reklama

reklama

GIANT Trance X E+ | Malý motor a velká baterka! (tech news)

Už jsem to psal mnohokrát, ale stále to platí! Mezi eBiky patří mezi moje oblíbené stroje Giant s jejich vlastním pohonem (by Yamaha), kterýžto mi vždy přišel výtečně vyladěný. Co mi ale poněkud vadilo, byla dlouho až neúměrná velikost samotného motoru! To se ale nyní mění, respektive ono se to již změnilo!

Nebojte, nebudu hovořit v tajenkách a jinotajích… Chtěl jsem zmínit poměrně jednoduchou věc – Giant vlastně již srpnovým odhalením nové generace modelu Reign E+ dost jasně naznačil, jakým směrem se jeho následující eMTB modely budou ubírat.

Hlavním tahákem je jistě zcela nový, o radikálních 2,7 kg lehčí motor (oproti srovnatelnému předchůdci), který je zároveň o hodně menší (udává se nárůst světlé výšky o 4-5 cm)! Menší ale neznamená slabší, spíše naopak! Nová jednotka – Giant SyncDrive Pro (by Yamaha) – nabízí parádních 85 Nm točivého momentu a dopomoc až 400 % vůči tomu, co do klik investuje jezdec. Starší kousky končily na úrovni 350 %.

Menší, lehčí a méně hlučný motor by si měl zachovat optimální Q-faktor, ale měl by nabídnout i příjemné a individuálně nastavitelné režimy, včetně jednoho inteligentního. Ostatně ovládání je další novinka, kterou již znáte. Znáte ji ze zmíněné prezentace Giantu Reign E+, ale také od karbonového bratra dnes představovaného modelu, tedy z Giantu Trance X Advanced E+, což je první eBike Giant s karbonovým rámem.

reklama

Stop! Vše už tu bylo!

Po pouhých pár odstavcích jsme dospěli k bodu, kdy můžeme pomalu zase končit, aniž bychom se vůbec rozjeli! Dnes představený Giant Trance X E+ totiž nenabízí o mnoho víc novinek, než co již bylo na jeho bratřích předvedeno.

Jak jsem již zmínil, nejnovější Reign E+ nastolil jistou „technologickou“ cestu (nový motor, nové ovládání atd.), Trance X Advanced E+ tento směr potvrdil a navrch přidal vzpomínaný kompozitní rám. Nejnovější Giant Trance X E+ pak celou story uzavírá a podtrhuje!

Přináší prakticky to samé, co karbonový Trance X Advanced E+, pouze na tradičním hliníkovém rámu. Nebo možná netradičním, jelikož Giant použil slitinu 6011, důsledně si pohrál s hydroformingem, v přední části začistil většinu svarů a… Na prvním pohled v obchodě karbonový a hliníkový Trance X E+ proto od sebe skoro nerozeznáte!

Tady cvaknu, támhle mrknu a pak jedu!

Abychom ale nebyli až moc struční, připomeňme, že všechny tři výše zmíněné nové řady Giantu (Reign E+, Trance E+ Alu+karbon) dostaly rovněž nová ovládací tlačítka RideControl 3, která svým tvarem dokonale navazují na firemní gripy Giant.

Za připomenutí stojí rovněž ovládání a přehledové diody integrované do rámu, řešení nazvané „RideControl Go“. Zde lze jedním multifunkčním tlačítkem celý systém zapnout, vypnout, přepínat režimy, ale také dvojitým stiskem aktivovat automatický mód.

Vrátíme-li se ještě na skok k tlačítkům RideControl 3 vedle gripu, pak ta je možné instalovat na jednu, či druhou stranu řídítek, jak komu vyhovuje, nebo lze na kolo nasadit hned dva tyto sety a jejich funkcionalitu nastavit v aplikaci Giant RideControl App.

K čemu tolik tlačítek? Jedna strana může kupříkladu přepínat režimy dopomoci, druhá zapínat či vypínat světla, měnit data na přídavném displeji atd.

S pořádnou krosnou na dlouhé cesty!

Také hliníková mutace Giantu Trance X E+ nabídne rozhodně solidní kapacitu akumulátorů. Nebo trochu jinak… Již v létě představený Reign E+ nabídl u vrcholné varianty „0“ akumulátor s kapacitou 750 Wh, ostatní kousky zůstaly na hodnotě 625 Wh. U řady Trance X E+ „svítí“ v katalogu „pouze“ hodnota 625 Wh, ale teoreticky je možné doobjednat i větší kousek (750 Wh). Ostatně specifikace v jiných částech Evropy naznačují přítomnost akumulátorů o kapacitě 750 Wh již v základu. Pro náš trh ale toto, bohužel, neplatí.

Přehodit Geo… Ale to už znáte!

Poslední rychlý bod, který se sluší zmínit a připomenout, by mohl odkazovat na dnes již zažitý systém Flip-chipů na horním rameni zadní stavby, jejichž pomocí lze měnit například úhel hlavy mezi hodnotami 65,8° (Low) a 66,5°(High). Ale to není žádné velké překvápko!

Nanejvýš příjemné zjištění je takové, že tentokrát nemusíme spekulovat a čekat na příležitost, až bude možné si nové kolo půjčit a vyzkoušet, jelikož jej mám již odjeté! A byla to rozhodně příjemná zkušenost. Záhy po tomto představení vám tedy mohu nabídnout první praktické postřehy ze sedla!

Text: Štěpán Hájíček / Foto: Giant bicycles

reklama

GIANT Trance X E+ | novinky a přednosti

  • Hliníkový rám „ALUXX SL-Grade Aluminum“, kompozitní horní rameno „Advanced Forged“
  • 29“ kola (Maxxis 29×2,6“)
  • Nový motor SyncDrive Pro Yamaha, 85 Nm (nižší hmotnost, menší rozměry, dopomoc 400 %)
  • Integrovaná baterie EnergyPak Smart 625 Wh
  • Kompatibilita s přídavnou baterií EnergyPak Plus 250 Wh
  • Nové ovládání RideControl Ergo 3 na gripu
  • Nové ovládání/LED displej RideControl GO přímo na rámu
  • Odpružení Maestro, zdvih 150/140 mm (P/Z)
  • Nastavitelná geometrie (Flip chip, úhel hlavy 65,8° / 66,5° – Low a High)
  • Více informací: www.giant-bicycles.com

Ceny GIANT Trance X E+

rGIANT Trance X E+ 1 – 159 999 Kč
GIANT Trance X E+ 2 – 140 999 Kč
GIANT Trance X E+ 3 – 127 999 Kč