Turner Burner – první dojmy

Turner-Burner-startBurner je po Sultanu 29 již druhý model legendární „garážové“ značky Turner, který máme tu čest osobně vyzkoušet. Za jeho řidítky jsme strávili již slušných pár hodin, proto se pojďme společně podívat, jak se na něm doposud jezdilo.

Burner není rozhodně novým modelem značky Turner, jelikož toto jméno se v modelové nabídce klasického kalifornského malosériového výrobce objevovalo již v letech 1994-1998, ale také v období 2003 a 2004. Po delší odmlce se s modelovým rokem 2013 Burner vrátil jako kompletně přepracovaný a především na velká kola posazený trail-bike, který byl postaven a navržen za jediným účelem – aby vás jízda s ním bavila!

140 mm zdvihu nad oběma koly, lehký, tuhý efektivní rám, aktivní odpružení a hravá geometrie jsou jeho hlavními devizami. Tedy minimálně na papíře!

Není to jen teorie!

Skutečně, výše popsané vlastnosti nejsou zdaleka jen marketingové plky. Kolo je skutečně velice lehké, už jen když ho vezmete do ruky. Zásluhou nízké hmotnosti, lehkých kol ZTR Arch a především pak systému DW-Link akceleruje, i přes přítomnost macatých plášťů (Schwalbe Hans Dampf/Kenda Nevegal – P/Z), až neskutečně snadno. „Ty vo.., to jede skoro jako pevňák!“ Zhodnotil odpich Burneru Zed.

DCIM100DRIFT

Rychle nahoru, pohodlně dolů

DW-Link je v tomto směru takřka zázračný systém. Jeho vahadla jsou poskládána tak, aby síly pohonu částečně neutralizovaly pohyb zadní stavby a poskytly tak jezdci maximální oporu. Přitom je ale zadek i pod záběrem aktivní a ve výjezdech mocně pomáhá zadnímu kolu s přítlakem. A neméně akce vám dopřeje i na rozbité cestě nebo v divokém sjezdu, kde chodí hezky zlehka a skutečně hladce. Ostudu mu nedělá ani vidlice Fox Float 34 Factory Series, která je místy až dost aktivní, ale to je stále lepší, než aby byla tupá či zatuhlá…

Rovněž z pohledu řízení nabízí Turner Burner 275 nevšední zážitky. Český dovozce jej totiž vybavil kraťoučkým představcem Chromag BZA 35 a stejnojmennými řidítky s šířkou 800 mm a průměrem 35 mm! Tento kokpit vdechuje kolu poněkud specifický a chtělo by se říct až extrémní projev, ale není to nic, na co byste si nemohli zvyknout. Spíš jen že 800 mm široká rodla a macatý Hans Dampf vepředu vytváří z tohoto kola ještě větší bestii, než jakou v základu je.

S takovýmto set-upem máte z Burneru pocit, že se nevezete na kole s „pouhými“ 140 mm zdvihu, ale že plujete na mašině z kategorie minimálně o třídu vyšší. Tady pak ale člověk občas naráží na kontrast nízké hmotnosti a výrazného jízdního sebevědomí. Pro skutečně divoké sjezdy by se hodilo mít pod rukama „více masa“, ale hodně záleží na zvyku a vašich jízdních preferencích.

Ovládání Burneru je totiž poměrně snadné a kolo velice rychle uposlechne každý váš příkaz, přitom ale v těžkých sekcích oplývá velkou dávkou jistoty, pocitem, že pokud to s pilotováním úplně nezvládnete, ono vás nástrahami terénu protáhne víceméně samo.

Howg! Více si necháme na plnohodnotný test…

Více o tomto kole najdete na webu
www.protocycles.cz
nebo na
www.turnerbikes.com
protocycles_logo


Turner Burner 275 from BikeAndRide.cz on Vimeo.

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky
  • Sunshine 29

    Hawk? Howg!

  • Míraa

    Hned je vidět, jak FOX z vyšší ligy krásně šlape. To se nedá srovnávat s těmi OEM mrchami Evolution.

  • Kaspy

    Staci mrchu Evo poradne zajet a starat se o ni 🙂

    • Nebo si koupit něco co funguje už od začátku – RS Pike, X-Fusion Sweep, Manitou Mattoc nebo Suntour Auron:
      http://www.bikeandride.cz/2014/07/rb-iq-575-zkuse

      • Kaspy

        🙂 Tak tak. Ale kdyz je clovek zvyklej na Manitou Splice 100, kde prakticky chodilo jen 30 mm, tak je spokojenej.

      • ksichtchyně

        SR Auron je na tom asi líp než SR Durolux? zatím sem je nejel

  • Tom

    Za ty peníze, co se FOX prodává,musí fungovat i OEM verze…..