reklama

reklama

GIANT Revolt Advanced (Pro), alias Štěrko-drtič! | TECH NEWS

Pro zajímavost, jak dlouho se již osobně vznášíte na vlně gravel biků? Nechci se chlubit, ale já sám jezdím „gravel“ od dob, kdy toto označení ještě nikdo neznal a nepoužíval. První vlastní zmínku o svém CX/gravel stroji jsem našel z roku 2013*, přesně z doby, kdy vznikl první Giant Revolt!

*Lapierre CX Alloy & Canyon Inflite AL 9.0 (2014)

Ano, tehdy to byly o dost jiné časy! Tou dobou ještě žádná pořádná „terénní kola s berany“ neexistovala, alespoň ne dle dnešních měřítek… Pouze dosti specifické a jasně vyhraněné CX speciály se záměrně vysokým rámem, s bezzubými ráfkovými brzdami a s plášti sice agresivními, ale v šíři jen lehce překračující silniční standardy. Tedy nějakých 33 mm, což je, jestli nekecám, maximální rozměr dovolený pro CX závody?!

Přesně v této době vznikl GIANT Revolt, jeden z prvních účelně stavěných gravel biků, tedy zdánlivě silničních kol s výrazným slopingem, kotoučovými brzdami a rámem, který pobral pláště až do šíře 50 mm! Že zrovna těch plášťů v takovémto rozměru tehdy ještě mnoho nebylo, je věcí jinou, každopádně základy byly položeny a nyní je rozhodně na čem stavět!

reklama

Posun snad až nečekaný!

Popis a představování nového Revoltu bychom mohli začít obdivováním karbonových rámů u modelů Revolt Advanced Pro a Revolt Advanced, kdy ten vyšší je nejlehčí Revolt všech dob*. Zapomenout bychom ale neměli, obzvláště mi v ČR, že se zároveň představuje i hliníková varianta (Giant Revolt 0, 1 a 2), která, krom materiálu, nabízí prakticky to samé jako dražší karbony.

*Zcela nový rám Advanced, společně s vidlicí Advanced SL, ušetří dohromady 200 gramů oproti předchozí generaci.

Tím nejzajímavějším na novém revoltu je asi geometrie, která doznala zajímavých změn, navíc je doplněna o možnost měnit délku zadní stavby díky integrovaným flip-chipům. K tomu se ještě dostaneme…

„Update geometrie zahrnuje delší dosah (reach), který činí 387 mm, oproti 381 mm u předchůdce (rám vel. M), ale také o jeden stupeň ostřejší hlavový úhel – 71,5° oproti 70,5°). Mimo zájem by neměl zůstat snížený střed, posunutý o 10 mm níže (BB-drop 80 mm, dříve 70 mm).“ Alespoň tak hovoří prezentační materiály.

Nudíte se, kupte si… Posuňte si zadek!

Výše zmíněná specialita v podobě flip-chipu integrovaného do zadní stavby pomáhá měnit rozvor v rozsahu +/- 10 mm. V kratší pozici má tato veličina hodnotu 1026 mm (vel. M), v delší pak 1036 mm. Při kratší zadní stavbě a kratším rozvoru se do rámu vejdou pláště šíře až 42 mm, posunete-li zadní osu maximálně vzad, můžete do rámu vsadit kola obutá do plášťů o šířce až 53 mm.

Kratší pozice se hodí pro místa, kde využijete svižnější, obratnější a více pohotové řízení, naopak delší rozvor znamená více stability, již zmíněný větší prostor pro objemnější pláště a… Toto nastavení jednoznačně více směřuje k expedičnímu využití. Je ale samozřejmě na vás, jak s možnostmi svého kola naložíte a kdy kterou pozici využijete.

D = Dostatek pohodlí!

Ničím zásadně novým nejsou originální sedlovky Giant D-Fuse, tedy poměrně štíhlé kousky s průřezem ve tvaru písmene „D“, které se jednak neprotáčí, ale hlavně se cíleně deformují, tedy ohýbají a poskytují jezdci vyšší komfort než standardní kruhové trubky*.  Podobná technologie je přitom aplikována také na postu řídítek, které rovněž využívají technologii D-Fuse.

*Řádově o 20% větší poddajnost oproti klasické sedlovce srovnatelného průměru a konstrukce.

Praktickým doplňkem k sedlovkám D-Fuse je adaptér, který lze vložit do rámu a přizpůsobit jej pro instalaci klasické sedlovky průměru 30,9 mm, tedy tak aby bylo možné rámy Giant Revolt osadit teleskopickou sedlovkou, pokud je to vaše přání.

reklama

GIANT Revolt pro všechny!

Výše v textu je již jednou zmíněno, že nový Revolt, se všemi svými vymoženostmi (nová geometrie, flip-chip, D-Fuse sedlovka s adaptérem na 30,9 mm atd.) bude nabízen jak ve dvou vrcholných podobách s označením Revolt Advanced Pro a Revolt Advanced, stroje na špičkovém karbonovém rámu, tak i na dostupnějším hliníku (označení Giant Revolt).

Ač se na základní hliníkové stroje v ucelené prezentaci poněkud zapomíná, tak jejich fotky máme a budou dole v galerii. Základní přehled cen pak přidávám o kousek níže, čímž lze dnešní představení prakticky uzavřít.

Doplňme snad jen informaci, že z jistých náznaků tuším, že by zrovna Revolt mohl dorazit i v podobě testovacího exempláře, proto, pevně doufám, dojde i na jeho praktické prověření v terénu. Na gravelu teď jezdím poměrně dost, hlavně na svém, takže se dost těším!!!

Text: Štěpán Hájíček / Foto a grafika: Giant Bicycles

Giant Revolt MY22 – modely (karbon)
GIANT Revolt Advanced Pro 1 (Carbon) = 124 999 Kč / 4 799 EU
GIANT Revolt Advanced 1 (Phantom Green) = 90 999 Kč / 3 499 EUR
GIANT Revolt Advanced 2 (Starry Night) = 67 999 Kč / 2 649 EUR
GIANT Revolt Advanced 3 (Carbon) = 57 999 Kč / 2 249 EUR

Giant Revolt MY2022 – ALU rámy

GIANT Revolt 0 (Black) = 44 499 Kč / 1 729 EUR
GIANT Revolt 1 (Grenadine, Deep Lake) = 39 999 Kč / 1 549 EUR
GIANT Revolt 2 (Black Diamond, Sapphire) = 32 499 Kč / 1 249 EUR

Více informací: www.giant-bicycles.com