reklama

reklama

KED Reach DT-1 MIPS – praktické představení

Aktuálně se naším testem prohnalo elektrické cestovní kolo Rock Machine Storm e90-29, k němuž jsem dostal na vyzkoušení také stylovou helmu určenou pro MTB, městskou, gravel i silniční cyklistiku – KED Reach DT-1. Stylový kousek s netradičním vzhledem a řadou zajímavých konstrukčních nápadů.

Přiznám se, že jsem měl tuto helmu na hlavě jen párkrát, obvykle jsem automaticky sáhl po jiné svojí oblíbené a prověřené ochraně hlavy, ale možná to byla i trochu škoda. Přilba KED Reach mi totiž zprvu přišla poměrně tvrdá, méně poddajná a sotva velká na mou hlavu. Když jsem si ji vzal na závěrečné focení a testování, a poté ještě párkrát, zjistil jsem, že je vše jen otázkou zvyku.

Praxe má dnes přednost

Pokud pro jednou necháme předběhnout praktické postřehy teoretický popis, pak je nutné podotknout, že po chvíli na mé hlavě jsem přestal řešit možná úvodní negativa a jen si užíval rozumnou hmotnost, slušné odvětrání a celkovou nenápadnost usazení této helmy na hlavě.

Z uživatelského hlediska vlastně není moc co na této helmě hodnotit. Její usazení a skloubení s vaší hlavou je věcí značně individuální. Já bych možná zkusil porovnat velikosti M a L, avšak vzhledem k tomu, že se s obvodem lebky 58 cm nacházím již tradičně na hranici těchto velikostí, by byla zřejmě i tak rozumnější volbou menší velikost (M).

Z praktického hlediska bych ocenil zejména příjemné, dobře čitelné a snadno dostupné upínání (K-FIT 3D), ovládané tradičním kolečkem. Netradičně v reflexním provedení s funkcí blikačky. Pozitivní zprávou je i možnost jeho výškového nastavení, které jsem ale osobně nevyužil.

Rock Machine Storm e90-29 Touring (2023)

reklama

Kam si dám brýle?

Dále bych mohl konstatovat, že je polstrování této helmy spíše skromnější, alespoň co se jeho síly týká, zároveň ale zaujímá rozumně velkou plochu. Kladně hodnotím přítomnost polstrování v místě zadního stahovacího mechanizmu, nejen kvůli pohodlí, ale i z důvodu vyšší jistoty usazení.

Z pohledu bezpečnosti je jistě přínosné použití technologie MIPS, kterou nejspíš dobře znáte z celé řady jiných helem. Zajímavým nápadem je průsvitný štítek, který lze relativně snadno sundat. Chvíli jsem vlastně přemýšlel nad tím, že se ho zbavím. Ze začátku mě lehce „dráždil“ v zorném poli, nakonec jsem jej ale nechal na místě a rychle si zvykl. On se totiž, třeba při ostrém slunci, docela hodí.

Poměrně důkladně zpracované mi připadá pogumování vstupních větracích otvorů sloužící pro jisté odložení brýlí. Je zde totiž skutečně velká plocha gumy, která vaše „okuláre“ pohodlně udrží na požadovaném místě. Pogumované jsou přitom i růžky předního štítku. Abych nezapomněl, nad štítkem je poměrně velký větrací otvor, který přivádí nemálo vzduchu k ochlazování vaší hlavy. Třeba i tato „drobnost“ slušně kompenzuje jinak více uzavřenou konstrukci helmy KED Reach.

S větráním, či bez?

Neotřelým nápadem jsou s helmou dodávané kryty třech primárních ventilačních otvorů, které jednoduše nacvaknete na jejich místo (poté zase snadno uvolníte, je-li to potřeba) a rázem máte helmu slušně „utěsněnou“. Využít můžete jak všechny tři, tak třeba jen jeden středový, či dva boční samostatně. Záleží na situaci.

Člověk sice tímto zakrytím z letní helmy vysloveně zimní neudělá, i tak to jistě pomůže, pokud venkovní teploty klesnou, případně pokud vás čeká jízda třeba v dešti.

Zároveň je nutné si přiznat, že ony krytky, ze spíše tvrdšího plastu, nejsou dokonale skladné. Jinak řečeno, není to věc, kterou byste toužili vozit pravidelně v kapse dresu. Počasí se ale většinou až tak rychle nemění, abyste museli hodinu, co hodinu řešit, zda je lepší mít ventilační průduchy otevřené, nebo uzavřené.

Nezbytný in-mould a specifický Rib Cage

Z konstrukčního hlediska můžeme upozornit už jen na pár menších zajímavostí. Kvalitní in-mould skořepina je dnes brána skoro jako samozřejmost. Zde se přitom využilo této ochrany z horní strany, ale i v případě spodního lemu, který při běžném používání hodně trpí.

Specifikem helem KED je tradičně výrazná výztuha RIB CAGE. V našem případě v podobě žlutého příčného „nosníku“, který protíná tři hlavní ventilační otvory a zajišťuje helmě požadovanou pevnost a odolnost. Na závěr už jen dodejme, že zadní upínací mechanizmus není vybaven pouze funkcí odrazky, rovněž může sloužit jako bezpečnostní světýlko – blikačka.

Text: Štěpán Hájíček / Foto: autor, KED

KED Reach DT-1 MIPS – přednosti

  • Mips® Brain Protection – ochrana hlavy v případě pádu
  • RIB CAGE – konstrukční výztuha přilby a opora hlavy jezdce
  • Čelní větrací otvor – inteligentní systém cirkulace vzduchu
  • Ochrana proti nepříznivému počasí – odnímatelné kryty ventilačních otvorů
  • Odnímatelný semi-transparentní přední štítek
  • 3D K-FIT – systém nastavení se zadním LED světlem a odrazkou
  • K-LOCK – uzavírací přezka
  • Gumový držák na brýle
  • In-mould technologie
  • Certifikace EN 1078
  • 5 barevných variant
  • Cena: 3 250 Kč

Rozměry a hmotnosti:

  • 50–54 cm (S) – 330 g
  • 54–58 cm (M) – 350 g (*zváženo 333 g)
  • 58–62 cm (L) – 370 g

reklama