reklama

reklama

Rock Machine Blizzard 90-27 – Race check (Enduro Kouty)

Specialized Enduro Race Kouty byl po dlouhé době závod, kterého jsem se osobně zúčastnil a vlastně mě to i docela bavilo. Podmínky zde byly takřka ideální, což jsem už dostatečně rozpitval v Pondělní Videonáloži. V Koutech jsem také po dlouhé době drtil své letošní osobní kolo – Rock Machine Blizzard 90-27! 

(Úvodní foto: Jara Sijka Photography)
Pojďme se tedy společně, formou menší fotogalerie, podívat na to, co vše je na mém kole jinak, co jsem si vyměnil, co mě na něm baví a jak to celé funguje.

Než s tím celým začnu, musím říct, že jsem měl ze svého biku vážně radost. Poté, co jsem poslední dobou jezdil skoro samá Lka a navíc dlouhé, či extra dlouhé geometrie, jsem měl v ruce zase stroj hodný mojí postavy. Tedy velikost M a navíc s poměrně klasickou geometrií. Tedy kratší a značně položenou. Kratší rám a položená hlava mě bavily zejména na místech, kde byly prudké padáky a větší terénní schody. Zde jsem měl pocit, že díky kratší stavbě rámu ještě v klidu dosáhnu na řídítka a nemusím se bát, že na nich příliš visím.

Osobně si nelibuju v dosahování „top speed“, proto mi víc sedí kola kratší, která se snáze obtočí okolo každého stromku. To sice není vždy úplně „easy“ ani s Blizzardem, protože díky meziročnímu přechodu vidlice ze 160 na 170 mm se hlava o kousek položila a je z něj proto slušná motorka. Ale když si na to člověk zvykne, dá se to hezky lámat a celkově mi přijde, že je v této konfiguraci kolo se mnou více spjaté, že jej ovládám od přední po zadní osu a nikoliv, že se jen vezu a vysedávám jako na motorce.

Co mě rovněž obrovsky těšilo a bavilo bylo, jak to krásně zobe a slušně jede. Drobeček to žádný není, přitom jsem nijak radikálně netrpěl, ani když se stoupalo na Dlouhé Stráně, což jsem dal celé s otevřeným tlumičem. Alespoň jsem si jej nezapomínal otevřít cestou dolů, jak jsem občas slýchal okolo! Když se pak jelo dolů, byl to koncert.

Nový RockShox Lyrik, z kterého jsme s Lukášem vyházeli po vzájemné dohodě všechny tokeny, makal jako o život, hezky dlabal menší kořeny a v klidu zvládal větší rány. Ani jsem jej snad nedostal na doraz. Zadek, kde se o aktivitu stará RockShox Super Deluxe, byl rovněž super luxusní a já si nemám absolutně na co stěžovat. To kolo mi prostě dělá radost!!!

Rock Machine Blizzard 90-27 – cena 79 990 Kč (rockmachine.us)
Startovní číslo poněkud zakrývá plnou krásu řídítek FUNN Full On, která jsou při šířce 810 mm a průměru 31,8 mm solidně tuhá, rozhodně ale nejsou zbytečně tvrdá jako mnoho 35mm lešenářských trubek (1350 Kč – flowcycles.cz/..full-on)
Parádním kouskem je také 35 mm dlouhý (krátký) představec FUNN Strippa Evo (1890 Kč – flowcycles.cz/..strippa-evo-31-8-mm )
Hodně jsem si též oblíbil gripy Funn Hilt, které jsou příjemně dlouhé, pevné a bez objímky na vnějším konci, což mi vyhovuje (380 Kč – flowcycles.cz)

Více informací o produktech Funn (včetně reálné hmotnosti atd.) najdete v článku popisujícím jejich instalaci.

