reklama

reklama

Pivot LES SL (V2) | S čepem nebo raději bez! (Tech news)

Arizonská značka Pivot se poslední roky pořádně obula do vylepšování vlastní kolekce, kdy významným způsobem inovovala většinu svých plně odpružených strojů. Jednu řadu nedávno i přidala – Pivot Shadowcat. V její nabídce ale najdeme také pevné biky z řady Pivot LES, která se dočkala vylepšení právě nyní!

Záměrně (vtipně) označená řada Pivot LES (bez čepu, volně přeloženo) se nyní dočkala druhé verze, či druhé generace odlehčené varianty LES SL. V této řadě najdeme ještě dosluhující LES 27,5, ale také LES Singlespeed, nebo LES Fat. Ať máme ucelený obrázek.

V jednoduchosti je síla!

Již původní, aktuálně na odpočinek odcházející verze modelu Pivot LES SL, byla považovaná za nekompromisní hardtail s jasným cílem a zaměřením v podobě maximální rychlosti a ukázkové efektivity. Jenže vývoj nikdy nespí, proto bylo na čase pustit se do práce na další generaci (V2).

Sám Chris Cocalis, majitel značky Pivot, šéf a testovací jezdec v jedné osobě podotkl, že nejjednodušší stroje jsou často ty nejelegantnější. Zároveň jsou mnohdy i nejnáročnější na vývoj, jelikož každá maličkost hraje podstatnou roli. Vylepšení stávající řady Pivot LES SL tak rozhodně nespadlo z nebe!

„V případě hardtailů se není příliš za co schovat. Vše je jasně dané a každý detail může výrazným způsobem ovlivnit výsledné chování a konečné parametry. Snaha o posunutí této modelové řady o další stupeň vpřed proto vyžadovala skutečně velké úsilí a poctivé zapojení celého vývojového teamu. Naším cílem však nebylo pouze snížení hmotnosti, ale též dosažení co nejlepšího výkonu, tedy obecně skvělých jízdních vlastností.“ Chris Cocalis, majitel a CEO Pivot Cycles

reklama

Chirurgie vnější i vnitřní

Nová verze LES SL bude nabízena striktně na kolech průměru 29“, přičemž ta nejdůležitější inovace se ukrývá pod elegantním lakem. Hodně se totiž pracovalo se samotným základem, tedy s karbonovým rámem a s vrstvením či ubíráním materiálu na klíčových místech. Výsledkem je, světe div se, nižší hmotnost v porovnání s předchůdcem! Nejnovější Pivot LES SL (V2) se proto dostává na hodnotu 800 g v případě rámu velikosti M.

Mezigeneračními úpravami byla dotčena taktéž geometrie, což lze demonstrovat následujícími čísly – úhel hlavy 68,5°, sedlový úhel 74,5°, dosah (reach) 460 mm (vel. L).

Dále můžeme zmínit, že nová verze již nepočítá s přesmykačem, zato nabízí prostor pro převodníky do rozměru až 38 zubů. Doporučený rozsah zdvihu vidlice se mezigeneračně snížil o 10 mm, vybírat tedy můžete z hodnoty 100, nebo 120 mm. Nižší údaj lze brát jako výchozí parametr, vyšší je „na přání“.

Pro zajímavost, sedlová trubka zaznamenala snížení průměru na 27,2 mm s cílem podpořit komfort jezdce. Tato skutečnost zároveň značí, že teleskopické sedlovky nebudou samozřejmostí (nejsou ve standardní výbavě), rám je ale pro jejich použití uzpůsoben.

Detaily, které potěší

Z dalších praktických řešení můžeme poukázat na propracované vnitřní vedení kabeláže využívající řešení „Pivot Cable Port System“, možnost umístit na rám snadno dostupnou sadu nářadí – Pivot Dock Tool System – ale také třeba dva košíky na lahev, pro něž se najde dostatek místa u všech nabízených velikostí. Třetí košík lze případně umístit zespodu dolní trubky. Ač se jedná o sportovní stroj, je v rámu dostatek místa pro pláště do rozměru 29×2,4“.

Méně je více (Les is More)

Nový Pivot LES SL (V2) nabízí snad vše, co požadujete od špičkového sportovního hardtailu! Je lehký, tuhý, a tedy i zatraceně rychlý! Byl navržen tak, aby už jen svou hmotností atakoval post nejlehčího produkčního MTB rámu, což se mu při údaji 800 g (rám vel. M), rozhodně daří!

Text: Štěpán Hájíček / Foto: Pivot Cycles

Pivot LES SL (V2) – přednosti a základní údaje

  • Rám – Ultra-Featherlight Hollow Core Carbon (800 g, vel. M)
  • Špičkový poměr hmotnosti a tuhosti
  • Lehké integrované hlavové složení
  • Moderní HT geometrie (hlava 68,5°)
  • Nízká stavba rámu
  • Vnitřní vedení kabeláže – Pivot Cable Port System
  • Možnost upevnění nářadí – Pivot Dock Tool System
  • Univerzální patka přehazovačky UDH
  • Kola – 29“
  • Doporučený zdvih vidlice – 100 / 120 mm
  • Maximální velikost převodníku – 38 zubů
  • Maximální rozměr plášťů – 29×2,4“
  • Stránky výrobce: pivotcycles.com
  • Dovozce:  www.protocycles.cz