reklama

reklama

Cannondale SuperSix EVO – „Super-silnička“ se známkou LAB71 (NEWS)

Cannondale SuperSix EVO – 2023

Cannondale uvádí zcela nový rozměr rychlosti s kompletně přepracovaným silničním strojem SuperSix EVO! První kolo svého druhu, které ve své nejvyšší verzi dostane unikátní „nálepku“ LAB71! Tedy místo mezi těmi absolutně nejlepšími technologiemi a materiály, jaké dokáže Cannondale aktuálně nabídnout!  

„Přepracovali jsme náš závodní model SuperSix EVO tak, aby byl ještě rychlejší, a to ve všech směrech,“ říká Sam Ebert, produktový manažer Cannondale. „V průběhu vývoje nové generace SuperSix EVO jsme si kladli za cíl dosažení výjimečné hmotnosti a aerodynamiky, ale také zachování kvalit, pro které se toto kolo již dříve stalo legendou. Mám na mysli zejména špičkovou ovladatelnost, vysokou rychlost a přirozený pohyb. Výsledkem je stroj s minimálním odporem vzduchu, který je ještě lehčí a výkonnější než jeho předchůdce.“

Řada Canondale SuperSix EVO byla poprvé představena před více jak deseti lety, přičemž po celou dobu zůstala vlajkonošem značky Cannondale v profesionálním pelotonu. Také nový SuperSix EVO 2023 třímá ve svých rukou prapor rychlosti a výkonu a posouvá jej ještě výš než kdy předtím.

Rok 2023 rovněž přináší představení unikátní řady kol a komponentů LAB71, která je oslavou precizního řemeslného přístupu značky Cannondale, jak se ostatně psalo v článku z půlky února 2023. Nejnovější Cannondale SuperSix EVO je přitom prvním reálným členem tohoto „klubu vyvolených“.

Porovnání tvaru rámu – současný Cannondale SuperSix EVO a nový model LAB71

V jednotě je síla!

Do nového projektu LAB71 byli zapojeni specialisté na aerodynamiku a inženýři, kteří navrhovali aero speciál Cannondale SystemSix, přičemž podobný přístup přenesli i na novou generaci modelu SuperSix EVO.

Rám, sedlovka, řídítka a kola byly navrženy společně jako jeden „uzavřený systém“. Každý z těchto komponentů je sám o sobě vynikajícím kusem cyklistické techniky, dohromady ale vytváří zcela ojedinělý celek.

Super vlákna a nano matrice = LAB71

Na stavbu rámu Cannondale SuperSix EVO LAB71 byla použita nejnovější technologie a specifické materiály, vše pod souhrnným označením Cannondale Series 0.

Jedná se o unikátní uhlíková vlákna a další inovativní procesy, které se v cyklistice příliš nevyužívají kvůli složitosti jejich zpracování a vyšším výrobním nákladům. Nicméně tento pokročilý kompozitní materiál využívá špičková uhlíková vlákna a matrici s přídavkem nano částic, díky čemuž dosahuje finální rám unikátní hodnoty pevnosti, či odolnosti v tahu a tlaku. Proto bylo možné použít méně materiálu a snížit tím celkovou hmotnost.

Výsledkem je rám s hmotností pouhých 770 gramů, a to v podobě plně lakovaného a na provoz připraveného základu velikosti 56 cm. Novinka zároveň vyniká minimalistických odporem vzduchu, ale i špičkovou ovladatelností a stabilitou známou u předchůdců. Se všemi pečlivě vybranými komponenty váží celé kolo pouhých 6,8 kg, což je spodní limit dle pravidel UCI.

reklama

Pro boj na rovině i v kopcích

Díky zdokonaleným profilům trubek a maximální integraci ušetří nový SuperSix EVO plných 12 wattů při rychlosti 45 km/h (oproti předchozí verzi). Výsledkem je závodní stroj, který může soupeřit s rychlostními speciály na rovinkách a zároveň s vrchařskými speciály v kopcích.

„Jedná se zkrátka o další stupeň evoluce rychlosti ve světě silničních kol!“

Jiným ze specifických prvků jsou specificky navržené díly kokpitu na jejichž vývoji spolupracoval Cannondale s legendární společností MOMO Design, známou především z motorsportu. Výsledkem jsou nová integrovaná řídítka s představcem SystemBar R-One zaručující skvělou ergonomii i minimální odpor vzduchu.

Rovněž kola HollowGram R-50 byla navržena společně s modelem SuperSix EVO. Mimořádná kombinace nízké hmotnosti a vysoké aerodynamické efektivity z nich činí ideální zbraň zejména pro rychlostní mise.

Unikátní hlava a standardní střed

Technickou zajímavostí je rovněž specifické řešení hlavové trubky (Delta), které na jedné straně umožňuje efektivní vedení kabeláže vnitřkem rámu, zároveň snižuje čelní plochu hlavové trubky. Naopak třeba standardní závitové středové složení BSA je použito z toho důvodu, aby byla instalace klik co nejsnazší a výběr dílů co nejširší. Pro doplnění – rám disponuje prostorem pro pláště do šířky 30 mm.

Všechny ty, kteří rádi trénují i po západu slince, jistě potěší skutečnost, že je nový Cannondale SuperSix Evo plně kompatibilní se systém osvětlení a zadního radaru SmartSense. Jeho starostí je nejen dostatečné osvětlení, ale také vysoká bezpečnost díky varování před zezadu se blížícími vozidly.

Zcela nový Cannondale LAB71 SuperSix EVO bude dostupný jak v podobě samostatného rámového setu (vel. 44-58 cm), tak i v kompletním ustrojení. Dále budou k dispozici varianty SuperSix EVO Hi-MOD a SuperSix EVO Carbon (vel 44-61 cm). Kokpit od MOMO Design (SystemBar R-One) najdete na modelech LAB71 a Hi-MOD 1.

Text: Štěpán Hájíček (přeloženo za asistence ChatGPT) / Foto: Cannondale

Veškeré další informace najdete na webu: cannondale.com