Jedna ze specialit, kterou jsem si na svoje kolo objednal na dálku z Německa, je sedlovka Bike Yoke Revive 160. Výtečná je již páčka, která má tu správnou velikost, snadno si ji nastavíte, navíc chodí naprosto jemně, hladce a bez většího odporu.
Nenechte se oklamat, objímka držící páčku je plastová, jen je dozdobená plechovým páskem s logem značky.
Jednou ze specialit sedlocky Bike Yoke Revive je možnost ji snadno odvzdušnit a tím resetovat, pokud by nastal nějaký problém.
K tomuto úkonu slouží páčka, kterou můžete do sedlovky nainstalovat, nebo jednoduše použijete imbus (šroubek s označením „Reset“). Zatím jsem ale neměl potřebu na tento prvek sahat, proto jsem i páčku nechal zatím v krabici. Spokojenost s touto sedlovkou je zatím maximální. Snadné ovládání, jistá fixace, běžná vůle, jemný snadný chod a hlavně – zatím žádné problémy! (379 Eur s dopravou zdarma – www.bikeyoke.de)

reklama

Speciálně pro závody v Koutech jsem dopředu nasadil Continental Der Baron Projekt 27,5×2,4″ a udělal jsem dobře.
Měkká směs, značně otevřený agresivní vzorek a konečně bezduše znamenaly velkou jistotu i v sobotu na mokré hrabance a v rozrytém podloží.
Na zadní kolo jsem nasadil Continental Trail King ve verzi ProTection Apex kevlar v rozměru 27,5×2,4″, což je sám o sobě slušný balón.
Trail King má totiž rozměru 2,4″ faktickou šířku 62 mm, kdežto Der Baron, při stejném udávaném rozměru, jen 58 mm (ráfek 29 mm).
Bohužel se mi ale povedlo v RZ4 zadní plášť vyzout z patek, musel jsem tedy dovnitř narvat duši a v cíli jsem zjistil, že mi tam zůstala trocha listí…

CONTINENTAL Trail King 27.5 ProTection Apex kevlar – akční cena 1 299 Kč (www.mojekolo.cz) / CONTINENTAL Der Baron Projekt 27.5 ProTection Apex – 1 899 Kč (www.mojekolo.cz)

Z kraje sezony jsem také na svůj Rock Machine nasadil na zkoušku kliky Praxis Cadet se silnou 30mm osou M30 a pro můj rám vhodnými ložisky PF92. (4 490 Kč – protocycles.cz)
Asi nelze očekávat, že bych vám povídal něco o tom, že jsou tyto kliky o XX % tužší, než původní SRAM GX, ale radost mi určitě dělají. Drží, točí se, nevržou…
Spokojený jsem i s převodníkem. 30 zubů a SRAM Eagle mi vyhovuje dokonale! Zuby využívající Wave technologii zase hezky drží řetěz – nepadá!
Již delší čas vozím pedály Crankbrothers Stamp ve velikosti Large a nemůžu si stěžovat. Menší bych už rozhodně nechtěl! (viz představení Crankbrothers Stamp 3 – Danny MacAskill Edition

reklama

Z počátku lehce nedůvěřivý jsem byl k brzdám TRP Slate4 G-Spec), přestože nesou logo „revizního technika“ Aarona Gwina. S originálními kotouči a destičkami to ušlo, záhy jsem ale nasadil disky a destičky Galfer, což bylo o poznání lepší. 
Vzadu jsou aktuálně destičky Galfer se standardní směsí, které nejsou špatné. Chvilku jim trvalo, než se zajely, ale rozhodně to byla kratší doba než v případě originálních desek TRP.
Dopředu jsem nasadil vrcholnou verzi Pro a jen zíral. Výkon znatelně vyšší, výrazně stabilnější projev, ostrý nástup a jistota i v dlouhých sjezdech. Koutecká RZ2 bez zaváhání na postu brzdy hovoří za vše!

Galfer brzdový kotouč Wave Fixed – od 790 Kč (dle průměru – protocycles.cz)
Galfer destičky (SHIMANO Saint/Zee/TRP Slate4) – 359/549/649 Kč (směs Standard/Advanced/Pro – protocycles.cz)

Zapomenout jsem nemohl na svého věrného pomocníka – stojánek Gramnite Hex Stand (viz představení výbavy Funn/Granite)