Cannondale – Novinky 2016

Cannondale News 2016O znalostech novinek GT 2016 načerpaných nedávno v Novém Městě na Moravě jsem se s vámi podělil minulý týden, nyní přichází čas na další značku z rodiny dovozce Aspire, slovutný Cannondale a jeho MTB kolekci ročníku 2016.

Cannondale vždy platil a pro většinu bikerů stále platí za dosti výjimečnou značku, která dělá věci po svém. V minulých letech třeba platilo, že u Cannondale skoro neexistovaly jednotlivé ročníky, jelikož se jejich kola měnila průběžně a novinky se představovaly často i uprostřed rozjeté sezony, na jejím začátku, nebo na konci. Dnes je tomu, zřejmě díky globalizaci, krapet jinak, i když ne tak docela. Na prezentaci v Novém Městě totiž byla představena víceméně kompletní modelová nabídka roku 2016, přesto máme důvěrné informace, že se na nás pár novinek ještě chystá…

Krom jiného by mělo jít o nástupce veleúspěšného modelu Scalpel 29, který je u nás jasně nejprodávanějším fullem značky Cannondale. Premiéra nové generace ale nejspíš proběhne až někdy koncem roku, či z kraje toho následujícího. Takový byl alespoň vzkaz obchodníkům: „Nebojte se objednat stávající Scalpel, nemáme v plánu jej do měsíce nahradit novou generací!“

reklama

Nová Lefty 2.0 a Lefty Supermax 2.0

Jednonohá vidlice Lefty se v příštím roce dočká dvou přírůstků, či spíše dvou speciálních verzí, ale i celkové omlazovací kůry. První novinkou je speciální Lefty Oliver navržená pro již dříve odhalený stroj Cannondale Slate. Tedy silničku určenou nejen na silnici! Ve své podstatě se jedná o ještě krapet drsnější verzi sesterského modelu GT Grade, která bude osazena právě vidlicí Lefty Oliver. Ta nabídne zdvih 30 mm a speciální odladění pro použití na silnici i mimo ni. Tato vidlice by měla být pevná a stabilní a poskytovat vyšší míru komfortu na extrémně rozbitých silnicích i mimo ně.

Druhou novou Lefty bude Olaf, což je statnější bráška Lefty SuperMax 2.0, vidlice montované především na endura Jekyll. Olaf je vidlice pro fatbiky, která tomuto extra širokému standardu plášťů přináší volnost, jakou doposud nezažily. Zdvihově zůstane konzervativně na 100 mm, avšak díky své konstrukci, vlastně jen upravené, či lépe řečeno rozšířené korunce, dokáže pracovat s plášti do šíře 4,8“ a teoreticky by měla být schopná pobrat i ultimátní rozměr 26×5.0“.

Všechny nové vidlice Lefty 2.0 a Supermax 2.0 zároveň dostanou pozměněné ovládací prvky. Úpravy se dočkal jednak tvar a velikostní poměr červeného kolečka odskoku a modrého tlačítka lockoutu, které se podstatně zvětšilo, zároveň se změnil i popis, aby bylo zřejmé co máte mačkat když chcete jet do kopce a co když se blíží sjezd: „Push to Climb / Push to Descend“. Jednoduché, ale nanejvýš praktické vylepšení!

Cannondale News 2016

Cannondale News 2016
Vidlice Cannondale Lefty 2.0 a její nové ovládací prvky

Kliky Cannondale Hollowgram a Si

Další dílčí novinkou roku 2016 bude nová sestava klik Cannondale, které se budou nově nabízet ve třech kvalitativních stupních. Na absolutním vrcholu bude stát špičkový model Cannondale Hollowgram SiSL2 s Direct Mount převodníky vyfrézovanými z jednoho kusu hliníku OPI Spidering SL (dvoupřevodník na silnici, jednopřevodník OPI 1X MTB Spidering pro MTB). Kliky Cannondale přitom dlouhodobě vévodí tabulkám srovnávajícím hmotnost a tuhost. Obvykle se řadí mezi nejlehčí a jedny z nejtužších v dané kategorii.

Starší „obyčejnější“ generace Hollowgramů dostala označení Hollowgram Si, kdy tyto kliky nabízí většinu špičkových parametrů jako SiSL2, jen v krapet jednodušším, o fous těžším a hlavně částečně dostupnějším provedení. Chybět ani zde nemohou převodníky OPI Spidering SL. Třetím do party jsou kliky Cannondale Si, což jsou základní kované kliky s velice slušným poměrem hmotnosti a tuhosti, které jsou standardně osazeny převodníky FSA.

