reklama

reklama

RB Bandit 675 – DVO Beryl / Max1 Carbon Enduro 27,5″

Bude to již slušných pár neděl, kdy redakční RB Bandit 675 dostalo novou vidlici – DVO Beryl – a také karbonová kola od Max1 a co jsem se s ním, s touto zbrusu novou výbavou, vypravil do Finale Ligure. Konkrétně to bylo na Velikonoce! V šuplíku mám od té doby hromadu fotek z instalace nových dílů, které bych tam nechtěl nechat navždy. Pojďme se tedy společně mrknout na proces montáže…

Text: Štěpán Hájíček | Foto: Štěpán Hájíček / Jakub Douda (fotojd.cz)

Obrazového materiálu jsem v rámci přípravy kola před cestou do Finale stihl nasekat víc než dost, proto se nezdržujme zdlouhavým úvodem a pojďme se vrhnout na samotné fotky, které doplním o patřičné popisky.

Základní informace k vidlici DVO Beryl najdete na stránkách dovozce bikestrike.com (aktuální cena 18 990 Kč), více pak na mezinárodním webu www.dvosuspension.com 

Stejně tak klíčové informace k ráfkům Max1 Carbon Enduro 27,5″ najdete na stránkách max1.cz, nebo si je nalistujte v katalogu www.max1.cz/katalog. Doporučená cena samotných ráfků je 6 950 Kč/ks, celá kola lze pořídit za cenu 19 490 Kč.

Text: Štěpán Hájíček | Foto: Štěpán Hájíček / Jakub Douda (fotojd.cz)

Začněme koly Max1 Carbon, která jsem chtěl od začátku postavit jako bezdušová – proto jsem si k nim samostatně objednal i bezdušové ventilky. Náhodným výběrem jsem sáhl po domácí variantě Mitas (dříve Rubena).
Dorazily včetně modrých čepiček, redukce na autoventilek a malého klíčku.
Tento plastový přípravek slouží k utažení vnitřní části ventilku vkládané samostatně do základního těla.
Dříve než usadíme ventilky, je třeba zalepit vnitřní otvory v ráfku. Sorry za můj barbarský způsob, ale klasická duct tape mě už mockrát zachránila a když zrovna není nic lepšího po ruce…
Zkrátka, když ji člověk trhne na tu správnou šířku, tak svou práci rozhodně udělá.
Namotat, překrýt u ventilku a opatrně naříznout do kříže otvor pro ventilek.
A šup tam s ventilkem.
Sada Mitas je vybavena i malým o-kroužkem a matičkou s šestihranem.
Kola jsem pak už jen obul a nafoukal, usadil kazetu, kotouče a bylo hotovo. Nyní pojďme k vidlici, kde je nezbytné nejdřív odstrojit původní Manitou Mattoc Pro.
Takže sundat třmen brzdy.
Sundat celý kokpit.
A udělat si prostor pro demontáž vidlice z rámu. 
Nové DVO Beryl už se třese!

DVO Beryl / Manitou Mattoc Pro
DVO Beryl / Manitou Mattoc Pro

Novou vidlici nejde jen tak vzít a vložit do rámu, před tím je třeba zaříznout sloupek řízení. Znáte to: „Dvakrát měř, jednou…“
Sloupek řízení je u DVO Beryl ozdoben praktickou stupnicí.
Další z mých „domácích zlepšováků!“ Nemáte-li přípravek pro řezání krku…
Lze použít dva vyřazené představce…
…nechat mezi nimi mezeru a pustit se do řezání!
Konec krku je po řezu ostrý a plný otřepů, což takto rozhodně nemůžeme nechat.
Proto beru do ruky smirkový papír a jdu srážet hrany.
Nezapomeňte na vnitřní stranu, i tu je vhodné začistit.
Nechybí tam něco? Jo, ještě ježka!
Nechci si ničit originální šroub do kru vidlice, tak jsem si našel jeden, do kterého můžu bušit kladivem.
Respektive není od věci použít trubkový klíč a nemlátit skrz šroub do vnitřní části ježka, ale do jeho ploché části.
Krk je zkrácený, začištěný a ježek je uvnitř.
Manitou Mattoc (160 mm) – 2000 g / DVO Beryl (170 mm) – 2120 g (zaříznuté, včetně osy).
Pozor, DVO Beryl nemá osu na rychloupínák, ale na imbus 6 mm.
Možná jsem moc velký pečlivka, ale mám rád, když osa do kola hezky klouže…
Nyní již lze na vidlici usadit třmen brzdy. DVO Beryl má návarky na disk průměru 160 mm (proč, proboha?), proto jsem musel použít redukci PM-PM, 160/203 mm. Zde tedy ještě pracovně 180mm kotouč s původní redukcí.
Prakticky poslední krok. Uchytit hadici brzdy k vidlici. 
U DVO se nesnaží „objevit Ameriku“ proto stačí drobný imbus a je vyřešeno.

reklama

RB Bandit 675 – DVO Beryl / Max1 Carbon Enduro 27,5″ ve Finale Ligure

Abych si nenechal v šuplíku další obrazové kostlivce, ti ale bývají spíše ve skříni, přihodím jako bonus ještě sadu fotek z naší cesty do Finale Ligure, abyste viděli, jak to celé vypadá v kompletu a hlavně venku v lese! 

Ráfky Max1 Carbon 27,5″ se prodávají buď samostatně, nebo si je můžete koupit jako celý set a nic dalšího neřešit. 
My si je ale nechali zakázkově zaplést, jelikož jsme potřebovali dopředu Boost (15×110 mm) a dozadu klasických 12×142 mm s XD ořechem (SRAM).
DVO Beryl postavený na 35 mm silných vnitřních nohách nevypadá jako žádné chrastítko.
Dost se mi líbí i drobné detaily, třeba lesklé logo na matné korunce.
Stejný matno-lesklý kontrast najdete i na jiných místech.
Víčko kryjící klasický vzduchový ventilek na vrcholu levé nohy má také svůj nápad.
Vpravo na korunce lze ladit kompresní útlum a ve třech rychlých krocích upravit chování vidlice.
Na spodní straně pravé nohy pak najdete klasické kolečko odskoku. Vše stylově v DVO zelené.
Šikovným doplňkem je originální blatníček z poměrně pevného plastu, který jednak kryje otvory v zadní části spojovacího můstku (nebudete muset odsud šťourat bláto), jednak přidává chytrý systém uchycení. Jistí jej pouze centrální šroubek, dva krajní jsou demontovatelné čepy, na které se blatníček jednoduše nacvakne. 
Rozměrově je blatníček skromný, ale vnitřní nohy rozhodně ochrání. 
O jeho délce nejvíce napoví boční pohled.
Šroubovací pevná osa, bez rychloupínacícho mechanizmu, je jištěna z druhé strany touto maticí. Zajímavostí je fakt, že osa samotná nemá vnější závit, ale vnitřní, asi abyste si jej někde neotřískali při převozu. 
Ve vidlici určené pro 27,5″ kola je dost místa i pro moderní široké pláště a široké ráfky, ty naše mají 35 mm z vnější strany.
DVO Beryl má navářky pro disky průměru 160 mm, proto jsem musel sáhnout po této redukci, abych mohl dopředu nasadit 203mm kotouč.
DVO Beryl / Max1 Carbon Enduro 27,5″
DVO Beryl / Max1 Carbon Enduro 27,5″

Foto: Štěpán Hájíček / Jakub Douda (fotojd.cz)