reklama

Michelin Wild AM² / Force AM² – Když se spojí to nejlepší! (představení)

Pláště se slavným panáčkem Bibendumem ve znaku, ten buclatý bílý maskot značky Michelin, získaly ze začátku letošního roku nového zástupce pro ČR – společnost ASPIRE Sports –, o čemž jsme psali již dříve. Tento týden mi, díky tomuto dealerskému posunu, přistál doma balíček s dvojicí zbrusu nových vzorků Wild AM² a Force AM² z tzv. Competition Line.

Zmíněné pláště jsem stihl zatím pouze vybalit, prohlédnout si je, zvážit je a promyslet si, co o nich budu psát – nyní tedy dávám dohromady toto úvodní teoretické představení. V dalším kroku je samozřejmě hodím na svoje kolo a vytáhnu do lesa, aby se ukázalo, zda všechny ty superlativy, které okolo nich virtuálním světem MTB víří, se zakládají alespoň z části na pravdě!

Jeromého koktejl!

Není žádným tajemstvím, že na pláštích Michelin jezdí již delší čas i věhlasný jezdec a donedávna výrazná postava enduro scény – Jeromé Clementz – s nímž jsem se osobně potkal třeba v rámci prezentace poslední generace Cannondale Habit (proč se trochu nepochlubit). Cože, ono to bylo již v roce 2018!!! Sakra, ten čas ale letí!!!

*Cannondale Habit – teoretické představení / první praktické dojmy.  

Jeromé Clementz + Cannondale Habit Neo + Michelin Wild Enduro

Michelin Wild AM² Competition Line

Začneme-li u modelu Wild AM² (nebo Wild AM2 – způsob označení se tu a tam liší), sluší se podotknout, že jde svým způsobem o pokračovatele vzorku Michelin Wild Enduro, který byl prvním faktickým produktem vzešlým ze spolupráce Jeromé Clementze a Michelinu. Jinak řečeno, Jeromé si jej nechal „postavit na míru“ svému jezdeckému a závodnímu stylu.

Michelin Wild Enduro jsem osobně na pár kolech potkal a musím uznat, že to je rozhodně parádní pneumatika s velice dobrou směsí (Gum-X), ale též s kvalitní stavbou, dá-li se to tak říct. Michelin Wild AM² přitom není jeho přímým pokračovatelem, ale v zásadě odvozeným modelem určeným pro all-mountain použití, jak ostatně jasně napovídá jeho modelové označení.

Dvojka, či druhá mocnina, přitom odkazuje na druhou pokročilejší generaci této řady. Označení Competition Line pak naznačuje, že se nové vzorky objevují primárně ve vrcholné úrovni dané řady.

Michelin Wild AM² Competition Line

reklama

Univerzální dědic

Nový plášť Michelin Wild AM², který se dostává na trh právě nyní, je zamýšlen jako všestranná pneumatika slibující optimální symbiózu jistého záběru, skvělých vodících vlastností, ale zároveň i velice slušné odvalování a přiměřené životnosti.

Aby se podařilo dosáhnout těchto značně protichůdných vlastností, využívá Wild AM² již zmiňovanou technologii Michelin Gum-X. Pod tímto označením se skrývá dvousměsové provedení běhounu s tím, že střední část vzorku je postavena na tvrdším základu, aby byl dezén pevný a stabilní a zároveň aby se snížil valivý odpor.

Druhá, očekávatelně měkčí směs se nachází na bocích pláště, kde je jejím zřejmým účelem co nejlepší přilnavost v zatáčkách, či při náklonu obecně. Bystří pozorovatelé a znalci obutí Michelin by přitom u samotného vzorku mohli odhalit inspiraci jinými věhlasnými plášti Michelin!

Konkrétně se jedná o využití bočních výstupků de facto převzatých ze sjezdového pláště Michelin DH22, střed je pak kombinací špuntů známých z plášťů Michelin Wild Enduro a DH34. Celý vzorek se jeho tvůrci snažili lehce roztáhnout, aby se plášť zbytečně nebořil do měkčího podkladu. Celkově by měl být Michelin Wild AM² ideálním obutím pro smíšený až měkký povrch.

Michelin Wild AM2
Michelin Wild AM2

Samotný Wild AM2, nebo Wild a Force AM2?

Tabulka, nebo spíše graf na zadní straně obalu, přitom krásně demonstruje, že Michelin Wild AM² se při použití na obou kolech hodí jako obutí pro smíšený a měkký povrch a ztratit by se neměl ani za mokra. Pokud jej budete kombinovat se zadním pláštěm Michelin Force AM², pak by tento set měl obstát na tvrdém podkladu, měl by zvládnout smíšené podmínky, stejně jako trochu měkkého povrchu.

Z technických specifikací ještě připomeňme celoobvodovou ochranu proti defektu – Gravity Shield –, případně konstrukci nosné části s hustotou vláken 3×60 TPI. Rozměrově se Michelin Wild AM² bude dodávat v obou tradičních průměrech (27,5“ i 29“) a ve dvou šířkách (2,4“ a 2,6“). Hmotnosti jsou následující:

Michelin Wild AM² (27,5“) – 980/1070 g (2,4“/2,6“)
Michelin Wild AM² (29“) – 1040*/1130 g (2,4“/2,6“)
Michelin Wild AM² Competition Line – ceny od: 1299 Kč

Více info: www.michelinman.com

*Reálná hmotnost testovacího vzorku se prakticky na gram shoduje s udávanou hodnotou

Michelin Force AM² Competition Line

Druhým pláštěm, který se ukrýval v balíčku z Aspire Sports, byl Michelin Force AM², tedy opět druhá generace vzorku s tímto názvem. Force AM² Competition Line je pláštěm, který se oproti Wild AM² zaměřuje více na dostatečně rychlé a snadné odvalování a je určen primárně na tvrdý povrch či do smíšených podmínek.

Jeho od pohledu jasně směrový dezén by měl jezdci dopřát nejen zmíněnou lehkost jízdy, ale také dostatečný záběr jak v přímém směru (akcelerace či brzdění), tak i v zatáčkách (v náklonu). I v tomto případě totiž platí, že se zde použitý hustší šípovitý středový pás snoubí z výraznými bočními výstupky, které jsou prakticky stejné jako u Wild AM² – původně pocházejí z pláště Michelin DH22. Jistota v zatáčkách by tak měla být opět jednoznačně zaručena.

Co bychom mohli zopakovat je informace o dvojité směsi technologie Gum-X, nebo o celoobvodové ochraně proti defektu Gravity Shield. Shodné jsou rovněž nabízené rozměry – průměry 27,5“ a 29“, plus u obou verzí šířky 2,4“ a 2,6“. Hmotnosti níže:

Michelin Force AM² (27,5“) – 980/1070 g (2,4“/2,6“)
Michelin Force AM² (29“) – 1040*/1130 g (2,4“/2,6“)
Michelin Force AM² Competition Line – ceny od: 1299 Kč

Více info: www.michelinman.com
*Reálná hmotnost testovacího vzorku se prakticky na gram shoduje s udávanou hodnotou

Oba pláště tedy v dohledné době hodím na své kolo, prověřím náležitě v terénu a později budu referovat, jak se mi s nimi jezdilo.

Text: Štěpán Hájíček / Foto: autor, Michelin

reklama

Michelin Force AM² Competition Line
Michelin Force AM2

Michelin Force AM2