Cannondale News 2016
Kliky Cannnondale SiSL2 (silniční)

Cannondale News 2016
Kliky Cannondale Si (MTB)

Kola Cannondale C-Zero

Třetí komponentovou novinkou jsou vlastní zapletená kola Cannondale C-Zero, která kombinují karbonový ráfek a náboje Cannondale C-Zero. Přední jednostranný náboj typu Lefty 60, zadní standardu 142×12 mm. Speciální jsou i přímé dráty C-Zero, které jsou dvakrát zeslabované. Zkrátka super karbonové obruče (jako) stvořené pro stroje Cannondale Jekyll nebo F-Si.

Cannondale News 2016
Cannondale F-Si Carbon 2 s koly C-Zero (2016)

Cannondale F-Si HM a SM

Jednou ze zásadních bikových novinek předchozího roku byl stroj Cannondale F-Si, pevný 29“ hardtail, jenž je pokračovatelem staršího modelu F29. Ten díky ještě hlubší integraci a osobitě pojaté geometrii přináší zcela nový pohled na závodní XC stroje parametru 29“. Ostatně přečtěte si náš test – Cannondale F-Si Carbon 2.

Jelikož se tento stroj natolik povedl, díky čemuž sklízí jedno pochvalné hodnocení za druhým, rozhodli se lidé v Cannondale, že řady této platformy zásadním způsobem rozšíří. Vedle vrcholných modelů Cannondale F-Si Carbon HI-MOD, (zkráceně HM – uhlíková vlákna High Modulus) najdete v nabídce nově i verze s prostým označením F-Si Carbon, či s pracovním označením SM (Standard Modulus), která zaujmou nižší patra nabídky.

Vnějších rozdílů mezi těmito dvěma variantami je naprosté minimum, odlišnost je víceméně pouze v použitém materiálu a snad i v hmotnosti rámu. Ale jen nepatrně. Jinak základní řada Cannondale F-Si Carbon nabídne vše co vrcholné verze HM. Konkrétně více položenou hlavu, kratší stopu předního kola (předsazení vidlice 55 mm) a hlavně asymetrickou zadní stavbu Ai (Asymmetric Integration), která je záměrně vyosena o 6 mm doprava, stejně jako převodníky.

To vše proto, aby bylo možné dosáhnout rovnoměrného napnutí drátů zadního kola (vyšší tuhost), posunout přesmykač dále od rámu a vytvořit více místa pro zadní kolo, zároveň v maximální možné míře zkrátit zadní stavbu (429 mm). Modely Cannondale F-SI Carbon (SM) přitom začínají již na částce 79 999 Kč (F-Si Carbon 4). V neposlední řadě stojí za zmínku fakt, že všechny modely F-Si se budou vyrábět s velkými 29“ koly, vyjma nejmenší velikosti S, která se bude otáčet na středním průměru 27,5“.

Cannondale News 2016
Cannondale F-Si Carbon 3 (2016)

Cannondale F-Si Alloy

Aby té F-Si mánie nebylo málo, zasahuje příliv „nové školy“ XC geometrie i do řad dostupných hliníkových strojů, kde Cannondale F-Si Alloy v roce 2016 zcela nahradí předchozí modely Trail SL a F29. Stejně jako F-Si SM, i F-Si Alloy „opisuje“ od svého technologicky vyspělejšího bratra. Proto i u hliníkových strojů F-Si najdete takové prvky jako je hlavový úhel 69,5°, odsazení vidlice 55 mm a maximálně zkrácená zadní stavba (436 mm). Co zde chybí je technologie Ai, tedy vyosený zadní náboj, který by neúměrně zvyšoval cenu.

Taktéž zde najdeme u velikosti S menší kola průměru 27,5“, což znamená ještě kratší zadní stavbu (425 mm) a odsazení vidlice 51 mm. Chybět pochopitelně nemůže velká hlava průměru 1,5“ či střed typu BB30, který ve světě MTB a ještě dříve na silnici prosadil právě Cannondale. Zajímavostí nakonec může být nenápadný plochý úchyt pro zadní brzdu, kdy se třmen vkládá dovnitř zadní stavby (jak je to dnes moderní) za asistence příslušného adaptéru.

