Jeseníky Krušky, hraniční trl… zas tolik toho není, pražák už musí hodně cestovat. Nechci vždy vědět kam pojedu a chci vědět, že kolo může.

        • Honza

          „Že kolo může“ je podle mě přesný příklad, jak nevybírat kolo. Koupit 160 mm zdvih a využít ho jednou v roce, zbytek trpět. Naopak adekvátní zdvih, podle toho co běžně jezdím, udělá mnohem více parády.

          • onžíí

            Běžně dojíždím 17 km do Kout pod hřeben; * asfalt na horáku je jako zaplatit startovný na kole pro život… a jedu po ose nahoru, běžně jedu do Rychleb autem a běžně na tom kole pod ty kopce dojedu a pak už ilegál. Se dvěma dětma sem z pojmu běžně udělal střed mých vášní a po pevňáku prostě postavil maratonský kolo na 150 mm… s novejma tlumičema si konečně splnil sen – sjede to bajkpark a na regionálním maratonu 10-20 místo a pevňáka po roce půčuju na furt dál, protože od té doby co se dělaj kola co jedou tak ho nevyužiju. Přistěhoval sem se za ježděním a koupil AM s enduro parametrama jednou ho nalomil a teď rozmýšlím co dál. Přispívám pro všechny co se bojí, nikdy není dost zdvihu; jediná volba je v charakteristice tlumiče… a tím co se děje obecně vzadu, to rozhoduje o tom, jak se povozíš. Kolo ti sílu nedává to je jen marketingem vsunutá formulka, žene vášeň, kterou vzbuzuje v každým jinej tip kola. Proto pro každého co jeho jest. Vybíráš si traily ne kolo. Brácha se přestěhoval do hradce a má po prdely.

  • Honza

    Pěkná novinka 🙂 Na kolik peněz přijde ten zelený AL fešák a co má za tlumič?

    Habit nahrazuje „turistický“ Rush 29?

    • Jestli myslíš ten zelený na začátku galerie tak to je Habit 4, MOC 85 999 Kč, ten druhý zelený je Habit Hi-Mod 1 a ten je bratru za 195 999 Kč. Dražší má tlumič RockShox Monarch DebinAir XX, levnější Monarch RL.

      A ano, Habit je zde místo Rushe 29. (Ne)sportovní všeuměl 😀

      • Honza

        No tak to děkuju pěkně, slušná pálka. Vím – kurz dolaru, značka, novinka, ale stejně…