reklama

reklama

Liv Langma 2022 – Zaměřeno na dámy! (TECH NEWS)

Vrabci na střeše si již nějakou chvíli cvrlikají, že značky Giant a Liv chytají pro modelový rok 2022 poměrně dost zajímavých novinek, navíc v řadě různých kategorií. Vše ale přijde postupně, přičemž první možnou vlaštovkou je úspěšný silniční speciál zaměřený na dámy – Liv Langma.

V redakci BikeAndRide.cz se sice příliš nezaměřujeme na silniční cyklistiku, každopádně proč náš obsah neosvěžit právě takovouto novinkou?! Navíc jedná-li se o kolo, které pomáhá již od roku 2017 nejlepším ženám v silničním pelotonu dosahovat skvělých výsledků. Nejnovější Liv Langma tedy není žádným novým přírůstkem, ale pokračovatelem již zavedené a řadou titulů ověnčené rodové linie.

V dnešním představení nemusíme zabíhat do zásadních podrobností, bude stačit vypíchnout nejzajímavější inovace u tohoto modelu a na jejich základě si udělat představu, jakých dalších vylepšení bychom se mohli dočkat u Giantu a dámského Livu v roce následujícím.

Efektivita a dlouhá vlákna

Na příkladu modelu Liv Langma se pomalu začíná ukazovat, že doba zásadního odlehčování je nejspíš ta tam. Nejnovější Langma totiž v tomto směru nabízí odlehčení „pouze“ 60 gramů na rámu, a to navíc v porovnání s první generací této řady (Langma Advanced SL).

Pokud neskákaly dolů gramy, tak co se zlepšilo? Nic triviálního – hodně se totiž pracovalo na celkové struktuře a pevnosti rámu, zejména za využití extra dlouhých uhlíkových vláken a dlouhých nepřerušených kusů karbonu. Výsledkem je rám označený výrazem Advanced SL-Grade Composite, který by měl ve výsledku nabídnout až o 21 % vyšší „přenosovou pevnost“! Opět oproti první generaci této řady.

Dlouhá vlákna, kontinuální propojení a zaměření na pevnou vnitřní strukturu přitom přináší ovoce jak v přední části rámu, tak zejména v klíčovém místě propojení šlapacího středu a osy zadního kola. Proto tento zásadní nárůst tuhosti, a tedy i efektivity.

Podobné platí i o nové vidlici Liv Langma, rovněž využívající extra dlouhé pláty uhlíkové pleteniny. Zde se podařilo navýšit tuhost v potřebných oblastech až o 50 %! Přidejte k tomu oversize hlavové složení, originální představce Liv a nová řídítka Liv Contact SLR a máte před sebou výsledek v podobě komfortního úchopu a dokonalého ovládání kola.

reklama

Aero profily a další doplňky

Krom těchto „hlubokých“ strukturálních vylepšení se pracovalo také na vylepšení vnější aerodynamiky celého rámu, proto nyní najdete na mnoha místech upravené a pro snadný obtok vzduchu uzpůsobené tvary trubek. Nová je třeba také specifická aero sedlovka Variant SLR s hmotností pouhých 141 gramů, vyrobená převážně z karbonu.

Nezanedbatelný přínos pro rychlost a lehkost jízdy by měla mít také kola CADEX 36 Disc s karbonovými ráfky se střední výškou profilu. Takto bychom mohli ještě chvíli pokračovat, alespoň u vrcholné řady Liv Langma SL Disc.

Pokud bychom se naopak podívali na nižší řadu – Liv Langma Advanced Pro Disc – pak u ní můžeme vyzdvihnout úsporu 25 gramů na rámu a 30 gramů u vidlice. Naopak celková tuhost vzrostla o 6,6 % oproti první generaci modelu Langma Advanced Pro.

Tolik by snad pro rychlé seznámení s touto novinkou mohlo stačit. Všechny další informace, specifikace, geometrii a tak podobně najdete na stránkách www.liv-cycling.com/../langma, kde je vše hezky a přehledně zpracované.

Text: Štěpán Hájíček / Foto: Liv cycling