reklama

reklama

Intense Tracer 29 – Konečně obě velká! (tech news)

Letos na jaře se světu představila poslední generace modelu Tracer 279, která některé možná šokovala, jelikož se u Intense rozhodli vsadit, v prestižní Enduro kategorii, čistě na mixovaná kola (mullet – 29“/27,5“). Tím ale Intense neřekl poslední slovo!

Shodou okolností jsem měl možnost Tracer 279 sám zkusit, přičemž jsem si říkal, jaké by to asi bylo na velkých kolech? Tuto otázku si zřejmě kladlo více lidí, proto je zde dnes zbrusu nový Intense Tracer 29!

Aby bylo jasno hned v úvodu, se značkou Intense jako takovou nemám, bohužel, žádné bližší vazby… Jejich kolo, zmíněný Intense Tracer 279, jsem měl možnost jezdit a zhodnotit díky vstřícnosti několika fajn kluků, kteří si právě tyto stroje sami vyhlídli a pořídili. Přáli si, abych se o nich zmínil jako o „Legendách karlovarského freerajdu!“

Tím chci dopředu naznačit, že šance na získání Traceru 29 do testu, abychom jeho jízdní vlastnosti mohli porovnat s bráškou Tracerem 279, nejsou zrovna velké. Určitá cesta by se rýsovat mohla, ale radši nebudu nic slibovat!

reklama

Prostě větší kola a hotovo!

Zkušenosti s „menším“ Tracerem 279 byly hodně zajímavé! Jak jsem již přitom v úvodu zmínil, vícekrát mě napadla myšlenka, že by to nemuselo být špatné kolo ani pokud by se postavilo čistě na průměru 29“, jak je v současném Enduro světě stále nejběžnější. Alespoň v tradiční produkční nabídce, jelikož přestavěných mulletů nejezdí po závodních tratích rozhodně málo!

Fakticky se každopádně stalo, že tu samou myšlenku zřejmě „tlačili“ do vývojářů Intense i další uživatelé, jezdci či novináři, díky čemuž jsme se dočkali dnešní premiéry. Nového je tedy u Traceru 29 vlastně jen poměrně málo. Upravená bude rozhodně zadní stavba (447 mm u 29“ oproti 439 mm u 279, oboje v Lo), aby pobrala větší kolo. Odladěná bude jistě i geometrie, zbytek by měl být fakticky zachován.

Zajímavá je třeba skutečnost, že je zachována hodnota zdvihu 170 mm nad oběma koly. To bych snad ani nečekal, jelikož u devětadvacítek se obvykle se zadním krokem nejednou šetří. Proto palec nahoru!

Precizní naladění bez ohledu na kola!

Stále přítomná je inspirace pocházející od DH legendy Intense M29, zejména v podobě odpružení JS Tuned Enduro Link (použitý již u Traceru 279). Cílem jeho konstrukce je jednak maximální snížení a vystředění těžiště (tlumič v rámu nad středem), ale i optimální odladění kroku.

Snahou tvůrců bylo i zde dosáhnout maximální citlivosti na začátku zdvihu, dostatečné opory ve středním rozsahu a potřebné jistoty a progrese na jeho konci. Stejně tak se pamatovalo i na použitelnost celého kola v rámci náročných transferů, či obecně přesunů na kopec.

Nový Intense Tracer 29 bude dostupný ve třech velikostech (M, L a XL), nejmenší rámy (S) jsou logicky vyhrazené variantě 279. Délkou dosahu (reach) se bude pohybovat v rozmezí 455 mm – 505 mm, úhel hlavy nabídne hodnoty 64,4° (pozice Hi), respektive 63,7° (Lo), efektivní úhel sedlové trubky pak bude 77,7°/77° (Hi/Lo).

INTENSE Tracer 29 – geometrie (plné rozlišení)

Flip-chip, CHAD a další vychytávky

Z výše popsaného je vcelku zřejmé, že i nový model bude využívat služeb Flip-chipu jehož pomocí bude možné měnit geometrii ve dvou krocích (Hi/Lo). Novému sourozenci stejně tak nebude chybět úložný prostor v rámu (CHAD), závitové středové složení, montážní body ISCG 05, nebo třeba dostatek místa v rámu pro košík a lahev s vodou.

V nové rodině modelů Intense Tracer 29 budou dostupné dva sety, Tracer 29 Expert postavený na odpružení DVO (vidlice ONYX SC D2, tlumič Topaz T3 Air) s pohonem Shimano SLX/Deore. Druhý kousek, Intense Tracer 29 Pro, nabídne odpružení Fox (vidlice 38, tlumič Float X2, oboje Performance) a pohon Shimano XT/SLX. Třetí možností bude samostatný rámový set s tlumičem Fox Float X2 Factory.

Text: Štěpán Hájíček / Foto: Intense cycles

Intense Tracer 29 – základní vlastnosti a přednosti

  • Zdvih 170 mm (přední i zadní)
  • 29“ kola (obě!)
  • Plně karbonový rám, titanový hardware
  • Karbonové horní rameno
  • Odpružení JS Tuned Enduro Link
  • Nastavitelná geometrie (63,7°/64,4° – Lo/Hi)
  • Úložný prostor v rámu – CHAD
  • Odpružení DVO/FOX
  • Důsledná ochrana rámu – nová měkčená ochrana u zadní vidlice
  • Závitové středové složení
  • Montážní body ISCG 05
  • Integrovaný zadní blatníček
  • Více informací: eu.intensecycles.com