Specialized Enduro Race Kouty byl po dlouhé době závod, kterého jsem se osobně zúčastnil a vlastně mě to i docela bavilo. Podmínky zde byly takřka ideální, což jsem už dostatečně rozpitval v Pondělní Videonáloži. V Koutech jsem také po dlouhé době drtil své letošní osobní kolo – Rock Machine Blizzard 90-27!
(Úvodní foto: Jara Sijka Photography)
Pojďme se tedy společně, formou menší fotogalerie, podívat na to, co vše je na mém kole jinak, co jsem si vyměnil, co mě na něm baví a jak to celé funguje.
Než s tím celým začnu, musím říct, že jsem měl ze svého biku vážně radost. Poté, co jsem poslední dobou jezdil skoro samá Lka a navíc dlouhé, či extra dlouhé geometrie, jsem měl v ruce zase stroj hodný mojí postavy. Tedy velikost M a navíc s poměrně klasickou geometrií. Tedy kratší a značně položenou. Kratší rám a položená hlava mě bavily zejména na místech, kde byly prudké padáky a větší terénní schody. Zde jsem měl pocit, že díky kratší stavbě rámu ještě v klidu dosáhnu na řídítka a nemusím se bát, že na nich příliš visím.
Osobně si nelibuju v dosahování „top speed“, proto mi víc sedí kola kratší, která se snáze obtočí okolo každého stromku. To sice není vždy úplně „easy“ ani s Blizzardem, protože díky meziročnímu přechodu vidlice ze 160 na 170 mm se hlava o kousek položila a je z něj proto slušná motorka. Ale když si na to člověk zvykne, dá se to hezky lámat a celkově mi přijde, že je v této konfiguraci kolo se mnou více spjaté, že jej ovládám od přední po zadní osu a nikoliv, že se jen vezu a vysedávám jako na motorce.
Co mě rovněž obrovsky těšilo a bavilo bylo, jak to krásně zobe a slušně jede. Drobeček to žádný není, přitom jsem nijak radikálně netrpěl, ani když se stoupalo na Dlouhé Stráně, což jsem dal celé s otevřeným tlumičem. Alespoň jsem si jej nezapomínal otevřít cestou dolů, jak jsem občas slýchal okolo! Když se pak jelo dolů, byl to koncert.
Nový RockShox Lyrik, z kterého jsme s Lukášem vyházeli po vzájemné dohodě všechny tokeny, makal jako o život, hezky dlabal menší kořeny a v klidu zvládal větší rány. Ani jsem jej snad nedostal na doraz. Zadek, kde se o aktivitu stará RockShox Super Deluxe, byl rovněž super luxusní a já si nemám absolutně na co stěžovat. To kolo mi prostě dělá radost!!!
Rock Machine Blizzard 90-27 – cena 79 990 Kč (rockmachine.us)Startovní číslo poněkud zakrývá plnou krásu řídítek FUNN Full On, která jsou při šířce 810 mm a průměru 31,8 mm solidně tuhá, rozhodně ale nejsou zbytečně tvrdá jako mnoho 35mm lešenářských trubek (1350 Kč – flowcycles.cz/..full-on)Parádním kouskem je také 35 mm dlouhý (krátký) představec FUNN Strippa Evo (1890 Kč – flowcycles.cz/..strippa-evo-31-8-mm )Hodně jsem si též oblíbil gripy Funn Hilt, které jsou příjemně dlouhé, pevné a bez objímky na vnějším konci, což mi vyhovuje (380 Kč – flowcycles.cz)
Jedna ze specialit, kterou jsem si na svoje kolo objednal na dálku z Německa, je sedlovka Bike Yoke Revive 160. Výtečná je již páčka, která má tu správnou velikost, snadno si ji nastavíte, navíc chodí naprosto jemně, hladce a bez většího odporu.Nenechte se oklamat, objímka držící páčku je plastová, jen je dozdobená plechovým páskem s logem značky.Jednou ze specialit sedlocky Bike Yoke Revive je možnost ji snadno odvzdušnit a tím resetovat, pokud by nastal nějaký problém.K tomuto úkonu slouží páčka, kterou můžete do sedlovky nainstalovat, nebo jednoduše použijete imbus (šroubek s označením „Reset“). Zatím jsem ale neměl potřebu na tento prvek sahat, proto jsem i páčku nechal zatím v krabici. Spokojenost s touto sedlovkou je zatím maximální. Snadné ovládání, jistá fixace, běžná vůle, jemný snadný chod a hlavně – zatím žádné problémy! (379 Eur s dopravou zdarma – www.bikeyoke.de)
reklama
Speciálně pro závody v Koutech jsem dopředu nasadil Continental Der Baron Projekt 27,5×2,4″ a udělal jsem dobře.Měkká směs, značně otevřený agresivní vzorek a konečně bezduše znamenaly velkou jistotu i v sobotu na mokré hrabance a v rozrytém podloží.Na zadní kolo jsem nasadil Continental Trail King ve verzi ProTection Apex kevlar v rozměru 27,5×2,4″, což je sám o sobě slušný balón.Trail King má totiž rozměru 2,4″ faktickou šířku 62 mm, kdežto Der Baron, při stejném udávaném rozměru, jen 58 mm (ráfek 29 mm).Bohužel se mi ale povedlo v RZ4 zadní plášť vyzout z patek, musel jsem tedy dovnitř narvat duši a v cíli jsem zjistil, že mi tam zůstala trocha listí…
CONTINENTAL Trail King 27.5 ProTection Apex kevlar – akční cena 1 299 Kč (www.mojekolo.cz) / CONTINENTAL Der Baron Projekt 27.5 ProTection Apex – 1 899 Kč (www.mojekolo.cz)
Z kraje sezony jsem také na svůj Rock Machine nasadil na zkoušku kliky Praxis Cadet se silnou 30mm osou M30 a pro můj rám vhodnými ložisky PF92. (4 490 Kč – protocycles.cz)Asi nelze očekávat, že bych vám povídal něco o tom, že jsou tyto kliky o XX % tužší, než původní SRAM GX, ale radost mi určitě dělají. Drží, točí se, nevržou…Spokojený jsem i s převodníkem. 30 zubů a SRAM Eagle mi vyhovuje dokonale! Zuby využívající Wave technologii zase hezky drží řetěz – nepadá!Již delší čas vozím pedály Crankbrothers Stamp ve velikosti Large a nemůžu si stěžovat. Menší bych už rozhodně nechtěl! (viz představení Crankbrothers Stamp 3 – Danny MacAskill Edition
reklama
Z počátku lehce nedůvěřivý jsem byl k brzdám TRP Slate4 G-Spec), přestože nesou logo „revizního technika“ Aarona Gwina. S originálními kotouči a destičkami to ušlo, záhy jsem ale nasadil disky a destičky Galfer, což bylo o poznání lepší. Vzadu jsou aktuálně destičky Galfer se standardní směsí, které nejsou špatné. Chvilku jim trvalo, než se zajely, ale rozhodně to byla kratší doba než v případě originálních desek TRP.Dopředu jsem nasadil vrcholnou verzi Pro a jen zíral. Výkon znatelně vyšší, výrazně stabilnější projev, ostrý nástup a jistota i v dlouhých sjezdech. Koutecká RZ2 bez zaváhání na postu brzdy hovoří za vše!