Cannondale News 2016
Cannondale F-Si Alloy 2 (2016)

Cannondale Beast of the East

Zajímavý název pro neméně zajímavé kolo. Ani Cannondale není slepý a nezavírá oči před nově a překotně rychle se rodící kategorií 27,5+. Pro ty, které by zaujal pluskový fenomén, budou v novém modelovém roce nachystány modely Beast of the East, což je jméno trailově a expedičně založeného hardtailu na kolech 27,5+. Konkrétně se budou nabízet tři modely v cenách od 39 999 Kč do 84 999 Kč.

Všechny „Bestie z východu“ budou stát na hliníkovém rámu, nejvyšší model Beast of the East 1 bude osazen vidlicí Lefty 2.0, nižší dva modely konvenčními vidlicemi, vždy se zdvihem 120 mm. 45 mm široké ráfky budou obuty do 3.0“ širokých plášťů, takže plusko bez kompromisu a co je hlavní, i zde se uplatní asymetrická zadní stavba Ai známá z modelu F-Si.

Cannondale News 2016
Cannondale Beast of the East 1 (2016)

Cannondale Fat CAAD

A komu by bylo i 27,5+ málo, může nově sáhnout po výstižně pojmenovaném modelu Fat CAAD, tady hliníkovém fatbiku Cannondale. Vyšší model Fat CAAD 1 bude osazen již zmíněnou novou vidlicí Lefty Olaf, která nabízí prostor pro pneumatiku širokou až 5.0“ (standardně osazeno 4.8“). Základní Fat CAAD 2 (59 999 Kč) bude prodáván s pevnou vidlicí. Specifická konstrukce umožnila dosáhnout nejnižšího Q-faktoru mezi stroji s obutím 4,8“ a to díky vlastním klikám Si s Direct Mount převodníky (OPI 1X MTB Spidering) a středem BB30XL. Posledním údajem budiž šířka ráfku 80 mm.

Cannondale News 2016
Cannondale Fat CAAD 1 (2016)

Cannondale pro ženy

V roce 2016 by se Cannondale, vedle jiného, chtěl rovněž více zaměřit na ženy a pro ně určenou výbavu. Ve zkratce to znamená, že pro ně nabídne opravdová závodní kola se vším všudy, ne jen upravené pánské modely, tedy včetně „holčičího F-Si“. Logickým krokem je nasazení kol průměru 27,5“, stejně jako třeba rozpětí velikostí XS – M.

Modely F-Si Women, ale i další, které budou ještě představeny, budou vycházet ze specificky dámské geometrie, kdy se oproti srovnatelnému pánskému modelu snížila výška rámu (standover) o 22 mm, řídítka se přiblížila k sedlu o 10 mm a rozvor se zkrátil o 15 mm. Nabízeny budou jak dva karbonové modely F-Si Carbon Womens, tak i hliníkové F-Si Alloy Womens. Novinkou v nižších řadách bude model Tango 27,5, opět na středních kolech.

Nově se rozrůstající dámská řada kol Cannondale se neobejde i bez pestré sestavy silničních modelů, včetně třeba i časovkářského speciálu, fitness nebo turistických kol.

Cannondale News 2016
Cannondale F-Si Carbon Women 1 (2016)

Cannondale News 2016
Cannondale Tango 27,5 4 (2016)

Ještě se můžete těšit…

V Novém Městě na Moravě se letos v létě představil ještě jeden koncept, či jedna MTB platforma, o níž jsem slíbil, že pomlčím do doby jejího oficiálního představení. Vedle toho jsem si mohl prohlédnout a osobně vyzkoušet také zbrusu nové silniční modely Super Six Evo 2016 a CAAD 12. O těchto strojích si přitom ještě brzy něco povíme a přidám i své stručné jízdní postřehy. Zkrátka stále se je na co těšit…

Nová kola Cannondale 2016 v nabídce obchodu
www.koloshop.cz
koloshop-logo-PNG

Foto: Cannondale / Štěpán Hájíček

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky
  • Miro

    Neviete niekto prečo nerobia MTB rámy s vnútorným vedením bovdenov?

    • Osobně si myslím je to z důvodu praktičnosti. Vnější vedení se prostě snáze mění. Vnitřkem tažené bovdeny jsou sice hezké, osobně jsem je měnit nikdy mebitměnit ale slycham mechaniky